Консултация с логопед - тема 3

  • 170 450
  • 759
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 3 687
Синът ми е на 3 г. и 10 м.  В градината е минал логопед и е прегледал децата. На листчето, което получих е записано: Общо речево недоразвитие 3-то ниво, Полиморфна дислексия и аграматизъм , преобладаващи 2-срични думи, липсват части на речта, размени на срички в думата, буквите Т, Ж, Ч липсват и мн. др.

Трябва ли да ме притесняват горните диагнози?


# 16
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 712
Синът ми е на 3 г. и 10 м.  В градината е минал логопед и е прегледал децата. На листчето, което получих е записано: Общо речево недоразвитие 3-то ниво, Полиморфна дислексия и аграматизъм , преобладаващи 2-срични думи, липсват части на речта, размени на срички в думата, буквите Т, Ж, Ч липсват и мн. др.

Трябва ли да ме притесняват горните диагнози?


Или колегата се е объркал или ти, но сигурно е имал предвид полиморфна дислалия, а не дислексия. Диагнозата по-скоро е,  да те притесни до толкова, че бързо да вземете мерки и редовно да посещавате логопед и да следвате препоръките му.

# 17
  • София
  • Мнения: 3 687
Благодаря за бързия отговор Лого5ка. Да аз грешно съм прочела и съответно преписала, става дума за полиморфна дислалия. Искам да питам какво означава "Общо речево недоразвитие 3-ниво" на 3 г. и 10 м.?

# 18
  • варна
  • Мнения: 1 395
 Здравейте,моето момченце е на 5 месеца, родено е с атрезия на хоаните, оперирано на 10ден, със сонда през устата е хранено 25 дни.След това го научих да се храни с биберон за около седмица, много бавно се хранеше,само с каучуков биберон от тези със специалната сплескана форма,като прехапваше долната устна навътре.После се оказа,че има хидроцефалия,поставиха клапа на 40 дни.
 Долната челюст му беше доста недоразвита,небцето е високо, та прочетох, че се препоръчва биберон на Нук и купих такъв, с него смятам че правилно се храни и вече по-бързо. А челюстта сякаш пораства, струва ми се че разстоянието вече не е така голямо между двете.Няма много слюнка още, и не са му приятни кашави неща из устата, силен позив за повръщане има, като си налапа ръцете.Има и рефлукс.
 Към втория месец почна да издава гукащи звуци, после към 3-4м някакви нежни мяукания, със сигурност га и агух ,ге, чува се понякога нещо като глю и м някъде из поредицата.
 Като му говорим ,или като пея ,понякога се включва и той, на една музикална играчка нещо също й "говори",като заспива си напява сам ммммм,мммм...Изписах всичко това, защото знам,че има значение. Страх ме е да нямаме някакви проблеми с проговарянето и затова ако може да ми кажете как да го стимулирам да издава звуци, нормално ли е досега за възрастта, някакви упражнения за езика и как да го захранвам,за да свикне с по-гъсти неща. че вече е ред за пюрета.
 

# 19
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 712
.... Искам да питам какво означава "Общо речево недоразвитие 3-ниво" на 3 г. и 10 м.?

Първо ниво- липса на реч
Второ ниво - има реч, но тя е бедна, фразеологична, с неправилно произношение и граматически неправилно построена.
Трето ниво - като цяло добре сформирана реч. Детето като цяло говори и му се разбира, търси контакт, но е с неправилно произношение. Наблюдава се разместване или изтърване на срички в думите, аграматизъм, беден изказ с прости изречения, пропускане и не владеене на езикови частици.

orhid, специалистите от" Пумпелина" Katosun  и nnnnina могат много добре да те консултират за превенцията на езиково-говорните проблеми, както и да те насочват и подпомагат при хранителната терапия. Успех! Свържи се с тях на лични.

# 20
  • Мнения: 156
Благодаря за полезната тема. Дъщеря ми е вече на 6 год. ь все още не изговаря някои звуци правилно. Ходеше на логопед в детската градина, но според мен петте минути на седмица бяха недостатъчни. От миналата година ги няма и тях -- в детската вече няма логопед. Водех я в една детска градина в кв.Лагера специализирана за деца с говорни нарушения, но от лятото не я посещаваме. До момента в който открих тази темичка и разбрах за Националния логопедичен център. Обадих се онзи ден и вече имаме час за консултация и тръгваме отново. Директорката на центъра беше много отзивчива , логопедът при който ще ходим също - въобще всички с които говорих . Адмирации   Hug

# 21
  • Мнения: 2
Здравейте!В този форум попаднах случайно и не мога да не ви разкажа за успехите на моето пораснало вече дете-6 год.,нещо което трябваше да споделя отдавна!
      Дъщеря ми беше с изоставане в говорното развитие-на 3 г. не говореше,казваше само мама и отд. срички, правеше изречение с жестове,без друго заболяване или увреждане.Живеем в Плевен и бе истински ад докато намерим логопед.В детската градина отказаха да се занимават тогава.Предлагат ми помощ сега,когато проблема е почти разрешен.Дължим специална благодарност на г-жа Елеонора Веселинова - логопед с дългогодишен опит от логопед.детска градина в с.Тотлебен,която самоотвержено 3 години работеше с дъщеря ни и с нас- нейните родители и постигнахме невероятни резултати.Наша осн. идея беше детето да не бъде отделено от връстниците си - в елитна плев. детска градина,а да се интегрира като му се внушава самочувствие и увереност. Имахме проблеми и с концентр. на вниманието,но с подходящи упражнения те се решиха.Детето е много упорито и старателно.Вече е в предучилищна група-покрива 75% от държ.образ.изисквания.Има още дефекти в говора и нужда от обогатяване на речника,но ще се справи!
   На всички родители от провинцията търпение постоянство и най- важното потърсете наи-бързо компетентна помощ!     

# 22
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Скъпа BOBO442 смятам че даваш много смелост на майките на дечица с речеви проблеми, и ще си позволя да "поспамя" малко: ще ти бъде ли възможно - след като сте имали проблеми с концентрацията да споделиш за тези упражнения за преодоляването и в една друга тема тук във форума? Темата е "Хиперактивност с дефицит на вниманието" вече сме на тема № 6 по този въпрос, темата е в същия подфорум" деца с увреждания и хронични заболявания". Мисля че има много неща, които можеш да споделиш, пък и да почерпиш като опит и подкрепа.  bouquet

# 23
  • Варна
  • Мнения: 2 048
Здравейте ,  бих искала да ви помоля да ми препоръчате детски логопед във Варна , понеже в Логопедичния център няма места до втория срок, а  и без това доста отлагахме досега , синът ми е втори клас и има  проблеми и с говоримата и с писмената реч.

И аз се присъединявам към това питане. Моят син е в първи клас, има проблем с 'Р'-то. От училище - няма места до втория срок. Търся друг вариант. Ако някой може да препоръча добър логопед във Варна... baby_neutral baby_neutral

И да попитам и за малката - на 3г.2м. е, проговори рано, речта й е почти като на възрастен  Mr. Green, но фъфли... Като казва - с,з,ш,дз си пъха езика между зъбите и се чува фъфлене. Не ходи на детска градина, та си мисля и нея да заведа. Въпросът ми е - рано ли е при нея за някакви упражнения?

# 24
Здравейте, моят син е на 3г и 10 месеца и заеква.Започна от миналата година като до преди един месеца не беше заеквал /през лятото/ Не е постоянно, но от 1 месец ме много тревожи защото на почти всяка дума повтаря по 2 пъти първата сричка или буква.Той започна да говори много рано на 1,4, "Р" неможе да казва, не говори бебешки, но това със заекването много ме притеснява и дори се чувствам виновна, че му се карам по строго по някои път, затова сега се старая въобще да не му повишавам тон.Някъде четох, че между 2 и 5 години се случва при децата които говорят много бързо, като при нас, но от друга страна проблема не е за подценяване
Посъветвайте ме за логопед в София и дайте адрес на някои Логопедичен център в  София
Благодаря предварително

# 25
  • Мнения: 542
И да попитам и за малката - на 3г.2м. е, проговори рано, речта й е почти като на възрастен  Mr. Green, но фъфли... Като казва - с,з,ш,дз си пъха езика между зъбите и се чува фъфлене. Не ходи на детска градина, та си мисля и нея да заведа. Въпросът ми е - рано ли е при нея за някакви упражнения?
Здравейте,
не е рано  - трябва да се промени моторния образец - междузъбната позиция на езика. Когато това стане утвърден модел, е по-трудно за промяна. Не е толкова страшен проблема и не отнема много време. Потърсете логопед - мамите от Варна могат да ви дадат координати.
Успех
 Flutter

# 26
  • Мнения: 122
Здравейте. Синът ми е на 3г. и почти 1 месец. Има проблеми с говоренето. Речникът му е много беден. Изцяло изговаря не повече от 10 думи като само мама и тати са съвсем ясни, а при другите изяжда поне 1 буква(например"свърши" изговаря като "съши"). В градината има логопедка, но поради късните ремонти все още не е разговаряля с децата от 1 група. Аз говорих с нея, но тя смята, че трябва да работи с него малко по-късно, за да не му е голям стрес в едно с тръгването на градина. Въпроса ми е първо трябва ли да се притеснявам, че имаме голям проблем(нещо от рода на недовършена мозъчна кора, което логопедката беше споменала, без да види сина ми), да го заведа ли някъде за ъочна диагноза на проблема и трябва ли да побързам с започването на работа с логопед?

# 27
  • Мнения: 542
Здравейте Milena_tn,
за диагностиката на такава "диагноза" е нужна консултация с невролог и най-вероятно образна диагонстика като скенер или магнитно ядрен резонанс... В сферата на логопедията - детето на тази възраст може да бъде стимулирано в произносителните си умения, речниковата пасивна и активна употреба, комуникативните си умения - предимно под формата на игра. Не е наложително да се обяснява на детето, че има говорен проблем, за да се мотивира за работа - децата имат водеща дейност във възрастовите си периоди и е подходящо да се използва за установяване на контакт.
За детето - потърсете консултация за терапия с логопед, а за ваше спокойствие - потърсете и мнението на невролог или психолог, за преценка на общото психо-моторно развитие.
Успех
 Flutter

# 28
Здравейте! Аз съм логопед и моето мнение е, че логопедичната работа е много индивидуална и успехът се състои в индивидуалния подход към всяко дете. Терапията би била успешна, ако специалистът предразположи детето за работа като създаде контакт с него, базиращ се на практически опит, на личностни и професионални качества. Работата е изключително сериозна и отговорна и ефективността й зависи от добрите стратегии и модели на поведение от страна на логопеда.Изражението на лицето, усмивката, интонацията на гласа и т.н.... са ключ към успеха накрая. Когато се стигне към края идва и удовлетворението от свършената работа.
Контактът с детето, общуването с него започват от момента на раждането.При бебетата се появява "комплекса на оживление", когато им говорите, пеете, духате към косата и лицето,галете ги и т.н., всичко това им носи определена емоция  и  радост.Всичко на този етап е важно! Не подценявайте децата,като си мислите ,че не разбират като им говорите.Всеки контакт:сензомоторен, тактилен и др. са част от комуникацията с детето, което ще помогне по-късно да формира комуникативни умения. Много е важно да им говорите правилно, за да давате правилни модели за подражание! Не говорете с тях на бебешки!!! Бъдете търпеливи!

# 29
  • Мнения: 631
какво представлява Пумпелина ... сграда къща детска градина болница или какво
как изглежда отвън отвътре
възнамерявам да си запиша час искам да съм информирана какво да търся и очаквам

Общи условия

Активация на акаунт