Проблемите на моя третокласник...

  • 5 860
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 40 920
А как се справяте по математика-задачите с думи при нас са голяяям зор Tired

# 16
  • Мнения: 9 052
И при нас. Ами обясняваме, разбира, прави, следващия път гледа зада4ата сякаш не е 4увал за такова нещо ...

# 17
  • Мнения: 271
Текстовите задачи са му трудни, не само на него...с останалите няма проблем.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 40 920
уф...не знам...и при нас така.Уж разбира,ама после пак забравя да мисли.А до тая година проблеми нямаше и му беше любим предмет.
на уроци ли да го пращам,кво да мисля...

# 19
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
И моята дъщеря е трети клас, и също е много зависима от мнението на класната ръководителка - прави й впечатление, че на нея не й говори на галено име, а на други ученици - да, и по тази причина смята, че не я харесва Confused Обяснявам, че едва ли е така, но тя каза, че неведнъж се е случвало - върви после й обяснявай, че едва ли има нещо лично госпожата. Оставете това, ами един път спорила с класната си, която най-вероятно, в бързината е допуснала грешка при една задача - написала я на дъската с грешен отговор, после изтрила, за да пише друга, на дъщеря ми й направило впечатление, че е сгрешено и си казала - госпожата беше искрено възмутена и лично вечерта ми сподели, че трябва да взема мерки по отношение възпитанието на детето - не бивало да коригира учител, а и тя никога не грешала. Аз вярвам на дъщеря си, пък и после говорила с други деца, и те забелязали грешката, но си замълчали....много е докачлива на тема "честност" и все още "преживява" несправедливостта Confused

# 20
  • Мнения: 9 052
*Biskvitka*  да се у4и от сега. В офисите знаеш как е.

# 21
  • Мнения: 271
Текстовите задачи по математика и преразказването по БЕЛ - това са нашите трудности Simple Smile Много обяснения...и промяна сьществена няма. Като дете аз имах сьщите трудности.

# 22
  • Мнения: 41 661
Здравейте, синьт ми е в трети клас. От началото, още от пьрви клас оплакванията на господина- класен рьководител са свьрзани с това, че при изпьлнението на поставените задачи много бьрза, припрян е, не доглежда нещата. Аз виждам, че това е така. Сьс сьпругьт ми сме водили разговори и продьлжаваме да обясняваме...но промяна в детето няма. Той е умен и любознателен но от тази учебна година започна понижаване на успеха. Наистина гледайки контролните работи забелязвам грешки, допуснати от невнимание и ако тях ги няма оценката ще е различна.
Детето ми плаче и не се чувства добре. Споделя ми, че усеща как господина не го харесвал, защото бьрзал; как кьм определени деца се отнасял различно-  т.е по- добре. И днес ми каза:" аз искам просто господина да ме харесва".
Преместил го е на самостоятелен чин, за да види дали причината не е в разсейване...та ще видим резултата. Но аз самата сьм обьркана, не знам какво да правя и как да обеснявам...
Ще сьм благодарна да споделите мнения и опит.

Явно детето ти има твърде голямо желание да се хареса на околните/авторитета над него. От там в стремежа си да получи одобрение бърза и това носи обратен резултат. Добре е да преборите това негово чувство, защото после цял живот може да му пречи. Добрата новина е, че щом няма проблеми с разбирането, възприемането и обработването на информация нещата са по-лесни, отколкото ако имаше дислексия. Най-напред според мен обяснете, че наградата (в случая харесването от господина) не се дава за най-бързо свършена работа, а за най-добре свършена работа. И после работете по отношение на по-доброто осмисляне. Може да си измислите най-подходящите за вас "спирачки" пред бързането. Например да го научите да решава задачи по алгоритъм:
- чете задачата първи път опознавателно и не прави нищо
- чете задачата втори път и си записва отделно в колонка - дадено, търси се, формулата за смятане
- после решава на база на колонката от точка две.

На мен никога не ми е било трудно по математика, но и аз не мога да решавам задача с думи направо гледайки един параграф текст. Затова действах както по-горе - чета за общо впечатление, после рафинирам информацията (от текстови вид я преработвам в цифров/табличен/графичен) и после решавам на база на тази лесна за осмисляне информация.

# 23
  • Мнения: 11 504
Текстовите задачи по математика и преразказването по БЕЛ - това са нашите трудности Simple Smile Много обяснения...и промяна сьществена няма. Като дете аз имах сьщите трудности.


Тренирайте да преразказва детските фимчета, които харесва.  Wink

# 24
  • Мнения: 9 923
Здравейте, и у дома си имаме третокласник.
Аз съм склонна да вярвам, че господинът има някакви несимпатии, тъй като и нашата госпожа проявява такива. Това ни е втората класна, тъй като се наложи да сменим училището миналата година. С предното училище нямахме проблем, и на дететмо ми сега му е много мъчно както за персонала, така и за съучениците в старото училище, но за съжаление връщане няма. Та, за новата класна - и тя НИКОГА не се обръща с мило, или гальовно име към моето дете, но се обръща към него, пише в тетрадките, надписва рисунките, и прочие, със "Стельо". Е, да, ама моето дете не се казва Стельо, и смятам, че поне от някаква форма на уважение може да му изписва цялото име - ще звучи по-ласкаво.
 Също съм се нагледала на гигантски червени питанки, големи червени хиксове в тетрадката и прочие. Нашият проблем е, че пише мнооого грозно. Старае се детето, ама трудно се постига подобрение. Пък и в един момент явно му писва, и спира да се старае. Ако не съм аз да го мотивирам отново, няма да положи усилия. Инак други затруднения нямаме - нито по разказвателните, нито с математиката. Е, мързелът не го броя ..

Нашата госпожа още в началото на съвместното ни общуване се опита да се направи на голямата работа и да ми покаже кой е "шефът", обаче удари на камък с мен. След това неколкократно се е налагало да разговарям с нея за неща, които не ми харесват. Резултатът е, че вече не си позволява да му пише оценка 2, ако няма домашна - пише забележка. И други някои подобрения.

Та, моят съвет към теб е - да говориш с господина, питай го дали няма възможност да започне да се обръща по-ласкаво към детето, да опита да не му се кара. Кажи му, че вие у дома със съпруга ти, ще опитате да му въздействате - но ако е възможно, поне за известно време, да не му прави забележки, да не му се кара, да бъде мил към него - и прочие. Може детето да се повлияе от положителната промяна.

# 25
  • Мнения: 271
В разговора с господина, помолих точно за това- да избягва критиката, някак си да не се набляга на това, което не може, а обратно на силните му страни. Преди малко получих обаждане от синьт ми, който с нетьрпение в гласа ми каза:" мамо, господина ми писа браво...." Наистина има нужда от неговото одобрение и подкрепа.

# 26
  • Мнения: 11 504
rumka833, какъв е проблема за 2 без домашно? Това навсякъде е практика. В крайна сметка това е оценката на положения труд у дома.

Не им е лесно на учителите. Що не ходим при доктора да му даваме акъл как да говори с нас и как да ни преглежда /респективно семействата ни/. Та нали и двамата са професионалисти и ИМАТ повече знания от нас в тяхната област.

# 27
  • Мнения: 9 052
the Дорис проблема е повече за децата, които един ден порастват и се оказва, че мама вече мяма как да върши същата работа .
 

# 28
  • Мнения: 271
Това за 2- ка без домашна го чувам за пьрви пьт. Може би, ако детето е без домашна постоянно да се приложи, като мярка. Но да отиде ведньж без и да се пише 2-ка е крайно.
И мисля има разлика между това да даваш акьл и да тьрсиш сьдействие, няма лошо човек да сподели  мнението си по един вьзпитан и не накьрняващ достойнството на отсрещната страна  начин. Аз като родител мога да изкажа това, което ми е направило впечатление. Сьответно и отсрещната страна излага гледната си точка. И се намира разрешаване на проблема. Това е взаимодействие, а не вмешателство.

# 29
  • Мнения: 1 873
Здравейте мами! Бих искал да ви разкажа моя опит като бях от 1-ви до 5-ти клас. Та да подчертая на 16 години съм. Когато бях на възраст между 7-11 и аз бях същия, вечно бързам и пропускам какви ли не глупави грешки. Но ето, че тук не само класния ръководител трябва да помага, а и самите родители. Всяка събота и неделя, диктовки поне по 4-5 проверява ги ако има повече от 3 грешки нов текст и т.н. . Със математиката баща ми помага. Всяка вечер от учебната тетрадка изяждаме целият урок и съм готов. Пък това, че малкия не знае още какво да учи? Спокойно аз осъзнах чааак 7 клас какво исках да уча Grinning

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт