Хиперактивност,нова учебна година- за късмет на всички!

  • 14 762
  • 159
  •   1
Отговори
# 135
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
На нас пък числата винаги са ни били по-лесни и сега учат до хиляда и се справя.

# 136
  • Мнения: 919
На нас пък числата винаги са ни били по-лесни и сега учат до хиляда и се справя.
И на моята бяха по-лесни Peace
Иначе,момичета,има един трик за писането,не знам дали го знаете.
С празен пълнител пишите  цифрички ,ченгелчета или каквото там трябва и децата да повтарят отгоре с моливчето. Wink
Ама натискайте да се вижда хубаво.Това го знам от нашата логопедка,вече бивша де. Laughing

# 137
  • Мнения: 588
Иначе,момичета,има един трик за писането,не знам дали го знаете.
С празен пълнител пишите  цифрички ,ченгелчета или каквото там трябва и децата да повтарят отгоре с моливчето. Wink
Ама натискайте да се вижда хубаво.Това го знам от нашата логопедка,вече бивша де. Laughing


     Hot iceberg, това е добра идея, но мисля, че ще е по-трудно за децата от писането по точки и контур.

# 138
  • Мнения: 919
Иначе,момичета,има един трик за писането,не знам дали го знаете.
С празен пълнител пишите  цифрички ,ченгелчета или каквото там трябва и децата да повтарят отгоре с моливчето. Wink
Ама натискайте да се вижда хубаво.Това го знам от нашата логопедка,вече бивша де. Laughing


     Hot iceberg, това е добра идея, но мисля, че ще е по-трудно за децата от писането по точки и контур.
Първо започнахме с писане по точки,но когато фигурата стане сложна,с много извивки примерно ,децата дори повече се бъркат с тия точици.Например главното ръкописно Д има много извъртулки,по-лесно е по метода с празния пълнител. Wink
Не налагам на никого идеята,просто преди много години сме минали по тоя път... Grinning

# 139
  • София
  • Мнения: 2 351

Не налагам на никого идеята,просто преди много години сме минали по тоя път... Grinning
Харесва ми идеята - благодаря   bouquet
Може да се разшири като например в сложните лабиринти, откъде ще мине мишлето за да вземе сиренцето.Може частично да се маркира така тук - таме в лабиринта, за помощ  Wink.
Давай и други идеи, ние ще си взимаме каквото ни е нужно от тях  Heart Eyes

# 140
  • Мнения: 919
Харесва ми идеята - благодаря   bouquet
Може да се разшири като например в сложните лабиринти, откъде ще мине мишлето за да вземе сиренцето.Може частично да се маркира така тук - таме в лабиринта, за помощ  Wink.
Давай и други идеи, ние ще си взимаме каквото ни е нужно от тях  Heart Eyes
Ами аз май съм забравила вече.Тя е на 16 почти/в неделя ги навършва/ Laughing
Ако се сетя нещо,обещавам да пиша Grinning

# 141
  • Мнения: 4 451
Hot iceberg, разкажи ни за твоята 16-годишна девойка. Преодоля ли вече голяма част от дефицитите, напълно ли навакса говорно, как се справя в училище, има ли си вече приятелчета...? Много ме вълнуват тези неща, нали сега вървим по вашият път.  Hug

# 142
  • Мнения: 919
Марианка,чете,пише,но за училище още и помагам.Особенно за математиката и чуждите езици.
Иначе откакто влезе в пубертета,стана много мързелива.Не сме очаквали направо LaughingДокато преди с желание четеше по разказвателните предмети,сега отваря учебниците само като изкрещя Mr. Green
Все за компютъра е залепена ,дори стаята си не чисти ,чак когато и направя забележка.Какво да ти кажа! Laughing

Последна редакция: пт, 24 окт 2008, 21:28 от Hot iceberg

# 143
  • Мнения: leet
Мами,
Бях обещала да ви разкажа за формата на обучние на моя първокласник. Значи, на основание чл. 85, чл. 2, т. 1 от ППЗНП, от м. Октомври, премина на индивидуална форма на обучение, като са му заложени 8 часа седмично - български, математика и роден край, като с тези часове покрива минимума за тези дисциплини. В същото време продължава всеки ден да взема по един час при ресурсната учителка, която го учи по същите предмети. Така че в момента съчетаваме две форми на обучение- индивидуална и ресурсно подпомагане ( ресурсното подпомагане - на основание чл. 8Б от ППЗНП и чл. 23, т. 15 от Наредба № 6 за обучение на деца със специални образователни потребности). Така че, вижте какво се получава:
1. На основание Наредбата за интегрирано обучение за деца със специални образователни потребности, сме приети в масово училище и ползваме ресурсно подпомагане, но на основание хиперкинетичността ни и невъзможността да седнем на едно място концентрирани в клас, без да пречим на останалите, преминахме на индивидуално обучение.
2. Обаче Индивидуалната форма на обучение е заложена в правилника за прилагане закона за народната просвета и е правен преди много години, когато децата не са се обучавали интегрирано, а тази - Индивидуалната форма на обучение, се отнася за деца, които са оперирани или счупили крак, ръка- и около месец, два, не посещават училище. В този случай по най- сериозните предмети, се прилага индивидуалната форма на обучение и учителите напр. по математика и български посещават детето вкъщи, за да не пропусне материал, а по останалите предмети- физическо, английски...пак си му оформят резултати, като се върне от боледуване и си завършва годината. Т. е. нашия случай не е предвиден никъде в закона. И на практика само с часовете по български и математика Марти няма да завърши класа, а ще получи само някакво Удостоверение, че е посещавал училище.
  Затова, аз се позовах на една точка от Правилника, според която Инспектората има право да се произнесе в изключителни случаи и написах молба за разрешение на въпроса как ще бъдат оформени резултатите му по останалите предмети, сега чакам резултат. А като получа, ще напиша писмо до министра на образованието за необходимостта от промяна на закона в тази част, която касае децата на интегрирано обучение.
  И понеже нямаме заложени часове по английски, учителката на класа ми е дала учебник, купила съм и допълнителни помагала, инсталирала съм и програми за езиково обучение на деца и с Марти всяка неделя имаме английски , аз съм учителката и се вживявам, и му казвам да повтаря на английски "Да, г-жо учител", обаче той след като го каже ми вика "Ама ти не си госпожа и не си учител"...Simple Smile Абе, трябва си истински учител...аз не съм авторитет за детето.
Иначе в неделите тръгнахме и на частни уроци при учителка, която преподава на първи клас..", като за истински ученик Simple Smile....
Ей такива....
 А, в програмата за деня с Марти вече си вклюваме и гимнастика и йога...всяка вечер, преди лягане, пускам диск с гимнастика и някои упражнения от йога..много полезни- набляга се на - с дясна ръка докосваме ляв крак и обратно- нещо като гимнастика за мозъка...и той вечер си иска йогата...и после лягаме.
А, и учителките са го обявили за отлиника на класа..гордея се с него...само дето не може да влиза в класа....и ми е мъчно....

# 144
# 145
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Kezaja не позволявай да му се пишат така наречените качествени оценки. Искай си количествени. От твоя разказ разбрах, че по български и математика ще са такива. Особено в първи клас не допускай това.

# 146
  • Мнения: 3 540
Kezaja не позволявай да му се пишат така наречените качествени оценки. Искай си количествени. От твоя разказ разбрах, че по български и математика ще са такива. Особено в първи клас не допускай това.
Ако се  справя добре това е недопустимо! За да се пишат качествени отценки трябва да сте минали през комисия ,че детето не покрива държавния образователен стандарт-ДОС! Peace

# 147
  • Мнения: 588
     Kezaja, поздравления за това, което правиш за Марти. Hug
А, в програмата за деня с Марти вече си вклюваме и гимнастика и йога...всяка вечер, преди лягане, пускам диск с гимнастика и някои упражнения от йога..много полезни- набляга се на - с дясна ръка докосваме ляв крак и обратно- нещо като гимнастика за мозъка...и той вечер си иска йогата...и после лягаме.
      Сподели повече за този диск с гимнастика и йога. Откъде може да си го купим или може да си го изтеглим от нета.

# 148
  • Мнения: leet
Пате,

Диска е "Плосък корем за 30 минути" и го бях купила за себе си миналата година, но го бях забравила. Сега, като четох обаче за изграждане на степените на увереност при детето, като се започне от базисна, физическа , емоционална и накрая общуване, започнах да търся Гимнастики за мозъка и видях, че всички се правят на принципа на йогата и медитацията - изграждане на връзка между двете полукълба на мозъка - с лява ръка се докосва десен крак, после смяна - много пъти и се сетих, че в този диск има и част йога- много е хубав и започнах да го пускам вечер , преди лягане и да го карам да прави с мен колкото може упражненията, а за йогиеските, сядам зад него и му направлявам ръцете. И, както знаете, децата ни обичат неизменността, така че, на третия ден, вече му стана част от режима Simple Smile

Ако намирате разни неща за гимнастика на мозъка, пишете, защото стигнах до извода, че незрялото ни поведение идва от несъздадени връзки в мозъка, които е трябвало да бъдат създадени в съвсем малка възраст и сега трябва да наваксваме с упражнения за повишаване на уменията, да усеща здраво тялото си в пространството и подобряване на самочувствието. Защото забелязвам, че започва много да се отпуска с 3- 3,5 годишни деца...вероятно усеща, че са горе долу на едно ниво с уменията и няма да се изложи пред тях. Значи, трябва много йога и създаване на връзки, че да навакса и настигне връстниците си...ако се бях сетила преди 5 години, все по фитнес салони щяхме да седим с Мартин...Simple Smile

# 149
  • Мнения: 3 591
Kezaja, и моето дете играе само с по-малки деца. Казват, че емоционално и социално е на това ниво затова. И че докато с финна и обща моторика може да се навакса с много упражнения, социалното изоставане е нещо което не се наваксва точно така, нито пък емоционалното.
Иначе за упражненията - при нас "натискат" яко общата моторика, за да развие финната - моето диване нали неможе да пише/да държи молив/, пресичаме средната линия с упражнения за да правим връзките в мозъка и т.н. така, че изводите ти са съвсем научно обосновани  Hug
Обаче това няма връзка с академичните умения. Моя син например на мула време се научи да смята и познава буквите и т.н./не пише, щото неможе да държи молива/, знае всички фигури и т.н. и т.н. - т.е. всички академични постижения са ну на нивото на възрастта че и отгоре, обаче като го видиш всички го възприемат като "бебе" защото неможе да каже едно правилно структурирнао изречение... Учителката му в градината малко или много го мисли за "глупав" защото неможе да участва в нито едно занятие, неможе да отговори на въпрос и т.н. обаче от друга страна терапевтката е изумена колко е интелигентен и отдавна спря да се опитва да му "налива" академични знания - като иска да вкара примерно изваждането - обеснява веднъж, и той след седмица сам се е наичил да "изважда" и прави това по цял ден.... Обаче това не стана изведнъж - 5.5. години се борихме да научи поне буквата с която му почва името....после той за 1 седмица сам се "обучи" и научи цялата азбука. Проблема му е да  разбере концепцията, не да получи знанието.
Обаче как ли точно да покажем на госпожата в градината, че МОЖЕ...като той никога няма да  покаже тези знания в отговор на въпрос....  Ние сме отложени и ще ходим на предучилищтна, за да ходим след година в масово училище, обаче вече се чудя на решението си - ами ако същото стане в масовото училище?  как да го накарам да показва колко знае.....

Общи условия

Активация на акаунт