Образователните системи по света

  • 12 824
  • 119
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: X
benissima, дай си време
почти всички сме минали през такъв период
какъв ще е изхода не се знае

най-добре да решиш окончателно след поне 1год престой, последван от ваканция в БГ, после пак поне 6 мес престой
така нещата си идват на място
сега реагираш с чувства, а не с мозък, без да се обиждаш плс

а това с молива не знам защо е такава трагедия
явно в цяла Зап. Европа се практикува
и за образ. с-ма - отдаван аз лично се убедих, че нашата е доста зле
ако не вярваш - купи си учебника за 3 клас ЧиО и се опитай да го разбереш, както и как едно 9год дете би стоплило високопарните професорски изгъзици в него
а това е само началото

лек ден

# 31
  • Мнения: 2 761
Целта на смесването на класове (деца от различна възрастова група и с различно ниво на работа) е точно тази, за която повечето от вас пишат: да се даде възможност на всички деца да работят на ниво, подходящо за тях, без никое дете да се чувства "изостанало" или не на мястото си, бидейки отделено от връстниците си и поставено в група от деца на различно ниво емоциално/физическо/умствено развитие.

За смесване на децата в детската градина може да си има предимства,но те са за най-малките.За големите това е по-скоро недостатък.
А да смесват класове за мен е недопустимо.Или да смесват нияколко групи деца в градината-това за мен са американски глупости,които бавно,но сигурно си намират място в европата.
Не смятам,че детето ми трябва да се социализира с всички,които му се натрапват чрез това смесване.То си е индивидулна личност с негови предпочитания и ще си избере само с кой да си общува.Така както аз избирам.Ако някой иска да обърне внимание на индивидуалните му особености,това става в малка група,а не сбирщина от 25 деца примерно,което е доста изтощително за едно мако човече.Но явно това е тенденцията-да свиква от малко,понеже после ги чакат големите офиси,където те изстискват като лимон и ти скапват живота.

Писането с молив пък е абсолютна глупост!!!По-добре е да си пише с химикал и даскалицата да минава после с червен молив отгоре,или самото дете да си пoправя,за да види къде греши и да внимава следващия път.

# 32
  • Мнения: 323
Ужас и аз изпадам в нужда да си видя близките или да се върна окончателно,ама като съм скъсала нишката,направо ме хваща страх.
Колкото по-малко деца има в един клас,толкова по-добре се работи индивидуално с всяко от тях.А са моливите и тук в Австрия пишат с моливи и това малко странно ми се видя,така и не получих отговор каква е целта.

# 33
  • Мнения: 391
Аз нямам никакви притеснения относно образованието. По-добре се справят като държава, общество и научни постижения от българите, какво да ги критикувам.

# 34
  • Мнения: 2 761
Ами аз ако не искам детето ми да пише с молив какво става?
Нашите родители са пишели с мастило на времето и доста добре се опаравят с правописа.
Стреса не идва от химикала,ами от други работи...потресена са от безумщините им.

# 35
  • Мнения: 780
Оmega, ако детето ти беше примерно от тези, които могат да работят на по-високо ниво и се отегчават и губят интерес поради недостатъчно умствено стимулиране, или ако детето ти беше от тези, които имат нужда от повече време и повече помощ, какво би предпочела за детето си? Да остане в клас, където определено ще бъде подтиснато от чувство за непринадлежност и няма да получи това, от което има нужда, или в смесен клас, където се сформират групи в зависимост от нивото? При втория тип класове може да се говори за много по-голямо зачитане на индивидуалността отколкото при първия.

Какво точно имаш предвид под "сбирщина от 25 деца"? Не разбрах и момента със социализацията. Кои деца смяташ че са натрапени на твоето дете?

А дали детето пише с молив или химикал май няма много значение щом "даскалицата" минава и поправя с червения молив отгоре. Ако обаче детето пише с молив, то има възможност да се опита да се поправи преди даскалицата да е минала да му очерви работата. И още нещо. Ако са стигнали до там, че червеният химикал да е средството да накара едно дете да внимава, не се надявай на големи успехи.

# 36
  • Мнения: 2 761
mili46,oтносно класа-не ми е време да избирам от сега.Може и да съм в БГ-то дотогава,където ще мога да си позволя частно училище.Където надявам се да не пишат с моливи.

Казвам,че 25 деца в една стая или 2  са много.Не казвам,че има натрапени на детето ми,просто на мен биха ми пречили 25 човека в това пространство,същото е и с децата.

# 37
  • Мнения: 994
Оmega, ако детето ти беше примерно от тези, които могат да работят на по-високо ниво и се отегчават и губят интерес поради недостатъчно умствено стимулиране, или ако детето ти беше от тези, които имат нужда от повече време и повече помощ, какво би предпочела за детето си? Да остане в клас, където определено ще бъде подтиснато от чувство за непринадлежност и няма да получи това, от което има нужда, или в смесен клас, където се сформират групи в зависимост от нивото? При втория тип класове може да се говори за много по-голямо зачитане на индивидуалността отколкото при първия.

Изявените деца при нас се събират по отделно. Има си и различни програми за талантливи деца. в началното училище не смесват деца от различни по възраст класове.

И за мен 25 деца са много за един клас, колкото и да са напреднали.

От постоянното триене, писменните им работи изглеждат толкова ужасно, че много по-красиво би седяло червеното, порпавено от учителката. Поправеното ще е стимул за по-добро представяне следващият път, докато затрита мацаница води само до свиване на рамене и търсене на по-добра гума!

# 38
  • Мнения: 11 315


И за мен 25 деца са много за един клас, колкото и да са напреднали.


Ама как ще се много 25 деца? Shocked
Едно време в България сме били по 30 деца в клас и никой не се оплакваше, че сме много.
По какви критерии определяте колко "много" трябва да са децата в един учебен клас.
В много от страните на Запад са по толкова, което значи, че са си направили сметката, че това е оптималното число деца, с което може да се справи една учителка

# 39
  • Мнения: 994
За мен са много. И аз съм учила в клас с 30 деца на една учителка, това обаче не означава че сме получили ефективно обучение.
За нашия дистрикт мисля че позволения максимум е не повече от 20 деца на 1 учител. И то не за цял ден. Класовете са разделени на групи от по 4 деца и учителката работи отделно с тях, докато друг помощник се занимава с останалите деца.  Дава възможност на учителката да обърне внимание на всички деца според нуждите им. Както вече казах, по-будните се отделят, но има и специална помощ за изоставащи деца, на които им се помага отделно, за да не трябва учителката им да губи повече време с тях за сметка на останалите. Затова колкото по-малко деца, толкова по-добре.
Имало е година, когато в класа бяха 14 деца - много добре се отрази на детето ми.

# 40
  • Мнения: 2 761
И ние бяхме 30,че и отгоре,понеже бяхме от първите експеиментални.Доста е натоварващо,а за учителите още повече.Имаше по-възрастни учители,които успяваха да се справят с дисциплината,но при други беше пълен крах.
В 11 клас изведнъж ни направиха нови паралелки от по 20 човека.Беше доста по-спокойно.
Това,че на Запад са решили да бъдат по 30 изобщо не го прави автоматично правилно.За това има доста по-различни причини,които нямат нищо общо с благото на децата.

# 41
  • Мнения: 2 093
Тази тема се измести от врьщане кьм училищата, така че и аз ще си кажа мнението за училищната система. Пьрво ми е малко странно как се критикуват училищните системи по света, особенно ако се сравнияват с бьлгарската. Учила сьм по времето на комунизма в Бьлгария и изобщо нямам добри спомени, както и добри оценки и определно мога да кажа че бьлгарската система те караше да се чустваш глупав. Училищата изобщо не сьздаваха творечска среда, а по скоро те плашеха. Аз още си спомням какви кобри бяха учителките по  история и химия. да не говорим че е немислимо да обсьждаш материала с учителката ако имаш проблем, учителите винаги са били много дисцанцирани от учениците и само се оплакваха на родителите по родителските срещи. Университетското образование е дори по зле. Учеше се 5-10 дена преди изпит и след това си клатиш кракара през останалото време на годната и си взимаш тапията накрая. С малко изключения, беше много по трудно да се влезе в университет, отколкото да се завьрши такьв. Минеш ли приемните изпити и си осигурен за следващите 4-5 години. Една позната изкара МИ с преписване. Сигорна сьм че не работи като инжинер.
Образователната система в Торонто не е идеална, има много кофти училища, но има и много добри. Тук е обществена тайна, че много хора се местят от един квартал в друг,само заради училището. Правят се проучвания, когато децата са още малки и се решава кьде да ги запишат. Ако училището не е добро, хората имат избор да се преместат, никой не е вьрзан да учи в сьщото училище. Допьлнително, че тук има частни училища,някой от тях струват почти толкова колкото ми излиза детската градина в момента. Различни хора ще ти кажат различни неща за училищата-добри или лоши, вьпроса е с кого разговаряш. Това че някой се оплаква, не означава че системата е скапана. Да не говорим за университетите, защото тогава сравнението между бьлгарските и канадските е доста жалко. Учила сьм и при двете системи (тук в колеж) и разликата е от земята до небето.  Най-важното е че човек има вьзможност да се образова по начина по който иска.

# 42
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 782
Мога да изкажа мнение само за Калгари, но колеж които подготвя от готвачи до филмови режисьори, като минава през инжинери(тук думата е с друго значение), счетоводители и застрахователи, за мен си е чиста проба фабрика за пари. В работата си се сблъсквам с кадри от тази система, е глупостите им ме хвърлят в музиката

# 43
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 782
Да не говорим за повсеместното използване на калкулатор, ами 2 по 2 си е 4 и няма смисъл да ми се проверява на калкулатора.

# 44
  • Мнения: 1 783
Тази тема се измести от врьщане кьм училищата, така че и аз ще си кажа мнението за училищната система. Пьрво ми е малко странно как се критикуват училищните системи по света, особенно ако се сравнияват с бьлгарската. Учила сьм по времето на комунизма в Бьлгария и изобщо нямам добри спомени, както и добри оценки и определно мога да кажа че бьлгарската система те караше да се чустваш глупав. Училищата изобщо не сьздаваха творечска среда, а по скоро те плашеха. Аз още си спомням какви кобри бяха учителките по  история и химия. да не говорим че е немислимо да обсьждаш материала с учителката ако имаш проблем, учителите винаги са били много дисцанцирани от учениците и само се оплакваха на родителите по родителските срещи. Университетското образование е дори по зле. Учеше се 5-10 дена преди изпит и след това си клатиш кракара през останалото време на годната и си взимаш тапията накрая. С малко изключения, беше много по трудно да се влезе в университет, отколкото да се завьрши такьв. Минеш ли приемните изпити и си осигурен за следващите 4-5 години. Една позната изкара МИ с преписване. Сигорна сьм че не работи като инжинер.
Образователната система в Торонто не е идеална, има много кофти училища, но има и много добри. Тук е обществена тайна, че много хора се местят от един квартал в друг,само заради училището. Правят се проучвания, когато децата са още малки и се решава кьде да ги запишат. Ако училището не е добро, хората имат избор да се преместат, никой не е вьрзан да учи в сьщото училище. Допьлнително, че тук има частни училища,някой от тях струват почти толкова колкото ми излиза детската градина в момента. Различни хора ще ти кажат различни неща за училищата-добри или лоши, вьпроса е с кого разговаряш. Това че някой се оплаква, не означава че системата е скапана. Да не говорим за университетите, защото тогава сравнението между бьлгарските и канадските е доста жалко. Учила сьм и при двете системи (тук в колеж) и разликата е от земята до небето.  Най-важното е че човек има вьзможност да се образова по начина по който иска.

съвсем съгласна с мнението.  Peace

Познати с деца в училище в България в момента са се хванали за главите, че децата не учат нищо свястно, учебниците са сухарски и неразбираеми, пълни с материал неподходящ за възрастта им, учителите немотивирани, родителите супер-изискващи, без покритие.

Общи условия

Активация на акаунт