Първокласникът и уроците

  • 6 020
  • 91
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 898
Всичко казано е горе-долу така, истината естествено е по средата, но може ли някой да ми отговори защо има училища и класове, в които всички тетрадки и учебници стоят в училище от понеделник до петък и се взимат само за събота и неделя.
 

За мен това не е нормално. Колкото до това, че са научили всичко, силно се съмнявам.

# 16
  • София
  • Мнения: 9 517
Само да кажа на Саморая, че в първи клас се смята до 20, за останалото ще споря по-късно че не е удобно от таблета Peace

# 17
  • София
  • Мнения: 661
Ами аз смятам, че колкото и да е добра класната и преподавателката в занималнята, винаги е добре и родителят да се включва в подготовката на детето. Поне аз винаги поне съм питала какво става в училище, преглеждала съм домашни, от време на време съм сядала да минем през урока. Дори и когато детето няма проблем с уроците, мисля, че е добре да усеща, че родителят проявява интерес и винаги е готов да помогне...

# 18
  • Мнения: 11 989
А аз си мисля, че дължимото към децата ни образование трябва да е такова, че не само образованите и платежоспособните родители да им го осигурят.Би следвало образованието да е достатъчно качествено, че и детето на докера, чистачката или месаря да съумеят да получат и използват своя шанс.

Иначе- и баба знае  ...

# 19
  • Мнения: 2 898
А аз си мисля, че дължимото към децата ни образование трябва да е такова, че не само образованите и платежоспособните родители да им го осигурят.Би следвало образованието да е достатъчно качествено, че и детето на докера, чистачката или месаря да съумеят да получат и използват своя шанс.

Къде се твърди обратното  newsm12? Моите наблюдения са, че точно деца на неплатежоспособни родители са по-изпълнителни и старателни. Обратното - демонстративното водене на училище с луксозни коли, раниците - произведения на изкуството и водни бои на 3-4-5- етажа дават самочувствие, в голямата си част без покритие. Не правя обобщения, излагам факти.

# 20
  • София
  • Мнения: 9 517
Ами аз смятам, че колкото и да е добра класната и преподавателката в занималнята, винаги е добре и родителят да се включва в подготовката на детето. Поне аз винаги поне съм питала какво става в училище, преглеждала съм домашни, от време на време съм сядала да минем през урока. Дори и когато детето няма проблем с уроците, мисля, че е добре да усеща, че родителят проявява интерес и винаги е готов да помогне...
тук не говорим за проверка на домашни или човек да види, детето му до къде е стигнало, аз лично говоря за масовата практика домашните да се довършват в къщи, а и материала да се предава в къщи, защото детето не го е разбрало/усвоило в училище. И говоря, че има училища/класове, в които нещата се усвояват и не е необходимо родителя всяка вечер да дообяснява и училища/класове, в които това е необходимо. И говоря за едни и същи деца.

# 21
  • Мнения: 2 898
Дзвер, няма класове, в които на 100% всички да усвоят всичко. Децата са различни, възможностите също. Домашните се дописват вкъщи, когато детето е разсеяно, не слуша и не изпълнява в занималнята. Или ако възпитателят не става за нищо, но това са изключения. Когато обаче детето постоянно не успява да разбере обясненията на учителя, трябва да се потърси причината, но трябва да се работи и вкъщи.

# 22
  • Мнения: 8 999
Не съм стояла над главите им, но съм контролирала. Понякога съм проверявала домашни, друг път са се дописвали вкъщи. С една дума - следяла съм как се справят децата и съм помагала с допълнителни занимания, ако се е налагало.
От четвърти клас се заех да контролирам как учат по разказвателните предмети. За периода 4-6ти клас се превърнах в обучаващ по история, география и ЧП. По математика и български съм помагала, когато те са ме питали. Доволна съм, че им отделих толкова време по тези предмети и бях толкова по-взискателна от техните учители. Учебният материал по история и география е претрупан с толкова много ненужни подробности, че децата ми трудно се ориентираха кое е важно и трябва да се знае и кое е нещо, което е само за информация.

# 23
  • София
  • Мнения: 9 517
Дзвер, няма класове, в които на 100% всички да усвоят всичко. Децата са различни, възможностите също. Домашните се дописват вкъщи, когато детето е разсеяно, не слуша и не изпълнява в занималнята. Или ако възпитателят не става за нищо, но това са изключения. Когато обаче детето постоянно не успява да разбере обясненията на учителя, трябва да се потърси причината, но трябва да се работи и вкъщи.
тук няма да се съглася с болднатото - за съжаление белгите ми наблюдения върху държавната занималня в нашия клас показват че това далеч не са изключения... как пък за 3 години един читав такъв не се намери  Laughing

ПП Аз отдавна съм махнала детето от там, но продължавам да наблюдавам отзивите на другите родители  Peace

ППП Може би нивото на възпитателите зависи и от управлението на училището, знам ли  newsm78

# 24
  • Мнения: 2 898
тук няма да се съглася с болднатото - за съжаление белгите ми наблюдения върху държавната занималня в нашия клас показват че това далеч не са изключения... как пък за 3 години един читав такъв не се намери  Laughing

ПП Аз отдавна съм махнала детето от там, но продължавам да наблюдавам отзивите на другите родители  Peace

ППП Може би нивото на възпитателите зависи и от управлението на училището, знам ли  newsm78

И по-зле ще става. Към момента при нас има свободни 3-4 места. Кандидати няма. Не намирам връзка между нивото на възпитателите и управлението. Какво да направят, да им дадат заплата по-висока от тази на другите ли?

# 25
  • Мнения: 889
Въпросът ми е очаква ли се от нас родителите вечер да учим с децата си? ......... разчитам само на занималнята или трябва допълнително да учим и вечер?  


 Ако очакваш учителят в занималнята да следи за обучението на твоето дете като за свое , след няколко години / или по- скоро / може да останеш много неприятно изненадана. Единици са тези възпитатели които наистина си вършат работата така както се предполага.  Има разбира се и изключения - но дали сте от тях , сама трябва да разбереш. Преглеждаш какво правят в занималнята,  разпитваш детето как точно учат- сами ли си пишат домашните или госпожата пише задачите и те преписват, кара ли ги да четат или ги оставя да рисуват, дава ли им да пишат букви и т. н  И ако не си доволна /тоест сте изключение от правилото/ си търсиш вариант. Дали ще го спреш от занималня или ще доучваш с него си е ваше решение. Или просто ще се  примириш.
 Искам  да ти напиша ободрителни думи- но не мога. Положението ще става по- зле. По мои наблюдения повечето деца  на държавна занималня които не доучват са абонирани двойкаджии.
 И преди да ми скочат - разбира се има изключения. Просто аз не познавам такива.  Tired

# 26
  • Мнения: 2 898
По мои наблюдения повечето деца  на държавна занималня които не доучват са абонирани двойкаджии.
 

Тук няма да се съглася. И не заради това, че положението не е розово, а  заради фиксирането на държавната занималня. Имах ученици, които ходеха на една и съща частна занималня и домашните им бяха винаги грешни. Кой, мислиш, отива да работи в частните занимални? Да, там условията са по-добри, храната и т.н., но не и качеството на обучение.

# 27
  • Мнения: 889
По мои наблюдения повечето деца  на държавна занималня които не доучват са абонирани двойкаджии.
 

 Тук няма да се съглася. И не заради това, че положението не е розово, а  заради фиксирането на държавната занималня. Имах ученици, които ходеха на една и съща частна занималня и домашните им бяха винаги грешни. Кой, мислиш, отива да работи в частните занимални? Да, там условията са по-добри, храната и т.н., но не и качеството на обучение.

 Коригирам- писах държавната защото нямам наблюдения за частните. Познавам само две деца които за кратко я посещаваха. Отзивите от родителите бяха по- добри, но аз нямам лични впечатления. А от държавната имам. И резултатите са почти плачевни. Но не  бива да се обобщава и всички да се поставят под един знаменател. Иска ми се да вярвам че не навсякъде е така. От друга страна родителите не бива да забравят че това са техните деца и не би трябвало да делегират цялата отговорност на учителите. Трябва да следят процеса и да реагират съответно нуждите на детето.
 

Последна редакция: вт, 12 ное 2013, 14:57 от xxxxx

# 28
  • София
  • Мнения: 9 517
По мои наблюдения повечето деца  на държавна занималня които не доучват са абонирани двойкаджии.
 

Тук няма да се съглася. И не заради това, че положението не е розово, а  заради фиксирането на държавната занималня. Имах ученици, които ходеха на една и съща частна занималня и домашните им бяха винаги грешни. Кой, мислиш, отива да работи в частните занимални? Да, там условията са по-добри, храната и т.н., но не и качеството на обучение.
е, тук вече говорим за друго - аз като родител и след като заплащам не малко пари на частна занималня, въпреки това отделям време да проверявам домашните на детето всяка вечер и ако открия грешни домашни веднага сигнализирам в занималнята. Виж наскоро имам случка, в която класната на сина ми се обажда и ми обяснява, че в частната занималня не го били проверили и имал грешки - нещо невероятно, защото след тях и аз трябва да не съм ги видяла. Оказа се, че тези неща са писани в час, не за домашно - е, няма как да се проверят там, а аз съм ги пропуснала /защото аз и писаното в час проверявам/  Wink

Така че това с частните занимални вече е въпрос на регулация на предлагането  Mr. Green

# 29
  • Мнения: 2 755
.... за съжаление белгите ми наблюдения върху държавната занималня в нашия клас показват че това далеч не са изключения... как пък за 3 години един читав такъв не се намери  Laughing :
Не изключения, а правило, в последно време. Нямам нищо против занималнята, ако в нея действително се учеше - писане на домашни и обясняване на материала, когато има затруднения.

И моят син не ходи на занималня, защото за него нямаше никакава полза от нея. В началото на тази учебна година ми мрънкаше, че искал да ходи на занималня. Когато го попитах, защо, получих отговор - " Защото там децата само си играят, а ти следобяда ме караш да си пиша домашните"  Shocked  ooooh! Няма нищо лошо в играта, но това все пак не е ДГ.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт