На 5 години в първи клас?

  • 7 875
  • 292
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 1 421
Господине, искрено ме разсмяхте! Хем пишете, че синът Ви нямало да научи нищо в училище, хем бързате да го пуснете там от 5-годишен...

Вие сте били университетски преподавател, а пишете, че имало нужда само от два-три предмета. Така ли говорехте на Вашите студенти - учете само по моята дисциплина и още едно-две неща, а другите не са важни?

Хората имат нужда от знания в най-различни области -  и български език, и история, и география, и физика, и химия, и обществени науки... Още повече че за да премине в следващия клас, детето Ви трябва да има поне минимални знания по съответните предмети.

Дали ще запишете детето си на училище още тази година, си е решение на родителите и на комисията, но не е хубаво заради родителския мързел да страдат децата.

Добре, че родителите ми не ги мързеше. Аз съм с детска церебрална парализа, в инвалидна количка, но аз и родителите ми направихме всичко възможно, за да завърша основно и средно образование, при това с отличен успех. А ме водеха и на рехабилитация... Започнах училище точно на 7 години. Сега съм почти на 47 години.

Харесваше ми да уча. Почивах си от тежките и болезнени процедури с някоя книга или учебник в ръка. Още докато бях в гимназията, бях „изяла" с кориците един учебник по Български език на Любомир Андрейчин, предназначен за студентите от институтите и вузовете и по който майка ми е учела, докато е била студентка.

Последна редакция: пт, 19 апр 2024, 22:38 от Radilena

# 166
  • Мнения: 6 847
Кой изобщо говори за училищен материал?! Училището не е само знания, то е социална среда. Това няма нищо общо с агресията. Един ненавършил 6 години много трудно ще се впише сред почти 8-годишни. Ех, защо отмениха казармата.... Ако бяхте ходили в такава, щяхте да знаете повече по този въпрос.

# 167
  • Мнения: 1 421
Бащата говори за учебен материал. Синът му имал нужда от математика и английски, другото - ако искал... Прочетете предишните постове на автора.

# 168
  • Мнения: 6 847
Аз искам бащата да го вземат войник на 17 с 19-годишни. И по възможност да е слаботелесен.

# 169
  • Мнения: 29 915
Иска ми се да напиша какво точно мисля за автора, ама не ми се иска заради тази тема да ме баннат.

Да се повторя и аз като една проста българка.....

Господине, пращай си детето на училище и да се приключва тази тема, която дори не е ясно защо си пуснал. Явно не искаш и не приемаш чужди мнения, решил си да пускаш детето на  5 години със 7-годишни, твоя си работа....ама каква е целта на темата?!? Да се похвалиш ли, що ли?

Пиши на модератор да заключва и да се приключва.

# 170
  • Мнения: 6 847
Изкушавате ме да ви докладвам за обида, нищо че не съм го правила досега..
По-силният винаги е такъв - прост закон от съществуването. Определено имате нужда от казарма с 2 години по-възрастни...

# 171
  • Мнения: 41 661

Мен също ме притеснява, че децата ще са по-големи. Но не защото материалът ще е труден и той ще се затруднява, а защото може да се окаже в агресивна среда.

На кратко - ако изчакаме и не го пуснем наесен в първи клас то ще е не защото материалът ще е труден, а защото като по-малък може да бъде обект на агресия.

Но това няма нищо общо с алабалистиките и клишетата, които се съдържаха в повечето постове. Това би било правилно решение за БГ не защото е правилно за него, а защото системата може да му направи живота труден. В БГ училищата агресията е много по-често срещана (това го водях по големия син, който се премести от британско училище в българско). Така, че това е много сериозна причина да се въздържим от такъв ход.

На кратко, ако го задържим ще е заради пороците на българската образователна система, а не защото това е кой знае колко смислено за него самия.

И защо пак въртиш и сучеш? Никой не ти е казвал, че детето ти е глупаво и няма да се справи с материала. Всичко ти казват, че интелектът  е необходимо, но недостатъчно условие за добрата интеграция в училище. Както виждам и ти го схващаш, но си си навил на пръста и не се отказваш. Ми добре, твое е детето, ти си решаваш. Но системата е такава, каквато е. В друга тема може да и обсъждаме слабостите, но ти вече си решил и трябва да се впишеш в тази система, а не да я променяш.

# 172
  • Мнения: 239
А физически как е развит? Има ли опасност да е най-дребният в класа?
Това най-много ме притеснява. Пъргав е, но е по-скоро нисък.

Но, да, това, всъщност, е най-голямото ми притеснение - дали няма да попадне във враждебна среда.



Ръстът не определя качествата. Моят син тръгна с набора си, но е в края на годината, дребен е (засега) и е фин като структура. До 4 клас и сега, в 5-ти, никога не е бил обект на тормоз, напротив -има авторитет сред децата. Съвет към автора на темата: изберете учител, който държи на поведението и взаимното уважение. Има такива, със сигурност и във Варна има.

# 173
  • Мнения: 303
Аз пък не смятам, че ще има някакъв проблем хлапето да си тръгне на даскало от по- рано, щом си няма друга работа. Тва с тормоза... както по- малките хлапета бяхме тормозени от време на време, така и дебелите ги тормозеха по- дебели от тях. Може би ще има някакво значение емоционалната зрялост, но пък не е като да не са деца. Всички знаем как изглеждат и всички ги виждаме какви са дебилни, без значение дали на 5 или 7.

# 174
  • Мнения: 314
Господине, искрено ме разсмяхте! Хем пишете, че синът Ви нямало да научи нищо в училище, хем бързате да го пуснете там от 5-годишен...

Вие сте били университетски преподавател, а пишете, че имало нужда само от два-три предмета. Така ли говорехте на Вашите студенти - учете само по моята дисциплина и още едно-две неща, а другите не са важни?

Хората имат нужда от знания в най-различни области -  и български език, и история, и география, и физика, и химия, и обществени науки... Още повече че за да премине в следващия клас, детето Ви трябва да има поне минимални знания по съответните предмети.

Дали ще запишете детето си на училище още тази година, си е решение на родителите и на комисията, но не е хубаво заради родителския мързел да страдат децата.

Добре, че родителите ми не ги мързеше. Аз съм с детска церебрална парализа, в инвалидна количка, но аз и родителите ми направихме всичко възможно, за да завърша основно и средно образование, при това с отличен успех. А ме водеха и на рехабилитация... Започнах училище точно на 7 години. Сега съм почти на 47 години.

Харесваше ми да уча. Почивах си от тежките и болезнени процедури с някоя книга или учебник в ръка. Още докато бях в гимназията, бях „изяла" с кориците един учебник по Български език на Любомир Андрейчин, предназначен за студентите от институтите и вузовете и по който майка ми е учела, докато е била студентка.

Не сте схванали какво съм казал - а то е, че аз държа синът ми да има основата (английски, математика), другото ще си го избира сам според интересите си. Основата и да не му е интересна ще трябва да я учи защото на нея стъпва всичко друго.

Човешкото познание е необятно и никой не е казал, че ученето свършва с училището. Човек се учи докато е жив - или поне би трябвало. Аз и сега уча и не мога да си представя да е иначе.

Виждам, че намирате особена гордост от факта, че сте изяли с кориците някакъв учебник по български. Няма лошо - щом Ви е било интересно. Аз не се чувствам ощетен от това, че не съм го направил - и никой не би следвало да се чувства така (освен, може би, ако е преподавател по български език).

Голямата разлика е в това какво се приема за "задължително". В БГ материалът е излишно натоварен с теория, която не е особено нужна за повечето хора. Някои смятат, че това е, един вид, предимство на образователната система в БГ. Аз не мисля така. Не изглежда да е кой знае какво предимство и ако се съди по резултатите в ПИЗА, където БГ се е закотвила на последно място в ЕС и дори след страни като Турция (да, Турция дето я имаме за по-изостанала).

На кратко - това са различни образователни философии. Моята е сходна с тази на Марк Твейн, който казва, че не е допуснал образованието да му попречи на обучението. Защото образование и обучение не е едно и също. Обучението не е задължително да става в училището, а и училището често не обучава.

Това са дълбоки теми, които, опасявам се, не са на място в този форум. Тук нивото е като в селския хоремаг та хич не е изненадващо, че една форумка изрази съжаление, че не съм бил в казармата (че чак предпочиташе да съм бил там като слаботелесен). Опасявам се, че тази публика няма да схване какво имам предвид.

Последна редакция: пт, 19 апр 2024, 23:08 от N_ik

# 175
  • София
  • Мнения: 18 162
Темата стана малко (много) безполезна. Нали получихте информация как стоят законово нещата,  прочетохте и споделеното от хора с деца, тръгнали на 6, и по- резервираните мнения на потребители, смятащи, че е твърде рано .. Едва ли има какво да се каже повече, става вече едно преливане от пусто в празно. Особено след като написахте, че в училище ще отделяте внимание само на математиката, а другото - както дойде. Че то тогава по-добре максимално дълго във времето да си стои вкъщи и да не си "губи" времето в училище, пък Вие ще си работите  с него изпреварващо по мат. Само дето колкото и мат да е царицата на науките,  без другите неща не може..

# 176
  • Мнения: 1 421
Образователната система в България е такава, каквато е - със своите силни и слаби страни. Съгласна съм, че е претоварена с теория. На Запад може да има по-индивуализирани програми за обучение, но тук не е така. И за да завършиш основно и средно образование в БГ, трябва да бъдеш изпитван и да получаваш оценки по предметите, включени в програмата.

# 177
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
Малко попрескочих, но не разбрах авторът държавно училище ли планира?
Според мен ще си реши проблема с ПУК към частно училище. Хем деца на същата възраст, хем всички са подбрани и с доста добри познания, ммого от тях и по чужди езици.
Като ви чета не сте за първи клас в държавно училище. Няма да уважавате учителкта и институцията, ще се затвърждава у вас убеждението, че сте с нещо повече. А това е много опасно за едно развиващо се дете. От прекрасно умно дете, каквото е сега, може да се превърне в лекенце. Със среда като “своята”, каквато ще намерите в ЧУ, рискът ми се вижда по-малък.
Другият ви вариант е ПУКкъм Сдружение, но едва ли имате уседналост на даден адрес.

Струва ми се, че първи клас в ДУ ще е голяма катастрофа заради очакванията- на детето му е вменено как е нещо повече, а изведнъж всички се оказват по-зрели от него, а защо не и по-умни… Така започват емоционалните проблеми.

Най-важното е да не се фокусирате върху детето, да си живеете своя живот и да помните, че и гениите, и най-слабите ученици някой ден се озовават на едно място, а най-важна е психиката.

# 178
  • Мнения: 314
Малко попрескочих, но не разбрах авторът държавно училище ли планира?
Според мен ще си реши проблема с ПУК към частно училище. Хем деца на същата възраст, хем всички са подбрани и с доста добри познания, ммого от тях и по чужди езици.
Като ви чета не сте за първи клас в държавно училище. Няма да уважавате учителкта и институцията, ще се затвърждава у вас убеждението, че сте с нещо повече. А това е много опасно за едно развиващо се дете. От прекрасно умно дете, каквото е сега, може да се превърне в лекенце. Със среда като “своята”, каквато ще намерите в ЧУ, рискът ми се вижда по-малък.
Другият ви вариант е ПУКкъм Сдружение, но едва ли имате уседналост на даден адрес.

Струва ми се, че първи клас в ДУ ще е голяма катастрофа заради очакванията- на детето му е вменено как е нещо повече, а изведнъж всички се оказват по-зрели от него, а защо не и по-умни… Така започват емоционалните проблеми.

Най-важното е да не се фокусирате върху детето, да си живеете своя живот и да помните, че и гениите, и най-слабите ученици някой ден се озовават на едно място, а най-важна е психиката.

Да, попрескочили сте. Примерно това, че не смятам сина си за вундеркинд. И сте добавили неща от себе си като това, че съм му внушил, че е нещо повече от другите. Като цяло, става като във вица с чукчата - писател. Има непреодолимо желание да се пише, но недостатъчно желание да се чете.

Но иначе ако прочетете ще видите, че  моето мнение отчасти се припокрива с Вашето. Да, обмисляме ЧУ, но във Варна те не са кой знае колко убедителни. Поне ако се съди по резултатите от НВО. В София е друго - там има и ЧУ, които са на доста високо ниво.

А иначе, това с липсата на уважение към учителите си го изсмукахте от пръстите. Няма как да не уважавам хората в образователната система защото значителна част от кариерата ми е била именно в тази система (макар и не в БГ и не в училище). Това е изключително трудна и отговорна професия, която в БГ, уви, дори и с увеличенията през последните 10-тина години не е заплатена подобаващо и не получава респекта и признанието, което заслужава.

Първоначалната тема се изчерпа (благодаря на Дидева, която бе от малкото отговорили по същество).

Няма нужда от повече постове.

# 179
  • София
  • Мнения: 38 905
Проучете всички варианти за ПГ засега. Гледайте да е удобна за детето. После може пак да го преместите в 1 клас в друго училище, близо до вас. То така или иначе до към 4 клас пък трябва да го водите и вземате.
Начертайте си няколко варианта, с плюсове и минуси, та даже и Ексел таблица, ако трябва.
Моят син смени три градини и две училища, та говоря от опит.

Общи условия

Активация на акаунт