ИЗБОР НА УЧИЛИЩЕ!

  • 6 754
  • 66
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 724
Стана невъзможно нещо в София.
Ето пред какви дилеми се изправих от зимата:
1. С английски /който знам/ или немски/не звнаем и двамата с бащата/?
2.Държавно или частно?

Вече сме ограничили избора на училища ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ!  между 4 - 2 държавни /20-то и 73-то / И 2  частни /Света София и Увекинд/.

За 20 то сигурно ще чакаме 4 дни ден и нощ на улицата, за 73 то имаме и положителни и отрицателни коментари / най-големият минус е че не е есновно, а гимназия/.

Лично аз съм с много добри впечатления от Увекинд, в Света София се кандидатства и мисля, че подбират децата вкл. и по здравословни критерии.

Е ,това е с две суми, скромно казоно две. Embarassed

Имате ли коментар или опит?

# 1
  • София
  • Мнения: 7 242
veleva, би ли споделила впечетленията си от училище Увекинд. Дъщеря ми посещава ДГ към него и съм много доволна. Искам да продължи там, но не знам много за училището, нито познавам пряко родители, чиито деца го посещават.
Предварително ти благодаря

# 2
  • София
  • Мнения: 1 352
И на нас ни предстои да избираме училище. Аз съм се ориентирала към държавно - за частно още ни е "къс шлифера". Най-вероятно ще  е някое от немските, щото и двамата с баща и сме с езикова гимназия.

Последна редакция: чт, 11 май 2006, 11:08 от Gercho

# 3
  • София
  • Мнения: 7 242
55-то, което работи съвместно с Шилер и 20-то са май най-хвалените с немски.

# 4
  • Мнения: 723
Правилно си се ориентирала към 20то, училището наистина е добро, а защо не видиш и в 41во? То е основно, близо е до 20-то, елитно е за държавно училище и е с английски и немски.  Записването тече в момента.

# 5
  • Мнения: 3 740
За 41-во нямам преки наблюдения, но съм забелязала, че на състезанията по математика винаги има по няколко наградени деца от там. Явно имат добър екип.

# 6
  • на терасата
  • Мнения: 663
А някой знае ли дали за 20-то с френски пак има опашка 4 дни преди записването?
Аз дочух, че напливът там е за немските паралелки...

# 7
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Аз като майка на четвъртокласник и бъдещ първокласник бих казала да се ориентирате към УЧИТЕЛИ а не към училища и да са възможно най- близко до домът Ви. От първи до 4 е най-важна основата по всичко, а не само по едно математика език и т.н. Двайсто е добро, но те
след първи клас до колкото знам имат изпит и който отпадне отива в "по-слаба" паралелка и няма тези занимания като другите "по-добрите"  ученици.  Частните знам, че са добре за деца, които не магат в държавни с по-силните изисквания да оцелеят.

# 8
  • Мнения: 723
За 41-во нямам преки наблюдения, но съм забелязала, че на състезанията по математика винаги има по няколко наградени деца от там. Явно имат добър екип.

Добър е, и то много. Вече съм писала в други теми, че в момента съм на стаж там, всички начални учители са чудесни, много амбицирани и наистина отдадени на професията си, което е и най-важното.

# 9
  • Мнения: 245
За 41-во нямам преки наблюдения, но съм забелязала, че на състезанията по математика винаги има по няколко наградени деца от там. Явно имат добър екип.

Добър е, и то много. Вече съм писала в други теми, че в момента съм на стаж там, всички начални учители са чудесни, много амбицирани и наистина отдадени на професията си, което е и най-важното.
А къде точно е 41-о у-ще?

# 10
  • Мнения: 723

За 41-во нямам преки наблюдения, но съм забелязала, че на състезанията по математика винаги има по няколко наградени деца от там. Явно имат добър екип.

Добър е, и то много. Вече съм писала в други теми, че в момента съм на стаж там, всички начални учители са чудесни, много амбицирани и наистина отдадени на професията си, което е и най-важното.
А къде точно е 41-о у-ще?
На ул. "Цар Самуил", преди 'Солунска' , ако идваш от църквата "Св. Георги".

# 11
  • Мнения: 7 263
Цитат
Аз като майка на четвъртокласник и бъдещ първокласник бих казала да се ориентирате към УЧИТЕЛИ а не към училища и да са възможно най- близко до домът Ви. От първи до 4 е най-важна основата по всичко, а не само по едно математика език и т.н.

Напълно си права Дороти.
Синът ми сега завършва втори клас и аз се спрях на този вариант и сега не съжалявам.
Записах го в единствената немска паралелка в нашето училище - доволна съм.
Преди 1 клас и аз проучвах и училища в центъра /добре че не се решихме на този ход - това означава да имаш 100% на разположение човек който да го прибира от училище/.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 352

Преди 1 клас и аз проучвах и училища в центъра /добре че не се решихме на този ход - това означава да имаш 100% на разположение човек който да го прибира от училище/.

То и в кварталното училище да го запишеш, пак трябва да имаш на разположение човек който да го взима. Освен ако училището не се вижда от терасата, което не е нашия случай.

# 13
  • София
  • Мнения: 7 242
 Частните знам, че са добре за деца, които не магат в държавни с по-силните изисквания да оцелеят.
Нещо не ми харесва това изказване, ама ще си замълча.
Нито ми е глупаво дето, нито неоправно.

# 14
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
 Частните знам, че са добре за деца, които не магат в държавни с по-силните изисквания да оцелеят.
Нещо не ми харесва това изказване, ама ще си замълча.
Нито ми е глупаво дето, нито неоправно.
Ами именно значи може да се справи и в държавни.

# 15
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
адрес на 41 училище ул Самуил 24 до касата на Софийска вода

# 16
  • София
  • Мнения: 1 724
 Частните знам, че са добре за деца, които не магат в държавни с по-силните изисквания да оцелеят.
Нещо не ми харесва това изказване, ама ще си замълча.
Нито ми е глупаво дето, нито неоправно.
Ами именно значи може да се справи и в държавни.
Има и много доБри частни училища, несравними с държавните, вярно е, че са много малко, но там децата влизат в Американския колеж БЕЗ частни уроци.
След 4 клас всичко в държавните училища започва да се движи около частните уроци, за влизане еди къде си. Е, кое ме у държавното на това частно приватизирано от определени среди образование?
Не ми се иска темата да се превръща в спор за или против частни училища, събирам мнения на родители които ИМАТ опит с децата си. Не се интересувам от позиции за или против частно/държавно, а от конкретни впечатления за тези училища.

А и още едно да прибавя- Дорис Тенеди. Ако има майки с деца В 20то , Света София, Увекинд и Дорис Тенеди, ще съм балгодарна да споделите, може и на ЛС.Благодаря.

# 17
  • София
  • Мнения: 7 242
Дороти, при положение, че имам възможност, защо трябва да си усложнявам живота, чудейки се кой ще я води и взема /бабите и дядовците нямат тази възможност, а ние работим до късно/, на каква занималня да я запиша и дали там изобщо ще се занимават с нея /в училището е целодневно/, няма ли да избяга от час без да ме уведомят, някой пласьор няма ли да й набута наркотици и т.н. Искам да съм преди всичко спокойна за детето си. Като цяло нямам доверие на държавното училище. За качеството на обучението - има и добри държавни и лоши частни и обратно.
veleva, сори за оффа. Няма вече Grinning

# 18
  • София
  • Мнения: 2 530
Наскоро един учител ми каза: Първо избери учителя, а после училището.

# 19
1. С английски /който знам/ или немски/не звнаем и двамата с бащата/?-с английски по-лесен е (а колкото до немския ако е в паралелка с засилено изучване на чужд език в 5 клас се включва втори език следователно немския)  ,а пък и щом знаете английски ще можете да му помагате ,ако се затрудни.
2.Държавно или частно?-държавно, защото моя приятелка(учиелка казва ,че в частните училища само взимат парите и после нищо не правят децата,а пък и от мое наблюдение децата учили в частно училище са много разлигавени

# 20
  • София
  • Мнения: 98
Голямата ми дъщеря учеше в частни училища. И от опит мога да кажа, че не съм особено доволна. По-малката е в държавно училище, 134 СОУ "Димчо Дебелянов" и засега съм доволна. Вярно е че, за децата до 4-ти клас, най-важното е учителката.

# 21
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
На мен ми предстои избор на училище за първокласник догодина, но отсега съм изпаднала в тих ужас  Confused. Не знам дали ще можем да си позволим частно такова за две деца, а от държавните много ме е страх. Страх ме е,  някоя некадърна госпожа и скапаната ни образователна система ще орежат крилцата на децата и желанието им за учене. Страх ме е от издевателствата на големите над по-малките, страх ме е от наркодилърите около училищата,  от чалга-поколението.  Не знам, може би ставам параноична  ooooh!. Толкова страшно ли е, колкото ми се струва?

# 22
  • София
  • Мнения: 1 724
На мен ми предстои избор на училище за първокласник догодина, но отсега съм изпаднала в тих ужас  Confused. Не знам дали ще можем да си позволим частно такова за две деца, а от държавните много ме е страх. Страх ме е,  някоя некадърна госпожа и скапаната ни образователна система ще орежат крилцата на децата и желанието им за учене. Страх ме е от издевателствата на големите над по-малките, страх ме е от наркодилърите около училищата,  от чалга-поколението.  Не знам, може би ставам параноична  ooooh!. Толкова страшно ли е, колкото ми се струва?

Същото си мисля и аз, не се смятам за параноик, особено момента с наркодилърите, май това ще е капката, която ще прелее да го пусна в частно училище.

# 23
  • Мнения: 967
Здравейте на всички!

Аз съм нова мама тук! Дъщеря ми е на 10 години и сега очаквам второ дете, затова влезнах във форума да се осведомя повече за бебешки работи. Попаднах и на темите за детска градина и училище.
Понеже повечето майки имат по-малки деца, реших да споделя моят опит понякога горчив. Надявам се да ви е от полза.

До преди 2 месеца живеехме в Австрия.  Дъщеря ми се роди във Виена. Когато стана на 2 месеца, се огледах за детска ясла/градина. Оказа се, че е трябвало да се запиша още когато съм заченала. Места нямаше. Частната детска градина където намерих място се помещаваше в апартамент и имаше 20 деца. Струваше 350 Евро. Понеже в Австрия детските градини работят максимум до 17 часа, а майките си ги взимат най-късно в 16, моето дете все оставаше последно. Аз пък работех често до 18, 19 часа и така след два месеца наех детегледачка, която да я взима от д.г. и да е с нея докато се прибера -струваше ми още 300 Евро. Въпреки че само за това отиваше 70% от заплатата ми ние бяхме доволни. Детето проговори добре немски, беше весело и с желание ходеше на д.г. - стана и много контактна.
През първото лято я изпратихме в БГ при баба и дядо. Те работеха и я дадоха за 3 месеца в Увекинд. След известно време майка ми беше недоволна - размяна на потници????, загубени пантофи, слънчеви шапки, спяли на матраци. Не разбрах много драмата, но като че ли нямаше други произшествия. Във Виена купувах на сезон по 10 шапки, пантофи че даже и обувки изчезваха в пастта на неизвестно и много лакомо чудовище - и други майки се оплакваха. Както и да е - септември дойдох да си взема сладураната и знаете ли, детето ми не искаше да си тръгва от детската градина. Видях нарисуваните с детски мотиви от художник стени, боядисаните столчета, щастливите деца, които играеха с весели крясъци на двора и за първи път ми стана мъчно за моето дете, че не може да остане там. Така се върнахме, аз обиколих много детски градини във Виена, смених я на следващата година, за по-голяма с добра база, но детето си не видях толкова щастливо.
Всички по-големи ваканции я изпращах в Увекинд, на зелено и бяло училище (на планина и ски) с тях и тя познаваше вече децата. Така стана 1 клас. Кварталното училище беше много прехвалено. Тя тръгна в музикален клас, записа се и на флейта и на танци - всичко изглеждаше прекрасно. Само дето австрийската образователна система не е добра. До нова година не можеше да чете, те и не бяха взели всички букви, писаха целия първи клас с печатни букви. Есенната ваканция моята дъщеря беше пак в София, и аз я изпратих 1 седмица с нейните деца в Увекинд (1 клас).
Когато се върна, тя каза, че те знаят много повече от нея, четат и пишат и вече са взели всички български и немски букви!!!! Тогава аз се разплаках за първи път. Напуснах работа и се занимавах с нея до края на първи клас. През цялото време търсихме със съпруга ми частно училище и накрая намерихме френския лицей. (В Австрия има много частни училища, но повечето католически с възпитателки монахини и яко промиване на мозъците - направо ад). Срещу скромната сума от 4000 Евро на година (тъкмо бяхме събрали пари за кола) и още 300 Евро за детегледачка на месец (пак тръгнах на работа, за да плащаме таксата) и много частни уроци по френски (другите деца бяха ходили на детска градина и говореха езика), моето дете влезе в крак и напредна с материала, проговори френски и ние си отдъхнахме. През лятото се прибрахме в отново в България и от септември дъщеря ми продължи във френския лицей в София.
Тази година детето ми беше с Увекинд на ски през пролетта и на планина в Банско през август, и въпреки че е в друго училище, изяви желание да ходи с тях и на други лагери.
Снимки на най-доволните деца през август могат да се видят на http://www.oxo.bg/galeria.php?album=24 (това е страницата на фирмата, която им организира лагерите).
Искаше да отиде и на сърф училище с тях през септември, но френския лицей в София започна на 4 септември и тя беше малко тъжна.
Някой могат да попитат, защо дъщеря ни не е записана в Увекинд на училище - ами за да не загуби френския. На нея немския и е като роден, искаме да задържим и френския (между другото фр. лицей е едно чудесно училище, със 100 годишна традиция, но пък и почти 2 пъти по-скъпо от Увекинд). Искам да препоръчам Увекинд на всички, които обмислят да дадат детето си там, то е едно прекрасно място, където детето ви ще израстне много щастливо и ще получи първокласно образование. За да подкрепя изказването си погледнете на http://nsnu.hit.bg/download/matematichesko-ogledalo/2003/II%20klas.htm и вижте резултатите. В това училище наистина се учи добре.

Много съм горда от всички вас БГ-майки, които търсят най-доброто за детето си. Австрийките далеч не са толкова загрижени. Аз не съм спряла да го правя и за сега съм намерила идеалното място. Не съжелявам нито за миг за парите, които сме вложили в образованието на дъщеря си. Наскоро тя ми каза, че и иска да си имаме кола, най-добре джип. Отговорих, че мога да я преместя в нормално училище и парите от таксата ще стигнат за лизинг на чуден джип. А, не-е-е, аз си харесвам училището, каза тя. А ние още нямаме кола!!! Повярвайте ми, че децата ви ще ви бъдат благодарни за доброто образование. Вашите усилия не са напразни! Дано и моите не са!!!
Сигурно има и други мнения и само времето ще покаже, кой е прав.

Прочетох всички мнения за Увекинд, защото ми стана интересно и на мен училището ми е познато. Имаше на моменти много агресия и нападки. Искам да кажа, че подобно нещо не помага на майките, които наистина търсят място за децата си - конструктивна критика или конкретни похвали са по-полезни.

Имам един трик за майките, които решават окончателно за място на детето си - отидете в градината/училището което сте избрали, когато децата свършват училище, наблюдавайте децата и учителите като си тръгват. Гледайте за интелигентни доволни лица, щастливи детски смехове и разговори, усмихнати учители. Направете го няколко пъти. Ако сърцето ви казва - да- със сигурност това е мястото на вашето дете.
Успех на всички!

# 24
  • София
  • Мнения: 1 724
Радмила, ако беше писала до август, може би щях да отида още вмеднъж и до 20 и до Увекинд.
След големи колебания го записах в 20-то. Честно кацано, поне 3 пъти бях на път на миссля за смяна. Но пък как ще се чувства детето след 2 седмици, в ново училище?

Няма вариант, в който да ходи малко в едното, малко в другото и заедно да решим...
Радмила ,специално се интересувах за математиката, това, което ме възпря да започнем в Увекинд е фактът, че най-големият випуск е 6 или 7 клас, още няма кандидаствали и приети с някакви рузултати. Какво е това състезание Математическо огледал. Би трябвало да има резултати от олимпиади- това ми се струва по-верен критерии- общински кръг, национален кръг и прочие...

Имаме познати с дете в 6 клас в Увекинд, да, доволни са, казват че нивотно на подготовка по немски е прекрасно, но самите те не знаят къде са дезата им по български и математика. Казват, че учителите по тези предмети се сменят. Само това ме възпря от записване там. Иначе директорката и самото училище е с невероятно излъчване и харизма.Но дали само добрия немски и доброто прекарване са достатъчни за едно дете. Доста сложно е постигането на успех и той изисква подготвеност.
Питах самата директорка да сравни двете училища / тя познава много добре 20-то/ Не получиха аргументи.

Не знам , може би сгреших, че настоявах повече за това.

# 25
  • София
  • Мнения: 7 242
veleva , това са резултати на деца от Увекинд /също много добри/ от друго математическо състезание. Обърни внимание в кой клас са децата и какъв е макс. бр. точки, тъй като максимумът е различен и на пръв поглед резултатите подвиждат. Освен това показателно е, че от всяка паралелка са се явявали почти всички деца, докато от другите училища има само по няколко представители /демек отличниците/ http://www.119sou.com/index.php?page=vms2005
20-то училище е много добро и може би в него детето ти ще научи повече. Но аз съм сигурна в едно - моето дете ще е много щастливо в Увекинд, а за мен това е толкова важно, колкото и добрата подготовка. Не мога да се нарадвам на ентусиазмът му в 7.30 ч. сутринта и на бърборенето му за изминалия ден, когато си го взимам привечер.
Прави ми впечетление, че много родители смятат, че за децата им е добре да учат в частно училище до 7 клас, а после да кандидатстват в държавно. Нямам опит и наблюдения, но ми се струва погрешно - стилът на учене, средата, темпото, взаимоотношенията и т.н. са много различин на двете места и всеки преход от едното в другото е травмиращ. Мисля, че всеки родител още в началото трябва да реши на кое от двете - частното или държавното образование ще се довери и респ. какви са възможностите му и на което хоро "се хване", на него да играе докрай.

# 26
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Понеже питате за математическото огледало, аз да ви отговоря. Това е състезание математическо на Съюза на Началните учители. Там обикновено пускат деца, които искат да се пробат в някакво състезание. Добре е че е помислено и за тези деца. Също така те имат състезания и по други предмети със различни имена. За съжаление не е така разпространено като състезание и много училища не искат да участвуват - аз съм родител и просто се бях интересувала. Може през последната година нещо да се е променило.


А 20 то училище е едно от най-добрите, но е тежко с много добра подготовка и не всяко дете може да учи там. Аз лично например първото си дете давам в такова, но за второто не.

# 27
  • София
  • Мнения: 6 999
Прави ми впечетление, че много родители смятат, че за децата им е добре да учат в частно училище до 7 клас, а после да кандидатстват в държавно. Нямам опит и наблюдения, но ми се струва погрешно - стилът на учене, средата, темпото, взаимоотношенията и т.н. са много различин на двете места и всеки преход от едното в другото е травмиращ. Мисля, че всеки родител още в началото трябва да реши на кое от двете - частното или държавното образование ще се довери и респ. какви са възможностите му и на което хоро "се хване", на него да играе докрай.

Подкрепям напълно.

Сестра ми учи до 4 клас в частно училище и после я преместиха в държавно. Една година изобщо не можа да се окопити при това не заради високите изисквания на държавното, а тъкмо напротив. Просто в държавното училище я се сетеха да я изпитат 3 пъти през срока, я не. Много повече деца. Различни изисквания. Сега 3 години по-късно вече е свикнала, но аз определено намирам промяната в поведението й към по-лошо. В частнотоучилище ходеше с униформа всеки ден, а сега как ходи...  ooooh! Леле, мале...

Лекси, разглеждала ли си другите 'немски' училища преди да се спреш на Уве? Аз съм много доволна от това как намирам Дариа там - винаги усмихната, говори около 10 пъти повече отколкото говори с мен  Confused , но за сега е само градина...

# 28
  • Мнения: 143
Понеже виждам, че продължавате да обсъждате частни и държавни училища се чувствам длъжна да вметна- децата ми и двете ходиха на частна градина, от която сме много доволни, сега дъщеря ми е в държавно училище, от което съм доволна - не е вярно, че не са високи изискванията, че ходят облечени като не знам какво, че са прости невъзпитани и пр децата Просто си има различни училища и трябва да си проверил къде и как даваш детето си предварително

# 29
  • София
  • Мнения: 7 242
Лекси, разглеждала ли си другите 'немски' училища преди да се спреш на Уве? Аз съм много доволна от това как намирам Дариа там - винаги усмихната, говори около 10 пъти повече отколкото говори с мен  Confused , но за сега е само градина...
Иса, не съм ходила на място, но съм събирала инфо. Хубави неща прочетох/чух и за Е. Кестнер и Веда, но те са много отдалечени от нас и затова отпаднаха.
А Цвети и другите деца от групата й, май са единодушни, че в училището е по-хубаво. Като попитах защо, отговорът беше, че защото в училището се учело повече Grinning.
pfy, напълно съм съгласна. Много пъти съм писала, че училищата и ДГ са преди всичко "добри" и "лоши", а чак после - частни и държавни. Единственият неизбежен недостатък на държавните е големият брой деца и паралелки и произтичащият от това занижен контрол, както и по-малкият брой креативни занимания, екскурзии и мероприятия.

# 30
  • София
  • Мнения: 1 724
Лекси, в кой клас е детето ти?
Явяват ли се на някакви олимпиади?
Дсинът ми днес кашля  и това е още един повод да си мисля дали не сбърках...29 деца е почти два пъти повече от 15...Дори да изключим доброто прекарване и удобството....Мога да си позволя частно училище, въпросът пир нас стоеше "Дали не си "измиваме" ръцете с грижите на частното училище...Знам, че въпросът е противоречив. Сигурна съм, че децата освен от добра среда имат нужда отзнания и много, много амбициа. А амбиция се създава само от средата, там семейството няма почти никаква роля..

# 31
  • София
  • Мнения: 7 242
veleva, в подготвителен клас е. Децата са 21 т.е. не много по-малко от 29 Wink.
Сигурна съм, че децата освен от добра среда имат нужда отзнания и много, много амбициа. А амбиция се създава само от средата, там семейството няма почти никаква роля..
Впечетленията ми са, че децата /а и родителите/ са много амбициозни, което не важи 100% за държавните училища. И респективно конкуренцията е по-голяма и по-силна. Остаряло е схващането, че родителите си плащат, за да "си измият ръцете" и да прехвърлят голяма част от задълженията си на частното училище. Може и така да е било, но вече не е. Има много хора, които биха могли да си позволят частно образование за децата си, но го прави една относително малка част, а именно най-заинтересованите. За някои е по-разумно да имат нова и лъскава кола, чиято цена би могла да покрие 5 годишна такса в частно училище, а децата им ходят в кварталното. Въпрос на приоритети, незаинтересованост, или лошо мнение за частните училища, най-вероятно в резултата на несериозно проучване, чуто-недочуто или лоша слава на конкретно частно училище /защото има и недобри такива/.
Относно това, че децата имат нужда и от знания, поне за нашето училище съм сигурна, че такива се дават. Защо си останала с впечетление, че на частните училища хубавото им е средата, а недостатъкът - по-малкото знания и липсата на амбиция newsm78
И пак да вметна, че 20-то училище е много добро.

И като съм тръгнала с излиянията да карам до край. Много ми е странна логиката на някои, които смятат, че детето трябва да е в кварталното училище, за да се ошлайфа, да се научи да оцелява и да общува с хора от всякакви прослойки, включително и ромчета. Не че имам нещо против тях, но не вярвам житейският път на детето ми да се пресече някога и някъде с този на Хасанчо например, нито пък смятам, че трябва да познава законите на "кварталната джунгла", защото просто ще общува с по-различни хора от кварталните битки и респ. ще има други проблеми. Поне бих искала да вярвам, че е така.

Последна редакция: вт, 03 окт 2006, 10:20 от Лекси

# 32
  • Мнения: 1 180
Да ви кажа аз как постъпих.... Твърдо бях решила, че детето ми ще учи в държавно училище....В последствие си промених мнението, започнах да разпитвам, да ходя по разни изложения, родих второ дете.... Спрях се на 3 частни училища, без да се влияя от чужди мнения, просто аз си ги харесах. Посетих две от тях и избрах едното - извън София, с добра база, с 10-12 годишен опит. Бях решила, че детето ще е там още от предучилищна, за да свикне - и мисля, че избора ми е правилен! Имаше пробно посещение - един цял ден заедно с другите деца от групата. Оказа се, че това е било нещо като тест, но детето ми така и не разбра, че са го "тествали". След 1-2 седмици ми казаха, че "става" и го записах. В момента е първи клас и нямаше търпение да тръгне на училище! В края на всяка седмица ми се изпращат всички тестове и задачки, които са правили със съответните оценки. Домашните са само за събота и неделя. Най-важното за мен е, че детето ми е доволно и щастливо - има доста приятелчета, госпожите му харесват. В училище не се разрешава да се носят мобифони и пари /изобщо няма лафка, барче или каквото и да било павилионче. Имат плодова закуска, обяд и следобедна закуска. След предучилищната някои деца отпаднаха и имаше приемен изпит /моето дете също прави тест за първи клас/ - приеха нови 16 деца и сега са два класа по 15- 16 деца. Всеки ден се учи език по два часа, спортуват, водят ги на пикник, театър и др.
Ох, много дълго стана, но мога още да пиша. Детето е доволно, аз съм спокойна - взимат го сутрин от пред вратата и ми го връщат вечер. Засега съм доволна /казвам засега/, но резултата ще се види след няколко годинки...
 

# 33
  • Мнения: 920
По ? за наркотиците - дилърите се въртят най-вече покрай частните училища, защото там децата са богати.

# 34
  • София
  • Мнения: 7 242
По ? за наркотиците - дилърите се въртят най-вече покрай частните училища, защото там децата са богати.
Rolling Eyes Я ме светни как става сделката при положение, че училищата са с оградени дворове, а на портала има охрана, на учениците е забранено да напускат територията на училището, почти непрекъснато са с някой учител, пристигат и си отиват или с бус или с колата на родителите си? Много несериозно... Може мама и тати да имат пари, но обикновено децата не носят такива в училище, защото храната ми е уредена, в повечето няма лафки и нямат право да излизат. И определено в едно държавно училище, предвид броя на учениците има много повече "богати" деца. В едно частно училище голяма част от децата са деца на хора от средната класа - аз съм секретарка, а мъжът ми шеф на отдел и не смятам, че се числим към богатите /хеле пък с колата ми, дето е производство 93 г./.  Ама гроздето е киселооо.

Последна редакция: вт, 03 окт 2006, 11:19 от Лекси

# 35
  • Мнения: 920
Не го казах, за да се заяждам, а да го имате предвид.
Пък това за киселото грозде....

# 36
  • София
  • Мнения: 7 242
Не го казах, за да се заяждам, а да го имате предвид.
Пък това за киселото грозде....
Добре  bouquet. Тогава, моля обясни дали това са твои догадки и интерпретации или знаеш нещо конкретно. Така всяваш само смут. Нищо чудно утре някой да пусне тема в която да пише, че от "сигурен източник" знае, че пред частните училища се вие опашка от наркодилъри и част четящите да го вземат за чиста монета и съответно да го споделят нататък.  Когато твърдя нещо /особено уронващо чужд авторитет/ се позовавамна факти или лични наблюдения.

# 37
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Може ли едно въпросче към запознатите. В ето тези състезания http://nsnu.hit.bg/index3.html всички ли училища участват?

Защото се забелязва, че само 3 частни училища са представени - Увекинд, Меридиан 22 (за него имаме мнение 'от кухнята' на Анда) и Дрита. Няма никакви участници от св. София, Св. Кирил и Методий, Климент Охридски. И от държавните не срещаме споменатите тук за добри, а доста често се срещат 121 СОУ, 107 ОУ, 41 ОУ, 17 СОУ. Имам чувство, че това са състезания, в които участват 10-15 училища, а не всички. Т.е. интересно ми е каква тежест имат тези резултати за оценката ни дали едно училище е добро.

Къде могат да се видят резултати от Математическо Кенгуру?

За реализацията на деца от Св. София намерих тази статистика: http://www.svetasofia.com/indexa1.html
(корекция: линкът не е директно към резултатите - от менюто в ляво - реализация на учениците ни)
Ще е интересно да имаме данни и за други училища. Дали не може всеки да потърси нещо подобно за неговото си училище.

Таня, кое е училището извън София, на което вие сте се спрели? Не мисля, че ще е реклама, а полезно инфо.

Последна редакция: вт, 03 окт 2006, 12:05 от Тинкърбел

# 38
  • София
  • Мнения: 7 242
Това са резултатите от Европейско кенгуру 2006:
http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/index.htm

За реализацията и постиженията на децата в П. Берон:
http://www.pberon.com/aw.html

На Таня до колкото знам детето е в Св. софия.

Последна редакция: вт, 03 окт 2006, 12:11 от Лекси

# 39
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Лекси, 10х.   bouquet

От Петър Берон се отказвам веднага само като се сетя къде се намира  Laughing

Последна редакция: вт, 03 окт 2006, 12:19 от Тинкърбел

# 40
Здравейте мили майчета,
От три дена се опитвам да се регистрирам,но уви не става от администратора не ми изпращат паролата/ сигурно греша някъде, макар че не се регистрирвам за първи път/, и за това пиша постоянно под различни имена!
И аз заставам зад позицията на Лекси, напълно е права според  мен контрола и дисциплината в частните у-ща е много по-силен от държавните. Също така в държавните  поради факта ,че има деца с много различно материално положение, контрастат е много по-ярък и определено това действа много по-силно негативно върху психиката на детето.
Аз работя в близост до елитно държавно у-ще в София и гледката е потресаваща-едни деца ги чакат шофьори с лъскави коли, а други си тръгват с градския транспорт, едните са с последните  модели на телефоните, а другите въобще не си и помислят, че могат да имат някакъв телефон, едните са с последните модели на маркови колекци, а другите ходят със скъсаните си маратонки, и естествено всички тези уж "по-великите"/само защото имат пари/, малтретират и конплексират другите дечица и борбата за оцеляване е безмилостно жестока. В часната градина или у-ще е забранен мобилният телефон, повечето деца са си с бусчетата, джобни пари не носят и т.н., за това и аз след много чудене, прецених, че ще запиша детето си в частна детска градина, и задължително след това и в частно у-ще, и просто в общи линии ще забравя за себе си и ще работя за него, естествено това си е мо елично мнение, не ангажирам никого с него и надявам се да не съм засегнаал никого.
Пожелавам Ви приятен ден!

# 41
  • София
  • Мнения: 6 999
Не го казах, за да се заяждам, а да го имате предвид.

Ок, не се заяждаш. От къде имаш тази информация за дилърите, че да го имаме предвид? От чуто не дочуто или от типичната БГ дезинформация и градски легенди от рода на: "Частното образование е скапано..."? Или пък имаш статиски от полицията? Защото, когато отправяш такива предупреждения хората се замислят. Поне аз се замислих  Thinking

И какво се сетих? - Същото като Лекси. Само преди седмица се видях с моя приятелка, която премести детето си в "Св. София" в 3-ти клас. Каза, че за 2-те свободни места е имало тест на 18 деца. Нейното е било едно от приетите. Друго? - че сега не му дава пари, защото няма нужда да носи пари там, за разлика от държавното училище, където всеки ден си купувала боклуци наред с другите деца. Това много ме зарадва, защото аз също съм против да давам на детето си пари.

Лекси, абослютно подкрепям всичко казано от теб.




# 42
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Още резултати - Коледно Математическо Състезание

http://www.119sou.com/index.php?page=kms2005

За връзката наркотици - частни училища, ясно е, че е несериозно да се твърди, че има такава. Освен това тук говорим главно за основни училища. За дилърите си е същинско хабене на време да виснат пред ОУ-то да зарибяват дребоси. Виж пред разните измислени частни езикови, банкерски, или бог знае какви и как наречени колежи и училища може и да се вихри опашка. Но темата не е за частните училища по принцип, а за добрите училища - без значение дали частни, или държавни.

# 43
  • София
  • Мнения: 2 249
Прави ми впечетление, че много родители смятат, че за децата им е добре да учат в частно училище до 7 клас, а после да кандидатстват в държавно. Нямам опит и наблюдения, но ми се струва погрешно - стилът на учене, средата, темпото, взаимоотношенията и т.н. са много различин на двете места и всеки преход от едното в другото е травмиращ. Мисля, че всеки родител още в началото трябва да реши на кое от двете - частното или държавното образование ще се довери и респ. какви са възможностите му и на което хоро "се хване", на него да играе докрай.
Лекси, разни държавни училища нямат аналог в частния сектор (поне достатъчно добър такъв). Математическите гимназии например, вероятно и музикалните училища, тези по приложни изкуства...

# 44
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Много се извинявам за off-а

Ивеее, честита ти лентичка  bouquet Най-леката бременност и най-хубавото бебе от сърце ти желая.

# 45
  • Мнения: 1 180
На Таня до колкото знам детето е в Св. софия.

Да, права си!

# 46
  • София
  • Мнения: 1 724
veleva , това са резултати на деца от Увекинд /също много добри/ от друго математическо състезание. Обърни внимание в кой клас са децата и какъв е макс. бр. точки, тъй като максимумът е различен и на пръв поглед резултатите подвиждат. Освен това показателно е, че от всяка паралелка са се явявали почти всички деца, докато от другите училища има само по няколко представители /демек отличниците/ http://www.119sou.com/index.php?page=vms2005
20-то училище е много добро и може би в него детето ти ще научи повече. Но аз съм сигурна в едно - моето дете ще е много щастливо в Увекинд, а за мен това е толкова важно, колкото и добрата подготовка. Не мога да се нарадвам на ентусиазмът му в 7.30 ч. сутринта и на бърборенето му за изминалия ден, когато си го взимам привечер.
Прави ми впечетление, че много родители смятат, че за децата им е добре да учат в частно училище до 7 клас, а после да кандидатстват в държавно. Нямам опит и наблюдения, но ми се струва погрешно - стилът на учене, средата, темпото, взаимоотношенията и т.н. са много различин на двете места и всеки преход от едното в другото е травмиращ. Мисля, че всеки родител още в началото трябва да реши на кое от двете - частното или държавното образование ще се довери и респ. какви са възможностите му и на което хоро "се хване", на него да играе докрай.

В колко започват сутрини следобяд  с какво се занимават, имаш ли идея каква част от следобеда  е игра и каква - упражнения? В колко ги връщат /разБира се, това заваси от квартала, но все пак...Надявам се не ти е неприятно, част от тези въпроси питах, но съм в къщи а записките ми - в офиса.
знаеш ли, училището на детето ми било оптималният избор за деца, които имат какво да се дялка в характера. Обучението  е на ниво, учителите са строги, но дисциплината и отношенията не са за чувствителни деца... За съжаление, прецених много добре качествата на училището,/дисциплина,  много добра подготовкта, състезания по езика, санкции, това на фона на училищата в София не е малко, но не прецених как моето дете ще се чувства в тези условия.../

# 47
  • София
  • Мнения: 11 711
Чак сега виждам темата и ми беше интересно да прочета мнения на странични хора за едно от дискутираните училища,а именно 20-то.Синът ми вече трета година учи в него и съм доволна, засега! Първоначално имах резерви,защото ми се искаше да учи английски,но заложих на това,че училището е добро,а и той вече доста добре се справя с немския,разбира се за неговата възраст!Нивото в класа е високо,това по думите на учителките.
veleva исках поне малко да те успокоя,че избора ти не е чак толкова лош или неправилен,а ако нещо не ти харесва,винаги можеш да преместиш детенце в Увекинд.Макар за едно дете на тази възраст,а и по-голямо,едно преместване да си е вид стрес.Пожелавам успех на детенце,да му харесва в училище,а мама да не съжалява за избора си.
А мога ли да попитам за малко повече подробности за Увекинд-какво предлагат,цени и къде се намира /транспорт/?

# 48
  • София
  • Мнения: 7 242
veleva, заниманията в подготвителен клас в Увекинд започват в 8.30 ч. До обяд учат само немски, като се редуват групови задачи, четене, самостоятелни задачки, игри и т.н. т.е. не седят непрекъснато на едно място и не се оттекчават т.к. има разнообразие. Имат няколко обособени къта - например за четене на книжки, за реденее на пъзели и т.н. В стаята си са с пантофки. Всяко дете има папка класьор, в която се подреждат произведенията му и в края на месеца се предоставят на родителя. Вчера например бяха взели немската буква "М". Съответно я бяха писали, откривали и заграждали в думички, оцветявали картинки на предмети, започващи с "М", бяха я правили и от пластилин. От 9.50 до 10.20 имат почивка, която прекарват в самостоятелни игри на двора. Тогава и закусват - нещо донесено от вкъщи, като изрично ни помолиха това да не са пакетирани храни /кроасани, вафли, чипсове и т.н./, а сандвичи и плодове. След това до 12 ч. пак учат немски. Обядват, като обядът е осигурен от външна фирма, специализирана в столово хранене. Играят на двора до 13.30 след което запоичват заниманията им, съгласно българската програма за подготвителен клас. Учат до към 17 ч, като имат и следобедна закуска и респ. почивка. 4 пъти седмично имат физическо /като е застъпена и лечебната физкултура/. Екипът е задължителен и моята поради липса на такъв, не игра в първия час. В петък следобяд имат ателиета - до две допълнителни занимания по избор - музика, танци, рисуване, карате, за по-големите литература, театър, пиано, китара. Дъщеря ми излиза в 7.20 и се връща в 17.20. На отиване пътува повече, на връщане по-малко /явно в единият случай е в началото, а в др. в края на маршрута/, но не се е оплаквала, въпреки, че не обича да пътува с кола. Вечер е много щастлива, но и уморена и се опитвам да я слагам да спи в 20.30 ч.  По два пъти в годината имат ски училище и сърф училище, освен това и зелени училища. Често им ги организира ф-а Охо, като на сайта им са качени и снимки от някои от лагерите: http://www.oxo.bg/galeria.php?album=4
Ali&Meli , Увекинд имат ДГ в Бояна и училище до 8 кл. в Княжево /на края на малка уличка, до борова гора - съвсем като на село/. В момента имат по една паралелка до 6 или 7 клас. Имат транспорт по желание - може да се ползва само в едната посока, от врата до врата, от спирка.
Това е училището: http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=6994&AlbumId=69216
Относно цените не мисля, че е коректно да ги коментирам, но са съвсем нормални спрямо тези на др. частни училища.
Т.к. все пак темата не е за Уве, по-добре, ако някой иска да попита още нещо да го направи на ЛС.

# 49
  • Мнения: 967
За съжаление, прецених много добре качествата на училището,/дисциплина,  много добра подготовкта, състезания по езика, санкции, това на фона на училищата в София не е малко, но не прецених как моето дете ще се чувства в тези условия.../

veleva, не съм искала да внушавам на никого гузна съвест. Всички, които взимат някакви решения си имат своите съображения. Аз не съм изключение. Почваме да се съмняваме, когато изникнат нови факти и предпоставки, за които не сме знаели първоначално. И всеки ден решаваме наново за нас и децата ни, като претегляме всички "за" и "против".
Ако ти се съмняваш, дали 20 то училище е подходящо за твоето дете, то е защото виждаш или чувстваш, че нещо не е наред. Явно училището е добро като ниво на обучение - в това отношение не прочетох други мнения. Изясни си първо, какво те притеснява. Аз лично, за да видя каква е атмосферата, няколко пъти съм ходила с класа, като придружаващ родител на мероприятия. Така съм виждала, как децата контактуват помежду си и как се отнасят учителите към тях. Съпругът ми все казва, че съм малко параноичка, но -какво да се прави, за мен това е важно да знам, че детето е ОК. (Дъщеря ми изобщо мрази да споделя и нищо не ми разказва). После се сприятелих и с други майки от класа и с тях обменяхме впечатления.
И ако се колебаеш за преместване на детето, трябва да отидеш и да говориш с училището. Питай за такси, транспорт, учебна програма, дисциплина. По мое мнение те са изключителни специалисти, имат си разработена методика, както за овладяване на учебния материал, така и по отношение на социалните контакти на децата. Качества като амбициозност,  добро здраво самочуствие, интегративност и способност за работа в група са също толкова важни, колкото и придобитите знания. Те са част от така наречената емоционална интелигентност, която в днешно време се тества при кандидатсване за работа и има значение точно толкова, колкото професионалната компетентност.

(Например във френския лицей имат оценки и по социално поведение (това включва способността детето да се придържа към правилата в класа, степен на общуване със съученици, взимане на участие в клас и др.) Учителите имат критерии за оценяване и веднага реагират, ако нещо ги притеснява. Моята дъщеря имаше първият месец трудности при адаптирането. Веднага направиха среща с мен и разработихме стратегия за интегриране. Сложиха я да седне до симпатично на нея дете, направиха я веднага за две седмици отговорник по дъска (те се въртят иначе), включиха я в учебния процес с научени наизуст стихотворения и много я хвалиха (тя иначе не знаеше още френски и не можеше да се включва веднага). Изобщо за един месец решихме проблема и всичко беше ОК.)

Доколкото знам и в Увекинд имат методология за интегриране на нови деца, аз съм го забелязала на лагерите. Гледали са моята дъщеря с кого си говори и са я питали с кого иска да е в стая. Това е което тя ми каза, де, сигурно при учебния процес обръщат внимание и на много други неща.

След като направиш собствена преценка, попитай и детето ти. Виж, дали можеш да го пратиш на някой лагер с Увекинд, те всяка ваканция правят нещо. Така детето може и само да даде оценка, дали другите му допадат.
Аз поне така бих постъпила, за да успокоя съвестта си.

За това, че учителите в Увекинд се сменят между класовете, аз го намирам всъщност за положително. Така от всеки учител може да се вземе най-доброто. Те са начални учители и според мен няма как всички да са най-добри по всеки предмет. Например ако някоя учителка обяснява добре по математика, а друга пее страхотно е логично да бъдат пращани по класовете, за да предадат на децата именно тези си добри способности. Ние малко не сме свикнали, защото си знаем, че в основното училище трябва да има един учител и точка. Вземете под предвид, че от 5 клас си има различни учители именно поради специализацията на знанията. Пък и какво лошо има в това, детето ви да се научи да контактува с различни личности на авторитет. Така има добрия шанс да бъде оценено правилно. Някой мнения имаше, че не училището, а учителят е важен и много майки се ориентират при избора на училище по препоръчан учител.  При смяна на учители, този фактор на късмет отпада.

Майките, които този факт ги притеснява, задължително трябва да попитат в училището, за мотивите и целите на подобна практика.
Във френския лицей например всяка година размесват класовете. Първоначално ми се стори странно и си помислих, ами тя как ще завързва приятелства? Попитах и ми отговориха, че го правят първо за да съберат деца с едно ниво (така напредват по-бързо с материала) и за да мотивират създаването на много социални контакти. След 2 години в лицея, дъщеря ми познаваше децата от 2 класа пък и приятелките на нейните приятелки от други класове. Не е нужно да ви казвам, че като си празнуваше рожденния ден едвам намалихме поканените с много плач на 20 деца. В лицея също има различни учители по някой предмети. Впечатленията ми са добри. Виждаме и различен начин на оценяване, различна строгост и по-добре се ориентираме за нивото на детето ни.

Далеч съм от мисълта да ви рекламирам само Увекинд или френския лицей, но тези училища познавам и мога да споделя личен опит. Споделяйте и вие по-лични и конкретни преживявания, така ще помогнете на майките да се ориентират и по начина ви на мислене и по критериите за избор. Например за майка фанатична природозащитничка и вегетарианка, може да е важно децата да садят цветя и дървета всяка седмица и да не ядат в никакъв случай месо. Например в Австрия, мюсулманите се ориентират главно по това, дали има подходящо меню на обяд. Дъщерята на Мадона до миналата година е ходила във френсикя лицей в Лондон. Тя нали е голяма привърженичка на Кабала и има стриктен режим на храна. Когато поискала отделно меню за дъщеря си и от лицея и отказали, с обосновката, че равенството (включително и при храненето) е основен принцип на училището, тя е отписала дъщеря и оттам. Така че гледни точки всякакви и всеки си решава.

Но Лекси е права, аз също с удоволствие ще отговоря на всякакви въпроси според възможностите си на лични!

Ох увлякох се, но съм много доволна, че бих могла да помогна на някой, макар и хипотетично.
Поздрави и успех!

# 50
  • Мнения: 4 965
Общо взето, темата за училището ми е още далечна, но ще споделя мнението на майка ми, като човек, който се занимава с образование (тя е шеф на отдел в общината, който отговаря за училища, детски градини и т.н.).
За съжаление, според нея, много малко държавни училища и детски градини са на достатъчно високо ниво и е категорична, че някои от частните са с много по-добра база, подготовка, отношение, изисквания, преподаватели и т.н.
Разбира се, има добри държавни училища, както и много лоши частни, но (като човек от кухнята на нещата) нейният съвет е: държавна градина до 4-5 годишна възраст, след което частна (с добри възможности за обучение - чужди езици, танци и т.н.), след което частно училище до 7-ми клас, а държавна гимназия (особено езиковите - немска, анкглийска, испанска и т.н.) + (при възможност) частно специализирано училище.
Въпросът е доколко децата ще успяват да се нагодят към темпото, разликите, изискванията и т.н.
 Peace

# 51
  • Мнения: 1 001
... След големи колебания го записах в 20-то...

... Не знам , може би сгреших, че настоявах повече за това...
Според мен не си сгрешила!
Миналата година спах в пред училището за да запишем Александра и не съжаляваме - нито ние с майка й, нито тя.

PS Съжалявам, че чак сега видях темата ти и не можах да дам "компетентното" си мнение, но пък може пък ти да имаш начин да ми/ни помогнеш чрез това .

Edit: идеята ми е да "побутна"  Embarassedтемата, та дано намерим необходимият ми/ни човек ...

# 52
  • София
  • Мнения: 6 999
azaf, вярвам на майка ти, обаче ако можеш и да изредиш примерен списък: Държавни градини /тази и тази/, толкова за спонсорство, частни градини /тази и тази/, такива такси, поле частно училище и т.н. ... Щото детето ми може и да издържи, ама аз как ще успея да открия добрите държавни-частни учреждения? Как ще успея да я 'пробутам' в тях и как ще я возя до всяко от тях и ох... Само като си го представих и се отчаях.

Ей, това отглеждането на деца е голяма мъка  ooooh! Някой да иска моето?  Mr. Green

# 53
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Лекси, Радмила, на мен ми е много интересно да ви чета. Няма да питам на лични, защото въпросът ми е принципен.

Явно схемата на всички начални чуждоезикови училища (Уве, St. George, за френския лицей не знам) е една и съща - половин ден в изцяло чуждоезична среда, другата половина в българска. За St. George знам, предполагам и за другите е така, че в 'българската' част се набляга основно на бг език. Така базови предмети като математика, природен и социален свят, се учат (и) на чуждия език. Мен това доста ме притеснява. Когато се поставят основите на някакво познание, не се ли получава така, че детето се бори повече с езиковата бариера, отколкото да се концентрира в самата материя.
Все пак това не е роден език, а детето е започнало да го учи преди 1-2 години. Повечето фундаментални неща не могат да се обяснят достатъчно добре с лексика от 2000 думи.
Та, въпросът е, имате ли ги вие тези притеснения? И принципно, повече + ли има толкова засилено езиково обучение в началните класове.

# 54
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
[  Ей, това отглеждането на деца е голяма мъка  ooooh! Някой да иска моето?  Mr. Green

Да искам го, но отгледано за снаха  Hug

# 55
  • София
  • Мнения: 6 999
  Ей, това отглеждането на деца е голяма мъка  ooooh! Някой да иска моето?  Mr. Green

Да искам го, но отгледано за снаха  Hug

Е, пък ти. Сега е времето да вземеш за снаха и "майко" ще ти вика и като теб ще я научиш да готви и...

Тинкърбел, мен не ме притеснява. Вярно, че може в езиково отношение да изостават леко децата до известен момент. Но пък да растеш на 2 езика и изобщо да говориш добре /правилно като усет/ два езика е нещо, което се отразява чудесно на мозъка. Бях чела някъде /къде ли/, че двата езика на практика съществуват паралелно и помагат на мозъка да реши проблеми и от друг характер. Просто това 'привключване' го прави много по-гъвкав. Особено като се касае за 2 езика толкова различни като структориране и начин на изразяване като БГ-Немски или БГ- Английски.

# 56
  • София
  • Мнения: 7 242
Та, въпросът е, имате ли ги вие тези притеснения? И принципно, повече + ли има толкова засилено езиково обучение в началните класове.
Тинкър, понеже племенницата ми беше в подготвителната към св. Гиорги имам впечетление, че там подготовката е доста по-сериозна и натоварваща за децата и това беше една от причините родителите й да я прехвърлят в друго училище. Детето беше научило наистина много, но се беше стигнало и до там да бълнува на английски. В Уве нещата стават някак по-бавно, плавно и под формата на игра. Предполагам, че нивото на знание на езика е по-ниско, но пък имат достатъчно време да го научат перфектно. Амбициите на учителите за тази година са най-вече да ги научат да се концентрират, да слушат учителя, да се изслушват, да роботят в колектив, защото те са си преди всичко дечковци.  По отношение на езика се очаква да "вземат" цялата азбука и частично да четат, както и да разширяват лексиката си. Така че двата езика, не ме притесняват, тъй като нещата са "поднесени" по подходящ за възрастта начин.

Принципно не съм фен на ранното чуждоезиково обучение и му нямам много вяра. Просто Уве ми харесаха, а това, че са немско училище беше подробност, но не и фактор при избора ми.

# 57
  • Мнения: 4 965
Иса, ще я поразпитам подробно и ще ти пратя едно списъче.

# 58
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Иса, ще я поразпитам подробно и ще ти пратя едно списъче.

Не само на нея, моля  Blush

# 59
  • Мнения: 967

Явно схемата на всички начални чуждоезикови училища (Уве, St. George, за френския лицей не знам) е една и съща - половин ден в изцяло чуждоезична среда, другата половина в българска. За St. George знам, предполагам и за другите е така, че в 'българската' част се набляга основно на бг език. Така базови предмети като математика, природен и социален свят, се учат (и) на чуждия език. Мен това доста ме притеснява. Когато се поставят основите на някакво познание, не се ли получава така, че детето се бори повече с езиковата бариера, отколкото да се концентрира в самата материя.

Значи във Уве, доколкото знам базовите предмети са си на български, а се учи допълнително много немски. Иначе би било драма за след 8 клас, не биха имали българска диплома за завършено българско основно образование. Пък и наистина си е по-плавно усвояването на езика. А пък учителките имат фантастичен немски, сигурно е, че няма да проговорят някакъв странен немски или диалект на кореняк немец от някое немско село.

Във френския лицей всичко учат на френски, имат един час седмично български. Докато бяхме във Виена, беше драма, австрииците караха лицея да включи 6 часа немски за немска матура накрая и допълнително по закон 2 часа религия. Беше им много натоварено. Допълнително дъщеря ми ходеше на българско училище към посолството, за българска диплома (в началното училище само български, но след това има и история и география). Отначало беше зор с три езика, смесваше си ги и ние се притеснявахме, но с течение на времето се оправи. Има много надарени деца, които още от 3 годишна възраст могат да разделят езиците, но и другите се справят.  Мойта си бълнуваше не само на един, а ми на 3 езика едновременно.

Важно е да не карате децата да ви превеждат, като например кажи сега това на английски или на немски, и като не могат да си мислите, че не се справят. Тези способности се развиват много по-късно. На практика това си е симултантен превод, който го могат само завършили специално образование (фиология, преводачески институт). Дъщеря ми има големи трудности да ми превежда съобщенията от училище от френски на български, въпреки че говорела много добре според учителите (аз самата не разбирам нито дума френски).

Общото ми впечатление е, че ако се учат предметите на един език, този език бързо се усвоява, но при другия се изискват усилия, за да се обогатява лексиката. Аз самата правя допълнително математика с дъщеря си на български, за да усвои понятията. Децата си се концентрират на материала така както се преподава, те не могат да направят разлика като нас. Като и покажа какво е например паралелепипед, тя казва, това е ..... на френски и си решава задачата по методиката усвоена в клас.

Но си трябват и в двата случая допълнителни усилия, но нищо не е подарено на тоя свят. Всички учили чужд език по-късно знаят колко трудно им е било. На децата в ранна възраст им е много по-лесно, но все пак учат, а не им го изливат в главите с фунии.

Миналата седмица дъщеря ми се записа на факултативен английски към училището, другите ходели на курсове през вакнциите и знаели повече (англ. почва от 4 клас). Така че това си е 4ти език. Отначало се опитах да я разубедя, ами притеснявам си се, но тя не иска да е по-назад от другите - да видим какво ще излезе. А за българския ще я запишем като частна ученичка към някое училище.

И както казваше господин Димитров учителят във виенското българско училище - малко грубо, но явно от дългогодишен опит - колкото и да товариш децата, те си се справят - нещо подобно като кучето и тоягата.
Обаче, гледайте си децата, ако им е много те сами си дават сигнали!!! И тогава те са си по-важни от всякакви родителски амбиции.

# 60
  • София
  • Мнения: 11 711
Лекси благодаря за инфото за Увекинд!За цените въобще не се усетих,че може да излезе като реклама,признавам  Embarassed.Ще ти бъда благодарна да ми пишеш на лични.
Иначе не крия,че съм доволна от 20 училище,в което учи синът ми. Има ред и дисциплина,а и от класната съм доволна.Дано да е така и занапред!

Иса, ще я поразпитам подробно и ще ти пратя едно списъче.

А мога ли да помоля за това списъче и на мен на ЛС?

# 61
  • Мнения: 479

Иса, ще я поразпитам подробно и ще ти пратя едно списъче.

А мога ли да помоля за това списъче и на мен на ЛС?

И на мен, моля (май станахме доста   Blush)!

# 62
  • Мнения: 3 271
A защо не го пуснете списъчето тук, че на всички ни е интересно.
Или, ако не може, поне да се запиша на опашката за Лични. Благодаря.
Темата е много интересна и полезна!

# 63
  • София
  • Мнения: 1 724
Мами, реших се и днес със съпругът ми бяхме на разговор. Ще заведа детето един ден, за да добие лични впечетления, да види средата, да преценят колко назад е с немския /останалите деца всички, без едно, са били там и предучилищна/ и после ще решаваме.Стискайте палци този път да направя правилният избор... и да вярваме в него...

# 64
  • Мнения: 1 001
Мами, реших се и днес със съпругът ми бяхме на разговор. Ще заведа детето един ден, за да добие лични впечатления, да види средата, да преценят колко назад е с немския /останалите деца всички, без едно, са били там и предучилищна/ и после ще решаваме.Стискайте палци този път да направя правилният избор... и да вярваме в него...


... След големи колебания го записах в 20-то...

... Не знам , може би сгреших, че настоявах повече за това...
newsm78 Къде ще водиш детето за един ден  Shocked

# 65
  • София
  • Мнения: 7 242
Май в Уве Grinning

# 66
  • Мнения: 967
Veleva, да вземеш такова важно решение, си е като покупка на нов продукт. Мине ли първоначалната еуфория и си си вече в къщи, почваш да се питаш – дали постъпих правилно. Производителите имат малък трик – слагат бележка – ПОЗДРАВЯВАМЕ ВИ ЗА ОТЛИЧНО НАПРАВЕНИЯ ИЗБОР. ВИЕ СИ КУПИХТЕ ЕДИН ИЗКЛЮЧИТЕЛНО КАЧЕСТВЕН ПРОДУКТ И ЩЕ ИМАТЕ ГОЛЯМО УДОВОЛСТВИЕ ОТ ПОЛЗВАНЕТО МУ.

Понеже към нашите деца никога няма такива бележки, редно е в този момент ние да те подкрепим и да ти кажем, че си направила верния избор.
Пожелавам ти, всичко да е ОК, детенце бързо да се адаптира, да се буди радостно и да заспива вечер щастливо, да ти разказва много от училище и все хубави неща. Тогава и ти ще си доволна.

Ако си в Уве, сигурно ще се запознаеш с Лекси (предучилищната май е в училището). Родителите там си общуват и се познават, ще се запознаеш и ти.

Миналата година бях на рожден ден на сегашен Уве-второкласник с детето. Бяха поканили целия клас и родителите бяха много, ама много симпатични.

При угризения и съмнения, можеш да пишеш на ЛС, аз като ветеран с 2 местения за 4 години съм насреща ако имаш въпроси с адаптацията.

успех  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт