HR- ите шегуват ли се с нас?

  • 13 657
  • 226
  •   1
Отговори
# 225
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
Юлиана, малка поправка-как се възприема в отделното предприятие един одит, каква тежест има и дали се санкционира от работодателите, това си е политика на ръководството, за съжаление-неправилна.

Но, отново повтарям-сертифицирането е доброволно, не е задължително (въпреки че за извършването на много дейности се явява като изискване), когато има забележка, тя няма да бъде санкционирана, както, ако е констатирана от Инспекцията по труда или НАП. Също така, според идеята на ИСО 9001 стандарта счетоводството и финансите не подлежат на проверка. Единствено в частта за персонала и то по отношение на работната среда и обучението, респективно се проверяват досиетата за длъжностни характеристики (дали е квалифициран служителят за съответната позиция, дали е описана пълно дейността му и дали той е осведомен за задълженията си) и дали се водят съответните записи за обучение (непрекъснато подобряване).
Една проверка по ИСО няма да следи дали сте регистрирали договора и дали служителят си е ползвал отпуската, дали са му начислени и изплатени осигуровките и пр. Ако вашите проверяващи го правят, имате всички основания да им откажете достъп до подобна информация.
В качеството си на одитор по тези системи, аз никога не изисквам и не гледам информация за доходи, осигуровки и пр. и винаги неколкократно повтарям, че не сме репресивен орган и не трябва да бъдем възприемани като такива.

# 226
  • Мнения: 2 697
Не казвам, че ЧР са ненужни, но не са задължително условие за добрата работа на една фирма. Пък и от прочететното по-напред оставам с впечатление, че в България ЧР не е много ясно с какво се занимават. Поне не за повечето  от останалите работещи.

Разбира се, че за малка до средна фирма HR не е задължителен, след като броят на служителите е относително малък. В такива фирми е ясно, че дейностите на HR спокойно може да поеме счетоводител, а подбора и управлението - мениджърът, защото обикновено фирмите са неструктурирани и нямат дори и линейни мениджъри. Я си представи обаче фирма с над 200 служители, с актуални поне 5-6 подбора и необходимо управление на служителите? Може би мениджърът между 10 срещи на ден би успял да се справи и с тези задачи? Едва ли. За тази цел се подбират хора, които освен време, имат и малко повече специализирано знание за работа с хората в организациите. За семейни/малки до средни фирми изобщо не говорим в тази тема, не знам защо не става ясно това след толкова много изписани страници Wink Правите някакви генерални изводи на база съвсем ограничен личен опит, а това е адски несериозно Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт