Отговори
# 30
  • Мнения: 9 814
Въпросът е, това да не е механично каканижене на нищо незначещи за детето думи.
Или целта е да свиква с произношението?  Laughing
Майтапът на страна, но някой го беше казал добре- не е важно на колко започваш, а използваш ли езикът редовно.
Френски започнах да уча на 14 г. в езиковата гимназия. В края на подготвителен клас знаех повече от съседчето, което ходеше на уроци от 6-годишно  и попаднахме заедно в един клас. Английски уча от първи клас, та май и до сега, но го владея като ниво края на първи срок в подготве- т.е. за тези брррр 23 години учене не зная нищо особено.  Peace

# 31
  • София
  • Мнения: 4 035
Децата, повечето, не стават и кой знае какви футболисти, плувци или танцьори в детската градина, особено в първите групи, но ходят, за да се забавляват.  Малките не възприемат новото като натоварване и тегоба, те се радват като изрекат и запомнят чужда дума.
Или се депресират, че не могат...
А и предпочитам да се радва първо, че изрича правилно българските, а не чуждите думи.

# 32
  • Мнения: 5 940
Или целта е да свиква с произношението?  Laughing

Няма цел. Детето му е забавно, защо да не ходи. При всички случаи според мен няма да навреди. А от подхода на учителя си зависи дали и ще има някаква полза.
bubcheto15 , ако ще депресираш и натоварваш детето, няма смисъл. В нашата детска градина на родителската среща преподавателката е обяснила, че си личи на кои деца им е интересно, затова и първите посещения са безплатни, с цел да се види кои искат да се занимават. Обикновено на тези, на които не им харесва, се отказват.

# 33
  • Мнения: 827
Въпросът е, това да не е механично каканижене на нищо незначещи за детето думи.
Бебетата това правят, започвайки да проговарят Laughing

# 34
  • Мнения: 9 814
Въпросът е, това да не е механично каканижене на нищо незначещи за детето думи.
Бебетата това правят, започвайки да проговарят Laughing

О.к., ако целта е създаване на билингвисти.  Peace
Иначе да, много бях горда като ми изпя първата научена на английски песничка в първа група.
"И какво пееш мами, знаеш ли?"
"Не"

# 35
  • София
  • Мнения: 4 035
Въпросът е, това да не е механично каканижене на нищо незначещи за детето думи.
Бебетата това правят, започвайки да проговарят Laughing
Това далеч не е вярно. Бебетата наименуват най-познатите им неща или хора, когато започват да проговарят. Свързват звукосъчетание с образ.
Валери, тук съм абсолютно съгласна Peace

# 36
  • Мнения: 9 814
bubcheto15, 6-месечните бебета просто повтарят звуци.
Това че казват та-та, не означава, че именуват бащите си.

# 37
  • Мнения: 827
Въпросът е, това да не е механично каканижене на нищо незначещи за детето думи.
Бебетата това правят, започвайки да проговарят Laughing

О.к., ако целта е създаване на билингвисти.  Peace
Иначе да, много бях горда като ми изпя първата научена на английски песничка в първа група.
"И какво пееш мами, знаеш ли?"
"Не"
Аз мога да кажа каква е моята цел, а не целта по принцип - да свикне още от малка, че нещата може да се наричат с различни имена - независимо дали на чужд език или на български (синоними). Аз виждам много ползи в това.

Въпросът е, това да не е механично каканижене на нищо незначещи за детето думи.
Бебетата това правят, започвайки да проговарят Laughing
Това далеч не е вярно. Бебетата наименуват най-познатите им неща или хора, когато започват да проговарят. Свързват звукосъчетание с образ.
Нима? Не ви ли се е случвало да пеете песен и детето да опитва да повтори след вас - дали за "зайченцето бяло" е имало бял заек пред себе си?

# 38
  • Мнения: 9 814
Ити, при 6-месечно бебе не ми ми се е случвало да пея и да повтаря след мен.

А това за много езици мисля, го знае всяко що-годе нормално и интелигентно дете.

Въпросът е какво научава. Моето в ДГ- нищо. За това- чао.
У дома елементарни думи от обкръжаващата го среда- чаша, маса, стол....пр. бла-бла.
За да започне да говори на чужд език в ранна възраст и най-вече да започне да мисли на този език, а не само да повтаря нещо си там, то трябва да попадне в среда, говореща съответния език.
Останалото е само наистина за забава на детето и за да не изостане от връстниците.  Laughing

# 39
  • София
  • Мнения: 4 035
bubcheto15, 6-месечните бебета просто повтарят звуци.
Това че казват та-та, не означава, че именуват бащите си.
Мисля, че бъркаме гукането, първото изговаряне на съгласни и проговарянето. Поне за мен това са 3 отделни неща и когата започна да проговаря на мен си ми викаше мама, на баща си тате, а на баба си баба.

Нима? Не ви ли се е случвало да пеете песен и детето да опитва да повтори след вас - дали за "зайченцето бяло" е имало бял заек пред себе си?
Когато дъщеря ми проговори до степен, че да се опитва да повтори след мен "Зайченцето бяло" доста отдавна различаваше на картинка къде е зайчето.

# 40
  • Мнения: 827
Ити, при 6-месечно бебе не ми ми се е случвало да пея и да повтаря след мен.

А това за много езици мисля, го знае всяко що-годе нормално и интелигентно дете.

Въпросът е какво научава. Моето в ДГ- нищо. За това- чао.
У дома елементарни думи от обкръжаващата го среда- чаша, маса, стол....пр. бла-бла.
За да започне да говори на чужд език в ранна възраст и най-вече да започне да мисли на този език, а не само да повтаря нещо си там, то трябва да попадне в среда, говореща съответния език.
Останалото е само наистина за забава на детето и за да не изостане от връстниците.  Laughing
Е, сега, 6-месечното бебе не е моя дефиниция, изобщо не смятам, че само до или на 6 месеца децата повтарят механично. Това се случва и по-нататък.

Нямам за цел на 2 години детето ми да говори 2-3 езика, не знам защо ви се струва, че е така, аз не виждам това да е написано нито от мен, нито от който и да е друг. Не искам да мисли на чужд език, искам чисто и просто от възможно най-рано да свиква, че има различни думи за едно и също нещо, да прави връзки между нещата, да се опитва да ги назове по различен начин.

bubcheto15, моето дете се опитваше да повтаря песни и стихчета преди да може да ги каже правилно, а пък аз така и не мога да определя кога е станало това "проговаряне". Не съм илюстрирала предметите или темите, засегнати в съответните песни и стихчета, по никакъв определен начин - т.е. не за всяко сме имали картинка или нещо подобно.

# 41
  • София
  • Мнения: 4 035
Ити, въпрос на различен подход и оттук разликата в мненията ни. Аз й повтарях кое какво е, аз какво прая и т.н. непрекъснато. Гледахме картинки я молех да ми показва цветенцето, слънчицето, кученцето и т.н. Това беше доста преди да се опитва макар и неправилно да изговаря думи.
А и аз никъде не съм те обвинила, че имаш болни амбиции, обосновавах си моята позиция, просто ми се струва, че ще й направя каша в главата.
Иначе и аз обяснявам, че има други езици, че хората използват други думи, не само такива, каквито ние знаем. На морето ме разбра перфектно за какво говоря още миналата година Mr. Green

# 42
  • София
  • Мнения: 10 825
Синът ми учи английски от 3 годишен. Всеки ден приблизително половината им занимания са на английски. Смело мога да кажа, че е научил доста. Не толкова да говори, съставянето на изречения доста му куца, но разбира много добре.

# 43
  • Мнения: 4 555
Някой има ли представа какви са цените в Helen Doron? Адски ме вбесява непрофесионализма и надутостта да не си напишеш цените на сайта. Подобно нещо супер много ме отблъсква, но все пак ми стана любопитно.

# 44
  • Мнения: 9 814
128 лв. раница с учебни тетрадки
622 лв. цена на курс

Общи условия

Активация на акаунт