Позволявам си да копна тази тема от клюкарникам където няма отзиви засега, а ми е важно. Моля временно модераторите да не я трият. Надявам се тук да е по-интересна...
"Пускам тази тема с риск да наруша следобедния ви покой и защото вчера бях на общо събрание на нашето вертикално село с население от около 200 души. Та съм афектирана малко.
Събранието не се и състоя формално, защото бяхме незначителен брой присъстващи. Домоуправителят, които на добра воля 6г. прави чудеса от храброст му писна (и то разбираемо) и заяви, че се отказва и няма да бъде пъдар и майстор тричко вече. Естествено от по-старите собственици нямат желаещи да го заместят, а другите дето сме по-съвестни сме или новодомци в блока или хора дето от тъмно до тъмно сме на работа. Та в тази връзка днес се принудих да ровя и търся фирми предлагащи „професионален домоуправител”. Пуснах 10тина запитвания и сега чакам оферти.
Реших да си копирам запитването направо
„..........
Проучвам възможността за ангажиране на професионален домоуправител за етажна съсобственост във вход от жилищен блок в .... Люлин.... Блокът е ЕПК на 14 етажа, по 6 апартамента ........ Към блока има прилежаща детска площадка и незначителни тревни площи ........
........
Във връзка с горното, бих искала да получа оферта, съдържаща информация за регулярност и цени на следните услуги:
1. изработване и налагане на правилник за вътрешния ред в етажната собственост – еднократно, осъвременяване при необходимост;
2. завеждане книга на собствениците и наемателите и поддръжката й- – еднократно, осъвременяване при необходимост;
3. извършване на необходимите регистрации по ЗУЕС -– еднократно, осъвременяване при необходимост;
4. разпределяне на разходите за текуща поддръжка на сградата, определяне на такси – еднократно, в последствие- веднъж годишно, осъвременяване при необходимост;
5. регулярното и пълно събиране на таксите по т. 4 - ежемесечно
6. разработване на механизъм за санкциониране на некоректни съсобственици, съобразно ЗЕС– еднократно, осъвременяване при необходимост ;
7. почистване и хигиена на общите части- ежеседмично;
8. техническа инспекция на електрически, отоплителни и ВиК инсталации в сградата; -– еднократно, осъвременяване при необходимост;
9. поддръжка на асансьорна уредба; при необходимост, осъществяване на контакт с оторизирания сервиз;
10. организация на ремонтни и рехабилитационни работи на общите части- при необходимост ;
11. поддържане на прилежащи площи; -сезонно почистване, ежемесечна оборка
12. организация и провеждане на общи събрания, а при липса на необходимия кворум - събиране мненията на живущите с режим „на подпис” на база протокола от ОС- поне 2пъти годишно, както и при необходимост.
13. други .
Тъй като нямам опит в дейността, моля, чувствайте се свободни да включите в офертата и всяка друга релевантна информация.
..................”
Мили мами, ниско прелитащи татковци и СССФ, моля, ако някой от вас е домоуправител на добра воля, работи като професионален такъв или има, какъвто и да е по-голям от моя, опит в материята на домашно-битово и гражданско превъзпитаване на незаитересован добитък от градски тип, да ме посъветва какво да предприема по-натам, защото ще се съсипе за няма и месец доброто постигнато до момента.
За пояснение – това е вход, в който има охрана с камера, заключва се, боядисано е, вървят и двата асансьора, чисти се в и около блока, пощите са метални, етажните такси се събират читаво с малки изключения, т.е на фона на останалите квартални лудници нашата по-бива.
Моля, дайте нещо креативно относно организацията във входа, че се изчерпах. Личната ми визия по проблема е, че се нуждаем от властолюбив, млад военен пенсионер, с много свободно време, без вила/село със здрави мускули, плашещ мустак, да налита на бой и т.н. .... въобще да си гледа входчето като бащиния... проблемът, е че няма наличен такъв. "