Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 063
  • 138
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 24 467
Аз пък съм си вкъщи и не мога да се организирам да го прибирам на обяд...
... почти всички негативи от образованието в начална степен обират възпитателите. А на тях дори им е по-трудно, отколкото на основните учители.

Именно това, последното, няма начин да не рефлектира върху качеството, ако ще и да ни е неудобно по някаква причина да си го признаем.  Peace

Аз и останалите не говорим за родителското удобство изобщо в случая. Нито за принципното ни неодобрение на държавните занимални. Говорим си как е по- добре за детето. Обсъждаме обективно как една подобна ситуация би се разрешила по- добре. Разрешението не е в това, тя да се остави да се саморазрешава. Очевидно тя е проблематична и се иска нещо да се направи по въпроса.

Последна редакция: ср, 13 ное 2013, 10:03 от Judy

# 31
  • София
  • Мнения: 2 045
Запис и от мен,че и на нашият хич не му е интересно писането EmbarassedЗадачите са му интересни,справя се.Аз също съм малко предубедена за занималнята,ще видим.Мотае се доста там и после пак пишем в нас ooooh!Ние на обяд го взимаме,обядва в къщи и в 2 го връщаме на занималнята,после в 4 го взимаме.

Последна редакция: ср, 13 ное 2013, 10:11 от danielad

# 32
  • София
  • Мнения: 401
Ние засега сме много доволни от занималнята в училище.Всички домашни са написани,проверени и ако има нужда,поправени.Дъщеря ми е съсредоточена,според думите на възпитателката и съумява да си напиши всичко бързо,затова си носи листа за рисуване.Снощи ми каза,че г-жата от занималнята им е казала да си носят и още една тетрадка с тесни и широки редове,за да пишат в нея,когато приключат с всички домашни. майка ми има възможност да я взима на обяд,но когато е вкъщи се разсейва и съответно домашните отнемат много повече нерви и време Peace

# 33
  • Мнения: 149
Бих мислила за вариант да спестя занималнята. Много ценно време се губи там.
Не знам колко е голямо малкото детенце, но ако е бебче още е перфектната комбинация за баткото вкъщи - обяд, сън, писане. Ще си дойди всичко по местата като отпаднат стреса и натоварването.
    Нека обясня: училището е основно, работят по английска система, занималня няма, чантата се носи в понеделник и се взема в петък (домашните са само в петък). Програмата е така направена, че имат часове през целия ден (7,45 - 16,45 ч.), а не както в др. училища часове - преди обяд, след обяд  - занималня. Редуват се час по български -  самоподготовка/упражнения по български (работят в учебните тетрадки). Следват по-леки предмети ... Обикновено след обяд е часът по математика, последван от самоподготовка - упражнения по математика.
   
аз ако съм си в къщи не бих оставила детето на занималня не само защото там евентуално няма да научи нищо, но и защото за мен е супер уморително дете да стои в училище на чинове по 10-12 часа и също така ненужно  Peace
    Е, в къщи съм, обаче, при тази система на обучение няма възможност да го вземам на обяд. Аз имам възможност, но никой няма да ми разреши. С разрешение от директора сме измолили само в петък да го вземам 1 час по-рано за да работи с логопед.
   Не одобрявам тази система на обучение, вземаме чантата всеки ден, довършваме несвършеното, упражняваме трудните букви ..... и всичко това след 17 ч.
    Разбирам, че децата са малки, натоварването е голямо, но не ми се иска да го пусна по течението и да вземам чантата само в петък. Тогава освен домашното ще имаме и много материал, недовършен през седмицата. И натоварването през почивните дни ще е огромно. Иска ми се да създам някакви навици, че за в бъдеще ще има задължения всеки ден, а и да разпределя равномерно ангажиментите му.  За сега мисля, че при тези обстоятелства - това е най-доброто за него.

# 34
  • Мнения: 2 898
Програмата е така направена, че имат часове през целия ден (7,45 - 16,45 ч.), а не както в др. училища часове - преди обяд, след обяд  - занималня. Редуват се час по български -  самоподготовка/упражнения по български (работят в учебните тетрадки). Следват по-леки предмети ... Обикновено след обяд е часът по математика, последван от самоподготовка - упражнения по математика.
 
    Е, в къщи съм, обаче, при тази система на обучение няма възможност да го вземам на обяд. Аз имам възможност, но никой няма да ми разреши. .

Това е типичното целодневно обучение, но рядко се използва. И аз не го харесвам. Вариант - смяна на училището.

# 35
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, вашето е целодневно. Наистина е рядкост. Винаги съм мислела, че е по-добре от занималня с някакво учене. Но щом не си вършат работата и има за вкъщи се обезмисля съвсем... И аз бих обмислила съседните училища.

Има и едно "обаче". Ако учителите са добри, а времето малко и прогресът постепен, в възможно една перфекционистки настроена майка да иска повече от детето без това да е нужно. Пиша го с ясното съзнание, че и аз не съм била доволна как се пише главно Д, а и не само. Може би трябва да се премисли още веднъж дали си заслужава двойното товарене. Отоговорността е едно, перфектност е ранно да се изработва. И цената е висока.

По-добре ще е или да няма разнасяне на чантата и почивни дни нормални или да се смени училището. Сега детето взема най-тежкото от двата свята.

# 36
  • Мнения: 149
Това е типичното целодневно обучение, но рядко се използва. И аз не го харесвам. Вариант - смяна на училището.
Обмислям сняна на училището, само бебчо да порасне малко, за да може да понесе "пътешествието" в градския транспорт.

Винаги съм мислела, че е по-добре от занималня с някакво учене. Но щом не си вършат работата и има за вкъщи се обезмисля съвсем... И аз бих обмислила съседните училища.

Има и едно "обаче". Ако учителите са добри, а времето малко ида иска повече от дете прогресът постепен, в възможно една перфекционистки настроена майка то без това да е нужно. Пиша го с ясното съзнание, че и аз не съм била доволна как се пише главно Д, а и не само. Може би трябва да се премисли още веднъж дали си заслужава двойното товарене. Отоговорността е едно, перфектност е ранно да се изработва. И цената е висока.

По-добре ще е или да няма разнасяне на чантата и почивни дни нормални или да се смени училището. Сега детето взема най-тежкото от двата свята.
    Незнам дали учителите не си вършат работата, не искам да си правя прибързани изводи ..... но, всеки ден нещо не е довършил, а понякога 2/3 от страницата не е довършена.
    Твърди се, че този екип изкарва едни от най-добрите резултати (в училището) на външно оценяване.
    Не мисля, че съм прекалено амбициозна. Както в началото казах ... в детската градина прекараха предучилищната група в игри и гледане на филми.
    В началото буквално рисуваше ченгелчетата и винаги в обратната посока, започна да пише огледално, буквите също ги рисуваше, а при комбинацията от 2, 3 букви беше направо страшно - започваше отзад напред и пак ги прерисуваше (както се прерисува картинка - започва от средната буква, върти някакви ченгели, после от последната, за да мине към първата).
    Затова и се обърнахме към логопед и резултатите са видими .... но в къщи..... в училище е различно. Може би и там постепенно ще проличи напредъка ... ще чакаме, ще проследим тази година развитието му и следващата година ще действам според ситуацията.
   

# 37
  • Мнения: 2 898
vishna, много разумна позиция. Успех!

# 38
  • Мнения: 149
vishna, много разумна позиция. Успех!

        Много, много благодаря за съветите и подкрепата!
        Искрено се надявам скоро да има с какво да се похваля.
        Притеснено ми е и от това, че логопедката сподели, че "нямаме време" да чакаме да прави малки стъпки към успеха, т.е. трябва до Коледа да е наваксал и да върви наравно с другите деца. След това учебния материал ставал доста сложен и ще е невъзможно да догони другите деца. И друго сподели - да не си правя илюзии, че през ваканциите може да се навакса. Затова полагам толкова усилия, може отстрани да изглеждам амбициозна майка, която "насилва" детето, но нямам избор - времето ни притиска.

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Стана ми любопитно, при това мнение на логопеда, как предполага тя, че детето ще започне да прави по-големи крачки?

# 40
  • sofia
  • Мнения: 8 954
        Притеснено ми е и от това, че логопедката сподели, че "нямаме време" да чакаме да прави малки стъпки към успеха, т.е. трябва до Коледа да е наваксал и да върви наравно с другите деца. След това учебния материал ставал доста сложен и ще е невъзможно да догони другите деца.
Това с наваксването е грешна постановка. Важното е да напредва. Материалът не става по-сложен. Във втори клас се слага някаква основа, в трети се разширяват понятията, а в четвърти - пак същото, но още по-подробно.....това за БЕЛ.
През ваканциите може да се навакса, ако се работи с него. Т.е. като не се позволи да забрави това, което е усвоил.
Някои деца пишат по-бавно, трябва им повече време за домашното, някои неща ги усвояват по-трудно. Важното е да не се внуши на детето, че трябва да покрива "норматив", че изостава и в тоя дух.

# 41
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Още едно мнение да действате спокойно от мен.

В първи клас нещата не вървят бързо.
Ваканцията може да навакса поне две седмици закъснение без да се учи много. Не че трябва да му се вземе ваканцията!

Ако търсиш наваксване, спиране от училище и гледач за малкия човек е най-бързия начин.
При половин ден занимания ще се движите минимум два пъти по-бързо от съучениците.
Въпросът е налага ли се?

Ако не - полечка, непрекъснато и да си вярва детето. Дали не е добра идея да се договорите с класа за намаляване обема на домашните за детето за известно време? Така ще може да затвърждава с по-малко повторения, но по-внимателно и с повече мотивация. От предните постове останах с впечатление за големшки домашни.

# 42
  • Мнения: 149
Стана ми любопитно, при това мнение на логопеда, как предполага тя, че детето ще започне да прави по-големи крачки?

   С постоянство в къщи и "подбутване" в училище.
   
 
При половин ден занимания ще се движите минимум два пъти по-бързо от съучениците.

    Абсолютно вярно! Проверено в почивните дни.

Ако не - полечка, непрекъснато и да си вярва детето. Дали не е добра идея да се договорите с класа за намаляване обема на домашните за детето за известно време? Така ще може да затвърждава с по-малко повторения, но по-внимателно и с повече мотивация. От предните постове останах с впечатление за големшки домашни.

    Не е възможно да си вярва детето, когато всеки ден се връща с поне 2/3 недовършени задачи и упражнения по български. И се налага да довършим още същия ден, защото ако 5 дни натрупваме недовършената работа няма да остане време за почивка през почивните дни.
   
    Домашните, които дават за всички деца в петък не са много.
    Домашните, които му дават на него, те са много - реално това е всичко, което не е недовършил в клас. Днес например от 2 стр. А4 задачи по математика беше решил само 1/4. Всичко останало - "домашна работа.
    Учителите не си правят труд да го "подбутнат", когато се разсейва. И понеже знаят, че вземам всеки ден чантата и контролирам изкъсо нещата, им е по-лесно да ми прехвърлят "топката". Днес толкова се ядосах (работихме до 20,30ч. (а той вече е на "автопилот", напълно е изключил, бебето се изнерви ...), че започвам да си задавам въпроса какъв е смисъла да ходи на училище ..... Плащаме частни уроци, работим усилено в къщи, а там - губене на време ....

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителят не може постоянно да подбутва разсеяните по четири часа всеки ден. Достатъчно е в класа да има още едно-две такива деца, и учителката само това ще трябва да прави. Едно от нещата, на които децата се научават в училище е сами да си следят нещата и да изпълняват задачите без да се разсейват. Бутането е вкъщи. Peace

# 44
  • Мнения: 2 885
vishna, колко деца са в клас и какъв е коментарът на учителките?
Аз не бих рискувала цяла година. Защото във 2 клас ще е още по-голяма мъка. Освен лятото за 3 месеца не оставя детето да почива с книга в ръка, а се упражняваме поне половин ден.

Общи условия

Активация на акаунт