ФАРОС или БРИТАНИКА за първокласници?

  • 27 518
  • 99
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 454
Да, без излишна мегаломания АВО стоят доста стабилно в сферата вече десетина години. Проблемът е, че нямат клонове в кварталите.

Това е много вярно. Аз имам късмет, че ми е близо да работата и до жилището.
Часовете са два пъти седмично по 2 учебни часа.
Имат и полудневна програма /дъщеря ми първата година беше така и много и харесваше/. Един път седмично - в петък или понеделник, децата идват в 12,30 да 13,30 имат свободни занимания с преподавателката, която води предучилищните група, след това два учебни часа английски, след тях свободно време/ходят в парка, с съседния на етажа спортен салон или се занимават с разни апликации, рисуване и т.н, още два учебни часа английски и в 18 и нещо си ги вземахме.

# 16
  • Мнения: 838
Здравейте, твърдо заставам зад АЛИАНС. Там сме за трета година на летен курс, а също и предпредучилищен и предучилищен - след тях в момента пишем и четем на английски, пеем безброй песни и знаем много стихотворения, които й бяха поднесени много леко и с търпение и внимание в комбинация с много танци от госпожите при които е била. Досега сме доволни от всичките й преподаватели, а те не са малко - мисис Узунова, мисис Чолакова, мисис Йотова, мисис С. Стоянова и мисис Стефанова. Не отлагайте ученето на език за по-късно, колкото по- рано, толкова по- добре, така детето свиква със спецификите на езика и не се бои от него.
За предучилищен и предпредучилищен часовете са 3 пъти седмично по 2 астрономически часа, а за 1 клас с оглед допълнителното натоварване в училище - само 2 пъти седмично по 2 часа.

# 17
По повод на АЛИАНСА - определено не е на ниво както преди 15 ина години- децата са по 20 и повече в група, дори седят  наблъскани по чиновете  или масите за да се сместят, в началните групи песнички и стихотвоения и .... дотам, плюс едно " показно" тържество на края на годината. За по горните нива немога да кажа нищо защото преместих след първи клас дъщеря ми във Фарос, където започна от ниво AJ, първото училищно ниво в алианса. Сега завърши основният курс във Фарос /7 ми клас е/  и зе тези 7 години мога само да се похваля от училища "Фарос".

# 18
  • Мнения: 331
Да, без излишна мегаломания АВО стоят доста стабилно в сферата вече десетина години. Проблемът е, че нямат клонове в кварталите. А пък да помъкнеш първокласник от Младост 4 на Паметника Левски два пъти седмично за по 45 минути едва ли е рационално - пътуването ти отнема 4 пъти повече време отколкото обучението.


вече имат един на раковска - близо до римската стена. Аз също съм с две ръце за АВО. Синът ми ходи там от 6 години и 5 година по ред е с една учителка - Богданова - страхотен преподавател и педагог. Спомням си преди 2 години беще, бяхме в провинцията и забравих изобщо да предупредя, че детето ще отстъства. Почти веднага след часа тя ми звъни на мобилния да ме уведоми, че детето не е било на урок......Таксите ..., ах таксите сега  - за нивото след което ще може да се яви за фърст сертификейт е 630 лева, като има отстъпки до към 60 лева, ако се запишеш рано и 10 лева хи, хи за отлично представяне на финалния тест.

# 19
  • Sf
  • Мнения: 978
Ние сме шест години в Британика, сменили сме 4 филиала (защото се местихме) - до последната година нямах никакви забележки. Тази година и при нас се смениха няколко миски и като цяло не съм особено доволна от годината.   Thinking

За АВО-3 съм чувала много добри отзиви.  Peace

# 20
  • Мнения: 1 044
За мен най-добри си остават Фарос. Аз лично от Британика не съм чула положителни отзиви и от големи, и от малки.

# 21
  • Мнения: 315
ние сме във филиала"бели брези", на ул."Дойран"/в една от преките - "Хайдушка гора"/.там, като навсякъде в софия паркирането е крайно тежко, но това е бях кахър.
другият сравнително близък филиал е "прага", но проблемът е, че за него нямам никакви отзиви и може да се окаже същото ooooh!
а и групата ни е почти една и съща от началото - с децата се познаваме и сме приятели и не ми се сменя, ако и на другото място ще е същото Naughty
някакви отзиви за "прага"?

# 22
  • София
  • Мнения: 478
 Мисля, че от гледна точка на родителя идеална школа не съществува.  Винаги има недоволни от интензивността на натоварването, от методиката на преподаване, от необходимостта да се полагат сериозни и най-вече системни усилия за овладяване на материала, или обратното, ако натоварването е слабичко, критиките се фокусират върху липсата на осезаеми резултати от обучението.  Записах дъщеря ми в "Британика" във втори клас и като цяло съм доволна (без да изпадам в див възторг, де).  Бях чула от познати, които дори отписаха детето си по средата на годината след доброволната смяна на две-три миски, че обемът думи е непосилен, че ми предстои постоянна работа вкъщи по подготовка на домашните и прочее. Нищо такова не се случи-дъщеря ми ходеше с желание, въпреки голямата си ангажираност (учи интензивно немски от първи клас, плюс школи по балет, рисуване, плуване)  справяше се "на макс" с тестовете, дори преподавателката й я обяви за най-добрата ученичка, получи и малка награда на финала. Дори смятам, че добре би понесла и повечко учебен материал за годината. А записването й, поради опасенията ми от претоварване, беше  малко ексериментално-по изрично нейно настояване и с очакване след месец ентусиазмът й да се изпари.
 Мисълта ми е, че всичко е доста субективно и зависи от детето-от мотивацията му, от способността да се адаптира в нова среда, към нов преподавател, деца в групата и пр. и отношението му към школата трябва да бъде критерий за оценяването й наред с доколкото е възможно обективното преценяване на резултатите от родителите. А това може да стане  само на принципа проба- грешка. Съветите, колкото и да са добронамерени, не са много ползотворни.  
 Лично аз харесвам в "Британика" приемливите цени и възможността за получаване на  перманентна обратна информация за успеваемостта , осигурена от системата с портфолиата, която е изключително полезна и от гледна точка на личната мотивация на децата- сами нанасят резултатите си от постоянните тестове и проекти и оформят  графика на успеваемостта си, което е стимулиращо. Явно подходящи за съответните възрастови групи са и темите и помагалата с които работят (Дисни герои в учебниците, книжки с класически приказки, приятни песнички и т.н.).
 Не ми харесва прокрадващото се в отделни моменти леко бюрократично отношение, присъщо на една сигурна в популярността си школа, изразяващо се например при фиксиране на групите по часове, изненадваща смяна на преподавателя или отделни изцепки като например печатна грешка в тест, която прави невъзможно решеване на задачата или въпрос в тест за неизучена до момента дума. (Последните са дреболии, но ми костваха доста обяснения  за световната несправедливост, да не кажа за законите на всемирната гадост, когатато костваха на дъщеря ми няколко фатални процента, делящи я от прословутата стипендия.) Та така. Иначе за "Фарос"-за  немски ми предложиха прекрасната численост от две деца в групата , но за английски-нямам информация. Цените са им по-високи. Успех в избора! Peace

# 23
  • Мнения: 315
Мисля, че от гледна точка на родителя идеална школа не съществува.
 Успех в избора! Peace
благодаря!съгласна съм с твоето мнение.успех на дъщеричката ти.
с мъжете е малко по-трудно...
благородно ти завиждам затова, че тя се мотивира сама и учи, докато ние още приемаме всичко за игра и трябва да учим заедно - иначе не ни е интересно.... Twisted Evil
май наистина няма идеален вариант.

# 24
  • София
  • Мнения: 478
 Блгодаря и аз. Струва ми се, че проблемът идва с писането. Наблюденията ми са, че първолачетата в групата на дъщеря ми имаха по-големи затруднения, особено в началото, т.к. нямаха още утвърдени навици в писането и на български. Ние умишлено започнахме във втори клас, но трябва да се има предвид, че бе учила на говоримо ниво в детската градина, отрасна с филмчетата "Magic English", "Ozmo" на BBC  и сама търсеше контакт с езика най-вече за да се справи с вездесъщите компютърни игри. И да... мъжете. Тази битка ми предстои, живот и здраве Laughing! Отсега събирам сили, но тръпки ме побиват, като виждам упоритата съпротива от страна на синовете ми, когато се опитвам тенденциозно, с някаква образователна цел да насочвам вниманието им към определен диск, книжка или компютърна игра, дори иначе да са им любими- проблемът е, че точно в този момент не те взимат решението ooooh!
 А за добро овладяване на говорим английски, на уменията за свободна комуникация съм чувала добри неща за системата на "Берлитц", но нямам лични впечатления.

# 25
  • Мнения: 7 474
И аз съм се ориентирала към Британика на Кр. село Thinking

# 26
  • Мнения: 901
Пак да припомня, че в Британика миските се сменят по 3-4 за година и всичките са просто със завършена английска гимназия някъде, принципно. Иначе няма лошо и в Британика, колкото и миски да се сменят, те нямат място за сядане в класната стая, стоят прави като сладкарки по няколко часа, обличат ги официално и ги преследват за всяко действие. Ако искате нещастна млада жена да преподава на детето ви някакъв английски за доста пари, Британика е мястото.И успех.

# 27
  • На село
  • Мнения: 873
Дъщеря ми (12г.) посещава филиал "Прага" от март 2007. Преди това 5 години учи английски при частен учител, благодарение на който получи доста висока степен на владеене на езика. Нещата, от които не съм доволна в "Британика": за една учебна година смениха 3ма преподаватели (последната ни преподавателка е рускиня, която, за късмет, говори английски без акцент); знанията на дъщеря ми не са така задълбочени, както когато взимаше частни уроци, има известни пропуски в лексиката, които не са съвсем без значение. Има и доста неща, от които съм доволна - информираността на родителя относно отсъствия, домашни и проблеми в овладяването на материала; възможността за допълнителни консултации.
На есен щерката ще е 7ми клас и й предстои кандидатстване - няма да посещава Британика, но не мисля, че това ще е някакъв фатален пропуск.

# 28
  • София
  • Мнения: 478
   С риск да стана досадна, се включвам отново, защото предпоследното изказване ми се вижда доста тенденциозно. Whistling Относно ценза и текучеството на преподавателките- за година обучение при нас промяната през втория срок бе предизвикана единствено от прегрупирането на децата вследствие на различните смени в училище, иначе съставът на миските поне за началното ниво бе постоянен. Съвсем не бих казала, че те са били изнурени и нещастни недоучени девойки-напротив, поне при нас ( и особено преподавателката ни през втория срок) бяха изпълнени с ентусиазъм и хъс, който се предаваше и на децата, което лесно може да се провери с "надаване на едно ухо" пред вратите на кабинетите от бдителна родителка като мен Wink.   А за образователния ценз-без да съм правила обстойното проучване на някои по- осведомени от мен Sunglasses, не мисля, че гаранциите в една относително утвърдена и все пак с традиции школа могат да бъдат  чуствително по-малки от тези в други подобни центрове за езиково обучение. А от друга страна, смятам,че поне за началния етап, при наличието на правилен подход към децата, желание за работа и стриктно придържане към конкретна строго рамкирана от съответните помагала и учителски ръководства международна методика на обучение, шансовете да се постигнат добри резултати са по-добре обусловени, отколкото ако се стъпи само върху простото наличие на университетска диплома, високи претенции без адекватен подход към децата или факта на националната принадлежност на учителя например.

# 29
  • Мнения: 6 507
Синът ми завърши всички нива на "Фарос "във филиала на "Бели брези"и от началото до края беше с една "мис".Много съм доволна,научи езика.Изкара курс и изпит за първото ниво на Кембридж сертификат с отличен и сега започва курс за второто ниво. Зписах там и дъщеря ми,за мой късмет при същата "мис",която е страхотна и много се надявам и нея да изкара до края Praynig Така ,че моя съвет е" Фарос"-програмата е добра,децата усвояват езика и натоварването е нормално.И двете ми деца ходят с голямо желание и удоволствие! Peace

Общи условия

Активация на акаунт