Проблеми в първи клас

  • 10 496
  • 49
  •   1
Отговори
  • Мнения: 54
Здравейте,
Момченцето ми е в първи клас в държавно училище. Кошмарът започна месец - два след началото на учебната година и придоби невероятни размери към днешна дата. Той не желае да ходи на училище и отказва да пише домашни въпреки разнообразните методи които прилагаме вкъщи (без агресия разбира се). Справя се с материала, дори е от добрите в класа, но не спира да повтаря, че мрази училище и мрази да пише и смята. Прави тотален блокаж в момента в който извадим тетрадките в къщи. Той е чувствително, артистично и много отговорно дете, и виждам че се тормози ужасно. Наскоро ми каза, че не е нормален защото е единственият в класа, който мрази да пише. Замислям се за смяна на държавното училище с друг алтернативен тип, което за нас няма да е от най-лесните решения защото живеем в провинцията. Моля за съвет и мнение, ако сте се сблъсквали с този проблем.

# 1
  • София
  • Мнения: 9 517
С учителката говорили ли сте, тя какво казва?

Правили ли сте преглед евентуално за дислексия или други обучителни проблеми?

# 2
  • Мнения: 54
Учителката дори не подозираше, че има проблем защото той в училище се справя отлично. Недобре подготвените домашни го е отдавала на небрежност от наша страна. Решихме заедно с нея да не му дава домашни за кратък период за да видим дали ще има промяна. Засега няма. Тази сутрин съпругът ми го занесе плачещ и ритащ до колата Sad

# 3
  • София
  • Мнения: 9 517
А проблеми с другите деца, на занималня ходи ли?

При тази омраза към писането аз въпреки всичко бих направила консултация за обучителни проблеми, преди да реша да го преместя. Местенето не винаги е най-добрия вариант и за мен трябва да има основателна причина да пристъпя към тази стъпка. Едно местене показва на детето бягство от проблема, а не начин за решаването му.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 672

Според мен трябва да потърсите помощ от психолог. Предполагам, че в училище има, но и дори и да няма потърсете и споделете с него.

# 5
  • Мнения: 509
щом споделяте, че детето е много отговорно  , но в същото време чувствително мен ме навежда на мисълта, че ако някога за нещо на детето е направена по-рязка забележка и то се е почувствало обидено така от  страх да не сгреши отказва да пише. От опит знам, че има такива деца, но наистина поговорете с учителката и е помолете да бъде по-внимателна с детето , учителките не винаги казват всичко

Последна редакция: пт, 27 мар 2015, 18:34 от mamahola

# 6
  • Мнения: 10 547
Проблемът е у дома, не в училище. Там детето е прилежно, пише, учи и не заявява ината си, т.е. не отказва да работи. Т.е. какви разговори да се водят с учителя, не ми е ясно?

# 7
  • София
  • Мнения: 9 517
Проблемът е у дома, не в училище. Там детето е прилежно, пише, учи и не заявява ината си, т.е. не отказва да работи. Т.е. какви разговори да се водят с учителя, не ми е ясно?
Много често нямаме идея, какво става с децата ни в училище - затова е добре да се чуе мнението на учителя. Друг е въпросът, че по някога и учителите спестяват някои неща  Peace

Например - това
Недобре подготвените домашни го е отдавала на небрежност от наша страна.

От началото на годината са имали поне 2 родителски срещи, защо не се е разбрало на тях, че детето не си подготвя добре домашните? Не обвинявам учителката, но диалог е силно необходим.

# 8
  • Мнения: 509
Проблемът е у дома, не в училище. Там детето е прилежно, пише, учи и не заявява ината си, т.е. не отказва да работи. Т.е. какви разговори да се водят с учителя, не ми е ясно?
щом детето не желае да ходи на училище значи проблемът идва от там. Не знам след, като майката казва, че използват различни методи и подходи, за да пише домашните си детето не виждам,  защо да има проблем вкъщи. Освен ако проблемът не идва от амбициите на самите  родители (поне за това се сещам )

# 9
  • Мнения: 10 547
Да, аз също го отдавам на небрежност от страна на родителите.
Ако това е тенденция, а детето в клас работи добре, спокойно е, не усещам тревожност, накратко- няма индикации за проблем, то нещата ги отдавам на семейната среда и климата у дома. Там аз не се бъркам. Що се отнася до домашни, пипам с кадифената ръкавица. Повечето родители намират домашните за досадно бреме, което отнема от времето им. Нали, за какво детето ходи на училище? Това съм го разбрала още от времето, когато не бях учител, а само четях какво пише във форума.

И ако ние, като родители често не знаем какво става в училище, то ние, учителите сме поставени в още по-голяма неизвестност, що се отнася до това какво става в домовете ви и което пряко рефлектира на децата ви и тяхното поведение. Защото, нека не забравяме, децата са деца преди всичко да родителите си и последните имат отговорностт да ги възпитават, учителите и училището едва ли са в моралното си право да превъзпитават.

Успех на авторката. За мен проблемът е у дома.

# 10
  • София
  • Мнения: 9 517
Не си съвсем права - какво са правили до сега в училище? Взели са азбуката - по времето на сина ми в първи клас, в часа по български се пишеше малко, голямото писане беше за след това - ченгелчетата се взимаха, но се пишеха после, същото беше и за буквите и т.н. Повече се пишеше по математика.
Диалог е необходим - като учител винаги можеш да усетиш кога родителя не иска да се занимава с детето и кога детето крие от родителя. Класната на моя син постъпи коректно и ми се обади, когато забеляза проблеми с него, за което й благодаря. С обща работа двете /и с помощна на учителката от частната занималня/, нещата се решиха, поне доколкото е възможно. Но ако не знаех за проблема, нямаше да има решение. Не става с мълчане - между другото мълчането е много характерно за доста от учителките, поне в детската  Peace

# 11
  • Мнения: 10 547
Не, права съм, защото тук чета само едната гледна точка.
И, не, писането хич не е малко. Все пак иде реч за деца на 7-8.
Имам такива, на 7, бъдещи първокласници, които изпадат в истерия, буквално, при страница прости ченгели. Не за друго- мързи ги и лека-полека, ако няма реакция, израстват невероятни манипулатори, само и само да спестят работа.

П.П. Като цяло няма дете, което да ходи нито с кеф на училище, камо ли да пише домашни.

# 12
  • София
  • Мнения: 9 517
Извинявай, но при страница прости ченгелчета, и аз бих изпаднала в истерия  Mr. Green

Дъщеря ми ходи на логопед - бъдеща първокласничка, повече от 5 реда за домашно не й дават, не мога да разбера страница ченгелчета за деца в ПУ, били те на 6 или 7 години, на 8 години ПУ няма.

ПП На сина ми в първи клас му даваха по 2 страници с ченгелчета /левичар е и е зле с фината моторика/, няма такава досада, обаче и до сега обича да ходи на училище, виж домашни няма да си кривя душата - не обича.

# 13
  • Мнения: 509
За диалога съм много съгласна с Дзвер ,но съм съгласна и с Касита , че децата могат да бъдат невероятни манипулатори, а ми направи впечатление, че авторката е споделила, че детето е  артистична личност. Може пък и да не му харесват методите на мама в къщи  Naughty

# 14
  • Мнения: 10 547
Аз не съм логопед, аз съм предучилищен педагог, който работи с учебници утвърдени от МОН. Не, не струват повечето, но тези на пу-възраст, повечето, са си о.к. Страница с изписването на елементите на една буква са стандарт, който и работата доказва, върши работа.
Досадно или не, повечето първолаци не могат да направят и една ей така / черта без тя да изглежда като дунавска вълна.
На 8 няма пуг, но има първи клас, където, писането е по подразбиране и повече. Отделно правят и досадното за мнозина оцветяване.

Общи условия

Активация на акаунт