Още една история за наглостта на банките.

  • 33 465
  • 257
  •   1
Отговори
# 45
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 888
То добре платена услуга, но при салдо 0 какво поддържат?
В Канада и Сащ закривам сметка с тел обаждане, в България не успях и с два пъти по 2 часа висене в Банката да го направя. Казаха елате след 5 дни, ако имате транзакции по картата да ги изчистим. Какви транзакции, като вие въобще не сте ми издали карта.

# 46
  • Sofia
  • Мнения: 9 767
В темата много интересно се преплитат опита от Англия и този в БГ. За съжаление нямат общо - както откъм такси за всевъзможни неща (да, чуждите банки някак успяват да печелят, въпреки че не те таксуват постоянно за всевъзможни глупости), така и откъм обслужване - операциите там често стават по телефона, много по-лесно и без ненужна бумащина.
Съжалявам, ако това обижда представителите на сектора в темата, но има доста път да извървят БГ банките, докато стигнат дотам.

# 47
  • Мнения: 41 678
В темата много интересно се преплитат опита от Англия и този в БГ. За съжаление нямат общо - както откъм такси за всевъзможни неща (да, чуждите банки някак успяват да печелят, въпреки че не те таксуват постоянно за всевъзможни глупости), така и откъм обслужване - операциите там често стават по телефона, много по-лесно и без ненужна бумащина.
Съжалявам, ако това обижда представителите на сектора в темата, но има доста път да извървят БГ банките, докато стигнат дотам.

Относно операциите по телефон имам съмнения. Закривала съм сметка в Германия и хич, ама хич не стана по телефона. Имаше факсове, имаше подписване на декларации и прочее.
Всъщност бих се притеснила, ако някой може да се обади по телефона, каже "Аз съм вашта леля, закрийте тази сметка". Или пък нареди плащане по телефона ooooh! Теб не те ли плаши това? То и сега стават измами, а какво ли ще стане, ако почне всичко да става по телефона. Който иска да не ходи - има си електронно банкиране с електронен подпис, пароли и прочее.
И ако няма никаква бумащина и след време установиш, че след заявка по телефона не е станало каквото си искала, как ще докажеш, че си права? Ще си правиш запис на разговора ли?
Това може да стане само с някакви специални средства за идентификация по телефон, със записи и други такива, които са по-сложни и скъпи от бумагите.

# 48
  • Мнения: 447
Titina, според мен в твоя случай говорим за откровена некадърност, за която вина носи не тарифата на банката, а служителите, които са се правили, че те обслужват. Имаш пълното право да си недоволна, и аз бих била (както и всеки човек, на твое място, предполагам). Peace

И да, определени има какво да се желае откъм обслужване и отношение в нашенските банки. Забележки относно качеството на обслужване ни най-малко не ме обиждат като служител в тази сфера - аз знам, че забележките са напълно основателни. Както писах и по-назад, това е едно от нещата, които не харесвам в професията си и заради които излязох по майчинство с огромно облекчение.

Но да се твърди, че услугите на банките, едва ли не, трябва да са безплатни - извинете, звучи абсурдно! Stop

# 49
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Абсолютно съм съгласна, че поддръжка на сметка, извадено от целия контекст на разговора, е нормално.
За мен не е нормално, когато сметката вече е със салдо 0, в онлайн банкирането седи 0, но отиваш в център на банката и там мацка учтиво ти казва, че дължиш още 50 лв, защото видиш ли банката ти открила неразрешен овърдрафт и си тегли от там суми. Дори справката, която ти предоставят съдържа само 0, но те с химикал отгоре ти написват -43 лв и се подписват. Това вече освен че звучи несериозно, е и доста изнервящо.
Аз например, търся съвет какво точно да направя в тази ситуация. То е ясно че ще се пише заявление за преразглеждане и оспорване, но ако някой вещ ми сведе точно какво да напиша или поне малко ме открехне в конкретиката на тематиката ще съм му много благодарна.

# 50
  • Мнения: 10
Аз не разбирам как някои хора тук считат, че е нормално да има такси. Ами не е.

Напълно нормално е.

Освен това много се заблуждаваш, ако си мислиш, че в чужбина подобен род услуги не се заплащат. Не само, че са платени, но са и доста по-скъпи.

За мен не е нормално. В БГ обаче нямате избор - всички банки са така. В Англия в частност (а и САЩ) има избор - има и сметки без малоумни такси.

Това горното ти го знаеш от личен опит (имаш сметка в чужбина) или просто ти се иска да е така?
Ако е първото, съжалявам, явно от невежество си плащаш, ако е второто........ абе ти да не си служителката на ЦКБ от разказа ми. Щото като й казах , че в Англия получавам по 2 писма с промените, тя ми каза 'ааа не, не е възможно, покажете ми едно такова писмо'  #Crazy #2gunfire

А и не ми отговори защо таксата за сметката не е 5 лв или 100 лв или пък 1 ст/месец?
Тъй като няма да ми отговориш аз ще ти кажа.

Идва мазния мустак (ММ) (шеф на една известна КТБ банка) и казва на там който трябва (??):

ММ: тоя месец искам 1000000 лв повече чиста печалба!
??: Ама то няма вече балъци за заеми, няма кой да дерем дебело - хората само спестяват - ние там тънко ги дерем с лихвите - 5% за спестявания, 15% за заеми.
ММ: Не ми дреме, действай!
??: Ами добре тогава ще сложим нови такси.
ММ: Това ме ми донесе ли 1 000 000 лв печалба, че и джипа е за смяна - препълних пепелника
??: Да няма проблем.
ММ: ОК, действай или си без работа.

След това отива ?? и вижда, че има К броя сметки с карти + У броя проверки на наличността през АТМ + Р броя проверки през ипей. Сумира К+У+Р и получава коефициента. Дели 1 000 000 на коефициента. След това слага некролог на гишето в клона и отива да докладва на ММ.

??: Задачата изпълнена!

Обаче минава месец-два и бройките на К У и Р почват да намаляват - някой хора затварят сметки, не проверяват наличност и тн. ММ е недоволен той си иска 1 000 000 лв/месец.

Сещате се какво се случва след това нали?

Аз за нас е само коефициента.

Последна редакция: пт, 14 мар 2014, 11:27 от antibanka

# 51
  • Мнения: 41 678
А и не ми отговори защо таксата за сметката не е 5 лв или 100 лв или пък 1 ст/месец?

Официално и теоретично всяка такса се определя според разходите за дейността. Поддържането на сметка изисква човешки, ИТ и прочее ресурси и някой е сметнал, че себе стойността на тази услуга е Х пари. После обаче в играта влиза и конкуренцията с другите банки и накрая се определя някаква крайна сума, на база на кост и пазар. В случая няма картел, защото таксите са различни. А защо в магазините плащаш различно за еднакви стоки?

И както вече писах - поддържането на сметка навсякъде струва пари и ако някъде е привидно безплатно, то парите идват от другаде. Може просто да ти предлагат по-ниска лихва по сметката например за да покрият този разход. Това обаче е нечестно спрямо тези с големите влогове, защото от тях се взема много повече във вид на пропусната доходност. Затова аз лично предпочитам да знам, че сметката ми струва 50 стотинки / месец, а лихвата е максимална. Въпрос на вкус.

Сега въвеждат отпадане на таксата за разглеждане на документи за кредит. Нима някой си мисли, че банката ще поеме този кост? Нищо подобно, ще го натовари върху лихвата на одобрените кредити. И така тези с одобрен кредит ще плащат за тези, които не са получили одобрение. Затова с такса е по-добре според мен.

# 52
  • Мнения: 46 594
Но да се твърди, че услугите на банките, едва ли не, трябва да са безплатни - извинете, звучи абсурдно! Stop

Кой го твърди?

# 53
  • Мнения: 10
А и не ми отговори защо таксата за сметката не е 5 лв или 100 лв или пък 1 ст/месец?

Официално и теоретично всяка такса се определя според разходите за дейността.

Точно така, но те не го правят.
прави се така:

Идва мазния мустак (ММ) (шеф на една известна КТБ банка) и казва на там който трябва (??):

ММ: тоя месец искам 1000000 лв повече чиста печалба!
??: Ама то няма вече балъци за заеми, няма кой да дерем дебело - хората само спестяват - ние там тънко ги дерем с лихвите - 5% за спестявания, 15% за заеми.
ММ: Не ми дреме, действай!
??: Ами добре тогава ще сложим нови такси.
ММ: Това ме ми донесе ли 1 000 000 лв печалба, че и джипа е за смяна - препълних пепелника
??: Да няма проблем.
ММ: ОК, действай или си без работа.

След това отива ?? и вижда, че има К броя сметки с карти + У броя проверки на наличността през АТМ + Р броя проверки през ипей. Сумира К+У+Р и получава коефициента. Дели 1 000 000 на коефициента. След това слага некролог на гишето в клона и отива да докладва на ММ.

??: Задачата изпълнена!

Обаче минава месец-два и бройките на К У и Р почват да намаляват - някой хора затварят сметки, не проверяват наличност и тн. ММ е недоволен той си иска 1 000 000 лв/месец.

Сещате се какво се случва след това нали?

А за нас е само коефициента.

# 54
  • Мнения: 10
Ето анкета.
Става дума специфично за сметки (депозитни, разплащателни), при които банката печели не по-малко от 8% на година от нашите пари.
Разлика между лихва по сметка и лихва по заем (моите пари дадени на бай Х за плазма)

# 55
  • Мнения: 447
Това горното ти го знаеш от личен опит (имаш сметка в чужбина) или просто ти се иска да е така?
Ако е първото, съжалявам, явно от невежество си плащаш, ако е второто........ абе ти да не си служителката на ЦКБ от разказа ми. Щото като й казах , че в Англия получавам по 2 писма с промените, тя ми каза 'ааа не, не е възможно, покажете ми едно такова писмо'  #Crazy #2gunfire

А и не ми отговори защо таксата за сметката не е 5 лв или 100 лв или пък 1 ст/месец?

Знам го, защото имам много чуждестранни клиенти, с които съм обсъждала този и редица други въпроси, касаещи банковите практики в различните страни.
И това, че на теб наличието на такса не ти се вижда нормално, не значи, че наистина не е. Можеш да допуснеш за миг, че грешката е в твоя телевизор. Искаш услуга - плащаш пари! Елементарно е! Като не ти се плаща, казах ти вече: дръж си парите под дюшека! Никой не те задължава да имаш сметка в банка.

И на мен може да не ми се струва нормално да плащам за киселото мляко в магазина, защото не ме кефи и бих предпочела да си ги взимам безплатно, но млякото е с пари. Имам избор - или да продължа да купувам, или да си завъдя крава.

На втория ти въпрос не отговорих, защото го намирам за абсолютно тъп! Всяка банка определя сама тарифата на услугите си на база търсене, конкурентни пазари и доходи.

# 56
  • Мнения: 46 594
Точно така, но те не го правят.
прави се така:...

Не мисля, че двете неща са свързани. Имам поглед в/у кредитите, защото в моята сфера клиентите често, да не кажа почти винаги, опират до кредит, затова хич не се връзвайте, че нямало кой да тегли заеми. Съвсем доволно си се ползват, не са за съжаляване  Simple Smile

Просто си търсят всякакви начини за повишаване на печалбата. Това че печелят от кредити, не значи, че ще откажат да се възползват и от другата възможност.

Но не мога да не съм обективна, условията сега са много, много по-добри от преди години. Ние теглихме за жилище 2004 г. на 12.75%, сега е 5.45%. Ами, имат си трески за дялане и ще се борим, за да ги оправим, но не мога да кажа, че само черни  Simple Smile

# 57
  • Мнения: 1 373
Аз го разбирам така - имам сметка в банката и пари в нея => банката разполага с моите пари и може да оперира с тях, защото съм и гласувала доверие, че ще ми ги пази и върне, когато поискам. За да може банката да дава кредити, тя трябва да има пари в сметките на хора като мен => не би трябвало за това да ми събира такса само защото съм и дала парите си. Ако извършвам някакви операции - преводи, плащания и др. транзакции ОК, това вече е работа, за която съм съгласна да си платя. Ама да ми начислява минус, за това, че имам сметка и да ми източи без предупреждение парите под формата на такси, за които не съм знаела - това го приемам като подвеждане и колкото да е законно, за мен е неморално най-малкото. Когато системата е така устроена, че да прецаква добросъвестните клиенти, грешката не е в системата, а в тези, които стоят зад нея и не мога да приема никакви оправдания за това.

# 58
  • Мнения: X
Да точно така би трябвало да бъде online , но в нормална държава. В България банките управляват държавата, те решават всичко - кой, какво и що. Затова и си правят каквото си искат.

# 59
  • Мнения: 46 594
Наистина ли в другите страни няма такси?  newsm78

Понеже не обичам да нося пари в брой, явно възприемам тази възможност като изключително важна услуга и смятам, че е нормално да има символична такса.
Радвам се, че живея във време, в което не ми се налага да се чудя къде да си скрия парите, да наемам охрана, ако отивам да купувам имот, например, или да се чудя сега има ли или няма в пачката някоя фалшива банкнота.
Което не променя факта, че държа да ме уведомят, когато променят нещо по договора ми.

Общи условия

Активация на акаунт