Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 055
  • 138
  •   1
Отговори
  • Мнения: 149
Синът ми е първокласник. За съжаления последните 2 години в детската градина, поради постоянно текучество на учителки, децата изгубиха ценно време. Вече първокласник детето ми се оказа неподготвено за първи клас, трудно се концентрира, лесно се разсейва, липсва му мотивация да учи ... От 3-4 седмици работи веднъж седмично с логопед, през останалите дни работя аз със него. В къщи се забелязва напредък - по-концентриран е, пише бавно и старателно, справя се сравнително бързо.... В училище е коренно различно положението - пише бързо и неразбираемо, вероятно се разсейва и не успява да реши навреме задачите си.
Вечер сядаме да упражним това, което е надраскал и да решим това, което не е успял да напише там, упражняваме и материала за следващия ден. В къщи се справя добре, въпреки, че е изморен, а на следващия ден не мога да повярвам, че "гаргите" в тетрадките са негови.
   Изморява се много и започва да приема всичко като наказание - изпари се някъде желанието да ходи на училище, да учи нови неща. Стана нервен и плачлив, спи неспокойно (бълнува и плаче насън), започна да гризе ноктите си и моливите.
   Съдействие от учителката не мога да очаквам - в началото тя съобщи за липсата на концентрация, взехме незабавни мерки, работим усилено с детето. Сега твърди, че всичко е ОК ..... Е, не е ОК и това се вижда, от работата му в училище.... Някъде се къса връзката, но не бих желала да навлизам в тази тема.
   Често го питам защо тук си написал тази цифра - отговора е "госпожата така написа на дъската", т.е. бил е разсеян и не е чул обясненията.
   
   Споделете какви методи и хитринки използвате за да поощрите детето, да създадете мотивация в него САМО да учи, САМО да пожелае да си напише домашните,  да стане самостоятелно и отговорно.

# 1
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Никакви хитрини няма. Иска да не се изпусне началото. Като вземем предвид, че сте едва в началото, а имате усещането, че нещо изпускате, значи едно - проблем. Решенията на проблемите са строго индивидуални за всеки човек, а какво остава за дете. Като начало не драматизирайте излишно и не поставайте цели, с които да не може да се справи. Сменете училището. Вероятно сте сондирали мнения за най-качествено школо и най-добри преподаватели за вашия набор. И сега идва времето да си признаем, че това, което е добро за един, не е добро за друг.

# 2
  • София
  • Мнения: 9 517
На занималня ходи ли? Там как са нещата /понеже прочетох, че вие учите заедно вечер/?

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Логопедът какво казва? Правили ли сте преглед на зрението?

# 4
  • Мнения: 1 263
http://www.bg-mamma.com/index.php?action=article;id=4413
 Не изисквайте от детето веднага след училище да заляга на уроците. Почивка от 2-3 часа просто му е необходима. Още по-добре е, ако вашият първокласник поспива половин-един час. Това е най-добрия начин да възстанови умствените си сили. Най-подходящото време за подготовка на уроците е от 15 до 17 часа.
Не заставяйте детето да научи всичко на един дъх. След занимания от 15-20 минути е добре то да си почине 10-15 минути. И ще е чудесно, ако през това време не седи на едно място, а си играе
http://children-iq.hit.bg/Opinions/0003.htm
Цитат на: vishna
 Споделете какви методи и хитринки използвате за да поощрите детето, да създадете мотивация в него САМО да учи, САМО да пожелае да си напише домашните,  да стане самостоятелно и отговорно.
Честно казано, мисля че е рано да изискваш такива неща от детето си, те ще се получат единствено с твоя помощ и разговори с учителката с течение на времето.
В една статия бях чела, че детето се оставя да пише домашните си самостоятелно чак след 3-ти клас.  

Последна редакция: пт, 08 ное 2013, 12:17 от basis

# 5
  • Мнения: 149
    Здравейте!
    Благодаря на всички за отговорите!
    Синът ми е на училище от 8,30 ч. до 16,40 ч. Училището е начално - квартално. Имат часове по български и математика и веднага след тях са упражненията по съответния предмет, т.е. самоподготовка. 
    Не сме сондирали предварително мнения за училището и учителите. Избрахме кварталното училище, за да ни е близо. Имаме бебе и не ми е възможно да водя и вземам баткото от друго училище. Кварталът е отдалечен от другите квартали и решихме, че няма да измъчваме бебето в обществен транспорт по два пъти на ден, особено през зимата (количка в трамвай не мога да кача, в слинг бебо не иска да стои продължително). Поради тази причина нямам възможност да сменям училището .... засега.
     Проблеми със зрението няма - в началото на септември го водих профилактичен преглед при педиатърката - вижда си нормално.
    Логопедът казва, че напредваме. Съгласна съм, но напредваме в къщи, когато логопеда или аз му "висим" над главата, т.е. при индивидуални занимания. Напредъкът е очевиден, като се има в предвид, че в началото детето изобщо не разбираше откъде да започне да изписва буквата, как да движи ръката, не пишеше, а прересуваше буквите, като често ги изрисуваше огледално, като винаги започваше да движи ръката в обратна посока. Сега вече разпознава отделните букви, когато са в дума и пише перфектно, когато е в къщи.
       В училище пише грозно, със замах (като големите) и все не му стига времето да довърши .... В междучасието са задължително навън (което одобрявам) и пропуснатото остава за домашно. В часовете по самоподготовка работят в друга тетрадки, като и там обикновено не успява да довърши. Допълнително преписваме всичко по български, защото е трудно да открия в цяла страница един ред прилично изписан. По математика се справя добре в къщи, иска да решава САМ задачите, които е пропуснал, като работи бързо и почти без грешки.
    При разговорите с него, все някой му пречи, дразни, закача ...., с една дума лесно се разсейва.
    Когато писах хитринки, имах предвид някаква система за награди и наказания. Не бих искала да са материални наградите по обясними причини. А и за наказания не се сещам, освен да го лиша от нещо приятно (разходките с баща му в почивните дни), но не ми се иска да го лишавам от това - той все пак трябва да почива и спортува.

# 6
  • Мнения: 11 965
В къщи се справя добре, въпреки, че е изморен, а на следващия ден не мога да повярвам, че "гаргите" в тетрадките са негови.
   
   
   

Повечето деца са така в първи клас.Ако видиш текстове на сина ми ,написани в училище и у дома, ще кажеш, че това са две различни деца.Така беше в първи клас, сега е по-поносимо.
У дома като си пише домашното трудните или по-дългите думи го карам да упражни предварително на една помощна тетрадка.В първи клас оприличавах всеки знак на нещо познато и любимо- Г е пистата, по която сме си взели багажа от самолета, р е въдичката, с която уловихме рибки и т.н.Така детето успява да ги изпише по-добре.

Мотивацията- трудно се създава, но ако се обясни на детето, че всяко нещо се постига с упражнения, се получават нещата.Моето си мислеше, че щом не успява веднага, значи край, детето трябва да знае, че резултати се получават с повече упражнения.

Последна редакция: сб, 09 ное 2013, 12:16 от Светкавица

# 7
  • Мнения: 62
Детето ви се нуждае от консултация с професионалисти(детски психиатър, психолог и логопед), за да се изследват проблемите по- задълбочено и да се изключи възможността да се касае за дисграфия и дислексия.
Желая ви успех!

# 8
  • Мнения: 149
Детето ви се нуждае от консултация с професионалисти(детски психиатър, психолог и логопед)..

    Хайде сега всички първолаци на психиатър ........... простете, че го казвам, но това е смешно.   Психиатърът диагностицира психични заболявания и назначава съответното лечение. На детето просто му се играе още, то е на 6 г. и 10 м. , а писането на ченгели и букви му е изключително скучно и досадно .....  това според вас е психично заболяване .....
    Както вече казах работим с логопед ..... Диагностиката, която логопеда направи на синът ми преди да започне работа с него, изключи като вероятност дисграфия и дислексия. Става въпрос за "ученическа незрялост".
    RST , аз моля за съвет как да мотивирам едно дете на 6 г. и 10 м. на което зверски му се играе - да седне и да прави нещо досадно за него - да пише букви и ченгели, да изяви желание само да седне, само да поиска помощта ми, а не да му я натрапвам, да не го насилвам ........ а вие ме пращате на психиатър ?! Благодаря все пак, че се включихте с мнение.

  .... на всички други - БЛАГОДАРЯ! Явно е нужно търпение, постоянство и може би нещата ще се наредят с времето. Някой по-горе беше казал, че чак след 3-ти клас може да се очаква детето да стане самостоятелно ... вероятно съм си поставила непостижима цел. Друго си е човек да "си свери часовника". 
   Имаме чувствителен напредък в математиката, там се чувства в свои води, лесно му е и днес за първи път пожела САМ да му напиша задачи, които да реши .... е, естествено поиска си награда - детско фолмче  Laughing Аз пък се възползвах от желанието му и му написах 2 страници с по-засукани задачи  Embarassed Накрая и двамата бяхме доволни.

# 9
  • Мнения: 7 837
На детето просто му се играе още, то е на 6 г. и 10 м. , а писането на ченгели и букви му е изключително скучно и досадно .....  

Нека не прозвучи като упрек, но може би е трябвало да изчакате с пращането му на училище. Съзряването и готовността отнемат време и не винаги тръгването на училище, преди 7, е от полза за детето, особено при момчетата.
Така че, най-вероятно, няма никакви проблеми, просто, сравнен с връстниците си, не е достатъчно съзрял за това, което се изисква от него.

# 10
  • Мнения: 2 898
Много може да се спори по темата. Всяка майка трябва да разбере, че работата на детето в училище и вкъщи е съвсем различна. В училище има безброй дразнители. Учителят работи едновременно с всички деца, не може да изчаква по-бавните. Детето се изморява в пъти повече, бърза, за да свърши упражнението и не влага никакво старание .....

# 11
  • София
  • Мнения: 9 517
На детето просто му се играе още, то е на 6 г. и 10 м. , а писането на ченгели и букви му е изключително скучно и досадно .....  

Нека не прозвучи като упрек, но може би е трябвало да изчакате с пращането му на училище. Съзряването и готовността отнемат време и не винаги тръгването на училище, преди 7, е от полза за детето, особено при момчетата.
Така че, най-вероятно, няма никакви проблеми, просто, сравнен с връстниците си, не е достатъчно съзрял за това, което се изисква от него.
не знам, точно кога е родено детето на авторката, но ако е родено в края на декември, подобно отлагане е много трудно  - държавата е решила, че всички деца от даден набор тръгват на училище, независимо от това, дали са родени в началото или края на годината - нещо, което аз изобщо не одобрявам Peace

# 12
  • Мнения: 28
Много е лесно да се каже заведете детето на психолог, може и без. Детето е малко, а натоварването голямо. Ако имате възможност включете някакъв спорт, който да го разтоварва психически и най-вече да му харесва. Така може и леко да го манипулирате в добрия смисъл разбира се, да има мотивация да се справя в училище.
Поздрави и успех.

# 13
  • Мнения: 2 898
не знам, точно кога е родено детето на авторката, но ако е родено в края на декември, подобно отлагане е много трудно  - държавата е решила, че всички деца от даден набор тръгват на училище, независимо от това, дали са родени в началото или края на годината - нещо, което аз изобщо не одобрявам Peace

Каквато и граница да се постави, все ще има недоволни. От опит мога да кажа, че не месецът на раждане е водещ при овладяване на знанията. Момчетата по принцип съзряват по-трудно. Има деца, които и на 9г. нямат нужната училищна готовност.

# 14
  • София
  • Мнения: 9 517
не знам, точно кога е родено детето на авторката, но ако е родено в края на декември, подобно отлагане е много трудно  - държавата е решила, че всички деца от даден набор тръгват на училище, независимо от това, дали са родени в началото или края на годината - нещо, което аз изобщо не одобрявам Peace

Каквато и граница да се постави, все ще има недоволни. От опит мога да кажа, че не месецът на раждане е водещ при овладяване на знанията. Момчетата по принцип съзряват по-трудно. Има деца, които и на 9г. нямат нужната училищна готовност.
ката е, съгласна съм, обаче когато имате съчетание на момче и родено в края на годината нещата са в голяма степен предварително предупределени /естествено това не важи за всички момчета/. Би трябвало да имат право родителите му да вземат решение, дали детето е готово за тръгване на училище или не е и да е допустимо отлагане с една година например - нещо, което в момента не е възможно. Единственото възможно нещо е тръгване по-рано на училище  Peace

Общи условия

Активация на акаунт