Да поразсъждаваме върху следния казус?

  • 3 871
  • 80
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 984
То както е тръгнало ми се иска да попитам при така създалата се ситуация дали не е редно да се въведе "домашно училище", та родителите които нямат проблем да предадат материала на децата си, да си плащат само за изпити на края на срока и годината.
Смятам, че родители, които имат умението, знанията и опита, могат съвсем спокойно да обучават децата си у дома, стига да имат време и търпение Wink. И, да, накрая детето отива да покрие клас. Защо не?!

# 16
  • Мнения: 459
Напълно съгласна съм.

И се питам защо все казваме, че не си търсим правата, че търпим, мълчим, а когато някой се опитва да се надигне, ние отгоре натискаме?

Ако следва учителите да си мълчат и да траят, шофьорите да мълчат и да траят, лекарите и т.н, то как ще заинтригуваме управляващите, че ние все още сме тук и все още дишаме?
След това не можем да искаме подкрепа от останалите, ако ние самите не сме ги подкрепили преди това. Никой не ни е виновен, че седим и траем сегашното си положение било то в държавна или частна фирма. Трябва всички да се подкрепяме и помагаме, та изплуването на повърхността да бъде с помоща на хиляди подадени ръце.

# 17
  • Мнения: 28
Надявам се, че авторката няма да има нищо против, ако поставя още един казус в темата й. Ще се мотивирам в послеслова.

Да предположим, че аз съм дипломиран икономист с магистратура, но така и не успях да се реализирам в това поприще. Имам и завършен курс в БЧК. Мисля обаче, че моето призвание е да бъда пластичен хирург. А и защо да не стана, все пак курсът в БЧК ми е дал някакви медицински познания. Питам:

1. Вие бихте ли ме наели да извършвам тази дейност, специалистите в тази област са малко?
2. Какво достойно заплащане ще предложите за труда ми, все пак гледала съм толкова филми, че съм способна да ви извая като скулптури?

П.П. Всеки гражданин на България е длъжен да получава достойно заплащане за труда си, в това число и учителите. Но заплащането трябва да е диференцирано. Нека всички учители с минимум квалификация бакалавър по предмета, който водят, стаж и опит, да получат достойното си възнаграждение. А онези, които са назначени с някакви измислени курсчета и преквалификации, за да се попълни бройката, да си взимат заплата за среднисти и да са доволни, че все пак някъде работят. Ако един млад специалис знае, че ще започне работа с 600лв. стартова заплата, би се замислил дали няма да е по-добре, вместо да извършва несвойствени за него дейности в напълно непозната област. 

# 18
  • Мнения: 459
И още малко разсъждения.

Ако заплатите в държавния сектор се вдигнат, то все повече хора ще желаят да заемат определено място, конкуренцията се увеличава и съответно се подбират най- добрите кадри. От друга страна частния сектор ще почувства липса на кадърен персонал и също ще бъде принуден да увеличи заплащането.

# 19
  • Мнения: 967
Надявам се, че авторката няма да има нищо против, ако поставя още един казус в темата й. Ще се мотивирам в послеслова.

Да предположим, че аз съм дипломиран икономист с магистратура, но така и не успях да се реализирам в това поприще. Имам и завършен курс в БЧК. Мисля обаче, че моето призвание е да бъда пластичен хирург. А и защо да не стана, все пак курсът в БЧК ми е дал някакви медицински познания. Питам:

1. Вие бихте ли ме наели да извършвам тази дейност, специалистите в тази област са малко?
2. Какво достойно заплащане ще предложите за труда ми, все пак гледала съм толкова филми, че съм способна да ви извая като скулптури?

П.П. Всеки гражданин на България е длъжен да получава достойно заплащане за труда си, в това число и учителите. Но заплащането трябва да е диференцирано. Нека всички учители с минимум квалификация бакалавър по предмета, който водят, стаж и опит, да получат достойното си възнаграждение. А онези, които са назначени с някакви измислени курсчета и преквалификации, за да се попълни бройката, да си взимат заплата за среднисти и да са доволни, че все пак някъде работят. Ако един млад специалис знае, че ще започне работа с 600лв. стартова заплата, би се замислил дали няма да е по-добре, вместо да извършва несвойствени за него дейности в напълно непозната област. 

Знаеш ли защо в сверата на образованието в момента работят хора без необходимата квалификация? - ами защото предлаганите заплати са смешни и всички високо квалифицирани кадри постепенно се пренасочват към други по-привлекателни работни места. Ако се предлагат нормални заплати при назначаване на служители директорите ще имат достатъчно на брой кандидати и ще си изберат най-квалифицирания, а всички онези със смешните курсове и без нормални дипломи въобще няма да бъдат дори викнати заинтервю. Сега обаче директорите имат недостиг на учители и назначават и куцо и саката дето се казва, само и само да има кой да влза в часовете на децата. И да беше работодател ако ще трябва да плащаш на асистента си по 200лв какъв асистент ще си вземеш - вишист с езици и опит или за 200лв. ще си щастлива ако си намериш някой глупак със средно образование

# 20
  • Мнения: 967
И още нещо към горния ми постинг...
в този ред на мисли не мислите ли, че убидно за хората с високи квалификации, които само от любов към професията си все още учителстват и не са се насочили към друга сфера на работа като ги сравнявате с учителите назначавани в днешно време без дипломи и знания, само защото никой не иска да преподава?

# 21
  • Мнения: X
Знаеш ли защо в сверата на образованието в момента работят хора без необходимата квалификация? - ами защото предлаганите заплати са смешни и всички високо квалифицирани кадри постепенно се пренасочват към други по-привлекателни работни места. Ако се предлагат нормални заплати при назначаване на служители директорите ще имат достатъчно на брой кандидати и ще си изберат най-квалифицирания, а всички онези със смешните курсове и без нормални дипломи въобще няма да бъдат дори викнати заинтервю. Сега обаче директорите имат недостиг на учители и назначават и куцо и саката дето се казва, само и само да има кой да влза в часовете на децата. И да беше работодател ако ще трябва да плащаш на асистента си по 200лв какъв асистент ще си вземеш - вишист с езици и опит или за 200лв. ще си щастлива ако си намериш някой глупак със средно образование
Имаш ли представа колко млади, току що завършили историци се явяват на интервю за едно свободно учителско място в София /ако такова място въобще се отвори/? Някои мои колеги се пробваха съвсем неуспешно, някои по две-три години се пробваха...а един даже беше с връзки /?!/в Регионалния инспекторат и пак не го взеха, а уж му бяха обещали!  Grinning
Нещата са по-сложни от твоя казус...и аз не ги разбирам добре, но не е толкова елементарно.

Последна редакция: пт, 28 сеп 2007, 14:44 от Анонимен

# 22
  • Мнения: 8 999
А аз се дразня от изказвания от рода "Образованито не струва, даскалите си бъркат в носа и не ни образоват децата, пълно безхаберие от страна на учителите." Направо побеснявам.
Защо учителите трябва да имат вина за това, че РОДИТЕЛИТЕ, СОЦИАЛНАТА/извънучилищна/ СРЕДА и КУП ДРУГ ФАКТОРИ демотвират децата, не осъществяват достатъчен контрол върху живота им и ПРЕХВЪРЛЯТ ОТГОВОРНОСТТА и ОЧАКВАТ ОТ УЧИТЕЛИТЕ ДА БЪДАТ И ВЪЗПИТАТЕЛИ, И РОДИТЕЛИ, И ОБРАЗОВАТЕЛИ на НАШИТЕ деца.  Как пък все учителите са виновни за слабия успех, неадекватното поведение, отсъствията и  пороците на НАШИТЕ ДЕЦА .... Аман.
 Всеки много разбира.

Аз заставам зад учителите. Смятам, че трябва дори и вредни да им се плащат, заради ежедневните контакти със деца, чиито родители са забравили да си свършат родителското домашно.

Който мисли другояче, нека посети едно СОУ в голямто междучасие- да мине по коридорите, да влезе в тоалетната, да обиколи кьошетата по двора, да се заслуша в разговорите на децата. И после да ми говори.

п.п. Не съм учителка.




Аз пък заставам зад всяка дума от този пост. И, във връзка с долния цитат, мога да добавя, че: учителят преподава и упражнява контрол за постиженията на учениците посредством контролни, класни упражнения, тестове и устни изпити по време на учебната година. Учителят не е МАГЬОСНИК, който налива знанията с фуния в тиквите на децата, за да знаят, те трябва да УЧАТ, да четат, да се упражняват. Родителите би следвало, ако самите деца не са в състояние да направят сами преценка за това кое им е трудно, кое не са разбрали, кое са пропуснали и т.н., да следи техните оценки, които са индикация за това дали децата учат или хайлазуват. Преподаването в училището е съобразено със средното ниво на класа. Най-умните и амбициозни деца страдат, защото преподаваният материал не задоволява техните потребности и поради това търсят допълнителни източници на знания - кръжоци, уроци и др. На опашката се нареждат децата, които видимо изостават, не насмогват с материала - те също би следвало да потърсят допълнителна помощ и форми за обучение. В средата са тези, към които всъщност е насочено образованието, те са болшинството ученици от един клас и определят това средностатистическо ниво, от което се ръководи учителят, когато преподава нов материал и когато изпитва.
Недейте да вините учителите, че са некадърни и мързеливи, защото, видите ли, вашите деца не са усвоили това или онова. Потърсете вината първо у децата си - не са усвоили, защото не са учили, защото имат големи пропуски в материала, което им пречи да разберат все по-сложните уроци през годините? А може би и вие имате малко вина - като ви донесе тройка, защо не видите на какво се дължи тази тройка, защо допускате тройката да се превърне в двойка и чак тогава се сещате, че нещо му куца на това дете.
Всичко, което написах е свързано с долния пост и с подобни изказвания, на каквито се начетох в този форум откакто започна стачката.

 
...... да си търсим и ние правата?

Ами да си ги търсим правата, де!
Аз искам детето ми да ходи на училище, за да научи нещо, а не за да ми го гледат и уплътняват времето както и да е. Да, ама не. Какво получава: ходи в училище, което се води елитно, но единственото което учителите правят е да му прочетат урока. Е, ха мерси. Това мога да си го направя и аз. Аз не седя да си гледам сериали или мъжът ми да си пие ракията, както някави велики учители ни бяха обвинили в друга тема - така че, мога сама да свърша тази работа. Ама закона ме задължава да го дам на училище, защото иначе как ще се нароят 6 учителя по БЕЛ и 10 по математика и информатика в училище, ако аз направя деттето си частен ученик. Така, че те хем ни казват ами учете си го вие, хем не ни позволяват да го правим. Писна ми от тяхната демагогия. Сега пък изнамерили и със закон, че съм трябвало да ги уважавам. Защото не могат да постигнат това като работят качествено, та със сила ще ме принуждават да ги уважавам. Ами добре, айде уважавам ги, ама пак са си некадърни и мързеливи /с много малки изключения/.
Така, че хубаво ние като клиенти да поръзсъждаваме по темата, ама нека и да си поискаме качествена услуга, а не присъствие в час на някакъв там учител.

# 23
  • Мнения: 3 091
факт е, че стачкуват десетки хиляди висшисти! поставени направо на колене и пред общество, и пред семействата си! унизени и на дъното на обществената пирамида!
да, съгласна съм, че потърпевши от стачката са родителите, но те също, макар и косвено, имат отношение към ниското заплащане на учителите, защото са избиратели!

това е тънката връзка - вярно, имагинерна и почти неуловима, НО всички сме част от това общество и би трябвало солидарно да вземем отношение, участие и да поемем отговорност!

родителите би трябвало да кажат - няма да пращаме децата си на училище, ако не се направи дължимото към българското образование - и като качество, и като условия!
Ама не го правят!

това е присъщо за френското общество! даже гърците са по-обединени и по-активни

# 24
  • Мнения: 967
А относно диференциираното заплащане нека ви светна как става то в момента:
моя близка с 3 магистърски дипломи, множество специализации и отличия на конкурси преподава предмети в областта на електрониката в специализирано средно училище - електроника, електротехника и т.н. Благодарение на новата система измислена от образователния министър вече има диференциирано заплащане на учителския труд като всеки директор трябва да си избере комисия от учителския колектив, която комисиия да оцени всички учители по определени показатели - използвани методи на преподаване, подход към учениците и още много. Във въпросното училище комисията се състои от учителките по бълг. ез, история и география, които без да присъстват нито веднъж на провеждането на час от въпроснатми близка и поставят ниска оценка - т.е. те исотричка, българичка и географичка не само че се оказват компетентни по електро предметите дотоклова, че да оценяват учителите, които ги преподават, но дори и не посещават нито един час на въпросната учителка ами някак си благодарение на телепатичните си способности решават как тя си води уроците, как преподава, как изпитва и т.н. - хвърлят боб ли, не знам  Rolling Eyes
Ще питате защо именно тези учителки са комисията, която ще раздава оценки - елементарно - защото те са приближените на директора... ще кажете че според вас тези оценки тябва да ги поставят компетентни органи от министерството по всеки предмет поотделно, а не едни учители да оценяват други и то по предмети които въобще не разбират - е да, ама не... българската действителност е друга  Close
Още ли сте на мнение, че като се прилага диференцииране н заплащането нещата ще бъдат справедливи след като това диференцирано заплащане ще се извършва на база на гореописаните от мен схеми?

Мога и още да говоря по темата - жената, която ми чисти офиса е учителка по физическо, която работи при нас за да си докарва допълнителен доход. И в тяхното училище оценяването на учителите с цел диференциирано заплащане става на същия принцип  Close

# 25
  • Мнения: 211
факт е, че стачкуват десетки хиляди висшисти! поставени направо на колене и пред общество, и пред семействата си! унизени и на дъното на обществената пирамида!
да, съгласна съм, че потърпевши от стачката са родителите, но те също, макар и косвено, имат отношение към ниското заплащане на учителите, защото са избиратели!

това е тънката връзка - вярно, имагинерна и почти неуловима, НО всички сме част от това общество и би трябвало солидарно да вземем отношение, участие и да поемем отговорност!

родителите би трябвало да кажат - няма да пращаме децата си на училище, ако не се направи дължимото към българското образование - и като качество, и като условия!
Ама не го правят!

това е присъщо за френското общество! даже гърците са по-обединени и по-активни
newsm10 newsm10 newsm10

# 26
  • Мнения: 1 111
 Мен пък ме вбесяват учителите с безумните си искания и действия, също и такива "интелигенти" като Белинда.Обаче е отделен въпрос.
 Нямам нищо против да  се вдигнат заплатите, но не на сега упражняващите тази професия.Нови кадри трябват, нови кадри!         
maya_coheleach много добре е отговорила по въпроса за кандидат учителите!

Последна редакция: пт, 28 сеп 2007, 15:29 от Ji

# 27
  • София
  • Мнения: 18 679
Да, новите кадри ще ги привлечем точно с блестящите възнаграждения в сферата Tired Направо ще си счупят краката да кандидатстват...

# 28
  • Мнения: 1 111
Да, новите кадри ще ги привлечем точно с блестящите възнаграждения в сферата Tired Направо ще си счупят краката да кандидатстват...
Колкото и да ти е чудно и сега има доста кандидати, които искат да я работят тази професия, при сегашните условия.Имам близка, която работи в Регионалния Инспекторат на МОН, това което съм написала не са голи приказки.
 За съм да им се увеличат заплатите, но не толкова колкото те искат.Пък и начинът не ми харесва.

# 29
  • Мнения: 8 999
Мен пък ме вбесяват учителите с безумните си искания и действия, също и такива "интелигенти" като Белинда.Обаче е отделен въпрос.
 Нямам нищо против да  се вдигнат заплатите, но не на сега упражняващите тази професия.Нови кадри трябват, нови кадри!         
maya_coheleach много добре е отговорила по въпроса за кандидат учителите!

Защо пък те вбесяват? Защо са "безумни" исканията им? Защо не ти харесват учителите? С какво трябва да се отличават "новите кадри", за да заслужат одобрението ти? Какво не ти харесва в "интелигентите" като Белинда?

Общи условия

Активация на акаунт