Държавно или частно училище

  • 15 345
  • 196
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 23
*ДО или ЧО ? До среден курс, на О, защо?
Малко да повдигна пердето и…  среда, и пост култура, и огледалото, и пост демократичното развито общество. и разни „други подробности. По темата.

А./ Как звучи по(д) темата насилие/малтретиране, в този контекст? Физическо, психическо, а от скоро и „нова” форма - сексуално и морално. Част от дисциплината ?

Проблемът, ясно, верно – не е от вчера. Но се ъпва, ускорява, има (силен) ръст (ескалация), всяка по-следваща година – като обем, форми, граници и честота! Той,  е част от О-системата. Част от възпитанието, не  (толкова) от дисциплина, т.е. норма, контрол и ред.
А не, как ний* (по-възрастните, виж средна възраст на кадрите в ДО, по nsi.bg) учихме, понятието 2 в 1 –„ред и дисциплина”. Понятие едно!

Едно е да „овладяваш” , всеки ден, 1 000-1 700 деца, ,  ‘сбрани на 1 място (и в голям град), бай дъ елитните школа По-различно е да се „справяш” с (десет, двадесет пъти) по-малко деца и възрастни, в някакви си $ школа. Спор няма? При равни - система, мениджмънт, ресурси. Равни?

Б./ за атаките на алкохол, и това е , вече по(д) темата. Вервайте ми;
В./ за атаките на трева, наркотици, дилъри, зарибяване. И това е по(д) тема;
Г./ за атаките на ножове и пистолети и всякакви-си „оръжия”;
Д./ за атаките на  „голи снимки”, клипчета и интернет и новите технологии;
Е./ за атаките на  медиите и филмите, за (много) лесен и (много) светкавичен, и (много) евтин  достъп до „ разнообразна информация” и „информираност”;
Ж./ за „силата, значимостта, манипулативност и пример” на неформалния лидер – в клас, випуск, школо. По-важен от този на мама и на тати?
Z./  За гражданското общество или чалгата и субкултурата- мутри, (лесни) пари, (млади) жени/к, силикон и цици, риалити ТВ, диско-теки и пари,пари,пари.

Родителите (все) по-трудно ще могат да влияят на дечица. Особено тийн такива – но не само. Кое въздейства по-силно – на психика и поведение? Скелети от стария гардероб?

БГ обществото = „преход”, 20 години и още колко = „ценности и пример за младото поколение” =  чалга, мутри ( само в $О), корупция, рушвети, власт/сила, много пари, (много)слаба/неефективна Държава.
Внимаващи, (у)плашени и де мотивирани кадри, в $О, може би, ли – шот мутри и певачки? Тихо, по-търлъци.Само(предимно) в ЧО, разбира се. Или наабарот? Или - и за ДО, и за $О. И за двете!

Държава, общество, желание, ресурси, работа,система! И, и (малко повече) финанси и пари. Е, пак пари! Мда.
(Почти) всеки не до-финансиран проект е като… най-великият (чийп) брачен обед. Т.

Само в БГ, или глобално, въобще?


Да се върнем на сравнението, и по темата. От точка а, до z.
Ще ми дадете „лоши” примери и да ДО и за ЧО,  като брой или % от всяко, респективно? Да (без пристрастно) (из)мерим, оценим. „Чул съм бил”.Примери на изключения? Грешни, силни (мой) обобщения?  Или за – „и двете в еднаква степен”? Въпрос на гледна точка?

Простете.Ми.
Отговорът (няма множество), тук, е не манипулативно ясен – за теб и мен. Или поне за мен.
Поне за големия град, кораб. Пък и не само, може би.
Морализирам? Лобирам? Противопоставям, агресивно и назидателно, и снизходително? Грешен тон задавам, шот цена нямам, а се упражнявам (не успешно) да се из(и)_явявам, скоро и в политиката.  Аз.

ПС

* = Ний
http://myfreeworld.hit.bg/Hristo_Smirnenski_-_Nii.html

Моят готин психоаналитик ме чака. Хапчетата, гледам всяка вечер – да не пропускам. Не винаги успявам. Ще почна да ги взимам и преди обед. Не е препоръка! Ни съвет.

@Рила  = Честито! Живот, здраве, успех, късмет. И малко повече… Grinning
@Лени Simple Smile = „драстично по-ниска такса” = съгласен. Няма как. Да стане. Мин 5-6 К, лв, целодневно, без транспорт и без (скрити) допълнителни, без обществено финансиране…и с по-малко компромиси.
 А, и без явно/тайно, друго/външно, спонсориране/финансиране – О_беля, или трибуквените „А..”, или „специални” Мин_на_Култ школа, или „наши, ама чужди, наши, бе” училища.
Не, бе, пичове - важно е темата да обсебя. Това ми е целта. Рейтингът-преди всичко. Той, клати...
3619

Последна редакция: чт, 01 окт 2009, 12:39 от Dude_2

# 181
  • Мнения: 50
Аз работя в частна забавачка, допреди малко частна школа... Преди да почна в ЧО (преподавала съм предимно в горен курс в ДО) не знаех, че изискванията на забавачките към учителите са по-големи, едва ли не трябва да улучваш настроението и да лъжеш, че не учат, а играят. В "моята" забавачка има деца от английски семейства и това помага за научаването на езика- децата имат за стимул не получаване на "пчеличка", а те си казват: "щом англичанчето може и аз мога".
Не искам да рекламирам забавачката и затова нека оставя родителите да говорят общо по темата, но изказвам мнение, че ученето е също като водене на преговори в ЧО, а в ДО то е като задължение, но добри резултати може да има и при двете.
Сега кои са по-разглезени не зная, но вечното мъмрене не го одобрявам- като учител трябва да обосноваваш наказанията, та децата да се поучат от грешката си. Например ако дете се клати на стола, трябва да му кажеш защо не бива да го прави- за да не се нарани; а не просто да му се караш.

# 182
  • Мнения: 365
Искам само да ти кажа че един наш татко от училището сподели,че негов комшия си праща детето на ЧУ и плаща 1200лв на учебна година!...


Да, да, а един мармот завива шоколада... Whistling
Не сте доразбрали нещо по веригата.  Peace
[/quote]Ама и моят отговор беше същият,че таткото нещо не е разбрал,но той твърди че много скоро се е интересувал и било точно така! newsm78

# 183
  • Мнения: 23
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2009-10-02&article=295933

Училище на греха
Даскалото и улицата проповядват, че с мързел и агресия ще успееш


Мартин Карбовски

Ако имаше поне един ясновидец в България, вчера сирените щяха да вият не за проба, а за това, което се случва в училището. Това, което се случва с децата - колкото и малко да останаха. Половината от българчетата стават само за общи работници. Чудесна новина за хората с възможности у нас. Сега е трудно да се намерят именно общи работници и всеки се прави на висшист, даже иска и заплата от 1000 лева. А дечицата ни не могат да четат, трудно смятат, историята им е чужда, география се учи вече само на едно място - в Немската гимназия. Според изследването на Организацията за икономическо сътрудничество учениците не могат да извличат информация от текст. Сиреч - и вестник не могат да четат. Колко яко - утре за чистачка в моя вход ще се борят поне три млади жени. Днешната пенсионерка се назландисва нещо.
Това е феноменално откритие и уникален процес. Днешният 20-годишен студент, израснал след началото на прехода, е човек, който не може да пише без правописни грешки. Един мой студент ми написа писмо, в което казваше, че не може да живее "в тази пумия". Друга стажантка по журналистика описва "снушението" си като представя това за разказ за публикуване. Вместо те да се срамуват, на редакциите им е неудобно да им направят забележка. Това е повсеместно.
Висшите училища се молят студентите да се записват в тях
В голяма степен да учиш висше днес е начин просто да отидеш на една дълга екскурзия в София, предимно на издръжка на родителите. Днес има такава песен, детска - "ако ме видиш само по кожа, /ще поискаш по гръб да те сложа/ ако ме видиш само по кожа / ще поискаш брак да ти предложа".
Това е резултатът от бодряшкото постсоциалистическо културно звучене. Наскоро се оказа, че българите са измислили и мобилния телефон. Продължавайте да вярвате в това, докато миете чиниите на модерния свят и вършите общата работа на забогатели нечестно - по времето, когато вие бягахте от училище. Това е и част от културната политика на соцшоумените - хората, които доскоро бяха на власт и искаха след тях да няма култура. Е, постигнахте го.
Нещо се случва. Малките сладки първолаци отиват на школото със старата идея - да пораснат, да могат да четат и пишат, да станат хора. Тази им заблуда се разрушава само за няколко години. Вижте ги в четвърти клас - те са горещи привърженици на всички грехове, от лошата храна до секса и наркотиците. И това нямаше да е страшно, ако не беше мързелът, за който ни казват, че бил средиземноморски. Даскалото и улицата им показват нещо грандиозно - няма смисъл да се стараеш. Излъжи системата - изкарай оценки, но не си напъвай ума. Освен това - утре няма да има кой да ти се смее, че пишеш с правописни грешки. Всички пишат така. Момчетата ще крадат и ще продават наркотици. Момичетата имат други, макар и нетрайни активи.
Това ще се промени в деня, когато на лошо образованите им стане ясно, че или ще са бедни, или ще са в затвора. Днес всички деца вярват, че няма да останат бедни, ако са лоши. Ако са жестоки - ще пробият в живота. Добре дошли в бъдещето.
Една позната, родена през 1970 г., вчера отписа сина и дъщеря си от училище. Децата са в гимназия. Българското училище създава само пороци в малките детски глави. На пръсти се броят даскалите, на които им личи, че искат да преподават. Всеки гледа да вземе парите и да бяга от час. Във вузовете цената е изпята - "изпит в УНСС - двеста лева и едно прасе". Оцеляващите родители и оцеляващите учители правят от децата си полуграмотни свои екзекутори.
Всеки, който иска образование, праща детето си извън страната. Това е краят на една мечта - идва бананизацията и профанизацията. Какво ще стане утре? Маса безработни, които ще чакат държавата да ги "оправя". Това пък е циганизация на проблема. Днес циганите казват - няма работа за нас. Утре половината българи ще мислят по същия начин. И някой ще им бъде длъжен.
Нуждаем се от крути мерки. Ако днес 18-годишните стават само за общи работници, те едва ли ще могат да променят съдбата си тепърва.
Утре ще настъпят Дикенсови времена. Хиляди неграмотни ще търсят правото си на достоен живот и няма да го получат, което ще ги лумпенизира още повече. Понеже не можем да подготвим за тях добро училище днес, нека подготвим за в бъдеще жестоки закони за тези, които от глад ще тръгнат да крадат. Страната ни трябва да премине през катарзис - българите не искат циганската работа, не искат да са общи работници. Но това ще се случи. Сами си го направихте. И това щеше да е нормален процес, ако у нас бандитизмът не беше алтернатива на неграмотността. Като не уважавате училището - постройте нови затвори.
Това е краят на патетиката и резултатът да свържем идеята за добро образование и култура с идеята за социализъм. Нация от 50% общи работници, 25% зидаро-мазачи, 20% домакини и проститутки и 5% олигархия плюс представители на новата културна класа - участници във весели танцувални предавания. За това не е мечтал дори Василий Българоубиец плюс турските султани, взети заедно.
39

Последна редакция: пт, 02 окт 2009, 19:54 от Dude_2

# 184
  • Мнения: 50
Аз няма да звуча толкова песимистично като Дюд 2, а даже ще се позова на учителската гледна точка- мисля, че нещата се подобряват, защото аз, когато дойдох в София, за да стана учителка, именно старота поколение софиянци не искаха за квартирант учителка, защото малко изкарвали и не са толкова зрелищни, че да ги вземеш у дома; навремето учител е ставал човек, който си търси почасова работа.
Мисля, че простотията в избора на идоли свърши с пренаситеността на тв шоута, които представят единствено външен блясък; но и някогашните величия започнаха да се развенчават - ето гледам "Вип денс" и виждам колко детински се държат някои звезди.
Но не си прав, Дюд и Карбовски, че в "модерния свят" не си правят гавра с избора на идоли- като видя рекламата на разсъблеченото дърто, с латентно затлъстяване тяло на Кл. Шифър за парфюм на D&G, ми ида да кажа първите нецензурни думи, които научих на немски. Понеже съм живяла с представители на немската култура, ще кажа, че идеята им за нас е, че българите са избити по време на турското робство и тва тука сме турци с леко рус генофонд. Но пък е добре, че сме/са били българите - да служим/ат като буфер за "смелите" западняци, които ще приемат многомлн. общество, в което правенето на деца и обрязването им е най- голямата занимавка, а тук сме на сериали с повърхностни цицести жени, чието желание е да родят момче, а съпрузите им от радост да пият забранения за мюсюлманите алкохол.
 
Струва ми се, че и всяко следващо поколение не мисли за идното; ето на - пенсионерите все се оплакват, че не им отстъпват място в автобуса, че веднъж се скараха и на бременна жена. 

# 185
  • Мнения: leet
Подкрепям NeliTom,

И споделям, че преди 5 години, когато детето ми беше видимо най- будното, адекватно и любознателно дете в квартала, и всичко, което знаеше на български, знаеше и на английски, го записах в частна немска градина ( за втори език) , с рекламирана най- ниска такса- Резултатът- за 8 дена - почти спря да говори, на 8- ия ден го взех издран до кръв по личицето ( учителките казаха, че сам го е направил, но не бяха сигурни) и от тогава, до ден днешен, за да си "върна детето" , съм дала за 5 години за терапии толкова, колкото да го изуча в някой от престижните европейски университети.

# 186
  • Мнения: 2 843
Аз пък, моля да ме извините, не се заяждам, но някак не виждам логическата последователност в изказването на NeliTom: от него разбирам, че е дошла в София, че е учителка, че е "живяла с представители на немската култура", също така леко буржоазното поколение на старите софиянци не я приемало, че нещата се подобрявали, че била оптимистка, но поколенията не мислели едно за друго. Вероятно имам проблем със синтаксиса и логическите връзки в това изказване, но колкото и да се опитвам да открия идея за последователност, не виждам близост с поставената тема за частното и държавното образование.

# 187
  • Мнения: 50
Вероятно имам проблем със синтаксиса и логическите връзки в това изказване, но колкото и да се опитвам да открия идея за последователност, не виждам близост с поставената тема за частното и държавното образование.
Аз направих коментар на статията на журналиста Карбовски, която бе публикувана и тук. Но мисля, че Dude 2 я публикува, за да направим 1 аналог на нашето образование с чуждестранното такова, като сравним крайния продукт. Но това ще е пак  целокупна оценка на нашето образование, а не поотделно ЧО и ДО.
На мен ще ми е интересно, ако някой обясни разликата в др. държави между ЧО и ДО.

# 188
  • Мнения: 39
Dude_1, 2 ... само не мога да разбера, защо сте повдигнали цели четири стари теми за безмисления спор държавно срещу частно училище? Все пак мислете и за хилядите потребители, които не им е приятно, като влязат във "Деца в училищна възраст' да виждат като заковани само вашите теми.

# 189
  • Мнения: 50
също така леко буржоазното поколение на старите софиянци не я приемало,
Изобщо не става  въпрос за "буржоазия"- точно обратното, казвам, че на учителството се е гледало като на възможна почасова работа през социализма - раб. време повечето е било по 8 часа/ден.
Лошото е, че в малките градове няма ЧУ, а там квартирите са по-евтини, но не съм запозната колко би било популярно 1 ЧУ в провинцията.
Всъщност- не, има частни университети в Правец, но училища- не знам.

Последна редакция: сб, 03 окт 2009, 13:00 от NeliTom

# 190
  • Мнения: 23
mima 123,

Съжалявам. Може би си права.

 Повдигнати те стари теми, съвсем скоро ще “паднат на долу ”  и няма да се натрапват на потребителя на този форум, защото не са заковани (нито искам, нито мога да го осъществя).
Още веднъж,
Съжалявам за причиненото от мен не удобство. Няма да се по втори.

ПС
Модераторът, ако иска - ще реши, дали нарушавам (без да искам) правилата. И…

# 191
  • Мнения: 50
Искам да кажа само за обучението в чужбина като цяло, а и косвено за западняшкото общество. Откакто разбрах, че "Shits" не значи "Леле, мамо", както го пишат в субтитрите, исках да разбера какво ги учат тези напреднали нации. И всъщност се оказа, че те имат не само разделение на труда, но и на знанието, не е необходимо компютърджия да знае химия- пример: не знаех желязо на немски и го написах със символи и казах за Менделеевата таблица- резутатът бе:"що ни занимаваш с някакъв руснак". Дори и в семейството има разделение- бащите не се занимават с отглеждане на деца, а с финансирането им. Нищо чудно, че в наглед нормални западняшки семейства се получават сексуални извращения - там бащите не се интересуват от децата и пораснали ги възприемат като не толкова от тяхното семейство. С това отклонение искам да кажа, че заинтересоваността от бъдещото на децата на Запад не е присъща за родителите и децата сами трябва да си направят избора за образованието от 11-год. с цялата тежест. Не мисля, че по тема образование западняците са нещо повече, но необразован(ият)/ата англичан(ин)/ка има възможност да си намери добра партия в Изт. Европа- българск(а)/и филоло(жка)/г, ко(я)йто иска да си упражнява езика, докато за необразованият българин алтернативи няма.
А що се отнася за таксите, чувала съм , че има ЧУ в Зап. Европа- не мога да назова имена, чиито такси се базират на дохода, но може и да има минимал. праг на таксата.

# 192
  • Мнения: 20
По темата.
Има новина – на пазара на труда, за образованието, за ДО ( за ЧО ?). Национална програма ( не законА) – кариерно развитие. ОК ? Ето 2 аудио =

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=412978
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=410400

Да се подпомогне, основен програмен/партиен/обществен приоритет – О?
О= две деца, голямо и малко, много различни, и равно обичани, може би = ДО+$О ?
*********
Малкото, да се оправя само. Окомуш е.

ЧО (общо взето) го доказва, точно по време на криза и въпреки админ намесата върху ( 98% част от) пазара на (О) труда, от Държавата (от 1октомври2009, не от 01.01., защо ли? Де да знам, ли?). Интересно е да се измери това сравнение. Как? – ЧО отчита малък спад в оборотите т.е. гъвкаво и бързо ( за няколко месеца) е успяло да се адаптира към задълбочаващата се рецесия, така че да намали/ограничи разходите си, да задържи/увеличи приходите си в краткосрочен план. Оцелява добре, сирачето. А баткото ? Сега, вероятно, ЧО( общо взето) разработва и до няколко месеца ще стартира средно срочна програмка, в новите условия. А ДО-то ? Какво мислите – за тази (общественао-платена) помощ ? Аз съм „за” – ще ни е полезна. На кого?
*********

Малко политика…Разбира се, БГ.
Нещо, което и (предишното) БГ правителство, ако имаше умения, капацитет, желание и воля – следваше да е направило, законно, последователно и прогнозируемo. Дори по-лесно, защото разполагаше с всичкияТ властови, организационен и финансов ресурс – 4г. Нещо повече и крайно не понятно – БГ правителството увеличаваше (с десетки проценти!) разходите си, а в същото време приходите му намаляваха (пак с десетки проценти!)– забележете, в условия на рецесия! Честито! А, бе , Кейнсианци, анализатори, управленци! Шо БГ хората требе ( след няколко месеца) да започнат да духат (забърканата от вас за тях - гадна на вкус) супата? Аборигени? Не, не!
Разлика. Между Д и $, изобще, не за О. Апаши и стражари. Гамени и (не)обикновен народ.

ПС
„По-лош от частен монопол е само държавнияТ.” Последният произвежда частни олигарси. За благото – на всички труженици.Политика. Нашенска, балканска – мой човек, „приятелство” и малко бизнес. С малко умела помощ от големите.
46

Последна редакция: вт, 13 окт 2009, 22:10 от dude

# 193
  • Мнения: 7 161
..............
ДО ( за ЧО ?).
...– О?
О= ... = ДО+$О ?
*********
Окомуш е.
ЧО (общо взето) го доказва, ...( 98% част от) пазара на (О) т....
...
ПС
...................
46

Уфффф, добре че се омъжих за Пища Хуфнагел.

# 194
  • Мнения: 23
Обичай те миръ... Не война...
... отричаш и плюеш изборът на другия! Па, къв ще да е той! Или къв ще ти да си направил! …
Убий простака – с мълчание! Те това е, пътят ...
… А, живота е такъв, какъвто е...забързан, реален, пъстър, хубав дар. За всички – които (го) искат!
...Систематизирано, отчетливо и ( много кратко), ясно. Наръчник – фундамент. За няколко десетки мами, тати. От общо всички юзери. анна, харесвам те... Real slow.
… Или как? ...Curtain. Бързо.Нау. Психо.Аналитикът ми. Да влезе…
…Еее, не! 

…Керванът…
…Есента дойде – готина е. Скоро ще се пенсионирам … в критическата съм… живота бютифул.
…  dude e (малко) темерути, мрънкала, не (за)доволени, компетентни и древно-дървени философи…Ооопссс. Грееййпссс.Джус.
…Но само от 60-те, 70-те и 80-те!...
… знания, умения, постове и ноу хау…
... аз съм монополист-умен-хитър-пресметлив-стратег-тактик-кръвожаден хищник-гадняр-простак-капиталист…
…Друго хубаво, безплатно, в този форум (и в живота ми кратък) – да си призная...не съм (на)правил! Егоист съм.Невероятен. И сноб
  Со кротце, со благо… со малко кю(т)(ч)ек.


…Когато на едно място в масов форум са сбрани деца от ясла и пи-ейч-ди-та (по нещо си) и целта на сбирката е „мнение да се изкаже, шум да има, хиляди лични постове да има” – какво очакваш, кво ще стане ? Да кажеш и ти нещо или да се ориентираш в темата? Да предлагаш/търсиш отговори или за фън ? Преди да идеш на сбирката… и влезеш в кокош(к)арника – следва да си (горе-долу) на ясно. Да влизаш, или да не влизаш? Или бързо пост да пуснеш и да излизаш… или имам някаква-си цел…?

 Темата показва, че рационалността е чужда, оригиналниченето е (просто) упражнение, което кара дюдофци  да се изживяват…виртуално. С коментари и за ДО, и за ЧО. И кво ли още не, кат мен.
 И щом собственият ти (виртуален) свят прасне (суровата) реалност – пикираш обидено пред всички, реагираш с (остър и/или лобистки) „обяснителен” пост, защото някой-си ти противоречи и разваля правотата, имиджа, статуквото и рахатлъка ти дори.
…На теб, експерта! С много опит при това, и просто с лично мнение…

 Аз , ше пишъ (га има кво да кажа) и живея в моя луда приказка, с граматични грешки/пунктуации и сбъркан словоред. С измислени герои и неверни калкулации. С (малко) (себе)ирония, и многосказателност  и супер анонимност. С някаква (ясна) позиция – за който учил в ДУ/ЧУ (и между редовете) да чете.
Ако и ти искаш – пиши…мнение кажи…важното е темата да се харчи… Не другото, нали?
 ДО/ЧО не ми е силната страна.
… И (супер малко)потребители, мей би, ще прелистват тази моя приказка, с противоречиви чувства, защото (някои) искат да систематизират или придобият  познания..
Благодаря. На всички ани.

********************

Общи условия

Активация на акаунт