По законопроекта на Хасан Адемов и Петър Мръцков:
1. За да се възползва от него, майката трябва да си зареже бебето на 200 дни и да се върне на работа, което е изнасилване над майчината природа.
2. Ако останеш да си гледаш детето след тези 200 дни, получаваш минимума, както и сега, тоест нищо ново не предлагат при това положение.
3. Предлагат 160 лв. на майката, която се върне на работа, за да наеме детегледачка от рисковия контингент в бюрата по труда- безработни медсестри и педагози в предпенсионна възраст. Коя майка ще се довери на жена в предпенсионна възраст, без да я познава?
3.1. Законопроектът превръща майките в работодатели, което не е тяхната функция.
3.2 Законопроектът цели да намали безработицата сред именно този рисков контингент, а не да помогне на жените в отглеждането на децата им.
4. 160 лв. са едва половината от нужната сума, за да се наеме детегледачка на осем часа. Дори ще е късмет за 320 лв. да намериш свястна детегледачка. Следователно тази финансова "помощ" всъщност е финансово бреме, защото майката ще е принудена да доплаща, ако ползва услугите на детегледачка.
По законопроекта на Христина Христова и Милен Велчев
1. 80% от заплатата на майката не е равно на 80% от осигурителния доход на двамата родители.
2. За втората година няма разлика в сумата за майчинство. А тогава нуждите на децата практически са по-големи.
По двата законопроекта
1. Не променят положението, когато са родени близнаци, тризнаци и т.н.
2. Не променят положението при породени деца.
3. Не стимулират майките-студентки.
Това е засега от мен.