Допълнителни, но "задължителни" помагала в училище!?

  • 11 421
  • 92
  •   1
Отговори
  • Мнения: 131
Пиша относно практиката в училище да се събират пари и да се купуват допълнителни, но задължителни помагала. Смятате ли, че това е правилно, законосъобразно? Кое налага използването им, кой контролира предлагането им, имат ли нужда децата от тях?
Достатъчно тежка е чантата на ученика само с учебниците.
 Как изведнъж станаха необходими по 3-4 помагала и тетрадки допълнително по основните учебни предмети?

Лични впечатления:
1. Учителят самоволно изисква тези помагала.
2. Децата /особено в първи и втори клас/ са объркани къде какво да правят. Дори и да знаят къде, не знаят какво.
3. Подготовката на домашни в знайни и незнайни помагала изисква специални умения .
4. Отбелязването на домашните е по различни начини и родителят се превръща в детектив, за да открие какво точно и къде имат да пишат.
5. Качеството на подготовка в училище е сведена до минимум - разчита се на домашните.
6. Огромно количество домашни за сметка на 2-3 реда работа в училище.
Резултат:
Увеличени разходи на родителите за ненужни помагала и занимални.
Намалени ангажименти на учителите.
Ниско качество на обучение в училище.

# 1
  • Мнения: 620
Няма начин да се спестят следните помагала:
1. ЗИП - имат задължителноизбираема подготовка по БЕЛ и математика, но помагалата не са включени при безплатните учебници. Не знам по каква логика.
2. Тетрадки за самостоятелни работи към съответните учебници. Може и без тях, разбира се, но в такъв случай учителят ще трябва да подготви и преснима тестовете, разликата в цената е малка и не си заслужава усилията.
3. Помагало по БД. В програмата по ЧК са включени 7-8 часа по безопасност на движението. Те са задължителни, но помагалото, или по-скоро учебната тетрадка на децата, не е включена при безплатните такива.

Всички останали, по мое мнение, могат да бъдат само и единствено препоръчителни и то далеч не за всички.

Понякога се случва децата да имат в тетрадките за работа в клас по една - единствена решена задача или наполовина изпълнено упражнение по БЕ. Знаеш ли защо- защото по време на урока учителят е работил с всяко едно дете на дъската или е обяснявал материала така, че да е сигурен, че всички са разбрали основното. И хич не му дреме /на учителя/, че мамата ще се почуди защо, аджеба, е празна тетрадката. Важно е на горния етаж да не е празно, нали. Впрочем, ако се дават малко домашни, родителите негодуват, че учителят не е взискателен. А ако са повече - не си гледа работата и я прехвърля на тях.

# 2
  • Мнения: 34
Няма начин да се спестят следните помагала:

Не съм съгласна, че "няма" начин. По мое време си спомням, че имаше начин  yes За инфо съм на 31 год.
По скоро тук става въпрос за финансови интереси от продажбата на тези помагала пък и улесняването на учителите не е за подценяване  Joy

# 3
  • Мнения: 131
Чудесно щеше да е, ако всяко дете беше разбрало всичко в училище.
Как и кога става проверката на тетрадките и сборниците, след като връщайки се от училище, учителят се е подписал под работеното в час, домашното, пък и е работил индивидуално с всяко дете на дъската, както се твърди? Или може би в 10 минутното междучасие е смогнал?
Можете да се заблуждавате колкото си искате, но рядко ще срещнете учител, който след часовете да проверява тетрадки, да пише в началото на всеки ред на първокласниците и децата да си знаят домашното без родителите да си пишат в тефтерчета след часовете, и детето да се подготвя само, без нужда от специални насоки. Можете да експериментирате - оставете детето за 1 седмица само да се оправя, вие само наблюдавайте. Ако всичко е наред-да, учителката на детето ви е истински Учител.

И трябва да знаете, че няма незнаещи ученици, а има неработещи учители.
Учителят учи, а не родителят!

# 4
  • Мнения: 1 119
    ... В сравнение с българските деца от началните класове финландските ученици са на ежедневна почивка и решително “мързелуват”. Домашните са минимални, във феноменално чистите училища децата от долните класове ходят по чорапи, включително и в тоалетните. Предметите в първи клас са математика, роден език, физкултура, вероучение и нещо като изкуства. Както във Финландия, така и в други цивилизовани страни, натоварването нараства от пети клас насетне и е най-голямо в гимназиите. Съгласно изследвания на специалисти в напредналите страни, оптималното натоварване за домашна работа е десет минути за всеки клас. Т.е ученици от първи клас няма смисъл да имат домашни, които им отнемат повече от десет минути, за втори клас – съответно 20 минути, за трети – 30, и за четвъртокласници – 40-50 минути. Това, с което основно следва да се занимават децата е възпитаване в добро поведение, умения да се сработват с други деца, да решават заедно проблеми, другарско отношение и поддържане и стимулиране на интерес към учението и саморазвитие.
     За разлика от гореописаното, българските ученици носят чанти които достигат до 20% от теглото им, като напоследък вече са нередки случаите ученическите чанти да са на колела, защото не могат да се носят от потърпевшите малолетни многострадалци. По всеки предмет има множество учебни пречила, които по недоразумение се наричат “учебни помагала”. У дома учениците ни прекарват минимум 2-5 часа над дълги и усложнени домашни, нещо напълно безсмислено, защото за тяхното изпълнение са ангажирани родители, които вместо да се усъвършенстват в професиите и да станат по-ефективни и по-конкурентоспособни на работното си место, учат заедно с децата си неща, които и самите те са забравили; на боен пост са бабите и дядовците – неизменните клетници на злощастния български прогрес, а напоследък и все повече и повече частни учители, които преди десетилетия се ползваха или за безнадеждно изостанали мързеливци или за специална подготовка на особено надарени деца. Несъмнено, при положение че работният ден на децата е решително над 8 часа на ден, а за по-горните класове и до 12-15 часа, преумората им ще си каже думата. Трагичната истина е, че нашите деца, които са поне 5 пъти по-натоварени от децата в по-нормалния свят, са и сред тия с най-голяма заболеваемост. Мигрени, изнервеност, породен от стрес, ранен диабет, повишена обща заболеваемост пак поради стрес са нещо типично за родната действителност. ..

Цитат от Коментари.сом 2.10.2009

# 5
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Като майка на първолак мога да потвърдя - много ме дразни, че домашните са проверени в час. Това за мен е сигурно оставяне на учениците на самотек във времето необходимо за това. Предполагам че е временно защото госпожата не държи на краснописа и го възприема като отживелица.
Не съм забелязала и корекция на работата за деня там засега. Това е изцяло прехвърлено към мен. Не мога да кажа, че ако не покажа ченгелите детето ще ги научи. Всичко останало са пожелания....

# 6
  • Мнения: 131
Именно! Такива са и моите впечатления. Затова изразявам несъгласие да се изискват и още, и още помагала и сборници. Нека работят само в тетрадка и учебник, но да има резултат.
Честа практика е, да се изисква в къщи да се довърши това, което не са свършили в час. Тоест, дали пък ако домашното не е дописано в къщи, ще го довършат в час? Това говори за липса на добра организация на работа от страна на учителя.
Пример: Учебна тетрадка-оцветено е донякъде, написани са грозно 2 реда  елементи, остават два реда други елементи ненаписани-те са за в къщи.
Домашното-две страници от упражнителна тетрадка, да се оцвети лента в буквара, да се направи разказ по картина.
Това беше по БЕЛ. Има и по математика. Но -там положението е същото.

# 7
  • Мнения: 620
Няма начин да се спестят следните помагала:

Не съм съгласна, че "няма" начин. По мое време си спомням, че имаше начин  yes За инфо съм на 31 год.
По скоро тук става въпрос за финансови интереси от продажбата на тези помагала пък и улесняването на учителите не е за подценяване  Joy

Да, по наше време имаше начин. Сега помагалото за ЗИП е единственият учебник, по който детето може да го изучава. Същевременно става въпрос за задължителен предмет, който е включен в учебната програма. Ерго то би следвало да върви с комплекта учебници, ама не върви. Е какъв е тука "кабаетя" на даскала?
По същия начин стоят нещата с БД.
За самостоятелните работи- да, могат да се преписват задачите от дъската, както по "наше време". И тестовете тоже. Пък ще решават като препишат, така де, 40 минути са много време.

# 8
  • Мнения: 620
Чудесно щеше да е, ако всяко дете беше разбрало всичко в училище.

Да, така е. Уви...

Как и кога става проверката на тетрадките и сборниците, след като връщайки се от училище, учителят се е подписал под работеното в час, домашното, пък и е работил индивидуално с всяко дете на дъската, както се твърди? Или може би в 10 минутното междучасие е смогнал?

Не знам как стоят при вас нещата, лично аз сборници не проверявам. Не се подписвам всеки път под работеното в час, подписът ми не е толкова важен, колкото работата ми. Домашните се събират веднъж седмично, с изключение на 1 клас. Много държа именно на индивидуалната работа в часовете и по време на консултациите /безплатни и задължителни, в извънучебно време, във всички училища би трябвало да ги има по закон/. Успявам да препитам/ проверя всички деца от класа в рамките на учебен час, на някои и по-специално внимание да обърна. Не мисля, че начинът ми на работа е уникален, по- скоро е стандартен.

Можете да се заблуждавате колкото си искате, но рядко ще срещнете учител, който след часовете да проверява тетрадки, да пише в началото на всеки ред на първокласниците и децата да си знаят домашното без родителите да си пишат в тефтерчета след часовете, и детето да се подготвя само, без нужда от специални насоки. Можете да експериментирате - оставете детето за 1 седмица само да се оправя, вие само наблюдавайте. Ако всичко е наред-да, учителката на детето ви е истински Учител.

Всичките ми колеги, преподаващи в 1 клас всеки ден правят всичко, което си изброила. Години наред, с всички първокласници без изключение. Е, пак не успяват да изучат всички така, както родителите искат. И знаеш ли защо- защото децата са с различни възможности. Точно така, както и възрастните. И ако на някого е достатъчно да покажеш/ кажеш веднъж и той ще те разбере от половин дума, то на други и 50 пъти да повториш/покажеш/направиш даже, той ще стои и ще те гледа умно и ще пита "Ъ?"
И това, повяевай ми, хич, ама никак не зависи от учителя.



И трябва да знаете, че няма незнаещи ученици, а има неработещи учители.

Прочети пак последните две изречения от дупликата по-горе.

Учителят учи, а не родителят!

С това съм абсолютно съгласна. Все пак в интерес на децата би било и родителят да поназнайва нещичко.

# 9
  • Мнения: X
Можете да се заблуждавате колкото си искате, но рядко ще срещнете учител, който след часовете да проверява тетрадки, да пише в началото на всеки ред на първокласниците и децата да си знаят домашното без родителите да си пишат в тефтерчета след часовете, и детето да се подготвя само, без нужда от специални насоки. Можете да експериментирате - оставете детето за 1 седмица само да се оправя, вие само наблюдавайте. Ако всичко е наред-да, учителката на детето ви е истински Учител.

И трябва да знаете, че няма незнаещи ученици, а има неработещи учители.
Учителят учи, а не родителят!
  Учителката на сина ми правеше точно така в първи клас. Примерно по български език имаха две тетрадки. Докато едната беше в децата, другата беше в нея. Тя им пишеше по един елемент в началото на реда. На другия ден събираше домашното и им даваше другата тетрадка със започнати редове. Друг е въпросът, че това продължи до закупуването на допълнителни тетрадки, които съдържаха готови задания за домашна работа. Аз лично бях склонна да дам 2х1, 50 лв., защото това е по- малко от кутия цигари, а попълването на 54 тетрадки( 27 деца по две тетрадки) ми се струва къртовски труд. Често ми се налага да посещавам училището на сина ми и виждам много учители да проверяват тетрадки в учителската стая, следобед - след приключване на часовете.
   От първи клас до сега ( вече трети клас) закупуваме помагала по ЗИП - математика, ЗИП - български, безопасност на движението и албум по рисуване. Например тази година общата сума за тези неща беше 16 лв. От опит смея да твърдя, че помагалата са добри, правят работата в час по- интересна и децата ги харесват.
   И с друго не съм съгласна. Учителят показва и обяснява. Задължение на детето е да научи показаното и обясненото. Ако децата масово не са разбрали преподадения материал и се налага родителите отново да обясняват всичко, тогава може да се твърди, че учителят не си е свършил работата. За лошо написаните учебници няма да отварям дума.
   И, повярвайте ми, има незнаещи ученици.  Peace

# 10
  • Мнения: 620
Именно! Такива са и моите впечатления. Затова изразявам несъгласие да се изискват и още, и още помагала и сборници. Нека работят само в тетрадка и учебник, но да има резултат.
Честа практика е, да се изисква в къщи да се довърши това, което не са свършили в час. Тоест, дали пък ако домашното не е дописано в къщи, ще го довършат в час? Това говори за липса на добра организация на работа от страна на учителя.
Пример: Учебна тетрадка-оцветено е донякъде, написани са грозно 2 реда  елементи, остават два реда други елементи ненаписани-те са за в къщи.

Не, това означава, че детето не се е справило с писмената работа в рамките на предвиденото време, което е 35 минути за 1 клас. За това време учителят трябва да преподаде новия материал, да го обясни и за писане остават около 15 минути. Съвсем естествено е около 1/2 от децата да не могат да си свършат работата в рамките на учебния час. По- бавно мислещи, по-бавно пишещи... Алтернативата е да довършат вкъщи или да не довършат. Изборът е на родителя.

Домашното-две страници от упражнителна тетрадка, да се оцвети лента в буквара, да се направи разказ по картина.
Това беше по БЕЛ. Има и по математика. Но -там положението е същото.

# 11
  • у дома
  • Мнения: 7 155
Големият ми син е първи клас-няма тефтерче,но затова пък всеки път е отбелязано от учителката в тетр. за самостоятелна работа или упражнения кое е за домашно с Д.Р. в червено и отделно са започнати елементи в тетр за домашно...
Друг е въпроса,че той почти винаги има за довършване от клас,просто си е бавен и това е,въпреки че в последно време има напредък...Познавам повечето дечица от ДГ и в техните тетрадки като погледан има доста свършено,да не кажа почти всичко,а моето дете особено по БЕЛ има винаги да си довърши...
Иначе да ен казвам нашите допълнителни помагала за първи клас колко струват...като най-възмутена съм от учебната тетрадка по музика,в която пише оцветете топката,оцветете мотоциклета на първата стр.,което какво общо има с музиката ?

# 12
  • Мнения: 8 999
Класната на дъщеря ми /трети клас/ единствено ни препоръча да закупим допълнително сборник с карти за предмета "Човекът и обществото". Намирам го за много необходим и полезен. Имат и сборник със задачи по математика - също много полезен, защото не виждам откъде родителят ще намира подходящи задачи, за да допълни и онагледи преподадения материал в училище. Ако искаме децата ни  да решат не само трите задачи в учебника и учебната тетрадка, то или трябва да си изсмукваме от пръстите дивотии от сорта "Колко килограма ябълки има, ако крушите са с пет повече, а черешите два пъти по-малко?", или да ползваме помагало, което някой друг е измислил вместо нас.
Синът ми /втори клас/ има допълнително сборник със задачи по математика и учебна тетрадка с езикови задачи по СИП БЕЛ.
Наистина раниците на децата са прекалено тежки, но така или иначе не ги носят те - аз мъкна две чанти и съм доволна, защото общо двадесетте минути /на отиване и на връщане от училище/ бегом с 20 кила на гърба ми спестяват ходенето на фитнес. Във върховна форма съм по време на учебната година.

# 13
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Определено няма как да се учи математика без сборник. Друг е въпросът специално за първи клас какъв е смисълът. Те трябва да смятат до 10 поне след предучилищна, а пишат 1+1=2 за да го запомнят...

Тетрадките за упражнения за първолаците също са страхотни. Не си представям как учителката ще им пише мострички на елементи и букви, като на родителят ще му струва 3-5 лева да си купи тетрадките.
Иначе аз не си представям дете, което за първи път пише ръкописни елементи и букви ще се справи с 35-те минути и материалите в учебната тетрадка поне в началото. Предполагам после става по-лесно. В класа на детето ми има деца, които пишат ръкописно. Ясно ми е, че са много по-бързи от детето ми. То чак се чувства супер бавно. А това не е нормално след като не е необходимо подобно входно ниво.

За фитнеса не съм съгласна, защото аз не нося раницата само до колата или директно до вкъщи, а и на разходка и се отразява на настроените ми като е по-натежала Simple Smile

# 14
  • Мнения: 22 473
Нямам дете 1ви клас, но по спомени от сестра ми.....множество учебни помагала, в които трябваше да пишат домашни. Горката стоеше поне 1-2часа в къщи и пишеше, естествено с помощ от майка ми, или баба ми.
Не виждам как едно дете на 6години, ще го задържиш да пише 1час, не говоря само за умората, което със сигурност е така. Аз ако седна да пиша 1час, после ръката ми ще ме боли и то доста.
Отделно, че един родител ходещ на работа и прибиращ се в най-добрият случай в 17ч, трябва да се занимава поне час-два с детето....

По мое време домашни не пишехме. Вярно, че бях по сендовската система и оставахме и след обед в училище, но никога не сме имали домашни.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт