Интересувате ли се от идеите за ранно развитие?

  • 7 909
  • 125
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 2 270
Надявам се да не вляза в конфликт с авторката на темата  Wink, но пък се чудя, всички тези неща, които тя е дала като примерни игри, а и майките преди нея, не са ли занимания за по-големи деца. Всичко това ще бъде изучавано в училище и в по-големите групи в детската градина и цветовете и геометричните фигури и рисуването ( е, може би само готвенето, към което и моя син има афинитет де) и познаване на букви. Ще бъдат намерени и отговорите на въпросите, какво е дъжда, слънцето и звездите и въобще всичко, което ние в момента предлагаме като лека или доста по-задълбочена информация. Основния въпрос е какво ще прави детето тогава, неговите другарчета тепърва ще се учат как да свързват пунктирни линийки и кой е всъщност червения цвят.



няма проблеми , ако детето предварително знае нещата ,които ще изучават в градината-даже напротив.То е толкова гордо и въодушавено от това,че знае нащата ,които учителката му/в повечето случаи много любим човек/започва да разказва на децата.Много често то даже и "помага",задълбочава знанията си ,получава се един диалог и навлизане в друга ситуация.
Мозъците на  малките деца са като парашут-отвориш ли го работи.Няма проблеми ,че детето знае, по добре е отколкото да не знае

# 76
  • Мнения: 24 467
Първи книжки- на около 6 м. вързаст и наистина, айде не баш на 7 месеца, но да речем към 9-10 месеца децата ми знаеха кое е котето, кое е кучето, кое е магарето, кравата и т.н., като именно ги показваха в книжките. На 10 месеца наред с първите "мама", "тата", "дада" бяха "кола", "мау" и "бау"- именно с произход тези книжки и реално показвани животинки. Не се иска гениалност, наистина.
Мисълта ми е, че въобще не е нужно заниманията да са сложни, важно е да са редовни и системни, за интервал от време, поносим от детето, като при първи негови прояви на разсейване и липса на интерес заниманието се преустановява и се подменя с друго.

# 77
  • Мнения: 884
Абе на 10м-да, тя и Християна сега като я питам къде е котето, къде-кучето, показва, ама на 7-8 месеца да посочва по книжки-за мен е близко до уникалното...
 Всъщност сега прочетох тук , във форума, какво трябва да умее детето на 8м-това ,с посочването в книжка е едно от уменията...

Последна редакция: чт, 31 юли 2008, 16:06 от TIHA VODA

# 78
  • Мнения: 3 092
Привети !
Не мога да се вкл. с нещо оригинално или по различно от това , което сте разказали . Sunglasses
Рисуваме заедно , четем книжки , съчинява разни историй докато разглежда картинки .Наскоро разбра какво знчи думата "рима " и си прави римички от разни думи .Понякога ...всъщност доста често де думата , която римува не съществува - например казва: дума-рума ..когато направи така вдига раменца , усмихва се и сама пита - а какво е това рума ,а кажи ми де  Simple Smile Понякога без да иска казва нова за нея дума , която аз и обяснявам и така се учим на нови думички .Снощи обяснявах какво е пони например докато тя си римуваше думата балони .Не знаеше че понито е малко конче .
Другото ,което и е много интресно е да си играем на куклено шоу .Аз заставам клекнала зад масата и и разигравам разни сцени с пухкавите и животни и тя седнала в другия край на масата също се намесва в диалога и участва .
Вечер често гледаме Animal Planet  и там вече познава доста животни , аз и разказвам всичко ,което знам за тях , къде живеят , с какво се хранят и разни други неща , който знам от обща култура . Simple Smile
Благодаря за идейте ,който ми дадохте  предните постове .  bouquet
Дали считам че това е ранно развитие и дали правя нещо специално ...не просто много обичам да си играя с нея да споделям света си с нея  , това е .Колко чест го правя ли - ами всяка вечер когато се прибеа от работа , а в събота и неделя още по -често .

 

# 79
  • Мнения: 24 467
Тиха водице, при мен така беше и с двете деца, затова го намирам за нормално. За 7 може и гениално да е.
Къде го пише туй за 8 месеца и книжката? Интересно ми е какво друго сме отпущили, според форума.  Laughing
Иначе за този ранен период- 7-месеца до към 10, сме си играли, правили сме гимнастики, люлели сме се, занимания с огледалото, с купички и топчета, гледане на животни в дворчетата, в зоологическата градина, по улицата, обсъждане /от монолог към диалог- бавничко/.
Имам една играчка, подарихме я точно на 10 месечна възраст- 10 полусфери с различна големина и цвят, от които можеш да направиш кула или топки, като ги сглобиш, по избор. Вътре, в получените сфери, сме слагали различни неща и съм питала какво има там, като първо, естествено, съм си отговаряла сама.

# 80
  • Варна, България
  • Мнения: 735
Надявам се да не вляза в конфликт с авторката на темата  Wink, но пък се чудя, всички тези неща, които тя е дала като примерни игри, а и майките преди нея, не са ли занимания за по-големи деца. Всичко това ще бъде изучавано в училище и в по-големите групи в детската градина и цветовете и геометричните фигури и рисуването ( е, може би само готвенето, към което и моя син има афинитет де) и познаване на букви. Ще бъдат намерени и отговорите на въпросите, какво е дъжда, слънцето и звездите и въобще всичко, което ние в момента предлагаме като лека или доста по-задълбочена информация. Основния въпрос е какво ще прави детето тогава, неговите другарчета тепърва ще се учат как да свързват пунктирни линийки и кой е всъщност червения цвят.


Разбира се, че няма конфликт  Wink.  Тези занимания не са самоцелни, на мен ми идва от вътре може би с тези неща да го занимавам, предлагам му ги - харесва ги, иска още и продължаваме. При условие, че знае цветове, форми и т.н. не виждам защо да не продължаваме напред newsm78  Какво ще прави когато другите деца започнат да ги учат, не знам...  Може да му интересно пак, знам ли?! Надявам се да се случи ето това:
[/quote]
няма проблеми , ако детето предварително знае нещата ,които ще изучават в градината-даже напротив.То е толкова гордо и въодушавено от това,че знае нащата ,които учителката му/в повечето случаи много любим човек/започва да разказва на децата.Много често то даже и "помага",задълбочава знанията си ,получава се един диалог и навлизане в друга ситуация.
Мозъците на  малките деца са като парашут-отвориш ли го работи.Няма проблеми ,че детето знае, по добре е отколкото да не знае

Тези занимания са част от много други - правене на къща под масата, ходя му на гости, пия си кафето, той сока, черпим се; игра с топка и балони, с количките, правене на гараж от всевъзможни кутии, спускане на коли по наклонена плоскост (повивачката върши чудесна работа), гасим наужким пожари с пожарната, правим наужким балони с уста (като от дъвка) и ги духаме нагоре да летят, строи с конструктора, прави "квартал" на животните, четем книжки, къса хартия, правим апликации...
Много полезно за фината моторика е късането на лист хартия. (но не като се дърпа, за да се скъса, а внимателно да се почва отгоре) Давам му да къса тези рекламните брошури на метро и на пикадили. Много е забавно  Mr. Green В последствие от тези хартийки може да се налепи нещо...

Сега основното му увлечение е в градинката да кара джип с другите деца и евентуално някоя и друга книжка преди лягане. Гарнирано с песнички, любима: "лека нощ, спайдърмен" и други импровизации.  Mr. Green


Последна редакция: чт, 31 юли 2008, 16:40 от voltage13

# 81
  • Мнения: 639
Стига бе хора,казах че на 8м. и то съвсем не е гениално това,имам предвид ,че като питам къде е мечето и показва,къде е каката показва,Радостина много добре го е обяснила.И вече към 9м -10м..,когато аз разказвам историята и задавам въпроси ,като какво направила каката и тя отговаря ам,ам  и сочи момиченцето,къде е мама меца и ръмжи като меца като я показва, ей такива подобни и въобще не ми е гениално детето,точно пък аз дето и грам амбиция за нея нямам ,недей те така. Embarassed

# 82
  • Мнения: 24 467
Ми добре, нали и ние това пишем.
А да попитам мамите на двегодишни деца, специално ме интересуват- имали ли сте отливи на интерес по отношение на книжки, песнички, мозайки и конструктори? Питам, защото при нас до скоро интересът беше много силен, а от месец насам предпочита да играе само с конструктора, да прави гаражи, да играе с коли и топчета. От книжките не иска приказки да му чета вече, само енциклопедии с животни- кое как се казва, къде живее, с какво се храни. Дали го мързи сега, през лятото или понеже отпускуваме се глези... newsm78 Преди и мозайки искаше, и рисувахме, а сега- само коли, топчета и животни, цял месец вече.
Понеже говорим и за стимулиране та задавам конкретен въпрос.

# 83
  • Мнения: 3 092
А да попитам мамите на двегодишни деца, специално ме интересуват- имали ли сте отливи на интерес по отношение на книжки, песнички, мозайки и конструктори?
ами да , не точно за тези неща , но е имало .
Оставяла съм я и съм насочвала вниманието и към нещо друго и ако "подаде "  продължаваме с новото и интересно забавление    Wink

# 84
  • София
  • Мнения: 1 877
и аз се интересувам Hug
водя се по детето и само й давам идеи,пък някога приема, някога си прави каквото си иска Crazy

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
Омръзнало му е на детето с тези книжки. Иска да строи. Създало си е концепцията и схемата за това как изглежда улицата или квартала, къде има коли, как се движат, какво има на улицата и т.н. Иска да пресъздаде средата, в която живее. Сигурно ако живеехте на село щеше да реди крави и кокошки  Laughing. На периоди са, възползвай се.

# 86
  • Мнения: 4 613
аз се интересувам от идеите за развитие на детето , без значение дали точно това е за тази възраст или не , не всички деца са еднакви и точно на 2г трябва да знаят едни и същи неща , има деца които просто наизустяват , други разбират наученото ,има си минимум критерии колкото повече естествено по добре
до дете си е дали после ще му е интересно когато връстниците му започват да  научават ,а той го знае , винаги има какво да се донаучи , пак си е до дете  и до възпитание дали ще се главозамае че много знае и ще се надцени

в една книга си спомням че четох че детето трябва да  се докосне  до всички области , но само докосне за да може като му дойде времето да е запознато и да го усвои по добре

както всеки човек така и децата са различни по интереси
има деца които  колкото и да ги поущряваш за кратко им превличаш вниманието към занимателните игри - мойто дете е засега е такова , но пък е и на периоди, обикновенно всичко бързо му омръзва
виждала съм и такива които с часове могат да разглеждат една книжка или да си играят с една играчка и до темперамент е
моите наблюдения върху мартин засега са че  повече го  влече техниката , отколкото  например рисуването в къщи той пуска уредите , на ти е с телефоните , сглобява прахосмукачката , влиза си сам в  папките на компа намира си филмчето което търси и си го пуска , прехласва се по инструменти с една отверка например може 30 мин да чопли , докато новата книжка на която се радва с глас като я види ще я разгледа за 10 мин, обича музика , броилки ,искаш ли да го зарадваш купи му нова кола -това му е най- голямата страст

като заключение искам да кажа че е много важно всичко да е умерено , да не се пресилват  нещата , да се следи и насърчава интереса и таланта на детето, защото е много тъжно когато се види как един  родител с болни амбиции проваля детството и обърква мисленето на собственото си дете

# 87
  • София
  • Мнения: 1 715
Интересувам се Simple Smile И не защото искам да направя детето си специално, а за да и създавам непрекъснато нови емоции. И да хвана навреме заложбите и.
Дъщеря ми още е малка, но съм я водила доста на куклен театър. Харесва и. Смятам, че е музикална. Непрекъснато танцува, пляска с ръце, дори възпроизвежда точно някои части от мелодия. ПО тоя повод я водих на музикална работилничка за бебета, където се пеят песнички с показване с ръце, движения на тялото, имитиране на животни. Родителите го правят, а децата (6м-3г) гледат и копират. В групата не видях някое дете да се отегчава, тъкмо обратното. Отделно вкъщи слушаме музика - детска, класическа и всякаква друга Simple Smile Има си детско пиано със звучене като истинско.
Играем на разни игри, четем книжки, назоваваме предмети, рисуваме, редим пъзели, матрьошки, слагаме фигурки с различни форми на съответни места.
Беше на 1,5 месеца, когато започнахме да я "учим" да плува във ваната - първо с инструктор, а после само с нас. Сега ходим на басейн и на море Laughing
Играем често с топка.
На този етап не налагам ограничения, предлагам всичко, за което се сетя. Черпя идеи и оттук Hug Постепенно детето ще си покаже дали интересите му са в някоя конкретна наука, спорт или изкуство.
Не мисля, че ако е по-напред от връстниците си, задължително ще скучае. Може да се включва по-активно, да му е по-лесно и в свободното си време да усвоява нови и нови неща.
Разбира се, от значение е средата, съответно средствата. В моя клас в основното училище имаше деца, дето едва сричаха в 3-ти клас и такива, дето сами си избираха какво допълнително да си четат за кеф. Повечето бяхме от вторите и се дърпахме един друг напред. В среда, където преобладават първите, дърпането е назад.
И не е важно толкова детето да се показва и състезава, колкото да прави нещата от душа и да се забавлява истински.
Някой беше споменал, че детенцето при Слави, дето знаело столиците, е зубрило. Ами не вярвам. Брат ми, който сега е на 28г, знае същото - всяка една точка по картата. Интересно му беше. Започна в 3-4 клас с енциклопедии за животни, мина през човешкото тяло и свърши с географията. Има сигурно над 1000 карти, но не просто ги колекционира, а подробно разучава, чете за всяко едно място и неусетно запомня имена. Да спомена, че не работи в тази сфера. Това е само хоби Wink

# 88
  • Мнения: 4 784
Не е точно на самотек, но не съм и с болни амбиции. За определени неща се старая да го напътствам, да му показвам и обяснявам.

# 89
  • Мнения: 24 467
Омръзнало му е на детето с тези книжки. Иска да строи. Създало си е концепцията и схемата за това как изглежда улицата или квартала, къде има коли, как се движат, какво има на улицата и т.н. Иска да пресъздаде средата, в която живее. Сигурно ако живеехте на село щеше да реди крави и кокошки  Laughing. На периоди са, възползвай се.

Сигурно, но неговото вече избива на мания. Ето, снощи сме чели: "Автомобилно състезание в гората", една малка енциклопедийка за...м, да, за коли, даже знае къде е двигателят, къде се поставя бензин/газ и защо, акумулатора, жабката, марки коли, цветовете вече ги минахме, с колите- разбира се. Ако колите имаха различна геометрична форма до сега с геометрията щяхме да сме на ти и да обсъждаме прави, тъпи и остри ъгли, кръг, квадрат, триъгълник. Къпе се с колите. Прави им гаражи. Приспива ги. "Храни" ги с газ и бензин. А, четем и учебника на големия по Безопасност, обожава да му показвам кръстовището и от къде баткото се движел правилно и къде било неправилно, светофара, тръгни- спри. Дори от мозайката правим коли. Просто си разсъждавах дали не е прекомерно рано за такава "тясна специализация" и не се ли пропускат други неща така, разсъждавам просто, сравнявам и анализирам. Сред останалите му приятелчета няма такива насочени подчертано в дадена област. Преди също е имал такава настройка, но сега ми е чак като болен.

Иначе Мила-мама гледам, че ходенето на цирк и куклен театър е голямо преживяване, говори се цяла седмица за него. Мисля, че децата след година и половина не са никак малки. И преди това не е проблем да се заведат /първият ни цирк беше на година и 4 месеца и много си падна по животните/. Съгласна съм и с дадения пример от теб за интерес в дадена област и ранни успехи, които не са винаги свързани със "зубрене".

Общи условия

Активация на акаунт