ДВОЙКА- УЖАС

  • 4 297
  • 55
  •   1
Отговори
# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 14 075

Lss, ЗлаВещица, много умело и професионално се хванахте за лайтмотива за "грубостта" и това изключително много ви помогна да заобиколите проблема. И бих казала че типично по учителски тертип се опитвате да внушите, че детето нещо прикрива и едва ли не лъже за да се защити, а в същност е много виновно.
Учителите си държат така, сякаш не работят с деца..... Двойка има ли - има. За липса на знания ли е написана - не. Правилата нарушени ли са - да. Изобщо правила има ли - спорно е.


Двойка има - да. Колкото до това дали е написана за липса на знания съм цитирала мнението на Даруся, цитирам го пак.


На всяка цена трябва да разбереш подробностите, защото двойката може да не е за това, че ни се купила помагалото, а защото са имали някакво задание от него, което е трябвало да се оценя и по този начин тя не е имала всъщност направено заданието. Едва ли учител ще пише двойка за това, че детето не си купило помагалото. Затова ти трябва да говориш с учителката и да разбереш коя точно е причината да пише двойката на дъщеря ти. Ако наистина е за това, че ни си е закупила помагалото - тогава оплакване до директора. Но ако е за това, което аз си мисля - обясняваш на учителката защо детенце е било без домашна и държиш да бъде оценено веднага щом му набавиш помагалото.

Не се опитвам да защитя учителката, защото би трябвало да дадат достатъчно време на децата да си набавят всичко, пък и психически да влязат в крак. Но и ти трябва да си наясно с истинските причини. Дано аз да бъркам, което не прави по-лека ситуацията, но....

Пиши как са се развили действията.

За това, че децата лъжат отново заставам за думите си - децата лъжат. Не казвам, че в този случай е така, но тук много е писано за детската лъжа. И мисля, че много от родителите ако са честни ще потвърдят това.
Диалог учител - родител съществува. Тук също съм чула много ласкави мнения от родители за учители. Чула съм и отрицателни. Така че не заявявай такива крайни мнения.
Много от учителите работят чудесно с децата, така че не казвай че не слагай всички под един знаменател. И не си мисли, че ме обиждаш като ми казваш че правя нещо по учителски тертип. Аз лично се гордея че съм учителка , че си върша чудесно работата и че децата и родителите ме обичат. И не се опитвам да внуша нищо, просто си казвам мнението, което виждам, че не е само мое.
А доколкото до счупените психики - има и много счупени психищи на учителите - и те не са счупени в къщи, а в училище от учениците.

# 46
  • Мнения: 581
Купихме карта за гр транспорт с бележника от предходната година. Не ни отказаха.

А конкректно по твоя случей смятам, че е нужно да се проведе разговор с учителя. Не мисля, че е коректно спрямо детето да се пише двойка за липса на помагало. Аз миналата година и някои учебници не можах да закупя, но завърши детето ми. Намирахме и помощни материали. Това, че държавата ни е скапана и смърди от неоправия не означава, че трябва децата ни да плащат за това. Побеснявам! #Cussing out #2gunfire Нямаме нормални заплати, за да можем да си позволим да купуваме всичко, не че нямаме желание, но хора всякакви. Едни разбират,  а други не.

# 47
Карлота, за щастие аз нямам никакви проблеми в комуникацията с родителите на моите ученици Peace Може би защото никога не съм ги нагрубявала, а и те не са го правили - за 12 години учителски стаж това не е малко. Когато някой сгреши - независимо дали е учител или родител, той трябва да признае грешката си. Обаче ми прави впечатление от всичките ти постинги (не само в тази тема), че си настоена категорично отрицателно към учителите. А това отношение не се ли отразява на твоето дете? Помисли си... Точно родители като теб всъщност не помагат, а пречат на развитието на децата си в училище... Това съм го виждала с очите си. Ако настройваш детето си негативно към учители и училище това няма начин да не му се отрази...
Аз няколко пъти повторих - не защитавам учителката, тя не е постъпила правилно! Но грубостта не води до никъде! И това за средното аритметично не е вярно - никой не задължава учителя да пише средноаритметична оценка за срока. Аз лично като ученичка съм получавала 2 такива двойки, които по никакъв начин не се отразиха на шестиците за края на срока. Да не повтарям за временните дневници и вероятността двойката въобще да не бъде нанесена Wink
Не съм казала, че детето лъже или прикрива нещо - не съм там, не зная истината. Обаче не се опитвам да заобикалям проблема - просто споделям различни възможности и вероятности. Твоето преложение да се говорят грубости на детето за учителката му е просто... нямам думи ooooh! Мисля, че един разговор между нея и майката ще е много по-полезен Peace А ако няма резултат - има директор, има и РИО.
И, Карлота, ние работим с деца, но и с техните родители! И когато нямаме подкрепата на родителите, това много затруднява работата ни. Ти явно си от родителите, които пречат, а не помагат Naughty
Не възнамерявам повече да пиша лично към теб, не мисля, че има смисъл... Но ще следя темата и вярвам, че детето, майката и учителката ще се разберат без да има намеса от директора даже Peace

# 48
  • Мнения: 2 724
Подкрепям Lss ,защото и аз мисля ,че ако има диалог родител- учител ,много от проблемите няма да ги има. Много е трудно да се вземе най -правилното решение и затова нещата трябва да се изясняват докрай. Преди време синът ми имаше проблем с една преподавателка и в крайна сметка ,заради нея намрази предмета. Аз се опитах да изясня нещата и истината се оказа някъде по средата ,но не защото детето ми или учителката лъжеха, а всеки разсъждаваше от своя си ъгъл и никой не приемаше другата гледна точка .Тогава се обърнах за помощ към директора и там най много сгреших. Учителката много се разсърди и това рефлектира върху сина ми . Въпросния предмет беше химия /а аз съм химичка /и докато тази учителка му преподаваше ,той едва креташе .Следващата година смениха учителката и нещата се нормализираха. Много уважавам учителската професия и се старая да възпитавам така и децата си .Слава богу че този неприятен случай не се повтори и сега се радваме на прекрасни взаимоотношения в един задължителен, според мен триъгълник: родител- дете -учител. Това посъветвах и майката -непременно да говори с учителката , спокойно и без грубости ,заради самото дете .

# 49
  • Мнения: 1 517
Мен на времето в университета ме късаха няколко пъти на изпита по МИО, защото нямах пари да си купя точно Неговия учебнк.
Не е честно. Трябвало е поне да изчака известно време, докато детето си купи учебника. Кажи на щерка си хич да не и пука. Щом е добра ученичка, ще я поправи двойката (стига даскалицата да не е идиотка и да я нарочи само за това). А ако продължаваш да имаш проблеми от такова естество, оплачи се поне на Директора. Оценките се поставят за знания и за НИЩО друго. За другото се пишат забележки (примерно).
Аз заради една вманиачена учителка отписах сина си от английски и го записах на руски. Детето е ПРЕдоволно: от новата госпожа, от начина на преподаване...а това е най-важното, защото учи с желани.
Успех   bouquet

# 50
  • Мнения: 2 757

За това, че децата лъжат отново заставам за думите си - децата лъжат. Не казвам, че в този случай е така, но тук много е писано за детската лъжа. И мисля, че много от родителите ако са честни ще потвърдят това.


Децата лъжат, но не всички. Лично познавам от двата типа. В общи линии който си лъже като дете, го прави и като възрастен. Ако имаш наблюдения, че всички лъжат наистина е тъжно, защото въпреки, че не означава, че всички го правят, явно сигнализира, че  много деца. го правят

Цитат
Така че не заявявай такива крайни мнения.

 Peace

А дори да не си е решило задачата, поради липса на помагало, пак липсата му е първопричинитата, а задачката си е измислен повод от даскалката за оправдание на гадната и постъпка. Както вече казах, ако бях със сегашния си акъла на мястото на детето, щях да си задраскам двойката. И ако пак ми я напишат пак ще я задраскам и така докато не се наложи да взема други мерки. И изобщо не бих се разправяла и спорила с луди, щото ефекта е ясен какъв ще е.

# 51
  • в мъжки прегръдки
  • Мнения: 3 574
Аз също съм на мнение че трябва да отидеш да си поговориш с учителката. Миналата година моя синковец получи двойка защото нямаше учебник по музика. И веднага, ама веднага учителката по музика отишла да каже на класната, класната ми звънна на мобилния и ми даде учителката по музика да ми обясни какво е станало. При нас обаче моя тиквеник беше виновен защото действието се разви в края на първия срок, след няколко предупреждения от страна на учителката. Аз пари за този учебник му бях дала още в началото на годината, но той решил че музиката не е предмет с такава важност че да си купи учебник и да си седне на д-то да учи. И не се е оправдавал с мен пред госпожата, а просто казал че забравя. разбира се още следващия час беше с учебник, госпожата го изпита и поправиха двойката. Но решението й да говори с мен беше правилно, още повече че ставаше дума за осмокласник. Докато твоята госпожа по този начин травмира детето и постъпва абсолютно нередно. Не оставяй така нещата.

# 52
  • Пловдив
  • Мнения: 14 075

За това, че децата лъжат отново заставам за думите си - децата лъжат. Не казвам, че в този случай е така, но тук много е писано за детската лъжа. И мисля, че много от родителите ако са честни ще потвърдят това.


Децата лъжат, но не всички. Лично познавам от двата типа. В общи линии който си лъже като дете, го прави и като възрастен. Ако имаш наблюдения, че всички лъжат наистина е тъжно, защото въпреки, че не означава, че всички го правят, явно сигнализира, че  много деца. го правят

Цитат
Така че не заявявай такива крайни мнения.

 Peace


Никъде не съм споменала думата винаги .  Извинявам се, че сте останали с такива впечатления. Мнението ми е, че много от децата лъжат, понякога невинно, понякога за оправдание, понякога просто за да са интересни, понякога от фантазия. Тези ми впечатления са от 13 години работа в детска градина и ясли и 5 години работа в училище. Работила съм с деца от 2 до 18 годишна възраст и имам основание да го заявя. Не всички, но процентно тези, които го правят са доста повече от тези, които не го правят.

# 53
  • Шотландия
  • Мнения: 2 856
Ето - отново стигаме до това, че диалогът родител-учител не може да се случи. И какво - вие също сте хора, но когато сгрешите аз не мога да дойда и да ви потърся сметка за действията ви. Че кой говори за грубост. Но тука е налице една крайна мярка - двойката вече е написана. Не просто е налице предупреждение, забележка, сигнал до родителя, а направо двойка. Бих казала доста грубо. Човек реагира най-крайно, когато е притиснат в ъгъла и действията му са ограничени от времето и ситуацията. Т.е. - като се обърне колата - пътища много. Ние тука може да изпишем и пет кофи с мастило, а тая даскалица до края насрока, колкото и шестици да прибави към двойката, накрая все ще се изчислява средното аритметично.
Lss, ЗлаВещица, много умело и професионално се хванахте за лайтмотива за "грубостта" и това изключително много ви помогна да заобиколите проблема. И бих казала че типично по учителски тертип се опитвате да внушите, че детето нещо прикрива и едва ли не лъже за да се защити, а в същност е много виновно.
Учителите си държат така, сякаш не работят с деца. Крайно време е да разберат, че ако една счупена чаша може да се изхвърли и да се замени с нова, то една пречупена психика носи травмите за цял живот. Учителите нямат самосъзнанието на сеячи, засаждащи благородни семена с добър бъдещ плод, за да бъдат благославяни.
Кое в тоя случай не е ясно. Двойка има ли - има. За липса на знания ли е написана - не. Правилата нарушени ли са - да. Изобщо правила има ли - спорно е.
Карлота, като чета мненията ти, ми идват наум няколко мисли... Първо, права си, че трябва да има реакция в случая. Едно дете е травмирано, плакало е, обидено е било. Хубавото е, че детето е преценило, че само може да се справи със ситуацията. За мен това е сигнал, че то вярва, че ще успее да постигне справедливост само. Какво по-хубаво от това? Никакви признаци на безсилие не виждам тука, напротив - много възможности за позитивно излизане от очевидно неприятната ситуация. Не виждам дете с пречупена психика, а тъкмо напротив - дете, готово да се справя само с проблемите, пред които се изправя. Естествено, майката има желанието да го пусне да опита, като контролира ситуацията и съм сигурна, че ще изрази мнението си пред учителката поне на родителската среща.

Това, заради което пиша това мнение е обаче твоето отношение към учителите. Подчертаните фрази са доста  категорични и ясно го изразяват. И аз съм била учителка и ми е приятно да ти кажа, че никога не съм имала конфликт с родител. По простата причина, че и родителите, и аз сме имали една и съща цел - доброто на децата им. И дори и когато сме на различно мнение, приоритет винаги е имало мнението на родителя, защото става дума за неговото дете, а не за моето. Родителят най-добре си го познава и той е отговорен за начинът, по който желае то да бъде възпитавано. Но когато поговориш с родителя спокойно, обикновено се стига до общи решения, от които всички са доволни. Така че диалогът родител-учител не само че се случва, но и е ежедневие.

Дали можеш да потърсиш сметка на учител за грешката му? Разбира се.  Има много начини и повечето бяха описани тук. Въпросът е, дали не се опитваме да убиваме врабчета с оръдие... И най-вече, какво искаме да постигнем? Дали искаме справедливост за детето си или някакво отмъщение на принципа "око за око, зъб за зъб"? Това ли е подходът към живота, който бихме искали то да следва? Доста майки тук се изказаха, че това е чудесен случай да се обясни на детето, че всички хора грешат понякога и се случва да нараняват другите - и че учителите също са хора. И че има разни хора и не е задължително винаги да харесваме това, което правят. Но раздухването на конфликт не помага в такива случаи. Признаването на грешките и желанието да бъдат поправени - да. Това най-често се постига чрез разумно изясняване на ситуацията без обидни обобщения като тези, които чета в твоя отговор...

И за твоя информация - средноаритметичното изчисляване на срочна или годишна оценка отдавна не фигурира в Наредба 3 за оценяване на учениците http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … 03_ocenjavane.pdf, издадена от МОН, в която пише, че  "Срочната оценка се оформя от учителя, като се отчитат знанията и уменията на ученика върху учебно съдържание по съответния учебен предмет, изучавано през учебния срок, и при вземане предвид на текущите оценки. (чл. 20)". С други думи, учителят има право да не вземе предвид коя да е слаба оценка при оформянето на срочната. Така се постъпва често с оценките от входните нива, например, които често са по-ниски от желаните.

Така че правила има. И както беше подчертано - преди да се грабне гаубицата, е добре да се провери какво точно е станало и как може то да се поправи. С познаване на правилата.  Simple Smile

# 54
  • Пловдив
  • Мнения: 709
Темата промени доста вида си отново от нашите спорове.

desinansitoni, кажи как се развиха нещата при вас и всъщност разбра ли коя е истинската причина за двойката. Как е дъщеричката ти след цялата случка? За мен това не е елементарен проблем - важно е. Така, че ако имаш малко време - сподели.

# 55
  • Мнения: 6 461

Здравей Simple Smile
Мисля ,че тази двойка не е заслужена от детето ти.Не изпадай в ужас и паника ,а отстоявай правата на детето си .Говори с директора на учебното заведение.Според мен тази учителка е поставила двойката неправомерно и трябва да бъде наказана, както учениците получават двойки за наказание че не знаят.Затова че изобщо не се занимавай с нея.Детето след като е съвестно по принцип, мисля че няма да има проблем с въпросната учителка.Това е лично мое мнение. Hug

Общи условия

Активация на акаунт