Проблемите на моя третокласник...

  • 5 854
  • 33
  •   1
Отговори
  • Мнения: 271
Здравейте, синьт ми е в трети клас. От началото, още от пьрви клас оплакванията на господина- класен рьководител са свьрзани с това, че при изпьлнението на поставените задачи много бьрза, припрян е, не доглежда нещата. Аз виждам, че това е така. Сьс сьпругьт ми сме водили разговори и продьлжаваме да обясняваме...но промяна в детето няма. Той е умен и любознателен но от тази учебна година започна понижаване на успеха. Наистина гледайки контролните работи забелязвам грешки, допуснати от невнимание и ако тях ги няма оценката ще е различна.
Детето ми плаче и не се чувства добре. Споделя ми, че усеща как господина не го харесвал, защото бьрзал; как кьм определени деца се отнасял различно-  т.е по- добре. И днес ми каза:" аз искам просто господина да ме харесва".
Преместил го е на самостоятелен чин, за да види дали причината не е в разсейване...та ще видим резултата. Но аз самата сьм обьркана, не знам какво да правя и как да обеснявам...
Ще сьм благодарна да споделите мнения и опит.

# 1
  • Мнения: 9 052
negrita синът ми е подобен случай. Задачи и неща, които не го интересуват в момента и не им намира приложение няма търпение да ги обмисля и губи концентрация. Казва не мога, но ако му задам въпроса по друг начин се оказва, че може.

1. Трябва да свързва нещата със свой интерес/цел.
2. Да има методика да си ги превежда на свой "език" т.е като нещо близко за него.
3. Не манирам начин да се накара на сила да е успешен в неинтересуващи го профили. Насочваме се към гимназии с подходящ за него профил. Имат 2 години ориентировъчно ниво с общи предмети.

За сведение става въпрос за същата възрас, като при нас е тръгал на 6 на у-ще и е 4 ти клас.
Но съм говорила с други родители и явно не е някакъв рядък случай. Много деца имат интереси и не могат да намерят приложение на учебния материал в тях.
Може да поговорите как познанията в у-ще са база за интересите и как се допълват знанията, дано помогне.

# 2
  • out of space
  • Мнения: 8 574
negrita синът ми е подобен случай. Задачи и неща, които не го интересуват в момента и не им намира приложение няма търпение да ги обмисля и губи концентрация. Казва не мога, но ако му задам въпроса по друг начин се оказва, че може.

1. Трябва да свързва нещата със свой интерес/цел.
2. Да има методика да си ги превежда на свой "език" т.е като нещо близко за него.
3. Не манирам начин да се накара на сила да е успешен в неинтересуващи го профили. Насочваме се към гимназии с подходящ за него профил. Имат 2 години ориентировъчно ниво с общи предмети.

За сведение става въпрос за същата възрас, като при нас е тръгал на 6 на у-ще и е 4 ти клас.
Но съм говорила с други родители и явно не е някакъв рядък случай. Много деца имат интереси и не могат да намерят приложение на учебния материал в тях.
Може да поговорите как познанията в у-ще са база за интересите и как се допълват знанията, дано помогне.



Още от сега?!  Shocked Евалата!

negrita проблемът е в "господина", не в сина ти. Колко му е да му каже 2 добри думи и да обърне специално внимание- да го подсеща да си проверява нещата всеки път, да го изпитва допълнително върху сгрешените задачи- въпрос на желание и подходяща педагогика. Според мен наистина не харесва момчето, но не е болка за умиране- ще изтраете още година и половина. После нещата са коренно различни.

Не му се карайте, моля!  Peace

# 3
  • Мнения: 9 052
Ери , няма нужда от  Shocked , попитай преди това. При нас гимназиите са от 5 ти клас. Всяка е с поне по 3 профила ,избира се профил. Например има 2-3 езикови (различни комбинации от езици), природоматематически, изкуство, спорт, ...
Избира се гимназия и профил . Сега е 2 ри срок 4 ти клас и подаваме за гимназии Simple Smile

според мен проблема не е в учителя, а в комбинацията дете/учебен метод/учител . Мноог често учителя няма много избор на метод. Но не е само до метода и учителя. Сина ми е в монтесори у-ще с мног одобри учители и пак едни нещ ги прави с желание и съответно добре, други не с толкова интерес и съответно с пропуски. Интересното беше, че в свободната подготовка им позволиха да правят проект по избр в който му се наложи да използва за тема от голям негов интерес някои неща в които беше доста зле. Накрая на учебната година имаше рязко подобрение . Даже учителките го използваха за пример на една родителска среща.  Peace

Последна редакция: вт, 26 яну 2016, 16:22 от Brideshead

# 4
  • out of space
  • Мнения: 8 574
Ери , няма нужда от  Shocked , попитай преди това. При нас гимназиите са от 5 ти клас. Всяка е с поне по 3 профила ,избира се профил. Например има 2-3 езикови (различни комбинации от езици), природоматематически, изкуство, спорт, ...
Избира се гимназия и профил . Сега е 2 ри срок 4 ти клас и подаваме за гимназии Simple Smile

според мен проблема не е в учителя, а в комбинацията дете/учебен метод/учител . Мноог често учителя няма много избор на метод. Но не е само до метода и учителя. Сина ми е в монтесори у-ще с мног одобри учители и пак едни нещ ги прави с желание и съответно добре, други не с толкова интерес и съответно с пропуски. Интересното беше, че в свободната подготовка им позволиха да правят проект по избр в който му се наложи да използва за тема от голям негов интерес някои неща в които беше доста зле. Накрая на учебната година имаше рязко подобрение . Даже учителките го използваха за пример на една родителска среща.  Peace

Защо да няма нужда? Синът ми е в 5-ти клас и още не знае какво му се учи, дъщеря ми реши чак в 6-ти.  Shocked е съвсем добронамерено- емотикон изразяващ учудване и не случайно написах и Евалата...

# 5
  • Мнения: 9 052
Както искаш се изразявай. Системата просто им е такава. От 5 ти клас се разпределят.
Детето ти наистина ли не знае какво го интересува и къде са му силните страни? Може да не е попаднал още на любима тема? Моето е наясно какво го интересува още от миналата година, когато в един проект (последва серия такива проекти по собствено желание) и някои извънкласни занимания си намери темата. Друг е въпроса , че баща му се чуди какво ли ще работи в крайна сметка с тези интереси, но както и да е. Нашия е ориентиран и няма да го дезориентираме. Имаме вярата , че ще се оправи един ден по - добре отколкото си мислим.  Peace Няма да го коригираме.

# 6
  • Мнения: 271
Аз сьщо сьм забелязала, че при подготовката по  предмети, които са му интересни нещата са гладки и е нормално. В никакьв случай не дьржа детето ми да е " всестранно" развито, аз самата виждам силните му страни и предпочитания. Но ми се струва,че класния рьководител само повтаря едно и сьщо, без да намира самият той различен подход и решение. Мисля да проведа разговор с него. Не може три години да си говорим едни и сьщи приказки и резултата да е дете, плачещо всеки ден. Някьде нещо се пропуква по веригата.

# 7
  • Мнения: 9 052
negrita може да не е 1 място където се пропуква. Също ако имам приказки с у4ителя , то детето няма да знае. за него той ще си остане авторитет, а то ще си търси собствени на4ини да се справя. Все пак в живота ситуации и хора всякакви и е добре да знае да се оправя . Но не и да се хвърля вина. По-скоро да се работи заедно и да се търси на4ин, именно както си намислила. Успех!

# 8
  • Мнения: 11 405
Съвет как да действаш в насока забавяне и концентрация не мога да ти дам, но смятам, че ситуацията е добър житейски урок да му покажеш, че не е необходимо хората /в частност господина да го харесва/. Един от важните уроци за егото и аза е да осъзнае, че не винаги хората, които харесваме ще ни отвърнат със същото и е важно КАК ще се чувстваме тогава.

Детето трябва да знае, че вие го обичате, оценявате че се старае КОЛКОТО МОЖЕ и да не превръщате училището в кошмар. В крайна сметка нормално е да има и по-слаби оценки и не е задължително да е отличник. Също така трябва да знае, че господина това работи и не е нужно да обича или харесва децата от класа си. Трябва да се държи добре, да е обективен и да си върши работата - той е учител.

Също така е напълно възможно господина - класен дори и да е отличник сина Ви пак да не го харесва. Различни хора, различно привличане и симпатии. 

Та с много приказки - помогнете на детето си да се научи да не страда от това, че лицето Х не го харесвало.

# 9
  • Мнения: 11 405
И малко встрани от основната линия на разговора - мисля, че децата в 4-5 клас са прекалено малки, за да се "насочват" към бъдещите си професии.

# 10
  • Мнения: 9 052
the Дорис  и аз така си мислих. Доста се изненадах. Но после се замислих, че и родителите могат да сбъркат, затова по-добре да се доверят и да наблюдават. Децата са доста умни и ако им се даде възможност да опитват много неща може да се ориентират. Пък после нататък ще се работи. Да видим.

Та с много приказки - помогнете на детето си да се научи да не страда от това, че лицето Х не го харесвало.


може да стигне до извода, че господина Х изобщо в същтност няма специално отношение (позитивно или негативно) ... Много често се случва. 

# 11
  • Мнения: 11 405
the Дорис  и аз така си мислих. Доста се изненадах. Но после се замислих, че и родителите могат да сбъркат, затова по-добре да се доверят и да наблюдават. Децата са доста умни и ако им се даде възможност да опитват много неща може да се ориентират. Пък после нататък ще се работи. Да видим.


И аз бях от тия деца дето от малки знаеха какво искат - очен хирург  bowuu. Ей казвам ти кукла с очи не оставих  Mr. Green После гимназия с биология и медицински университет. Да ама по средата някак си осъзнах, че тая работа не е за мен /физически и психически/. И на 20 години се запитах как аджеба реших да следвам една детска мечта и ми обърка образованието и живота. После още амнайсет години да се насоча в друга посока. Няма повече да измествам темата на момичето! Простете  Praynig

# 12
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 707
Много са децата с такива проблеми. И ние сме едни оттях. Макар да сме още 2клас вече има някаква положителна промяна тъй като започнахме да работим по проблема още от миналата година. Като казвам работим, не е само в семейството, но и учителя в клас. Мести децата през цялата година, за да не си пречат, да са по-концентрирани. Дори едното дете е на самостоятелен чин успоредно с катедрата на учителя, а останалите са метър назар. Обеснява се повече, по-подробно. Като има положителен резултат (вижда старание от страна на детето) слага усмихнати човечета за да му покаже че е доволен. Когато резултата е лош слага ококорени човечета и пише какво да направи. Това което ние правим в къщи е повече упражнения (по смятане, писане). Говорим с детето къде може да е проблема и как да го избенем. На предната родителска учителя каза че най-голям прогрес има при нашето дете за двете години взети заедно. Вече знаело какво се прави в клас  Laughing. Предната година се разхождаше в час когато другите пишат. При много деца липсата на търпение и концентрация са голям проблем. За съжаление  в БГ не сме възпитани как да се борим с тях, а само се караме на децата.
Добра е идеята да говориш с учителя като му хвърли няколко предложения които си мислиш че може да свършат работа. Успех!

# 13
  • Мнения: 9 052
Добра е идеята да говориш с учителя като му хвърли няколко предложения които си мислиш че може да свършат работа. Успех!
да, от голяма ползва е да има идеи и да ги представи. така ще видят , 4е има обратна връзка и интерес, а не само прехвърляне на отговорности.

the Дорис аз също имах , но мен не ме оставиха да проверя сама , а ме насо4иха ... сега въпреки добрата реализация в избраната от тях област все съществува нещо желано и неизпробвано  .

# 14
  • Мнения: 271
Момичета, благодаря за сьветите. Аз се срещнах с господина- класен рьководител. Изложиш моето мнение и потьрсих сьдействие за справяне сьс ситуацията. Аз не тьрся винивник в ситуацията и дьлбоко вярвам, че ние като родители и той като учител е редно да обединим усилия и да се справим заедно.
А относно харесването, опитвам се по достьпен начин да обесня на синьт ми, че наистина  не може всеки в живота да го харесва и приема. Но е доста трудно, пьрво заради вьзрастта и второ поради факта, че става вьпрос за фигурата на учителя. А за началната училищна вьзраст е харектерно, че именно учителят е водещ авторитет. Вярвам,че с повече разговори ще успея Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт