Още една история за наглостта на банките.

  • 33 453
  • 257
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 447
online, правиш ли разлика между разплащателна сметка и депозит?

# 61
  • Мнения: 10
Наистина ли в другите страни няма такси?  newsm78


Що си толко учудена?
Глей сега:
Кредитна карта без такси за поддръжка:
http://www.halifax.co.uk/creditcards/low-rate-no-fee/clarity-card/

Разплащателна сметка без такси  за поддръжка:
http://www.lloydsbank.com/current-accounts/classic-account.asp?WT.ac=CACAFOM

И една с 2 лири на месец такса, но с кешбек и оп-добра лихва. Кешбека е повече от таксата:
http://www.santander.co.uk/csgs/Satellite?c=Page&canal=CABBE … ACOM_ViewSelector

# 62
  • Мнения: 46 593
Не знам. Не мога да съдя по няколко оферти дали не са някакви промоции или за определен срок.
Не казвам, че е невъзможно, питам хората, които живеят в чужбина  Peace

Сега видях, че и при нашите има такива, които предлагат връщане на таксата, ако си ползваш сметката, ама няма да пускам линк, да не правя реклама  Simple Smile

# 63
  • Мнения: 2 990
Наистина ли в другите страни няма такси?  newsm78


Моите сметки са в САЩ, имам месечна такса от 6 долара за поддръжка на разплащателната сметка, която отпада при определени нива на влога (примерно няколко хиляди). Банката ми също има такса за проверка на баланс по телефона или на гише, но не и онлайн. Безплатните сметки тук обикновено са с някакъв специален договор - например студентски или пък вързани с инвеститорска сметка, или с висок минимален праг, под който не можеш да падаш, ей такива неща.

# 64
  • Мнения: 46 593
Благодаря, ianajar, и аз горе долу така си представях нещата, поне от това, което съм чувала от познати, затова се учудих.

# 65
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 888
Не във всички банки е така както е посочила ianajar.
Сметките ни, поне в моята банка, са без годишни или месечни такси, проверката на баланс по картата по тел е безплатна, на гише също. На всичко отгоре имам и ред бонуси за КК - между 1 и 5% кеш бак,0 баланс трансфер такси и подобни.....Така, че е от банка до банка. Не съм на специален договор.

# 66
  • Мнения: 1 373
online, правиш ли разлика между разплащателна сметка и депозит?
Да. Разплащателната ми сметка има изключително ниска лихва, но пък почти винаги има някакви пари в нея, така че банката разполага с тях и не работи за лудо. Освен това, смятам за рационално да държа депозитна и разплащателна сметка в една банка и предполагам, че не само аз мисля така. Ако преценя, че не ми е изгодно да поддържам разплащателната сметка, ще се замисля и за депозитната.
Освен това, като говорим за пари, отношенията трябва да са основани на взаимно доверие и всеки става чувствителен, ако някой възбуди съмнение. Тези почти "тайни" таксички будят точно такова съмнение.

# 67
  • София
  • Мнения: 749
Едва се сдържам директно да кажа какво мисля.
Ми дръжте си парите в сутиените бе, хора! Никой няма да ви иска такса да си проверявате наличността, нито за поддръжка, нито за теглене!

Сигурна съм, че някои от вас да им паднат 20 ст. няма да се наведат да ги вдигнат, ама тука вдигат вик до небето.

Ами в банките работят хора. Много хора. Освен това за всички тия операции банките плащат такси - я на вендори на системи, я на оператори. Сирене без пари няма, не разбрахте ли !?

Банките ви носят сигурност и удобство, технитте услуги ви спестяват време - неща, които са безценни. Аз например кафе в Коста или Старбъкс не пия, понеже ми е скъпо, но с удоволствие плащам по 1.50 на месец за дебитната си карта, с която тегля без пари на който си банкомат искам, плащам навсякъде в магазините, плащам си сметките он-лайн когато и където ми е удобно, мога във всеки момент да поверя кога и къде са ми "изчезнали" парите (когато оперирам с пари в брой все се тормозя, че някъде съм загубила някой лев или съм щипнала две банкноти).

Но зад всичкия този комфорт седят много усилия на много хора. Не ги подценявайте! 

Не мога да разбера защо на една необразована сервитьорка можем да оставим 10% процента бакшиш, понеже е направила няколко тигела, но да си платим на банката, която постоянно инвестира в хора, системи и сигурност не можем.

Айде осъзнайте се малко!

П.С. Постът ми, разбира се, не е насочен към всички, писали в темата. Говоря на хейтърите.

Последна редакция: пт, 14 мар 2014, 15:43 от ВаняМ

# 68
  • Мнения: 2 990
Не във всички банки е така както е посочила ianajar.
Сметките ни, поне в моята банка, са без годишни или месечни такси, проверката на баланс по картата по тел е безплатна, на гише също. На всичко отгоре имам и ред бонуси за КК - между 1 и 5% кеш бак,0 баланс трансфер такси и подобни.....Така, че е от банка до банка. Не съм на специален договор.

Титина, дотук за десет години не съм намерила банка, в която разплащателните сметки да са без месечни такси, без допълнителни условия. Пиши ми на лични името на банката си, моля, да се прехвърлям. Но пък от друга страна дотук съм затваряла сметки в ДжП Морган Чейс, ПНС, Чеви Чейс и Уаковия и никъде не са ми разрешили по телефона да го направя, явно в различни САЩ живеем.

Кредитните карти и разплащателните сметки са много различни неща. Много банки предлагат безплатни кредитни карти. За безплатните разплащателни сметки това не може да се каже.  Peace

# 69
  • София
  • Мнения: 749
"Безплата кредитна карта" - предполагам имате предвид без такса. Ами то всичко е калкулирано в лихвите.

Банките не са благотворителни организации...

# 70
  • Мнения: 1 373
ВаняМ, не разбирам защо е необходим този назидателен тон?

Изложили сме своите аргументи. И в основата на всичко - отново повтарям - това е разклатеното доверие.

От там нататък всеки преценява своето рационално поведение.

# 71
  • Мнения: 447
Условията по сметките в една банка могат да варират в зависимост от клиента. Имала съм клиенти, ползващи преференции - по-ниски такси за превод, дори определен брой безплатни преводи в рамките на месеца, по-ниски или липсващи месечни такси и пр. Но тези клиенти са били преференциални, защото е имало причина - държали са големи суми по сметките си, имали са голям брой преводи, валутни разплащания, депозити и т.н.

Условията за поддръжка на сметка също така могат да варират в някакви граници в различните банки. По-малките банки обикновено са по-агресивни в опита си да печелят клиенти, така че предлагат промоции, по-ниски такси и т.н. Това е напълно в реда на нещата и всеки клиент има право да потърси най-изгодната оферта. Преди време мой клиент англичанин ми беше разказвал, че се е опитвал няколко пъти да стане клиент на голяма и престижна английска банка. След много обстойно проучване и купища попълнени документи го бяха оценили като неблагонадежден и го бяха отхвърлили. Тук това звучи като виц, защото няма банка, в която ще откажат да ви открият сметка (освен може би БНП Париба, преди време имаха доста рестриктивна политика, сега не знам). Но нещата не винаги са черно-бели. Понякога имат и нюанси. Всеки иска най-добрите условия и най-ниските цени. Но какво предлага насреща?

В общи линии, никоя банка няма да се откаже да реализира печалба от дадена услуга, ако може да си го позволи. Човек трябва да си отваря очите наистина добре, когато подписва документите, уговарящи взаимоотношенията му с банката. Една сметка може да няма такса за поддръжка, обаче тегленето от дебитната карта към нея може да струва повече пари. И ако вие сте от хората, които теглят често пари на банкомат, трябва да си направите сметката много добре, защото може да се окаже, че ви е по-изгодно да си откриете сметка с такса, от която обаче теглите безплатно. Моментът е много тънък и наистина трябва да се проучи внимателно. Тук идва и ролята на банковия консултант, който - ако е добър професионалист - трябва да ви зададе нужните въпроси, които да го ориентират за вашите нужди. След това би трябвало да ви предложи най-изгодния за вас вариант.
Тук много хора ще кажат, че тъкмо в това е проблемът. Да, така е - има проблем с обслужването. Повечето хора нямат банкова култура, отиват в банката, защото имат нужда от нещо. Не са и длъжни да имат познания по финанси. Работата на служителите е да ги научат на онова, което трябва да знаят, за да вземат най-доброто решение за себе си.

Например, прави ми впечатление, че много хора не правят разлика между депозит и разплащателна сметка. А не са едно и също нещо. Когато си правите депозит, вие оставяте парите си за точно определен срок, в който банката може да ги ползва и инвестира според нуждите и преценката си. Тя знае, че вие няма да си потърсите парите, докато уговореният срок не изтече. За ползването на вашите пари тя ви плаща лихва. При разплащателните сметки е различно. Вие си оставяте парите в банката, но можете да си ги поискате във всеки един момент. Ползването на тези пари за раздаване на кредити, както някой по-нагоре беше споменал, не е желателно и е много рисково. Вие може да си потърсите парите след месец, след година, но може и на следващия ден. Банката няма как да знае. Тя ви съхранява парите и ги поддържа в готовност, ако вие решите да теглите или да превеждате от тях. Схванахте разликата, нали? В единия случай го оставяте за определен срок  на разпореждане на банката, а във втория случай ви ги пазят. Е, ами не е едно и също. В първия случай вие правите услуга, във втория - на вас ви правят.

# 72
  • Мнения: 10 547
Като седят усилията на толкова много хора, все да намерят начин част от тях да ми обясняват честно, ясно и като на нормален човек.
Толкова е просто! Аз също не съм благотворител на банковата сфера, нали?

Аз, само и единствено аз с четене и търсене съм намерила оптималните за мен банкови услуги, защото ако разчитам на много хора, които работят в банките ....  Stop Зная, вие не сте от тях, но мамка му, защо все такива незнаещи на мен ми се падат? А видя ли 22-годишно на гише, не заставам пред него.

# 73
  • Мнения: 447
Зная, вие не сте от тях, но мамка му, защо все такива незнаещи на мен ми се падат? А видя ли 22-годишно на гише, не заставам пред него.

Каси, не подценявай младежта. Много от тези млади хора са доста по-мотивирани да се доказват и приемат професията си по-сериозно от лелките с голям стаж. Wink

# 74
  • Мнения: 10 547
Зная, вие не сте от тях, но мамка му, защо все такива незнаещи на мен ми се падат? А видя ли 22-годишно на гише, не заставам пред него.

Каси, не подценявай младежта. Много от тези млади хора са доста по-мотивирани да се доказват и приемат професията си по-сериозно от лелките с голям стаж. Wink

Изобщо не ги подценявам. Сами са се доказали като незнаещи елементарни неща.

Така, аз съм клиент на Банка ДСК и Общинска банка. Има по два офиса на въпросните банки, които посещавам и в общо четирите имам по една обслужваща ме служителка, която е доказала, че си разбира от работата и може да се разчита на нея.

Общи условия

Активация на акаунт