Кога проговориха децата ви?

  • 16 421
  • 167
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 199

Устата му не спирал но нищо не му се разбира.
Същата работа сме, но при нас се чуват и отделни думи без никакъв смисъл помежду си, сякаш й прескача мисълта. Rolling Eyes

# 46
  • София
  • Мнения: 39 836
Каката - 1,6г; малкия - след 3.
Дъщеря ми проговори с изречения, но разбира се по бебешки. На 3 и нещо започна да пише с печатни букви, след това започна и да чете. Сега обаче изобщо не обича да чете  Joy

Синът ми едва в подготвителната група (6г) изчисти и започна да казва много от липсващите му звуци. Все още има проблем с някои. Ходи на логопед.

И двамата говорят много  Laughing

# 47
  • Белгия
  • Мнения: 306
Можете ли да ми кажете как минава тестът за проверка на слуха?

По темата: моите са близнаци на 2г.6м. Дъщеря ми проговори с разбираеми думи и изречения от по 2-3 думи на 2 години. Сега вече мога да провеждам горе-долу нормални разговори с нея.

Синът ми бърбори непрекъснато на бебешки, казва отделни думи и до тук. Не му се повтаря, не му се правят усилия. От време на време го хващаме, че всъщност ни говори на български, но така изяжда думите, че нищо не се разбира. Решихме да го водим на невролог, или както ги водят в Белгия, не са точно логопеди. Педиатърката каза да направим и тест на слуха и се чудих как протича.

# 48
  • Мнения: 4 199
Тестът се прави в ИСУЛ и макар да е 20-минутен, ви хоспитализират за 3 дни. А, и в епикризите пишат почти винаги, че детето има проблем със слуха, дори да няма.

# 49
  • Белгия
  • Мнения: 306
Тестът се прави в ИСУЛ и макар да е 20-минутен, ви хоспитализират за 3 дни. А, и в епикризите пишат почти винаги, че детето има проблем със слуха, дори да няма.

А самата процедура каква е? Задават му въпроси, за да отговаря, или му правят някакво измерване с апаратура? Ние няма да го правим в България.

# 50
  • Мнения: 4 199
При нас беше с упойка, тъй като не говори и не разбира. Нека и други се включат.

# 51
  • Белгия
  • Мнения: 306
При нас беше с упойка, тъй като не говори и не разбира. Нека и други се включат.

Значи мерят нещо с апаратура. И аз така чух и никак не ми се иска да го упояват. Благодаря за отговора!

# 52
  • Мнения: 4 199
Не е задължително, освен ако не сте като нашия случай на пълно неразбиране на команди.

# 53
  • Белгия
  • Мнения: 306
Всичко разбира и обикновено изпълнява, особено ако има интерес. Но на лекар пищи истерично и изобщо няма и да се заслуша какво му говорят.

# 54
  • Мнения: 4 199
Равитие на детската реч:
Скрит текст:
Речта при детето се формира по време на неговото развитие и растеж.
Новороденото може да киха, да кашля, да плаче в следствие на глад, болка или дискомфорт. Това са вродени рефлекси, чиято звукова изява се определя като предшественик на речта.

ЕТАПИ:
0м. - първата гласова изява е плачът, викът, непосредствено след раждането;
2-3м. - появяват се първите гърлени звукове, т.нар. “ гукане”. То е много приятно за бебето и трябва да бъде насърчавано от майката;
4м. - поява на гласните звукове;
5м. - поява на устните звукове /билабиални/ - М,П,Б. Причината за първата поява на тези звукове е сукането, тъй като при него се развиват мускулите на устните;
6м. - поява на Т, Д – детето започва да казва “та-та”,” да-да”, без да влага смисъл;започва да разбира интонация, темп, тон на гласа и да реагира на тях; разпознава гласове;
9-10м. - детето може да имитира звукове и да повтаря срички по подражание.Наблюдават се първите опити за образуване на думи.Речниковият запас е от около 10 думи;започва да използва съзнателно несловесни сигнали, за да насочи вниманието на възрастния към обект или събитие.В първите изказвания жестът идва да замести , а не да допълни изказването.Детето търси с поглед предмет при запитване.Знае и реагира на името си.Разбира прости команди в зависимост от ситуацията;
1г. - Произнася 5-10 осмислени думи;
1г. и 3м. - Служи си с повече от 10 думи на “свой език”.Гледа предмет, който е обект на разговор.Разглежда картинки в книжки;
1г. и 6м. –Употребява 15-20 думи.Опитва се да съставя елементарна фраза.Казва “няма”.При въпрос – “Къде е …?” – посочва картинка.Разпознава и посочва една или няколко части на тялото си, посочва по картинка.
1г. и 9 м.- Произнася изречения от две думи;повтаря името на предмета, който му се посочва.
2г.в. - задава първи въпроси;активният речник се състои от 50 думи;разбира около 300 думи.Детето използва изречения от 3 думи.
2г. и 6 м. - - задава разнообразни въпроси;употребява местоимения , минало време,множествено число.Може да разказва свързано.Назовава правилно поне един цвят.
3г.в. – Може да разказва свързано.Говори за себе си в първо лице /единствено число /”Аз”/.Знае пола си.Рецитира стихчета.Разбира 2-3 предлога.Разказва приказки.Свързва събитията от ежедневието.Сравнява правилно размерите на 2-3 неща.
4г.в. – Назовава 3 и повече цвята.Разказва какво е направило или нарисувало.Разбира по-абстрактни понятия като студ, умора, глад.
5г.в. – разказва история.Сформират се най-сложните звукове
*съскави- с,з,ц
*шушкави- ш,ж,ч,щ
*сонори-р,л
6г.в.- Разпознава и назовава
*цветове
*части на тялото
*дните на седмицата
*месеците
*сезоните
Има ориентация за време и пространство.Брои до 10.
7г.в.- Започва изграждане на писмената реч/съотнасяне на звук с буква/.Развива се способността за самостоятелно разказване и преразказване.

Последователността на етапите е задължителна при всички нормално развиващи се деца, но тяхната специфика зависи силно от индивидуалните особености на детето , а така също от различни фактори като пол, социална среда, обучение и т.н. Момичетата обикновено проговарят по-рано от момчетата. Също така се наблюдава забавяне на речта при деца билингви и деца в многоезична среда.
Границите и продължителността на тези периоди могат да варират, т.е. някои да бъдат по-кратки за сметка на други.
За нарушение в езиковото развитие може да се говори тогава,когато даден етап закъснява с повече от 6 месеца по отношение на приетите норми.

Последици от речевите нарушения:
Езиково-говорните нарушения могат да доведат до някои изменения в психиката на детето.Може да се появи емоционална нестабилност, изнервеност, капризнечене, агресивност.Някои деца осъзнават проблема си , но са безпомощни да го отстранят. Търпят обидите и подигравките на децата и често чуват неодобрението на възрастните.
Понякога се стига до загуба на самочувствие, неувереност в собствените възможности не само при дейности, свързани с речта.Някои изпадат в депресивни състояния и се затварят в себе си.Тези кризисни моменти се съпътстват от нощни страхове, нощни напикавания, липса на апетит, слаба мотивация за каквато и да е дейност.
Родителите,учителите и близките трябва да са изключително внимателни и да потърсят съдействието на специалистите.
По тази статия ние сме на 1,5-2 годинки Tired

# 55
  • Мнения: 4 708
Това не е вярно, така че хич не се притеснявай. Да не го е писал логопед, който си търси клиенти?! Малко са децата, които на 1г и 9м свързват прости изречения.
http://www.detskigovor.com/normi-i-periodizacia
тук пише различно нещо, така че не се доверявайте на сляпо на информация от интернет. Peace Ако нямаше интернет дали щяхте да се притеснявате?! Или щяхте да се огледате, и да видите, че то и другите деца не говорят с изречения на току-що навършени 2, и нямаше да си го слагате на сърцето.

# 56
  • Мнения: 4 199
В общи линии, на доста такива четива и норми съм попадала, но каквито и граници да са описани, все сме чудовищно изостанали..

# 57
  • Мнения: 4 199
Skarlet, а вие посещавали ли сте Ана Заимова? Опитах се да й изпратя онлайн запитване, но формата за контакт не работи.

# 58
  • Варна
  • Мнения: 25 291
не мога да се сетя кога проговори, но беше след 2 годишна възраст със сигурност. Сега говори много, прави сложни изречения, обяснява. Неправилно говори все още, факт. Но говори много.

# 59
  • Мнения: 4 708
Skarlet, а вие посещавали ли сте Ана Заимова? Опитах се да й изпратя онлайн запитване, но формата за контакт не работи.
Никого не сме посещавали, нямам и намерение до 2,5г да си давам парите за глупости. Не мисля, че има смисъл да ходим по логопеди преди това, щом детето разбира абсолютно всичко, казва много думи, само дето думите не ги свързва в изречения. Пример вечер винаги обяснява - "тю" аз казвам тъмно, тя "ууна"-има луна, "ди" - да и звезди има. Не очаквам на тази възраст да каже "Тъмно е, има луна и звезди". Има време за всичко Peace

Общи условия

Активация на акаунт