Още една история за наглостта на банките.

  • 33 457
  • 257
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 46 593
BirdsFlu  Peace чак и никът да е обвързан с това...
Непрекъснато работя с банки и чак пък големи проблеми не бих казала, че имам.
Може би 3 случая общо за 15 г. и в 2 от тях бяха разрешени адекватно след жалба.

За карти и такси - ами нормално е да има, нищо безплатно няма на този свят.

# 211
  • Мнения: 15 960
Ако е открита сметка /предполагам за пенсионери, защото е без такса/, в нея стоят едни 50-60 лв, банката в един момент решава да начислява месечна такса 2,50 лв, как човек да научи за това? Всеки месец да чете тарифата на банката или да проверява баланс по сметка?

# 212
  • Мнения: 54 816
Аз пък искам да питам - как така ми знаят телефона и ми звънят да ми предлагат кредитни карти, а не ми го знаят,  когато трябва да ме уведомят, че са въвели поредната такса? Twisted Evil
Мога ли всеки ден да им чета тарифите??? ooooh!

Всеки човек, който за две години и половина (оттогава е темата) не може да си разреши проблемите, да направи информиран избор и да предприеме действия по смяна на банката, си заслужава и таксите, и неприятностите.
А ако си е сменил банката, но от едната човешка дребнавост продължава да дебне условията и таксите на вече чуждата банка - това показва съвсем други отклонения, които като не-специалист не се наемам да коментирам  Laughing

Сменила съм почти всички. Naughty Без ДСК, там не виждам смисъл изобщо да ходя.
И пак има изненади. Няма банка без такси вече. Или поне аз не се сещам за такава.

# 213
  • София
  • Мнения: 4 285
Ако е открита сметка /предполагам за пенсионери, защото е без такса/, в нея стоят едни 50-60 лв, банката в един момент решава да начислява месечна такса 2,50 лв, как човек да научи за това? Всеки месец да чете тарифата на банката или да проверява баланс по сметка?
Каква е тази безплатна сметка за пенсионери?
Проверката на баланс и движение по сметката отдавна е на два клика разстояние. Ако това е непосилно, хубаво е поне два пъти в годината да се поинтересуваш какво се случва с тези 50-60 лв. и какви са актуалните условия по сметката. Сменяваш, ако не ти харесва, другото си е чиста незаинтересованост.
Промени се обявяват поне два месеца по-рано на страниците на банките, като съобщения в профилите на онлайн клиентите и по офисите.
Обаждане по телефон? В 21. век! Вие сериозно ли мислите, че това е средство за масово информиране?

# 214
  • Мнения: 15 960
Сметката е открита на името на пенсионер, за да му се превеждат едни пари. Нямало е няколко години такса. Близо 90 годишен старец на село на колко клика е от новото инфо, че започват да начисляват такси? Проверена е сметката след 6 месеца такси и съответно - закрита.

За да те зарибят за кредитче и на работното ти място те посещават, но иначе поне смс да пратят, че те набутват - не.

# 215
  • София
  • Мнения: 4 285
Ако му превеждат пари и някой ги тегли регулярно, то има възможност регулярно да следи какво се случва.  Peace От година навсякъде се пише, че лихвите падат и за компенсация се вдигат такси. Поне това трябва да провокира преглед на условията по сметките ни.
Щом не се използва, закриването е най-доброто решение.

# 216
  • Мнения: 15 960
Не, за няколко години са направени два превода и не е закрита, точно защото не е имало такси. Вторият превод е бил тези 50-60 лв., които не са изтеглени веднага. Явно човек веднага трябва да тегли всичко от сметката си, за да не го прецакат от банката.

# 217
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 975
Тази тема ме подсети за една статия, която четох наскоро:

Ако си клиент на банка в България, ти трябва доста мазохизъм
 

Кратък цитат от нея:
Цитат
Международният финансов консултант Любомир Христов твърди, че няма друга страна в Европейския съюз, в която банковите клиенти да са поставени в толкова неравноправно положение: „Трябва да си истински мазохист, за да прибегнеш до банкови „услуги“ в България. Тя е единствената страна в Евросъюза, в която банките си позволяват едностранно да променят условия и лихви или да въвеждат допълнителни такси и комисионни по вече сключени договори, без да са задължени да предупреждават клиентите си предварително.

Последна редакция: пт, 21 окт 2016, 23:26 от ЧеКа

# 218
  • Мнения: 15 960
И аз това имах предвид, но виждам, че за други хора е нормално постоянно да се ослушват, оглеждат и дебнат по всички информационни канали да не би на банката да й е хрумнала някоя нова такса, вместо да очакват да бъдат предупредени.

# 219
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 975
Не знам дали може да се отвори линка към Дойче Веле, който дадох, защото аз пробвах оттук да го отворя, но не ми се получава.

Ето я същата статията, но на друго място:

https://www.actualno.com/viewpoint/slujat-li-bankite-v-bylgarija … -news_566061.html

# 220
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 975
... но виждам, че за други хора е нормално постоянно да се ослушват, оглеждат и дебнат по всички информационни канали да не би на банката да й е хрумнала някоя нова такса, вместо да очакват да бъдат предупредени.

 То и затова няма да се променят нещата явно.... Тази тема е от 2014, а статията е от 2016.

# 221
  • София
  • Мнения: 4 285
Има закон за кредитните институции, чл. 59 регламентира уведомяването на клиентите при промяна. Може да погледнете и ОУ на въпросната банка и условията, при които сте открили сметка.
Ако в конкретния случай, това не е спазено, може да си търсите правата по установения ред и най-вероятно ще успеете. Мога да ви кажа и към кои институции да се обърнете.
Статии с общи приказки не искам да коментирам, обичам фактите.  Simple Smile
И да, нещата ще се променят, когато хората се информират и четат всичко при сключване на договор независимо от това дали е банка, мобилен оператор, интернет доставчик. Така ще си знаят правата и задълженията, ще изискват с аргументи, а не с блабла по форумите. Така правя аз, за вас не знам.
Всъщност, ако погледнем конкретения ви казус. Какво е вашето предложение за уведомяване на 90-годишния дядо за промяната в Тарифата на банката?  Thinking

# 222
  • София
  • Мнения: 18 168
Банките на запад, които тук се спрягат като по-коректни, не правят нищо по-различно от нашите. Не звънят по телефони със сигурност да информират някого за промени... Съвсем пресен случай, онагледяващ горното. Детето ми следва в чужбина и се ползва от правата си за студентска сметка без такси. Да де, ама лятото се прибра тук за месец и малко. Забравила да прати по мейла удостоверение, че е записана редовно за следващ семестър, каквото е изискаването за поддържането на такава сметка. Хората в акаунта са й пратили напомняне да го направи в едикакъв си срок, в противен случай сметката ще  мине от студентска в друга, чиято такса за обслужване е солена. Чия е вината в случая, на банката ли? Ами не... Прочете девойката ми с малко закъснение написаното и веднага се свърза с  облужващата я в съответния клон дама  и с клиентския център. Изпрати им нужния документ и сметката отново беше върната във вида й по договор.

# 223
  • Мнения: 15 960
Всъщност, ако погледнем конкретения ви казус. Какво е вашето предложение за уведомяване на 90-годишния дядо за промяната в Тарифата на банката?  Thinking
Телефонно обаждане, писмо? Все пак тези 2,50 на месец за обгрижване на 50 лв все ще стигнат за едно уведомяване.

Хората в акаунта са й пратили напомняне да го направи в едикакъв си срок, в противен случай сметката ще  мине от студентска в друга, чиято такса за обслужване е солена. Чия е вината в случая, на банката ли? Ами не... Прочете девойката ми с малко закъснение написаното и веднага се свърза с  облужващата я в съответния клон дама  и с клиентския център. Изпрати им нужния документ и сметката отново беше върната във вида й по договор.
Доколкото разбирам, от банката са я уведомили за промяната или не?

# 224
  • София
  • Мнения: 4 285
Законът не задължава банките да информират клиентите с телефонен разговор или писмо (което трябва да е препоръчано, за да сме сигурни в получаването му от точното лице). Peace
Как точно ще става това с клиенти без актуални контакти? Помислете, изведете варианти, които да са приемливи за всички клиенти и заедно с г-н Любомир Христов можете да иницирате законодателна промяна.
Доколкото разбирам дъщерята на пенсионирана русалка е уведомена през профила й в интернет банкирането.
Моето дете също има сметка в чужбина, като едно от условията по нея е поне един път в месеца да си прави извлечение от сметката. Ако не го направи, следващия месец има такса. Simple Smile Включват тоягата един вид,незаинтересоваността не е извинение.

Общи условия

Активация на акаунт