За колко време станахте шофьори?

  • 27 000
  • 173
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 102
Бамбини, на каква кола караш курсовете?
Peugeot 308

# 136
  • sofia
  • Мнения: 8 953
Логиката е следната: двигателя върти с определени обороти, като достигнеш някаква граница (да речем 2500-3000 оборота) включваш по-висока скорост, като паднат на 1500 (примерно) включваш на по-ниска скорост. Това може и да усетиш по бученето на мотора (въпреки, че сега май няма кола без оборотомер).
Друг ориентир може да ти е скоростта на колата до 30 км/ч - 2-ра, до 50- 3-та и така нагоре
Не че е невъзможно като си с висока скорост да ръгнеш на ниска предавка, но колата се спъва, подскача странно и почва да ръмжи зловещо Simple Smile

# 137
  • Мнения: 3 818
Да, Веси добре ти го е обяснила, пробвай просто да намалиш повече, за да превключиш.

Има автомобили, на които скоростите са "къси", при тях превключването от една предавка на друга става през малък интервал от км/ч. Примерно моята е такава и втора скорост хич не я долюбва и сравнително бързо трябва да превключа от втора на трета, щото иначе страда колата. И съответно обратното от трета на втора е голям зор да се превключи, защото трябва мнооооого да намаля, за да стигна до нормалното за втора скорост. Колата на мъжа ми е с по- "дълги" предавки и там превключването става по-лесно, защото не е нужно да намалявам чак толкова много. Ще свикнеш, просто ти трябва практика Simple Smile

# 138
  • Мнения: 2 478
бамбини и аз имах същите усещания в началото.Не проумявах как ще правя всичко това едновременно,дори загубих надежда, че ще се науча. Но с добър инструктор и СПОКОЙСТВИЕ всичко се получава. Ето, утре съм на вътрешен, а съвсем скоро и пред ДАИ. Не знам дали ще успея от първия път,но вече имам увереност в себе си и не се притеснявам. Започвам активното шофиране веднага след придобиването на правоспособност.
А за съединителя на светофара - освобождава се от скорост и се пуска, поне така ни учат и много държат да го правим.

# 139
  • Мнения: 2 222
Имам книжка отдавна, но не бях шофирала с години. Сега карам ежедневно последните 2-3 месеца, ходих сама до по-отдалечени градове, обикалях София и всякакви такива експерименти си правя... Не се чувствам супер уверен шофьор, понеже не съм добра в паркирането. Но понеже съм в малък град, места за паркиране има и проблема ми отпада  Grinning Внимавам много около пешеходни зони, това ми е най-големия ужас, че веднъж един мъж ми изскочи почти пред колата, без да има зебра наблизо и добре, че карах съвсем бавно, та веднага спрях... Решила съм да шофирам извън Бг по няколко маршрута това лято и надявам се да се справя безаварийно  Simple Smile

# 140
  • Мнения: 3 818
Никой не ме е предупредил за това , аз очаквам когато пусна газта и натисна съединителя да мога да мина веднага от 3 на 2-ра Simple Smile 
Ако си набрала скорост и само отпуснеш газта, колата няма да намали достатъчно, трябва си и спирачка, за да стигнеш до необхдимата скорост и обороти.

# 141
  • Мнения: 4 586
Карах над една година нощем такси. Така се научих да анализирам кръстовища, през които дори не бях минавал преди. Сега карам денем. Вече мога да кажа, че съм станал шофьор. Минавам сутрин срещу движението на бензиностанция Релакс и после спирам последователно до кафемашината и автомата за вафли. Пазарувам през прозореца и започвам работа. Mr. Green

# 142
  • Мнения: 342
Мен инструктора , до изпита бях карала най-много на третата  ooooh! , незнех сума неща.. слава Богу минах изпита, но добре че после имаше кой да ми дообясни и на полигон да ме донаучи..
С активно каране свикнах за около половин година .. да съм уверена . Но в изненадващи ситуации ми се е случвало да не реагирам навреме /да ми загасне на сфетофар  ooooh! тоя пусти полусъединител  Laughing ; на върло  на мокро ooooh! ..така се научих да ползвам и ръчната Laughing/.
Паркирането ми трябваше повече време и досега мога на заден когато е една зад друга потока, но не и с преден да паркирам  Embarassed .С другите косо и перпендикулярно не съм имала проблем..
Голям зор ми беше като ми падна веднъж акумулатора  hahaha
Така като гледам май само негативи изредих за мен  Joy
п.п. има коли наистина с къси скорости, сега съм такава.. спъната ужасно. Има и с дълги - карала съм , много бързо набират .. много . Но за нов шофьор по-добре късите според мен .  Peace

# 143
  • Мнения: 3 818
Кати, обратното е, с късите скорости ускоряват по-бързо Simple Smile

# 144
  • Мнения: 2 478
Най-добре с автоматични  Wink

# 145
  • Мнения: 102
Никой не ме е предупредил за това , аз очаквам когато пусна газта и натисна съединителя да мога да мина веднага от 3 на 2-ра Simple Smile 
Ако си набрала скорост и само отпуснеш газта, колата няма да намали достатъчно, трябва си и спирачка, за да стигнеш до необхдимата скорост и обороти.

Повече от 50км/ч не съм вдигала, но явно всичко си е до опит и време  Simple Smile

# 146
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 867
Изкарах курса преди 8,5 години. Наложи ми се да карам преди 1,5 г, когато ми дадоха служебна кола. Не бях се качвала 7 години на шофьорското място. Колата беше автоматик, с десен волан при това, и свикнах с нея и движението за около 2 седмици. Карах я 3 месеца, после скъсах носач на шарнир на един завой в балкана и се озовах в дерето. Колата стана неуправляема, а разстоянието до дерето късо. Разминах се само с уплаха и кола за Белканто.
След месец ми дадоха пикап - огромен с ръчни скорости. Нямах избор - шефа ми връчи ключа и заяви, че от тази вечер натам ще трябва да се прибирам с него. А и аз бях решила още като се окопитих в болницата след катастрофата, че ще шофирам отново. Беше миналия декември в големите мъгли. Справих се с тъмнината и мъглата успешно. После ми дадоха по-малка джипка, отново ръчка. Тя, заедно с тази, която ме обърна в дерето, бяха моята любов. Добре се разбирах и с двете. Между шофирането на трите коли минаваше по около месец, но свиквах бързо. Сега ме возят, а аз карам на милото колата от време на време - с нея не се разбираме особено, а карах курса на точно такъв модел. Ниска ми е, чувствам се в нея като в лодка. Може би, защото и трите коли, които карах в последната година, бяха високи и с доста добра видимост. Иначе и на мен са ми треперели краката, като се кача да карам нова кола, но се взимам в ръце и се справям. Треперенето идва после, като сляза, явно адреналинът ме държи по време на движение.
Относно това дали предпочитам да возя някого - не, предпочитам да съм сама, по-лесно ми е. Мъжът ми е професионален шофьор и само мрънка.

# 147
  • Мнения: 3 818
Повече от 50км/ч не съм вдигала, но явно всичко си е до опит и време  Simple Smile
50 км/ч е много за трета скорост, а пък за втора не смъкнеш ли до към 20-25 мноого трудно ще превключиш Simple Smile Ще свикнеш, споко, с малко повече тренинг ще се научиш да усещаш колата. Аз в началото гледах много стриктно обороти и км/ч, за да се ориентирам кога да превключвам, а сега вече хич и нямам нужда да ги гледам, по звука на колата усещам кога какво трябва да правя Simple Smile

# 148
  • sofia
  • Мнения: 8 953
Повече от 50км/ч не съм вдигала, но явно всичко си е до опит и време  Simple Smile
50 км/ч е много за трета скорост, а пък за втора не смъкнеш ли до към 20-25 мноого трудно ще превключиш Simple Smile
50 км/ч е ни за трета, ни за четвърта - най-мразя някой отпред да ми се завлачи баш така.
Днес специално се загледах кога превключвам - при потегляне и набиране на 4-та превключвам към 60 км/ч. На баир 50 км/ч и бях на трета.
Още помня на изпита, единия полицай ми каза "Ама тая кола има и 4-та скорост"  Laughing

# 149
  • Мнения: 3 818
50 км/ч е ни за трета, ни за четвърта - най-мразя някой отпред да ми се завлачи баш така.
Днес специално се загледах кога превключвам - при потегляне и набиране на 4-та превключвам към 60 км/ч. На баир 50 км/ч и бях на трета.
Е това е от въпросните къси/дълги скорости Laughing Моята кола мине ли над 40 и почва да реве на умряло да включвам четвърта, на 60+ вече трябва да съм на пета.  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт