Вече не знам какво да правя с този шофьорски курс, моля за съвети!

  • 9 680
  • 119
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 29 580
Пък и то голямата икономия.....!

# 61
  • Мнения: 41 165
Пък и то голямата икономия.....!

При всички случаи е по-голяма отколкото каране на "газ-спирачка" - ускоряване до светофара и после скок на спирачката. Отпусната газ и спиране с моторна спирачка с превключване на по-ниски предавки си е класика. Да не говорим за спускане по наклон. Този уикенд бяхме в Копривщица и на връщане с толкова спускания колата даде много нисък разход. Ма то компютърът директно си показва как при движение по инерция консумацията става нулева.

# 62
  • Мнения: 29 580
Е, не, че няма, ама все пак не трябва да е водещото "да се прави икономия". Щото описаното със светофара е по-скоро глупост, отколкото икономия.

# 63
  • Варна
  • Мнения: 5 279
За 300 метра да спестя… 5 ст’инки и да създам 10 предпоставки за птп…

# 64
  • Мнения: 41 165
Всъщност не се наемам да съдя каква точно е била ситуацията от пристрастен млад шофьор, даже не млад, а обучаващ се. Съвсем нормално е да не се дава газ като наближаваш червен светофар, но къде, как и прочее детайли определят ситуацията.

# 65
  • Варна
  • Мнения: 5 279
Ситуацията се случва при вече взета книжка, примерно 2 години след това, на опреснителен курс, в моята лична кола. Опасното беше, че бях инструктирана да се влача с опасно ниска скорост по главен път, докато останалите участници в движението ме изпреварваха с 40 - 50, все едно съм спряла.

# 66
  • Мнения: 27
Аз затова се чудя колко време е валидността на листовките. Взех си ги от първия път и без грешка, та ако реша някой ден да възобновя практиката, поне да не карам пак теория. Засега не ми се занимава, но ако съм на друг акъл, ще мина на автоматик.
Мисля, че е една година валидността. Аз правих само вътрешен изпит.

# 67
  • Мнения: 274
Какво да кажа...
Взех книжка миналата година, след взети двойни часове по мое желание и две късания на кормуване - първото не реагирах на време на един решил да изкарва без да види, че има кола на пътя, та изпитващият се намеси преди мен, втория път заради заобикаляне на дупка от което навлязох в насрещното - нямаше коли, но все пак е нарушение, особено на изпит. Третият карах толкова предпазливо, че го изкарах извън нерви, но нямаше обективна причина да ме скъса.

От както взех книжка съм карала сумарно пет пъти, само по ненатоварени пътища, и далеч не в града, и откровено казано, всеки път толкова ме е шубе, и всеки път ставам такова кълбо от нерви и напрежение, че вероятността да направя простотия на пътя, или пък да реагирам неадекватно на простотията на някой друг нараства неимоверно. Живее ми се. Мисля, че и на другите им се живее също, затова, въпреки книжката - продължавам да съм в ролята на багажа.
Та, ако се разпознаваш в описанието, колега - по-добре зарежи. От всяко дърво свирка не става, от всеки човек - шофьор също.

# 68
  • Варна
  • Мнения: 5 279
Според мен не че не става шофьор от теб, просто не си имала достатъчно желание да се научиш. Аз се чувствах по абсолютно същия начин, буквално ми се е гадело преди да седна зад волана и съм молила приятелка да ме смени, но това не ме спря да искам да се пречупя и да стана по-добра.

# 69
  • Мнения: 6 419
Аз за себе си също виждам, че няма как да ми се получат нещата докато ми липсва желанието да карам. А как да дойде това желание - не знам. Приела съм, че не е за мен шофирането. Никога в живота не съм имала мерак да се науча.

# 70
  • Мнения: 623
Моят инструктор беше страхотен. Единствената ми забележка към него беше, че ме научи по грешен начин да спирам - първо съединител, после спирачка, а то трябва в обратната последователност, но това го научих няколко години по-късно......
Всъщност, и това е вярно при определени обстоятелства - така се спира при много ниска скорост. Например, тъкмо включиш на втора и с около 15 км/ч стигнеш следващата пресечка, където имаш стоп... Ако натиснеш първо спирачката, може и да изгасиш двигателя. Затова: съединител - спирачка. Ако си с по-висока скорост - като за голям булевард, примерно, и видиш червен светофар - тогава е друго - първо леко убиваш скоростта със спирачката и чак тогава - съединител. Защото при висока скорост, ако първо натиснеш съединителя, такава хубава инерция можеш за освободиш...
Вероятно Вашият инструктор Ви е научил така в някоя пряка и/или предвид ниските учебни скорости и може би за конкретната ситуация е бил прав. Но, наистина, и другото трябва да се знае.
С тия разказани теории и практики дали помагаме с нещо на автора - надявам се, че да. За мен шофирането е съвкупност от познаване на теория и правилник + управление на автомобила (чисто технически) + преценка на ситуацията. И ако за някои от тези компоненти, освен практика и личен опит, друго не може да помогне, то за другата част от нещата, и суха теория + чужд споделен опит могат да са от полза. Отначало е трудно, когато човек обмисля всяко движение. В един момент нещата се автоматизират, и даже понякога човек се замисля, ако трябва да обясни нещо как точно го прави.

# 71
  • Мнения: 29 580
На мен почти всеки ден ми идва да извикам - ползвайте ги тези мигачи, не горят ни ток, ни бензин......и научете най-накрая, че има  предимство на дясностоящия.

Последна редакция: чт, 27 юли 2023, 07:48 от Soul Free

# 72
  • Мнения: 628
Fire666, аз бих тествала тая теория, че не е за теб. Стани в 6, улиците са празни. В 9 вечерта е същото. Освен това, съпругът ти ще си  е вкъщи и колата ще е свободна Simple Smile Да покараш ти.

# 73
  • Мнения: 6 419
Нямам книжка, че да си правя такива експерименти 😃 За момента съм се отказала да се занимавам повече.

# 74
  • Мнения: 628
Лесна работа, ще се явиш пак и ще вземеш. Хората до скоро 7-ми клас завършваха, заради книжката...

Общи условия

Активация на акаунт