Първокласникът и уроците

  • 6 018
  • 91
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 5 940
За мен минус на занималнята е , че детето остава с впечатление, че изискващото се от него, е само това, което е дадено като домашно плюс предложеното допълнително от възпитателя. Ако то възприема учителите като авторитет, както трябва и да бъде,  ще смята, че те задват необходимото и надграждане не се изисква.
Иначе заради тази тема преди малко  попитах детето дали сами си пишат домашните Grinning и той учудено ме погледна - естествено, че сами, кой да ни ги пише Rolling Eyes
Правят им и допълнително диктовки, дават от сборник, който не е от задължителните помагала. По математика заниманията не са такива, каквито ми се иска,но пък има събота и неделя за целта. За мен допълнително обучение през седмицата не е необходимо, особено, ако се вижда, че детето пише добре домашните, няма грешки, не прави такива и на диктовките.

# 31
  • Мнения: 513
Като майка на бъдещ първокласник се чудя- има ли детето сили след занималнята да пише и учи вкъщи? Моят син засега не се очертава като особено ученолюбив и не мога да си представя след десетчасов престой в училище да го карам да пише и смята. Хайде, за проверка на домашните и тук-там пипване по нещо може и да се случат нещата, но за по-сериозни занимания ми се струва, че ще е трудно.

# 32
  • София
  • Мнения: 9 517
Като майка на бъдещ първокласник се чудя- има ли детето сили след занималнята да пише и учи вкъщи? Моят син засега не се очертава като особено ученолюбив и не мога да си представя след десетчасов престой в училище да го карам да пише и смята. Хайде, за проверка на домашните и тук-там пипване по нещо може и да се случат нещата, но за по-сериозни занимания ми се струва, че ще е трудно.
няма сили и е супер тегаво, накрая детето му се отщява да ходи на училище... аз направих тази грешка с моя син - цял първи клас дописвахме след занималня... след това ми дойде ума в главата и го записах на частна  Peace

# 33
  • Мнения: 957
Благодаря ви момичета за отговорите! Мислех си че частните уроци и допълнителните занимания са за един по-късен етап от обучението, но явно съм в грешка. Трябва да се замисля и аз за частна занималня. Нашата госпожа на държавната занималня постоянно се оплаква, че била много изморена, ако сме можели да сме взимали децата поне по един път седмично, не им проверява домашните.

# 34
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Само да вметна едно сравнително бегло наблюдение над няколко деца, които са ходили 4 години на занималня /държавна и/или частна/, че всички те /макар и под 10 общо/ имаха проблеми в 5-ти клас, когато вече няма занималня и трябваше да си подготвят уроците сами. Проблема реално беше един-единствен при всички, че нямаха навици как протича една само подготовка у дома и в края на първия срок "затънаха", но през втория се "пооправиха" благодарение на родителите си.

Просто имайте го в предвид, че занималнята сама по себе си не изгражда такива навици в децата и оставени сами на себе си, в комбинация с по-сложен материал, повече предмети, чукащия пубертет и липса на контрол може да доведе до драстично спадане на успеха на детето.

# 35
  • Варна
  • Мнения: 1 134
По мои наблюдения повечето деца  на държавна занималня които не доучват са абонирани двойкаджии.
 И преди да ми скочат - разбира се има изключения. Просто аз не познавам такива.  Tired

Да, ама не. Най-добрите ученици в класа на дъщеря ми си ходят в държавната занималня. Миналата година учителката там беше перфектна, тази година не толкова, но пак децата се справят чудесно.

Не ни се е налагало да доучваме вечер, освен в случаите когато сме я вземали по-рано за извънкласни занимания или спорт. От моя страна има само контрол за 15-20 минути какво е писано през деня и проверка на домашните. Която проверка тази година ми се изплъзва, когато са втора смяна и пишат домашните сутрин в занималнята.

Зависи най-вече от детето. Има деца, за които занималнята не е подходящо място. Не могат да работят в шум, имат нужда от по-чести почивки и т.н. Там трябва да се намеси родителя и да търси алтернативи. Миналата година нашата класна привика някои родители, обясни им, че децата им не се справят в занималнята, въпреки усилията на учителката. Не ги е карала да доучват, помоли ги поне за месец да потърсят начин за самостоятелна работа с децата. Повечето го направиха и после й бяха благодарни за съвета.

Не приемам и постоянното висене на главата на детето, защото след няколко години ще се чудим защо не могат да работят сами.

# 36
  • Мнения: 889
То и за това казах- зависи от детето и от учителката в занималнята.
 Как беше при нас- дава им се време да решават задачите от домашното след което тя пише готовите на дъската. Те сверяват, а който не ги е решил направо ги преписва. По писане- само домашното което е в порядъка на няколко реда. Не се проверява. И евентуално едно-две деца да прочетат по нещо. Ама не всеки ден. Иначе- който може да чете- да чете наум, другите да рисуват. При подобна подготовка не е възможно да не доучват ако искаш детето да не изостава. Отива сутринта, изкарва осем часов работен ден и като се върне започва отначало. До втория срок повече от половината деца бяха отписани. И тази ситуация я наблюдавах в три от т.н "елитни" училища в нашия град.  Самата класна ни посъветва- който може да си спре детето. Иначе самостоятелно дете 1- 2 клас на което да му се учи, да е съвестно, само да иска да работи, а да не търси най- лекото аз не познавам. Не че няма - просто нашето и тези на нашите близки не са такива. Нужно бе да ги ''подпираме'' както се казва. Whistling
 Радвам се че има изключения. Дано да станат повече.  Peace

Последна редакция: ср, 13 ное 2013, 12:13 от xxxxx

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Лично аз не виждам нищо нормално в занималнята. Така да го нарека, ученето е доста самотно занимание - иска спокойствие и тишина като предпоставки за добра концентрация, а от концентрацията следва до голяма степен ефективността. Дори в библиотека при пълна тишина да седне човек да учи, пак е трудно, защото се разсейва, а какво остава за деца, и то в наачална степен, а за първолаци съвсем, когато и без това вниманието им е все още неустойчиво. Не зная защо така много родители предпочитат да се самозаблуждават за положителното на занималнята. Най-добре е да се учи вкъщи, на спокойствие, пък било с родител или с учител или някой друг възрастен, който да е способен да помогне. Разбирам го това с ходенето на работа, но ако ще се дават парии за частна занималня, по-добре да се дадат малко повече за частен учител, но поне детето да си е вкъщи.

# 38
  • Варна
  • Мнения: 1 134
Не зная защо така много родители предпочитат да се самозаблуждават за положителното на занималнята.

Аз пак няма да се съглася. Занималнята, при малко повече усилия и възможности от страна на училището, може да бъде ефективна и полезна. Въпрос на организация. Има училища, където е съчетана  с извънкласни дейности и спорт и това е огромно улеснение за родителя. За съжаление при нас не е така.
Що се отнася до нашия частен случай...аз имам възможност/с много разкарване/ да оставям детето само вкъщи. Миналата година го направих за месец по време на грипния период. Е, домашните бяха написвани добре за не повече от час/беше в първи клас/ и се пускаше телевизора. Ако забраня това второто, ми се звънеше през половин час по телефона със "Скучно ми е, кажи какво да правя?"
В занималнята освен с домашните ги занимават и с допълнителна работа, майсторят някакви си неща, при хубаво време ги извеждат навън...

Обаче...ако си седях вкъщи, нямаше да ходи на занималня и извънкласните й занимания нямаше да са почти всяка вечер след 5 часа...

# 39
  • Мнения: 11 989
Лично аз не виждам нищо нормално в занималнята. Така да го нарека, ученето е доста самотно занимание - иска спокойствие и тишина като предпоставки за добра концентрация, а от концентрацията следва до голяма степен ефективността. Дори в библиотека при пълна тишина да седне човек да учи, пак е трудно, защото се разсейва, а какво остава за деца, и то в наачална степен, а за първолаци съвсем, когато и без това вниманието им е все още неустойчиво.

Този проблем съществува при моето дете , неустойчиво внимание,разсейване.
Аз работя ,затова се налага да ходя като кон из улиците, заради водене/вземане от училище,често оставам цял ден гладна,  но просто детето ми не умее да учи- в смисъл да научава- нов материал в шумна среда.Учи с баба си , а след работа - с мен или с баща си.

Друго- не ми дава сърце да го оставя цял ден с едни обувки, да се изгърбва на бюрото.Абсолютен противник съм на ТВ, рядко разрешавам, но ако трябва да избирам- мисля,че след написано домашно е по- добре излежаване пред телевизора в домашни дрешки и пантофи отколкото цял ден  на бюро/чин ,независимо от полезността на заниманието.

Не зная за другите деца,моето в първи клас още спеше следобеден сън.

Ако някой може да си спести занималнята,по-добър вариант е.Но пак си зависи от детето, в нашия клас има много деца със сериозни успехи в училище и не се изморяват от занималнята.

Друг е въпросът каква би могла да е занималнята,но всеки си отнася към неговата занималня, която познава.


# 40
  • Мнения: 2 898
Само да вметна едно сравнително бегло наблюдение над няколко деца, които са ходили 4 години на занималня /държавна и/или частна/, че всички те /макар и под 10 общо/ имаха проблеми в 5-ти клас, когато вече няма занималня и трябваше да си подготвят уроците сами. ..................

Просто имайте го в предвид, че занималнята сама по себе си не изгражда такива навици в децата ...................

Напълно съм съгласна с теб. Това е много сериозен проблем. Ако детето ходи на занималня, добре е в удобно време вкъщи да се работи точно за създаването на навици за учене. Веднъж създадени, те са за цял живот.

# 41
  • Мнения: 149

...........добре е в удобно време вкъщи да се работи точно за създаването на навици за учене. Веднъж създадени, те са за цял живот.

Моля ви споделете нещо по-конкретно - как се изграждат тези навици? Нямам опит, но искам да помогна на детето си - какво да предприема? Аз съм автора на темата - Първокласникът - концентрация, внимание.

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
По старомодния начин - прибирате се от училище, детето хапва, почива си малко, за да разтовари напрежението, а и без това трябва да храносмели малко. После минавате на фаза подготовка за учене - гледате програмата за следващия ден и обсъждате по кой предмет ще учи първо. Гледате какво има за домашно, ако е нужно даваш насоки или разяснения и оставяш детето да работи саамостоятелно. Като свърши проверяваш или му помагаш, ако има някакъв проблем. Ако има нужда, си почива малко и започвате със следващия предмет.

# 43
  • София
  • Мнения: 9 517
По старомодния начин - прибирате се от училище, детето хапва, почива си малко, за да разтовари напрежението, а и без това трябва да храносмели малко. После минавате на фаза подготовка за учене - гледате програмата за следващия ден и обсъждате по кой предмет ще учи първо. Гледате какво има за домашно, ако е нужно даваш насоки или разяснения и оставяш детето да работи саамостоятелно. Като свърши проверяваш или му помагаш, ако има някакъв проблем. Ако има нужда, си почива малко и започвате със следващия предмет.
Всичко това е така, но какво правим, когато домашните са толкова много, че няма как да се напишат дори и без почивка?

# 44
  • Мнения: 2 898
Отива сутринта, изкарва осем часов работен ден и като се върне започва отначало.

Осем часов ли? От 7 до 17 не са осем часа...............


...........добре е в удобно време вкъщи да се работи точно за създаването на навици за учене. Веднъж създадени, те са за цял живот.

Моля ви споделете нещо по-конкретно - как се изграждат тези навици? Нямам опит, но искам да помогна на детето си - какво да предприема? Аз съм автора на темата - Първокласникът - концентрация, внимание.

Трудно се изграждат. С много постоянство и търпение. Трябва да се спазва един и същ режим. Да се редуват учене и кратки почивки. И да се спазва един и същ алгоритъм. Отварят се:
 1) учебник
 2) тетрадка за работа в клас
 3) припомняне какво са учили
 4) писане на домашното
В по - горен клас се усложнява.

Общи условия

Активация на акаунт