Не желае да оцветява и да учи на 5г

  • 15 435
  • 262
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 5 259
Кога точно ги извеждат в предучилищната? При нас не ги извеждат, имат много строга програма с 10 мин междучасия. В голямото ги водят в стола за закуска (или ядат в стаята), така че и тогава не става. А и то за да се строи целия клас, да се облече и да обиколят всички коридори, докато излязат на двора, минават поне 10 минути. Докато се съберат и минат по същия път на обратно - още 10 и излизането се обезсмисля.

# 256
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Помпадур, обиждаш без причина, класифицираш - отново без повод.
Позволи ми да имам опит и да зная негативите на една общинска ДГ и изобщо на системата като цяло.



Обиждам и класифицирам ли, цитирай ми точно да видя къде съм го направила!

Така, позволявам ти да имаш повече опит и знания в негативите на една общинска ДГ! След като не те удовлетворява държавна за целта има частни забавачки или  толкова модерните напоследък Кооперативи.

Може и да нямам опит с БГ градина, но имам такъв с ДК.

И пак ще кажа, че тук децата са оставени да растат  много по свободно от колкото в БГ.

И всеки ден педагожката на синът ми казва, че днес той е бил щастлив, защото това тук за едно дете е на особена почит, нищо че е цял ден се е заравял в пясъка или че си е одраскал ръката или крака.



# 257
  • Бургас
  • Мнения: 6 919
Напълно разбирам госпожите, които не дават на децата да се катерят. Аз в ДГ така бях паднала от една катерушка, че си изкълчих ръката, доста лошо при това. Последвалото лечение беше кошмар за мен, за родителите ми двоен. Майка ми буквално побеля за един ден. Не го пожелавам на никоя майка.
Сега като видя детето да се катери някъде ми се преобръщат всички вътрешности.

# 258
  • Мнения: 5 940
allana, според сина ми ги извеждат в голямото междучасие. Но това детенце явно много се плаши да излиза навън и през цялото време е пищяло и реално не им се получава, когато то е на училище. Иначе той беше много щастлив, че играли на "спукано гърне" и "пусни, пусни кърпичка". Госпожата им е по-възрастна и явно държи на такива общи игри. Децата им се радват, само дето ние не се бяхме сещали да им ги покажем, в детската също не са играли на тях.
п.п те се хранят рано сутрин, малко след като ги заведем.

# 259
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 950
Напълно разбирам госпожите, които не дават на децата да се катерят. Аз в ДГ така бях паднала от една катерушка, че си изкълчих ръката, доста лошо при това.

Ако са били едновремешните соц катерушки, с асфалт под тях е ясно.  Сега има друг тип катерушки и настилки под тях. Предполагам обаче, че не всички ДГ в Бг имат такива.

В нашата ДГ има катерушки, люлки, пързалки, тунел, хълмчета, пясъчници, къщички, огромни камънаци, дървена лодка, дървени пънове, футболни врати, триколки и т.н. и е яко катерене, бягане и занимание навън. Отделно наблизо има детски площадки, които децата често посещават. При нужда учителите помагат на най-малките да се катерят, пързалят, люлеят, а не им забраняват да го правят, което мен ме устройва. Имат специални гумени дрехи и ботуши за мокро време - пускат ги да джвакат из локвите на воля. Ако взимам децата ми с мръсни и кални връхни дрехи знам, че хубаво са се наиграли. Вън не се излиза само ако има много силен вятър, гъста мъгла или вали като из ведро.

# 260
  • Мнения: 991
Нямах време да изчета цялата тема. Искам само да кажа, че много деца намират оцветяването за скучно. В детската градина, в която ходи дъщеря ми (не живеем в БГ), НИКОГА не им дават готови картинки за оцветяване. Според много експерти тази дейност водела до нежелани последствия - децата загубвали творческите си способности и започвали да се считат неспособни да рисуват, защото готовите картинки им изглеждали много по-красиви от всичко, което те биха могли да сътворят. Дъщеря ми рисува много, пише букви, думи, но не обича да оцветява и никога не го прави. Понеже детската градина е кооператив, имам възможност да наблюдавам и другите деца, когато е мой ред да помегем в заниманията. Много от децата изобщо не проявяват интерес към рисуване, апликации и тп., но контруират неща от картонени кутии с тиксо, използват различни кубчета и конструктори, интересуват се от начални форми на запознаване с естествените науки (в градината има всевъзможни гадинки, правят се "ескперименти", подходящи за деца, капят разни оцветени вещества с пипети). Всеки се занимава с каквото му е интересно. И почти във всяко занимание има и развитие на фината моторика.

# 261
  • Мнения: 19 322
Във втора група площадката в нашата градина беше с пясъчник, едно хълмче и нова пързалка с 2-3 изхода и подходяща мека настилка отдолу. Наблюдавала съм децата и по-активните катереха хълмчето и пързалката и се гонеха. По-неактивните готвеха нещо в пясъка. Общо взето няма къде да се наранят или ударят.
Люлки и аз като че ли предпочитам да няма, защото децата са заплеси и лесно може да бъдат ударени по главата с люлката.

# 262
  • Мнения: 7 821
Темата се изчерпа.

За "Площадките, обслужването, уменията, учителките и очакванията на родителите от/в детските градини, в България и по света", Моля, отворете си нова.

Хубав ден!

Общи условия

Активация на акаунт