Отговори
# 15
  • Мнения: 9 814
Гос`жа Мафани, Хелен Дорон е система с повече от 20 години успешен опит в Европа.

Което по презумпция трябва да означава, че среща одобрение на 100% ли?
То и методиката на уважаемия Макаренко се е нравела на мнозина.

# 16
  • Мнения: 4 555
И на мен ми се нрави идеята, че трудът възпитава, изгражда добродетели и помогата за социализирането на хората и формирането на положителни отношения помежду им.
Това по повод Макаренко.

Иначе за чуждите езици, има различни методики. Преподаването с учене на нови думи, граматика и т.н., както се учи в училище, не е правилно да започва от първи клас. Може би както беше по наше време - от 4-ти.
Учене чрез "потапяне в езиковата среда" може да стане във всеки един момент след раждането. На детето ще му е много по-лесно, ако това стане в първите години, тогава способността да се учи чужд език е в пъти по-голяма, отколкото по-късно, когато се налага детето да си превежда думата на майчиния език, за да осмисли значението й.

# 17
  • Мнения: 3 423
Гос`жа Мафани, Хелен Дорон е система с повече от 20 години успешен опит в Европа.

Което по презумпция трябва да означава, че среща одобрение на 100% ли?
То и методиката на уважаемия Макаренко се е нравела на мнозина.

Не става въпрос дали се нрави.
Става въпрос, че има 20 годишна успешна практика с рИзултати в усвояването на езика Mr. Green

# 18
  • Мнения: 9 814
Ами именно Lo6a mama. Детето ти усвоява език по този метод и си доволна, а аз не го намирам за удачен, въпреки рИзултатите.
Ескарина, за Макаренко мисля всички сме на едно мнение. Просто го дадох като пример, че някакъв метод, даващ резултати, не означава, че непременно е правилен.

# 19
  • Мнения: 9 495
Бях на мнение, че децата трябва първо да научат майчиния си език, и едва след това да учат друг...докато не попаднах на разни научно популярни филми, в които обясняваха, че научаването на друг език успоредно с майчиния, е мн по-лесно. Езиците се "учели" (записвали) в отделен дял от мозъка, отговорен единствено и само за това Thinking
От друга страна, като се замислих колко много по-лесно научават няколко езика успоредно, децата от смесени бракове..да, има го момента на абсолютен хаос в изреченията им Mr. Green, но това е за кратко..докато си ги "подредят" в главичките..но как да кажа Rolling Eyes-те не мислят преди да кажат изречението на съответния език, както правим ние възрастните, -при тях става автоматично.
Та размишлявайки и аз на таз тема, записах синковеца на английски Mr. Green-днес беше сефтето Wink

# 20
  • Мнения: 6 164
В училище.
Аз започнах 4-ти клас и дотук учих 5 езика. ОК съм с 3. Научавам бързо, удават ми се. Но оставиш ли един език за няколко години да не се практикува и забрави...

От тази гледна точка като изхождам - няма значение КОГА, а има значение постоянството и да не спираш.

Ще учи в учлище, като научи първо български и писмено и говоримо.

Сега да ми плямпа 10 думи, които не са му нужни, за какво? Да заминавахме някъде, да му трябва да общува с другите деца - да. Но не съм тръгнала никъде. Само за да казвам "Крисо учи английски" няма нужда. Simple Smile Сигурна съм, че и на 5 и на 7 и на 8 години, ще го научи, стига да има желание.

# 21
  • Мнения: 4 915
Бях записала голямата на 3 години на английски в градината. Нямаше особен напредък в края на годината, отписах я.
Сега, когато е на 6 години почти, смениха учителите, голямата сама изяви желание за английски. Записах я. Много се радва.


Можеше и да не я запиша. Така или иначе, в училище ще се занимават достатъчно с чужд език. Самата аз го научих след 7-ми клас, та на ме и липсвало ранното му знаене.

Малката щерка сигурно ще учи в училище, като я гледам, още бръмбари са й в главата.  Laughing

# 22
  • Мнения: 5 940
Синът ми непрекъснато пита кое как било на английски, доста думички знае. Забавно му е.
Знам , че е много, много далече от съставянето на най-елементарно изречение, но не откривам причина след като му е приятно, да не го запишем в детската градина.  Със сигурност няма да навреди. С българския е добре, говори по-хубаво от някои осемнайсетгодишни, така че няма проблем да се обърка.
Още не са имали занятия в градината, ще видим как е. Миналата градина пропуснахме, защото по-важна ни беше адаптацията там, да се почувства сигурен.

# 23
  • София
  • Мнения: 1 070
Калоян ходи на английски в градината от 3 годишен и тази година продължаваме. Знае доста думички и се опитва да върже изречение (естествено с моя помощ). Много неща научи и от компютърните игри, въпреки лимитирания му достъп до компа (15 минутки  Mr. Green)Забавно му е да пее и рецитира и на английски. Доколкото съм запозната учат езика, играейки и това им е забавно на дечурлигата.

# 24
  • Мнения: 690
Мойто синче също е на 3 г. Тази година няма да го записвам на нищо - нека първо свикне с обстановката, децата, реда и учителките, пък има време за извънкласни дейности, вкл. и за английски  Peace Ако има желание, ще го научи и от по-късна възраст, едва ли тези първи години са му решаващи   Simple Smile

# 25
  • Мнения: 857
От най-ранна възраст - бебе, но не мисля че ще има големи успехи, имайки предвид, че около него този език няма да се използва постоянно.
Когато са в дву- триезична среда, децата се справят без проблеми с няколко езика. Една майка, живееща в Германия / чужбинския подфорум/ разказваше за нейна приятелка японка, омъжена за финландец, детето им говори 4 езика - немски, английски, фински, японски. Но там дисциплината е желязна!
При положение, че в къщи се говори на български, навън - също, запознаването чужд език е някакъв минимум, който даже не може и да се използва в момента.
Да, в най-малка възраст, езиците се "запечатват" на друго място, докато в по-късна, винаги ще "превеждаш" първо през майчиния си език, но ако ползваш езика дълго, в последствие няма да се усетиш как говориш без да се "замисляш".
В този смисъл - ако на детето му е интересно и забавно, може да започне по всяко време.

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
От най-ранна възраст - бебе. Peace

# 27
  • Мнения: 907
Аз съм привърженик на ранното чуждоезиково обучение и фен/клиент на Хелен Дорон (без да държа всички да са на моето мнение:)), но в детската градина в повечето случаи май наистина не се научава много.
Имаше скоро подобна тема, може да прочетеш и мненията там: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=525395.msg16299306#msg16299306

# 28
  • София
  • Мнения: 4 035
Тогава, когато знае българската азбука т.е. не по-рано от първи клас за мене. Да товариш бебе с 2 езика ми се вижда безпричинно ако не живее в двуезична среда.
Аз английски уча още от преди да тръгна на училище, учех го и в училище от първи до седми клас. После ме приеха в Първа английска и от семптември до Нова година вече бяхме миналия целия материал, който знаех до момента и взимахме непознати за мен неща Mr. Green
А за английски в детската градина - тази година само дето не се смях с глас на родителската среща. Учителката идва и ни обяснява колко много са напреднали децата, учили английски миналата година. После започна да убеждава останалите родители да си пуснат и те децата. На въпроса ми те в отделна група ли ще са с изненада установих, че и училите миналата година и неучилите ще са заедно. Питах дали толкова напредналите деца няма да тъпчат на едно място заради новите или новите да не могат да навксат а учителката отговори"А, не се притеснявайте то почти няма разлика, те от миналата година не са научили кой знае колко..."
Ми направих си съответните изводи Twisted Evil

# 29
  • Мнения: 5 940
Децата, повечето, не стават и кой знае какви футболисти, плувци или танцьори в детската градина, особено в първите групи, но ходят, за да се забавляват.  Малките не възприемат новото като натоварване и тегоба, те се радват като изрекат и запомнят чужда дума.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт