ИЗБОР НА УЧИЛИЩЕ!

  • 6 741
  • 66
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 180
На Таня до колкото знам детето е в Св. софия.

Да, права си!

# 46
  • София
  • Мнения: 1 724
veleva , това са резултати на деца от Увекинд /също много добри/ от друго математическо състезание. Обърни внимание в кой клас са децата и какъв е макс. бр. точки, тъй като максимумът е различен и на пръв поглед резултатите подвиждат. Освен това показателно е, че от всяка паралелка са се явявали почти всички деца, докато от другите училища има само по няколко представители /демек отличниците/ http://www.119sou.com/index.php?page=vms2005
20-то училище е много добро и може би в него детето ти ще научи повече. Но аз съм сигурна в едно - моето дете ще е много щастливо в Увекинд, а за мен това е толкова важно, колкото и добрата подготовка. Не мога да се нарадвам на ентусиазмът му в 7.30 ч. сутринта и на бърборенето му за изминалия ден, когато си го взимам привечер.
Прави ми впечетление, че много родители смятат, че за децата им е добре да учат в частно училище до 7 клас, а после да кандидатстват в държавно. Нямам опит и наблюдения, но ми се струва погрешно - стилът на учене, средата, темпото, взаимоотношенията и т.н. са много различин на двете места и всеки преход от едното в другото е травмиращ. Мисля, че всеки родител още в началото трябва да реши на кое от двете - частното или държавното образование ще се довери и респ. какви са възможностите му и на което хоро "се хване", на него да играе докрай.

В колко започват сутрини следобяд  с какво се занимават, имаш ли идея каква част от следобеда  е игра и каква - упражнения? В колко ги връщат /разБира се, това заваси от квартала, но все пак...Надявам се не ти е неприятно, част от тези въпроси питах, но съм в къщи а записките ми - в офиса.
знаеш ли, училището на детето ми било оптималният избор за деца, които имат какво да се дялка в характера. Обучението  е на ниво, учителите са строги, но дисциплината и отношенията не са за чувствителни деца... За съжаление, прецених много добре качествата на училището,/дисциплина,  много добра подготовкта, състезания по езика, санкции, това на фона на училищата в София не е малко, но не прецених как моето дете ще се чувства в тези условия.../

# 47
  • София
  • Мнения: 11 711
Чак сега виждам темата и ми беше интересно да прочета мнения на странични хора за едно от дискутираните училища,а именно 20-то.Синът ми вече трета година учи в него и съм доволна, засега! Първоначално имах резерви,защото ми се искаше да учи английски,но заложих на това,че училището е добро,а и той вече доста добре се справя с немския,разбира се за неговата възраст!Нивото в класа е високо,това по думите на учителките.
veleva исках поне малко да те успокоя,че избора ти не е чак толкова лош или неправилен,а ако нещо не ти харесва,винаги можеш да преместиш детенце в Увекинд.Макар за едно дете на тази възраст,а и по-голямо,едно преместване да си е вид стрес.Пожелавам успех на детенце,да му харесва в училище,а мама да не съжалява за избора си.
А мога ли да попитам за малко повече подробности за Увекинд-какво предлагат,цени и къде се намира /транспорт/?

# 48
  • София
  • Мнения: 7 242
veleva, заниманията в подготвителен клас в Увекинд започват в 8.30 ч. До обяд учат само немски, като се редуват групови задачи, четене, самостоятелни задачки, игри и т.н. т.е. не седят непрекъснато на едно място и не се оттекчават т.к. има разнообразие. Имат няколко обособени къта - например за четене на книжки, за реденее на пъзели и т.н. В стаята си са с пантофки. Всяко дете има папка класьор, в която се подреждат произведенията му и в края на месеца се предоставят на родителя. Вчера например бяха взели немската буква "М". Съответно я бяха писали, откривали и заграждали в думички, оцветявали картинки на предмети, започващи с "М", бяха я правили и от пластилин. От 9.50 до 10.20 имат почивка, която прекарват в самостоятелни игри на двора. Тогава и закусват - нещо донесено от вкъщи, като изрично ни помолиха това да не са пакетирани храни /кроасани, вафли, чипсове и т.н./, а сандвичи и плодове. След това до 12 ч. пак учат немски. Обядват, като обядът е осигурен от външна фирма, специализирана в столово хранене. Играят на двора до 13.30 след което запоичват заниманията им, съгласно българската програма за подготвителен клас. Учат до към 17 ч, като имат и следобедна закуска и респ. почивка. 4 пъти седмично имат физическо /като е застъпена и лечебната физкултура/. Екипът е задължителен и моята поради липса на такъв, не игра в първия час. В петък следобяд имат ателиета - до две допълнителни занимания по избор - музика, танци, рисуване, карате, за по-големите литература, театър, пиано, китара. Дъщеря ми излиза в 7.20 и се връща в 17.20. На отиване пътува повече, на връщане по-малко /явно в единият случай е в началото, а в др. в края на маршрута/, но не се е оплаквала, въпреки, че не обича да пътува с кола. Вечер е много щастлива, но и уморена и се опитвам да я слагам да спи в 20.30 ч.  По два пъти в годината имат ски училище и сърф училище, освен това и зелени училища. Често им ги организира ф-а Охо, като на сайта им са качени и снимки от някои от лагерите: http://www.oxo.bg/galeria.php?album=4
Ali&Meli , Увекинд имат ДГ в Бояна и училище до 8 кл. в Княжево /на края на малка уличка, до борова гора - съвсем като на село/. В момента имат по една паралелка до 6 или 7 клас. Имат транспорт по желание - може да се ползва само в едната посока, от врата до врата, от спирка.
Това е училището: http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=6994&AlbumId=69216
Относно цените не мисля, че е коректно да ги коментирам, но са съвсем нормални спрямо тези на др. частни училища.
Т.к. все пак темата не е за Уве, по-добре, ако някой иска да попита още нещо да го направи на ЛС.

# 49
  • Мнения: 967
За съжаление, прецених много добре качествата на училището,/дисциплина,  много добра подготовкта, състезания по езика, санкции, това на фона на училищата в София не е малко, но не прецених как моето дете ще се чувства в тези условия.../

veleva, не съм искала да внушавам на никого гузна съвест. Всички, които взимат някакви решения си имат своите съображения. Аз не съм изключение. Почваме да се съмняваме, когато изникнат нови факти и предпоставки, за които не сме знаели първоначално. И всеки ден решаваме наново за нас и децата ни, като претегляме всички "за" и "против".
Ако ти се съмняваш, дали 20 то училище е подходящо за твоето дете, то е защото виждаш или чувстваш, че нещо не е наред. Явно училището е добро като ниво на обучение - в това отношение не прочетох други мнения. Изясни си първо, какво те притеснява. Аз лично, за да видя каква е атмосферата, няколко пъти съм ходила с класа, като придружаващ родител на мероприятия. Така съм виждала, как децата контактуват помежду си и как се отнасят учителите към тях. Съпругът ми все казва, че съм малко параноичка, но -какво да се прави, за мен това е важно да знам, че детето е ОК. (Дъщеря ми изобщо мрази да споделя и нищо не ми разказва). После се сприятелих и с други майки от класа и с тях обменяхме впечатления.
И ако се колебаеш за преместване на детето, трябва да отидеш и да говориш с училището. Питай за такси, транспорт, учебна програма, дисциплина. По мое мнение те са изключителни специалисти, имат си разработена методика, както за овладяване на учебния материал, така и по отношение на социалните контакти на децата. Качества като амбициозност,  добро здраво самочуствие, интегративност и способност за работа в група са също толкова важни, колкото и придобитите знания. Те са част от така наречената емоционална интелигентност, която в днешно време се тества при кандидатсване за работа и има значение точно толкова, колкото професионалната компетентност.

(Например във френския лицей имат оценки и по социално поведение (това включва способността детето да се придържа към правилата в класа, степен на общуване със съученици, взимане на участие в клас и др.) Учителите имат критерии за оценяване и веднага реагират, ако нещо ги притеснява. Моята дъщеря имаше първият месец трудности при адаптирането. Веднага направиха среща с мен и разработихме стратегия за интегриране. Сложиха я да седне до симпатично на нея дете, направиха я веднага за две седмици отговорник по дъска (те се въртят иначе), включиха я в учебния процес с научени наизуст стихотворения и много я хвалиха (тя иначе не знаеше още френски и не можеше да се включва веднага). Изобщо за един месец решихме проблема и всичко беше ОК.)

Доколкото знам и в Увекинд имат методология за интегриране на нови деца, аз съм го забелязала на лагерите. Гледали са моята дъщеря с кого си говори и са я питали с кого иска да е в стая. Това е което тя ми каза, де, сигурно при учебния процес обръщат внимание и на много други неща.

След като направиш собствена преценка, попитай и детето ти. Виж, дали можеш да го пратиш на някой лагер с Увекинд, те всяка ваканция правят нещо. Така детето може и само да даде оценка, дали другите му допадат.
Аз поне така бих постъпила, за да успокоя съвестта си.

За това, че учителите в Увекинд се сменят между класовете, аз го намирам всъщност за положително. Така от всеки учител може да се вземе най-доброто. Те са начални учители и според мен няма как всички да са най-добри по всеки предмет. Например ако някоя учителка обяснява добре по математика, а друга пее страхотно е логично да бъдат пращани по класовете, за да предадат на децата именно тези си добри способности. Ние малко не сме свикнали, защото си знаем, че в основното училище трябва да има един учител и точка. Вземете под предвид, че от 5 клас си има различни учители именно поради специализацията на знанията. Пък и какво лошо има в това, детето ви да се научи да контактува с различни личности на авторитет. Така има добрия шанс да бъде оценено правилно. Някой мнения имаше, че не училището, а учителят е важен и много майки се ориентират при избора на училище по препоръчан учител.  При смяна на учители, този фактор на късмет отпада.

Майките, които този факт ги притеснява, задължително трябва да попитат в училището, за мотивите и целите на подобна практика.
Във френския лицей например всяка година размесват класовете. Първоначално ми се стори странно и си помислих, ами тя как ще завързва приятелства? Попитах и ми отговориха, че го правят първо за да съберат деца с едно ниво (така напредват по-бързо с материала) и за да мотивират създаването на много социални контакти. След 2 години в лицея, дъщеря ми познаваше децата от 2 класа пък и приятелките на нейните приятелки от други класове. Не е нужно да ви казвам, че като си празнуваше рожденния ден едвам намалихме поканените с много плач на 20 деца. В лицея също има различни учители по някой предмети. Впечатленията ми са добри. Виждаме и различен начин на оценяване, различна строгост и по-добре се ориентираме за нивото на детето ни.

Далеч съм от мисълта да ви рекламирам само Увекинд или френския лицей, но тези училища познавам и мога да споделя личен опит. Споделяйте и вие по-лични и конкретни преживявания, така ще помогнете на майките да се ориентират и по начина ви на мислене и по критериите за избор. Например за майка фанатична природозащитничка и вегетарианка, може да е важно децата да садят цветя и дървета всяка седмица и да не ядат в никакъв случай месо. Например в Австрия, мюсулманите се ориентират главно по това, дали има подходящо меню на обяд. Дъщерята на Мадона до миналата година е ходила във френсикя лицей в Лондон. Тя нали е голяма привърженичка на Кабала и има стриктен режим на храна. Когато поискала отделно меню за дъщеря си и от лицея и отказали, с обосновката, че равенството (включително и при храненето) е основен принцип на училището, тя е отписала дъщеря и оттам. Така че гледни точки всякакви и всеки си решава.

Но Лекси е права, аз също с удоволствие ще отговоря на всякакви въпроси според възможностите си на лични!

Ох увлякох се, но съм много доволна, че бих могла да помогна на някой, макар и хипотетично.
Поздрави и успех!

# 50
  • Мнения: 4 965
Общо взето, темата за училището ми е още далечна, но ще споделя мнението на майка ми, като човек, който се занимава с образование (тя е шеф на отдел в общината, който отговаря за училища, детски градини и т.н.).
За съжаление, според нея, много малко държавни училища и детски градини са на достатъчно високо ниво и е категорична, че някои от частните са с много по-добра база, подготовка, отношение, изисквания, преподаватели и т.н.
Разбира се, има добри държавни училища, както и много лоши частни, но (като човек от кухнята на нещата) нейният съвет е: държавна градина до 4-5 годишна възраст, след което частна (с добри възможности за обучение - чужди езици, танци и т.н.), след което частно училище до 7-ми клас, а държавна гимназия (особено езиковите - немска, анкглийска, испанска и т.н.) + (при възможност) частно специализирано училище.
Въпросът е доколко децата ще успяват да се нагодят към темпото, разликите, изискванията и т.н.
 Peace

# 51
  • Мнения: 1 001
... След големи колебания го записах в 20-то...

... Не знам , може би сгреших, че настоявах повече за това...
Според мен не си сгрешила!
Миналата година спах в пред училището за да запишем Александра и не съжаляваме - нито ние с майка й, нито тя.

PS Съжалявам, че чак сега видях темата ти и не можах да дам "компетентното" си мнение, но пък може пък ти да имаш начин да ми/ни помогнеш чрез това .

Edit: идеята ми е да "побутна"  Embarassedтемата, та дано намерим необходимият ми/ни човек ...

# 52
  • София
  • Мнения: 6 999
azaf, вярвам на майка ти, обаче ако можеш и да изредиш примерен списък: Държавни градини /тази и тази/, толкова за спонсорство, частни градини /тази и тази/, такива такси, поле частно училище и т.н. ... Щото детето ми може и да издържи, ама аз как ще успея да открия добрите държавни-частни учреждения? Как ще успея да я 'пробутам' в тях и как ще я возя до всяко от тях и ох... Само като си го представих и се отчаях.

Ей, това отглеждането на деца е голяма мъка  ooooh! Някой да иска моето?  Mr. Green

# 53
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Лекси, Радмила, на мен ми е много интересно да ви чета. Няма да питам на лични, защото въпросът ми е принципен.

Явно схемата на всички начални чуждоезикови училища (Уве, St. George, за френския лицей не знам) е една и съща - половин ден в изцяло чуждоезична среда, другата половина в българска. За St. George знам, предполагам и за другите е така, че в 'българската' част се набляга основно на бг език. Така базови предмети като математика, природен и социален свят, се учат (и) на чуждия език. Мен това доста ме притеснява. Когато се поставят основите на някакво познание, не се ли получава така, че детето се бори повече с езиковата бариера, отколкото да се концентрира в самата материя.
Все пак това не е роден език, а детето е започнало да го учи преди 1-2 години. Повечето фундаментални неща не могат да се обяснят достатъчно добре с лексика от 2000 думи.
Та, въпросът е, имате ли ги вие тези притеснения? И принципно, повече + ли има толкова засилено езиково обучение в началните класове.

# 54
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
[  Ей, това отглеждането на деца е голяма мъка  ooooh! Някой да иска моето?  Mr. Green

Да искам го, но отгледано за снаха  Hug

# 55
  • София
  • Мнения: 6 999
  Ей, това отглеждането на деца е голяма мъка  ooooh! Някой да иска моето?  Mr. Green

Да искам го, но отгледано за снаха  Hug

Е, пък ти. Сега е времето да вземеш за снаха и "майко" ще ти вика и като теб ще я научиш да готви и...

Тинкърбел, мен не ме притеснява. Вярно, че може в езиково отношение да изостават леко децата до известен момент. Но пък да растеш на 2 езика и изобщо да говориш добре /правилно като усет/ два езика е нещо, което се отразява чудесно на мозъка. Бях чела някъде /къде ли/, че двата езика на практика съществуват паралелно и помагат на мозъка да реши проблеми и от друг характер. Просто това 'привключване' го прави много по-гъвкав. Особено като се касае за 2 езика толкова различни като структориране и начин на изразяване като БГ-Немски или БГ- Английски.

# 56
  • София
  • Мнения: 7 242
Та, въпросът е, имате ли ги вие тези притеснения? И принципно, повече + ли има толкова засилено езиково обучение в началните класове.
Тинкър, понеже племенницата ми беше в подготвителната към св. Гиорги имам впечетление, че там подготовката е доста по-сериозна и натоварваща за децата и това беше една от причините родителите й да я прехвърлят в друго училище. Детето беше научило наистина много, но се беше стигнало и до там да бълнува на английски. В Уве нещата стават някак по-бавно, плавно и под формата на игра. Предполагам, че нивото на знание на езика е по-ниско, но пък имат достатъчно време да го научат перфектно. Амбициите на учителите за тази година са най-вече да ги научат да се концентрират, да слушат учителя, да се изслушват, да роботят в колектив, защото те са си преди всичко дечковци.  По отношение на езика се очаква да "вземат" цялата азбука и частично да четат, както и да разширяват лексиката си. Така че двата езика, не ме притесняват, тъй като нещата са "поднесени" по подходящ за възрастта начин.

Принципно не съм фен на ранното чуждоезиково обучение и му нямам много вяра. Просто Уве ми харесаха, а това, че са немско училище беше подробност, но не и фактор при избора ми.

# 57
  • Мнения: 4 965
Иса, ще я поразпитам подробно и ще ти пратя едно списъче.

# 58
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Иса, ще я поразпитам подробно и ще ти пратя едно списъче.

Не само на нея, моля  Blush

# 59
  • Мнения: 967

Явно схемата на всички начални чуждоезикови училища (Уве, St. George, за френския лицей не знам) е една и съща - половин ден в изцяло чуждоезична среда, другата половина в българска. За St. George знам, предполагам и за другите е така, че в 'българската' част се набляга основно на бг език. Така базови предмети като математика, природен и социален свят, се учат (и) на чуждия език. Мен това доста ме притеснява. Когато се поставят основите на някакво познание, не се ли получава така, че детето се бори повече с езиковата бариера, отколкото да се концентрира в самата материя.

Значи във Уве, доколкото знам базовите предмети са си на български, а се учи допълнително много немски. Иначе би било драма за след 8 клас, не биха имали българска диплома за завършено българско основно образование. Пък и наистина си е по-плавно усвояването на езика. А пък учителките имат фантастичен немски, сигурно е, че няма да проговорят някакъв странен немски или диалект на кореняк немец от някое немско село.

Във френския лицей всичко учат на френски, имат един час седмично български. Докато бяхме във Виена, беше драма, австрииците караха лицея да включи 6 часа немски за немска матура накрая и допълнително по закон 2 часа религия. Беше им много натоварено. Допълнително дъщеря ми ходеше на българско училище към посолството, за българска диплома (в началното училище само български, но след това има и история и география). Отначало беше зор с три езика, смесваше си ги и ние се притеснявахме, но с течение на времето се оправи. Има много надарени деца, които още от 3 годишна възраст могат да разделят езиците, но и другите се справят.  Мойта си бълнуваше не само на един, а ми на 3 езика едновременно.

Важно е да не карате децата да ви превеждат, като например кажи сега това на английски или на немски, и като не могат да си мислите, че не се справят. Тези способности се развиват много по-късно. На практика това си е симултантен превод, който го могат само завършили специално образование (фиология, преводачески институт). Дъщеря ми има големи трудности да ми превежда съобщенията от училище от френски на български, въпреки че говорела много добре според учителите (аз самата не разбирам нито дума френски).

Общото ми впечатление е, че ако се учат предметите на един език, този език бързо се усвоява, но при другия се изискват усилия, за да се обогатява лексиката. Аз самата правя допълнително математика с дъщеря си на български, за да усвои понятията. Децата си се концентрират на материала така както се преподава, те не могат да направят разлика като нас. Като и покажа какво е например паралелепипед, тя казва, това е ..... на френски и си решава задачата по методиката усвоена в клас.

Но си трябват и в двата случая допълнителни усилия, но нищо не е подарено на тоя свят. Всички учили чужд език по-късно знаят колко трудно им е било. На децата в ранна възраст им е много по-лесно, но все пак учат, а не им го изливат в главите с фунии.

Миналата седмица дъщеря ми се записа на факултативен английски към училището, другите ходели на курсове през вакнциите и знаели повече (англ. почва от 4 клас). Така че това си е 4ти език. Отначало се опитах да я разубедя, ами притеснявам си се, но тя не иска да е по-назад от другите - да видим какво ще излезе. А за българския ще я запишем като частна ученичка към някое училище.

И както казваше господин Димитров учителят във виенското българско училище - малко грубо, но явно от дългогодишен опит - колкото и да товариш децата, те си се справят - нещо подобно като кучето и тоягата.
Обаче, гледайте си децата, ако им е много те сами си дават сигнали!!! И тогава те са си по-важни от всякакви родителски амбиции.

Общи условия

Активация на акаунт