Предупреждение за 138СОУ

  • 18 855
  • 179
  •   1
Отговори
  • Мнения: 32

 Причината да пиша за това училище, е да предпазя други от моята грешка, предварително се извинявам за дългият текст. Когато дойде време за тръгване на училище, като много други родители започнах да търся и проверявам за свястно такова във района където живеем. Тук са: 93 СОУ, 138 СОУ, 31 СОУ и 119 СОУ. Първото от изброените е най-зле, от там се местят в 138-мо, а от него след време отиват в 31 СОУ или в 119 СОУ.
Бях се спряла на 138 СОУ, като бивша негова възпитаница.
Да започнем със първият учебен ден, в двора цари хаос и блъсканица никой не знае за къде и със кой учител трябва да е. Директорката се появи за малко и измънка нещо с дъвка в уста (това трябваше да е реч за започване на учебната година) После се оказа, че учителката на сина ми е неграмотна, а ще ги учи да четат и да пишат.  Тъй като вероятно подозираше за своите слабости в преподаването, им даваше безкрайни домашни, също така ги караше често уроците от читанката да ги преписват по 10 – 20 пъти – това е отличен стимул да „заобичат” четенето.
Цяла година едно момче тормозеше моето, но учителката не „забелязваше”, нея не я беше изобщо грижа за дисциплината – тя обичаше често да си приказва с приятелка отвън пред кабинета, докато поверените й деца се избиват вътре. Когато момчето, което тормозеше моето дете, се опита да го наръга с краката на един стол в корема, взех решение да го преместя в съседния клас. Оправданието на „госпожата” (г-жа Снежина Чакърова) след случката беше възмутително: - „ами то си е божа работа, дали нещо ще му се случи в училище или ще го сгази кола на улицата. Стига съм се тревожела толкова излишно, това е така, защото ми е първо дете” – нямам думи!
Обнадеждена от факта, че сина ми е преместен в друг клас, където е по-спокойно, се доверявам напълно на неговата нова класна ръководителка. И така до средата на втори срок на четвърти клас, когато определен низ от събития ме накараха да осъзная, че  всъщност цялото училище не е във ред.   
Детето ми постепенно загуби желание и интерес към ученето, отличните знания по английски език, които имаше още преди да тръгне на училище изчезнаха (все едно никога не е знаел нищо, а от тригодишен учеше този език във частна занималня). Детето ми започна да ходи без домашни, забележките следваха една след друга без край. Опитвах се да променя нещо, разговаряхме, пари му давах, карах му се, дори го набих и нищо не промени нещата той нямаше никаква мотивация, беше му все едно. Един ден, неговата учителка – г-жа Дарина Проданова го заведе при училищната психоложка, защото била безсилна да направи нещо и според нея той имал някакъв дълбок проблем. Намекваше се и нещо за противообществено държание. Ходенето при педагогическият съветник даде резултат, дали заради това или просто си беше решил, синът ми отново започна да пише домашни.
Докато един ден получих от училището следното съобщение, написано от г-жа Проданова: „ уведомявам ви, че синът ви ще бъде наказан по чл.139 поради безпричинна агресия (сбиване) с ученик от друг клас; системно явяване без домашни и грубо отношение към съученици.”
Съпругът ми се срещна с госпожата, да види защо изведнъж получаваме това уведомление.  Оказа се че „безпричинното” сбиване си е имало причина детето ми се е защитавало от две момчета от съседния клас, които ритнали топката със все сила корема на моето момче, в следствие на което той има пукнато ребро. А „системното не писане на домашни” е добавено ей така за цвят и на въпросът как това ще има поощряващо действие не беше отговорено. Грубото отношение със съученици, пък се оказа стара дрязга със син на нейна колежка и разбира се във този случай няма как моето дете да не излезе виновно, все пак аз не съм нейна колежка.
Ядосах се много, прозрях каква е всъщност истината, моят син е нарочен за черна овца и в рамките на един ден го преместих във друго училище, за което неговата учителка също много му се подиграваше. Горкото ми дете какво е трябвало да изтърпи през всичкото това време.
Сега когато детето ми учи на нормално място 119 СОУ, виждам от какво съм го избавила.
Мили родители, моля Ви, ако наистина обичате децата си не ги записвайте да учат в 138 СОУ не ги осакатявайте духовно!
Битовите условия и най-важното преподавателите са под всякаква критика – те са за психиатрията.

# 1
  • Мнения: 125
Благодаря за информацията , ще го имам  предвид.

# 2
  • София
  • Мнения: 3 824
От колко време е в 119? Разкажи, моля те, какво е различното в 119, ако имате вече трайни впечатления.

# 3
  • Мнения: 32
 Детето ми е в 119 СОУ едва от две седмици и ще има нужда от доста време, за да се успокои. Избрах това училище, защото през първия срок тази година от същия клас на 138-мо преместиха дете със същите проблеми като сина ми - тормозено и нарочено от класната. Детето и майка му са много доволни от новото училище. И аз мога да кажа същото, там обстановката е спокойна и приятелска, класовете са сплотени, учителите са добри педагози и имат подход към децата. Без да товарят учениците с излишни домашни са много по-напред с уроците (в сравнение със старото училище са с пет урока напред)  и наистина ги учат на нещо. Работя допълнително със сина ми, за да навакса и неговата учителка е внимателна и толерантна с него. Когато им казах от кое училище го местя те казаха: "138-мо? ааа ясно, горкото дете."
И не на последно място по важност, материалната им база е безупречна, имат си дори и ученическа библиотека, каквато във старото училище липсваше, защото я бяха превърнали във склад за хигиенни материали.

# 4
  • Мнения: 14 478
И аз благодаря за информацията.

# 5
  • Мнения: 2 459
    Стана ми  тъжно за детето ти...Сега го успокойте и с една ведра и позитивна атмосфера у дома,дано заобича новото училище,да случи на клас и добър учител!Успех!

# 6
  • Мнения: 32
Благодаря за пожеланието, сега всичко е наред, той постепенно започва да се оправя. Но не е там работата, можеше това се избегне, ако знаех нещо повече за това училище, затова се обръщам към всички Вас и модераторите на този сайт, да направим черен и бял списък на училищата във София и страната. Както има такъв списък за здравните заведения и лекарите, защото докато един некадърен лекар може да убие или осакати пациент, същото може да направи и един самозван, комплексиран учител със душата на един подрастващ човек, което е не по-малко сериозно, защото понякога това може да остави отпечатък за цял живот.

# 7
  • sofia
  • Мнения: 8 943
strida, и идея си нямаш колко те разбирам!
В края на първия срок бях на ръба за местене, сега са се поукротили нещата, но не знам до кога.
И съм в голяма дилема за следващата учебна година.

# 8
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 921
Добре, че си спасила детето от това т.нар. "училище".  ooooh! Практиката им да психясват децата и да ги обявяват за бавноразвиващи се, пренасочвайки ги към специализирани училища, не е от вчера. Сигурно хванах мазоли на езика да предупреждавам за това в този форум, но резултатът бе, че някои потребителки ме обявиха едва ли не за агент провокатор. За съжаление истината изобщо не е приятна. И е жалко, че излиза наяве на гърба на децата.  Confused

# 9
  • Мнения: 32
Добре, че си спасила детето от това т.нар. "училище".  ooooh! Практиката им да психясват децата и да ги обявяват за бавноразвиващи се, пренасочвайки ги към специализирани училища, не е от вчера. Сигурно хванах мазоли на езика да предупреждавам за това в този форум, но резултатът бе, че някои потребителки ме обявиха едва ли не за агент провокатор. За съжаление истината изобщо не е приятна. И е жалко, че излиза наяве на гърба на децата.  Confused


Да, за съжаление е така децата стават жертва на някой комплексиран дребен човечец, наричащ себе си "учител". Истинският учител трябва да изкара наяве и поощри развиването на качествата, а не на недостатъците.  Затова предлагам да направим черен и бял списък, които ще предотвратят много подобни случаи.

# 10
  • Мнения: 11 705
Подкрепям с две ръце казаното от авторката. Моето дете също преди няколко години беше в класа на Чакърова, а "уважаемата" Проданова водеше и занималня. Попаднали сте от трън та на глог! Отвратително училище с отвратителна директорка, с лоша подготовка и интригантски истории между децата, за съжаление, толерирани от учител!
И аз преместих детето си в друго НОРМАЛНО училище. Сега е гимназист.

# 11
  • Мнения: 26
Аз пък съм точно на обратното мнение за 138 -мо училище. Изключително съм доволна от госпожата на моята дъщеря, от отношението и към всички деца в класа и от желанието да им даде достъп да най-различни форми за допълнително обучение.

За 119-то - не ми е добър атестат  за това училище, че негов възпитаник е убил и нарязал друг ученик от това училище. И двете деца са учели в училището, когато се е случило събитието.

# 12
  • Мнения: 911
Важно е всяко дете да намери точния учител. Жалко е, че добрите учители са рядкост и сякаш изчезват или пък масата ги претопява.
Не познавам г-жа Чакърова, но мислех че Проданова е млада и амбициозна и все още има желание да помага на малките си питомци. Жалко, че още в началото на кариерата си има такова отношение.

# 13
  • Мнения: 32
Аз пък съм точно на обратното мнение за 138 -мо училище. Изключително съм доволна от госпожата на моята дъщеря, от отношението и към всички деца в класа и от желанието да им даде достъп да най-различни форми за допълнително обучение.

За 119-то - не ми е добър атестат  за това училище, че негов възпитаник е убил и нарязал друг ученик от това училище. И двете деца са учели в училището, когато се е случило събитието.


За всеки влак си има пътници, може да има и доволни, но аз ясно се аргументирах, защо не ми харесва това училище, дори много от нещата не ги споделих, защото ще трябва да напиша роман. Напълно възможно е да се намира някой и друг "свестен" учител там, но не съм чувала за такива, споделям впечатленията си само от такива с които съм имала "вземане - даване". Смятах г-жа Проданова за млад и амбициозен преподавател и през ум не ми е минавало, че учител може да подклажда интриги между децата, но за съжаление истината е друга. Синът ми е второто дете, което напуска този клас. Държа да подчертая, че двете потърпевши деца (принудили се да напуснат училището) нямат нищо общо по между си, като характер и мироглед. Едното момче е по-затворено в себе си и прилежен ученик, а сина ми е като Том Сойер, единстеното общо между двамата е, че са будни и любознателни деца. Но видях как за един месец може да бъде настроен целият клас срещу две деца, неоснователно да им бъдат написани двойки и да бъдат подигравани от своя учител.  Аз също смятах, че 138 СОУ е едно не лошо квартално училище, но откакто преместих сина си да учи в НОРМАЛНО училище откривам какви са разликите, а те са прилизително от небето до земята.
Никой не е застрахован от нещастни случаи, дори и в Швеция, страна със висок стандарт на живот  има масови убийци. 
Ясно доказателство за големите различия между двете училища е, че след пети клас във 119 СОУ се влиза със не леки изпити (това училище е филиал на СМГ) и процентът на учениците класирали се за реномирана гимназия след седми клас е голям. За 138 СОУ не може да се каже същото, там дори за учене след пети клас се разлепват рекламни листовки из квартала, че се набират желаещи.

# 14
  • Мнения: 32
П.С. Не знам за това, къде и какви инциденти са ставали, само знам че сина ми напусна 138 СОУ със едно пукнато ребро и гипсова шина на ръката. Този факт говори сам за себе си, що за училище е това. Като не споменавам останалите "дреболии".

Общи условия

Активация на акаунт