Има ли смисъл от Комисията за защита на потребителите?

  • 4 733
  • 53
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 6 219
Със сигурност е пратил вече документите.

дано...
пише, че не ги е приложил...
темата няма да му помогне да ги изпрати.


Иначе понеже виждам какво сте обсъждали - принципно, дори и да няма глоба или нещо конкретно като санкция в края - би трябвало при подадена жалба Комисията да направи документална проверка. И обикновено търговци/производители хич не се кефят на проверки. Някои си знаят, че са неизрядни и разчитат, че малко хора четат ситните букви по договорите/условията за пазаруване... винаги е по-добре с жалба, отколкото без.
Но е важно и жалбоподателят да се подготви де. Няма как само с приказки.

# 31
  • Мнения: 1 646
Никой не се кефи на проверки.
Ама някои от проверяваните правят, каквото правят - справки, сводки и сведения, а после си свиркат. Дреме им на чорапите, че на някой му е кофти.
КЗП казва "Да, нарушение от страна на фирма Х има, ама ние проверихме, те казаха, че вече няма да правят така и нашата работа приключи. Ако нещо не ви харесва, то имате правото да ги съдите, щото ние сме само крайпътен знак. Точка."
Е, някои фирми правят изключение - засрамват се и си поправят грешката. До следващия път.
Защото КЗП ще ги глоби/евентуално!/, но толкоз.

# 32
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 1 328
Никой не се кефи на проверки.
Ама някои от проверяваните правят, каквото правят - справки, сводки и сведения, а после си свиркат. Дреме им на чорапите, че на някой му е кофти.
КЗП казва "Да, нарушение от страна на фирма Х има, ама ние проверихме, те казаха, че вече няма да правят така и нашата работа приключи. Ако нещо не ви харесва, то имате правото да ги съдите, щото ние сме само крайпътен знак. Точка."
Е, някои фирми правят изключение - засрамват се и си поправят грешката. До следващия път.
Защото КЗП ще ги глоби/евентуално!/, но толкоз.
Ами в моя случай казаха "да, има нарушение, но ние не можем да намерим кой да глобим, намерете го вие и го съдете". Много ми "помогнаха".

# 33
  • София
  • Мнения: 5 622
Аз съм с положително мнение за КЗП.
Преди няколко години сключих договор с компания, предлагаща Интернет и кабелна телевизия телевизия за 18м. След три месеца ми се наложи смяна на адреса, като изрично в договора им беше описано, че имам право на една безплатна смяна в рамките на София. Отидох да пусна заявление в офиса, откъдето обаче ме отпратиха, защото нямат покритие и изградена оптична мрежа на новия адрес. Вариантът според тях бил или аз да си плащам до края на договора без да използвам услугите им, или да търся наемателите след нас и да им прехвърля договора. Отказах, подадох съответната жалба, ведно с договора ми и след 2-3 седмици ми се обадиха, че е прекратен.

# 34
  • Мнения: 14 990
Има. Благодарение на КЗП на мен (тогава още) Глобул ми смениха телефон след 3 ремонта на дисплея, след които в рамките на 3-4 дни дисплеят даваше същия дефект. След третия ремонт поисках замяна, понеже я има като опция в ОУ и в закона. Глобул отказаха замяната, тъй като телефонът подлежал на ремонтир, сз пък писах жалба до КЗП с приложени гаранционни документи и ремонтни протоколи и ми се обадиха бързо от Глобул да ида да си взема новия телефон.

При писане на жалби жалващият се трябва да бъде максимално конкретен откъм факти, вместо да набляга на емоциите, обидата си и колко прецакан се чувства - комисии, отдели за рекламации и пр.не се интересуват колко обиден е клиентът; интересуват се какво, поне според клиента, не отговаря на договор/закони/вътрешен правилник/др.под. Ако действително има отклонение, КЗП се задейства. Ако няма отклонение / няма данни за отклонение / не е представена нужната документация - КЗП уведомява жалбоподателя.

Но е важно и жалбоподателят да се подготви де. Няма как само с приказки.
Именно. Голяма част от жалбоподателите не се подготвят, а разчитат и те не знаят на какво, после хленчат, че никой не ги бръсне за слива.

Последна редакция: сб, 07 авг 2021, 10:16 от -Narcissa-

# 35
  • тук и там
  • Мнения: 11 648
И аз съм с положително мнение за КЗП. Разрешиха казус с България Еър в моя полза. Малко бавно действат,но предполагам ,че  е поради многото жалби и малкото служители. Най-вероятно и до ден днешен щяхме да си разменяме кореспонденция с България Еър,без конкретна дата кога ще ми върнат парите.Беше минала половин година почти,когато пуснах жалба до КЗП.  След намесата им в рамките на няколко дни ми бяха преведени по сметка парите .
За закупени билети преди да затворят границите ставаше въпрос. (2020 гд в началото на Ковид епидемията).

Последна редакция: сб, 07 авг 2021, 10:20 от Kaisia

# 36
  • Мнения: 1 646
“Трябва да споменем, че законодателството в Република България, не предвижда възможност административните органи (какъвто е КЗП) да могат да решават правни спорове, като се произнесат в полза на една от страните и задължат другата да претърпи съответните последици и/или да извърши съответните действия. Това правомощие принадлежи единствено и само на съдебната институция. “

Това е официален отговор на КЗП по мой сигнал. В цирка съм, а това е техния отговор. Комисията не решава проблеми, а подканя сгафилия да се коригира. Ако сгафилия не желае да се коригира, КЗП нищо няма да направи.

Ама вярването в чудеса понякога прави хората добри. Продължавайте да вярвате, че КЗП прави чудеса! Станете добри хора!

# 37
  • тук и там
  • Мнения: 11 648
В моят случай бяха препратили случая до дирекция "Въздушен транспорт  ", от там пък бяха пуснали писмо до авиокомпанията. Така че ,каквото и да си пишем тук-аз лично съм доволна от съдействието им.

# 38
  • Мнения: 14 990
“Трябва да споменем, че законодателството в Република България, не предвижда възможност административните органи (какъвто е КЗП) да могат да решават правни спорове, като се произнесат в полза на една от страните и задължат другата да претърпи съответните последици и/или да извърши съответните действия. Това правомощие принадлежи единствено и само на съдебната институция. “

Това е официален отговор на КЗП по мой сигнал. В цирка съм, а това е техния отговор. Комисията не решава проблеми, а подканя сгафилия да се коригира. Ако сгафилия не желае да се коригира, КЗП нищо няма да направи.

Ама вярването в чудеса понякога прави хората добри. Продължавайте да вярвате, че КЗП прави чудеса! Станете добри хора!
Не става дума за вярване в чудеса, първо, второ - адвокатските хонорари са парични. Това, че някой очаква безплатни правни услуги и да тикнат тия мошенНици (двойното нН е умишлено, типажът на жалващите се го предполага) на топло без да се минава през съд (и разходи за жалващия се) е отделен въпрос.

# 39
  • Мнения: 1 187
“Трябва да споменем, че законодателството в Република България, не предвижда възможност административните органи (какъвто е КЗП) да могат да решават правни спорове, като се произнесат в полза на една от страните и задължат другата да претърпи съответните последици и/или да извърши съответните действия. Това правомощие принадлежи единствено и само на съдебната институция. “

Това е официален отговор на КЗП по мой сигнал. В цирка съм, а това е техния отговор. Комисията не решава проблеми, а подканя сгафилия да се коригира. Ако сгафилия не желае да се коригира, КЗП нищо няма да направи.

Ама вярването в чудеса понякога прави хората добри. Продължавайте да вярвате, че КЗП прави чудеса! Станете добри хора!
Не става дума за вярване в чудеса, първо, второ - адвокатските хонорари са парични. Това, че някой очаква безплатни правни услуги и да тикнат тия мошенНици (двойното нН е умишлено, типажът на жалващите се го предполага) на топло без да се минава през съд (и разходи за жалващия се) е отделен въпрос.

Аха, значи КЗП работят безплатно и не им се плаща от нашите данъци. Добре, не го знаех това. Огромните данъци, които плащам на държавата нямат никакво значение, защото ако лично аз не съм мушнала пари в джоба на адвокат, се брои за безплатно. Това първо, второ, за всякакви ли дребни и не толкова дребни, но очевидни нарушения се налага човек да наема адвокат? Време, усилия и още пари трябва да се губят дори за неща, които са написани черно на бяло и няма как да бъдат тълкувани по различен начин? Как изобщо работещ човек ще има време и енергия да се занимава с това?

# 40
  • София
  • Мнения: 28 790
В коя държава на данъкоплатците не се налага да ползват (и да плащат на) адвокати?

# 41
  • Мнения: 14 990
Аха, значи КЗП работят безплатно и не им се плаща от нашите данъци. Добре, не го знаех това. Огромните данъци, които плащам на държавата нямат никакво значение, защото ако лично аз не съм мушнала пари в джоба на адвокат, се брои за безплатно. Това първо,
Това за данъците не съм го твърдяла, та ще помоля за малко по-височко ниво на заяждането.

второ, за всякакви ли дребни и не толкова дребни, но очевидни нарушения се налага човек да наема адвокат? Време, усилия и още пари трябва да се губят дори за неща, които са написани черно на бяло и няма как да бъдат тълкувани по различен начин? Как изобщо работещ човек ще има време и енергия да се занимава с това?
Очевидните нарушения вече разбрахме от няколко разказа тук, включително и моят, че се решават от КЗП. За нерешените казуси не разбрахме обаче защо не са решени. Единствено разбрахме, че някой много се е обидил, че мошенНиците не са в затвора.
Работещият човек не се разхожда. Подадох си жалбата по електронен път. Честно казано, не помня дали изобщо от КЗП се свързаха с мен, или направо момчето от Глобул ми се обади да си взема новия апарат.
Което пак ме връща на моята теза, че някои хора не знаете как да си пуснете жалбата, освен това - както и ти пишеш - не ви се занимава с 'дреболии', нерядко въобще не сте запознати с любимия ви закон, но пък сте много претенциозни кой как да работи.

Е, аз пък съм доста дребнава, не обичам да ме правят на маймуна и се занимавам - по имейла. Работа е за 15 мин. Ако се наложи четене на ОУ и закони - сайтовете и лекс.бг са на два клика разстояние.

# 42
  • София
  • Мнения: 163
Ние-данъкоплатците плащаме заплатите на тези търтеи от КЗП.

Малко им плащате, малко им плащате.
Това са търтеи,на които ние-данъкоплатците им плащаме заплати.А докумети съм им изпратил.Общо 5.Те обаче след четири месеца ми отговориха:"Духай супата.Не си изпратил документи".A казусът беше възможно най-прост.Търговец ми продава некачествена стока,след което отказва да ми я замени или върне парите.

Последна редакция: нд, 08 авг 2021, 14:14 от gogodif

# 43
  • Мнения: 14 990
А мейлче или обратна разписка, че са получили документите ти и почват да разглеждат, получи ли?. Да не се окаже, че действително не си изпратил документи.

# 44
  • София
  • Мнения: 28 790
Или не си изпратил всички необходими документи.

Общи условия

Активация на акаунт