Предупреждение за 138СОУ

  • 18 869
  • 179
  •   1
Отговори
# 165
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 930
Сега, за пълнота, може да се даде точен постоянен и настоящ адрес на детето, телефонен номер, номер на банкова сметка и паричен поток в нея, ЕГН и хронични заболявания, маршрут от и към училището, за да е пълно и обективно описанието.

Точно това си помислих и аз.  Shocked Май темата е вече наистина за модератор.  Thinking

# 166
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Още вчера беше за модератор тя! Peace

# 167
  • Мнения: 96
Учителите се плашат, че ако споделят за проблем и вникнат в него си създават главоболия, а и често са обвинявани, че не са способни да се справят със ситуацията.
Това е истината! А всъщност няма нищо страшно да кажеш, че не можеш да се справиш и да поискаш помощ и съдействие.

Много добре казано! Една от малкото конструктивни реплики в тази тема! Учителите са различни (най-малкото) по темперамент, така както и децата - приемам за нормално на някои учители да им е особено трудно да се справят с по-буйни деца, без това да ги прави незаинтересовани или лоши учители по принцип. Въпросът е да са готови да потърсят и приемат съдействие, а също и да има кой и как да им го окаже.

Темата е една от най-неприятните, на които съм попадала - и заради начина, по който първоначално се изложиха проблемите (с обобщения), и заради излялата се в последствие помия. Морския, ако бяхте спестил подробностите, мнението Ви щеше да тежи (защото на критично четящите е ясно, че монетата има две страни). Анонимността (доколкото я има) не ни освобождава от задължението да сме етични!

За протокола, от доволните от 138-мо съм.

# 168
  • Мнения: 443
Жалко,че родителите на детето не искат да погледнат,че наистина има проблем,вместо да си заравят главата в пясъка. ако нещата продължат по старому и в новото у-ще пак ли учителите ще са виновни?

# 169
  • Мнения: 911
Разбирам, че им е трудно, но има начини за справяне с децата.

Определено не съм на мнение, че това е като ги смачкат и обиждат.

Ако по-възрастният не намери начин да се справи с проблем, то как да го направи малкия човек?!


# 170
  • Мнения: 443
Ама къде пише,че учителките са обиждали детето? Просто са споделили,че детето има проблеми и че трябва да се вземат мерки. Разумно ли е родителите да се държат като ощипани госпожици вместо да разрешат проблема. Но в крайна сметка това си е тяхното дете-учителите са го изтърпяли,но родителите ще берат ядове.

# 171
  • sofia
  • Мнения: 8 949
ева 17, нещо трудно ти следя мисълта.....пишеш по принцип за нещата, а пък се хващаш за думата. И продължавам да твърдя, че подобни проблеми не могат да се решат САМО и единствено от родителите, при положение, че нещата се случват на територията на училището. Трябва малко усилие и от другата страна.
Нашата госпожа беше разделила децата по редици по признак справяне с материала...."Мамо аз съм на редицата на тъпаците" - това не е ли обида? И това го разбрах съвсем случайно. На всичкото отгоре имало и съревнования между редиците  Confused - това вече не е така, но ниската самооценка на детето остава, както е налице и нежелание за старание и учене.
С наслагване на подобни квалификации поведението и самооценката на детето пада, почва да се чувства неуверено. Това, че авторката на темата не е посочила конкретна обида, не значи че отношението като цяло към детето не може да е обидно. Да не говорим, че учителят може да насади това отношение на другите деца от класа.
Важно е и по какъв начин се споделя за проблема "Ама вашия син е невъзможен, ........, оправяйте се!" И аз какво да направя, при положение, че той вкъщи не се държи така? Да ходя с него на училище?
До колкото схванах родителите не са отказвали контакт с учителката, психоложката и директорката.....

# 172
  • Мнения: 443
Веси,извинявай не съм чела за твоя случай и не мога да взема отношение. Не ми се иска да вярвам,че учител ще нарече едно дете тъпак,но ако го е направил това е недопустимо и би трябвало да поискаш обяснение. Предполагам,че децата са разделени да работят по групи защото се занимават с различни задачи. но това са мои предположения. вникакъв случай детето не трябва да се чувства като неудачник,но ако има проблеми с дисциплинта то потърсете съдействие от уч.психолог.щом госпожата е вдигнала ръце от нея повече няма какво да се очаква.

# 173
  • Мнения: 911
Ева17,
това в което искаме да вярваме  е много далеч от реалността.

Трябва да има ясни правила и да се следват, да няма двоен стандарт, но жалкото е, че не се получава.

На госпожата й е най-лесно да вдигне ръца, а как само те могат да квалифицират и настройват децата...бедна ти е фантазията.

# 174
  • Мнения: 32
Веси,извинявай не съм чела за твоя случай и не мога да взема отношение. Не ми се иска да вярвам,че учител ще нарече едно дете тъпак,но ако го е направил това е недопустимо и би трябвало да поискаш обяснение. Предполагам,че децата са разделени да работят по групи защото се занимават с различни задачи. но това са мои предположения. вникакъв случай детето не трябва да се чувства като неудачник,но ако има проблеми с дисциплинта то потърсете съдействие от уч.психолог.щом госпожата е вдигнала ръце от нея повече няма какво да се очаква.

Именно моят син беше поставен в позицията на неудачник, бяха му вменени много неща (доста обиди и подигравки, казани му от преподавателката умишленно съм спестила), ако прочетете внимателно ще видите, че в тази дискусия се включиха и други хора с подобен на моят, проблем чийто деца учат във въпросното училище и които обмислят също евентуално преместване на децата си. Че моето дете си има трески за дялане - има ги, но не е това което някои хора се им се ще да представят. Ако беше такъв какъвто се опитват упорито да изкарат, в новото училище, където учи почти от месец, щеше да има същите проблеми. Сега подготвя стриктно домашните си, коите не са, чак толкова много, че да няма време да си научи уроците (като в предишното училище), разбира се отлично със съучениците си и никой няма никакви оплаквания от него, това го знам, защото почти всеки ден обменям информация със неговата класна.  Днес дори са имали открит урок, т.е. директорът влиза в някой час, да види как учителката си върши работата и е вдигнала на дъската моят син да разкаже урока, той се е справил блестящо, получил е похвала и от директора, писали са му шестица. Най-доброто лекарство във този случай е похвалата, поощрението, много разбиране и внимание, както вкъщи така и в училище и нещата полека влизат в релси.

# 175
  • Мнения: 443
Това е чудесно. Дано така бъде и занапред. Успех!

# 176
  • Мнения: 911
Успех, дано е свършил този неприятен период за вас.

# 177
  • Мнения: 2 867
Дори дадено дете да има или да създава някакъв проблем не смятам, че на тази възраст 7-10 години става въпрос за нерешим такъв, но важен е подходът и добрата воля на всички. Децата са много чувствителни на тема справедливост, ако тя липсва, а има предубеденост, нарочване и настройване срещу детето без да се претеглят всички гледни точки, нещата ще ескалират в нежеланата посока естествено. Отношенията между родителите, както и на родителите и класния към някое дете със сигурност влияят и на отношенията между самите деца.
От тези, които са доволни от училището и класа, които се обсъждат в тази тема очаквах да прочета  положителни мнения за преподаватели, атмосфера и т.н., а видях нападки към дете.

strida - успех, явно сте налучкали верния път, не го изпускайте и занапред.

# 178
  • Мнения: 32
Сама признавате, че след намесата на училищния психолог детето ви е започнало да се държи в рамките на нормалното по отношение на писането на домашни. Но вие и това отричате с половин уста казвайки "дали заради това или защото той така си беше решил, започна да си пише домашните"! Вместо да се заемете с него, когато сте видели, че има подобрение и да не го изпускате, да говорите с училищния психолог...

Интересно морски или по-скоро дунавски (той си знае защо)...и това ли ви казва вашето дете? Да чудех се "дали заради това или защото той така си беше решил, започна да си пише домашните" - Защото три посещения при училищният психолог не могат да разрешат проблемите на "пациента", може да попитате който си искате психолог, всеки ще го потвърди. А посещенията бяха само три, единствено поради обстоятелството, че си преместих детето в друго училище, където продължава да ходи при техния педагогически наместник - превантивно за мое и на детето успокоение.  

П.П. Да синът ми действително ходеше на консултации след края на учебната година, някъде около десетина дена, но интересно кое дете излязло във ваканция може да знае това?
Но това не попречи на сина ми да прекара една чудесна едномесечна почивка на планина.
А и такаава  загриженост, от страничен наблюдател, добросъвестен родител на дете загрижен за чуждите деца до такава степен чак, че разпитва учителката за тях...

Смятам, че постигнах целта си в тази дискусия - да информирам евентуалните, бъдещи потенциални жертви. Радвам се че съм била полезна и на другите, с подобен на моят проблем. Благодаря и на мама пенка за цивилзованият дебат във който участваше и мисля, че тя също даде своят положителен принос на желаещите да си запишат децата там, като препоръча един добър преподавател,  което е рядкост за 138 СОУ. Благодаря на всички, които ме подкрепиха, а на тези от "другият отбор" пожелавам никога да не им се налага да местят детето си в друго училище, макар, че някои от тях са го правили вече - друго си е твоя приятелка или колежка да бъде класен ръководител на детето ти. Разлаях няколко "влашки кучета" и излизам от темата, защото тя се изчерпа и оттук нататък, разговорът се прехвърля на ниво "махленска свада, насред женски пазар", а не тази беше целта ми. Пожелавам на всички всичко хубаво.

Последна редакция: ср, 25 апр 2012, 06:40 от strida

# 179
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Заключвам темата, поради причините обобщени от автора в последния пост.
лек ден

Общи условия

Активация на акаунт