Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 066
  • 138
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 898
Единственото възможно нещо е тръгване по-рано на училище  Peace

И това е грешно, защото много родители не могат реално да преценят възможностите на децата си. Заслепени от любов, възхищавайки се на всяка стъпка, смятат, че тяхното дете е открило топлата вода.

# 16
  • София
  • Мнения: 9 517
Единственото възможно нещо е тръгване по-рано на училище  Peace

И това е грешно, защото много родители не могат реално да преценят възможностите на децата си. Заслепени от любов, възхищавайки се на всяка стъпка, смятат, че тяхното дете е открило топлата вода.
Тук съм абсолютно съгласна  Peace

# 17
  • Мнения: 1
Аз също съм майка на първокласник, имах много големи очаквания за дъщеря ми , в градината се справяше перфектно и госпожата все я хвалеше и ме уверяваше че ще е добра ученичка, но уви. Няма никакво желание да пише вкъщи, не споделя нищо от училище, до обяд им преподава господин, следобед са с госпожа, следобедните часове и са по-интерсни . Но не я насилвам пише когато реши и то по два три реда, не я карам да преписва цели страници, мисля че е доста натоварващо за тяхната възраст. Много притеснява че от както е тръгнала на училище в стремежа си да говори по-бързо тя се спира, нз как да се изразя, но се запъва не може да се изкаже. Към логопед ли да се обърна? Много съм притеснена дали е стресирана или притеснена.
Споделете ако някой е имал същия проблем.

# 18
  • Мнения: 24 467
Единственото възможно нещо е тръгване по-рано на училище  Peace

И това е грешно, защото много родители не могат реално да преценят възможностите на децата си. Заслепени от любов, възхищавайки се на всяка стъпка, смятат, че тяхното дете е открило топлата вода.

Мисля, че Дзвер има предвид това, че родител може да избере детето му да тръгне с предходния набор, но не може да избере да тръгне със следващ. За втория вариант следва да има налични обективни причини, по- различни от едните родителски желания.

За дете, било цял ден на училище, аз не бих препоръчала в делничен И занимания вкъщи, освен да се прегледа какво е правено през деня, да се установи, дали материалът е разбран, има ли пропуски, какви са.
Ако малкото дете не желае да споделя какво е станало през деня в училище, а преди го е правило, ако не иска да работи, а в градината се е занимавало с удоволствие с уроците си, ако изобщо всяка мисъл или разговор за училище го травмира, лично за мен това са индиции, че нещо в класа не е наред. Или няма близки деца, с които да общува, или е обект на тормоз /най- разнообразен/, или нещо учителят е кофти, или изобщо детето не се чувства на мястото си. Бих проучила тази, точно, идея.

Аз също съм майка на първокласник, имах много големи очаквания за дъщеря ми , в градината се справяше перфектно и госпожата все я хвалеше и ме уверяваше че ще е добра ученичка, но уви. Няма никакво желание да пише вкъщи, не споделя нищо от училище, до обяд им преподава господин, следобед са с госпожа, следобедните часове и са по-интерсни . Но не я насилвам пише когато реши и то по два три реда, не я карам да преписва цели страници, мисля че е доста натоварващо за тяхната възраст. Много притеснява че от както е тръгнала на училище в стремежа си да говори по-бързо тя се спира, нз как да се изразя, но се запъва не може да се изкаже. Към логопед ли да се обърна? Много съм притеснена дали е стресирана или притеснена.
Споделете ако някой е имал същия проблем.
Първо човек не следва да има големи очаквания от представянето на децата си и то в І клас. Лично за мен това не е времето, когато се вижда кой колко е умен и можещ, а е по- скоро въпрос на адаптивност, момент за свикване с нов начин на живот.
Да преписва цели страници? Що за глупост е това? Дано не е нечие реално предложение за първолаци. Нечии амбиции са направо унищожителни...
Проблемът едва ли е логопедичен, щом е стартирал сега. По- скоро е психологически- не се позволява на детето да се изрази спокойно в час, не бива изслушвано от учител и/или децата. Защо изобщо трябва да говори бързо? Чия е идеята? Говорили ли сте по въпроса с детето ви?

Последна редакция: пн, 11 ное 2013, 13:31 от Judy

# 19
  • Мнения: 149
На детето просто му се играе още, то е на 6 г. и 10 м. , а писането на ченгели и букви му е изключително скучно и досадно .....  

Нека не прозвучи като упрек, но може би е трябвало да изчакате с пращането му на училище. Съзряването и готовността отнемат време и не винаги тръгването на училище, преди 7, е от полза за детето, особено при момчетата.

Не го приемам като упрек, напротив  напълно съм съгласна с вас.   За съжаление обаче закона е такъв - всички деца, които навършват 7 г. през календарната година - задължително започват първи клас. Нямах никаква възможност да отлагам започването му. Синът ми е набор 2006 г., роден декември. В класа има деца на 7 г. и 10 м. (родени през януари на 2006 г.), е разликата дори от няколко месеца е очевадна.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Би трябвало преди постъпването в първи клас детето да мине на интервю/тест за училищна готовност. Друг въпрос е, че това се прави през пръсти или хич не се прави.

Проблемът може да е логопедичен, така да се каже, защото се откриват или проявлението им се засилва точно в първи клас. Тогава изведнъж лъсват и езикови проблеми, и проблеми с моториката, с пространствената ориентация и пр. Просто дотогава никой или рядко някой е искал от детето да извършва толкова сложна дейност като писането,, четенето и смятането, колкото в първи клас. Как да се разбере, че детето "изяжда" букви при писане или има проблем с граматиката преди да се започне с писането, особено при диктовките и съчиненията? В ежедневната реч едва ли на много родители им прави впечатление, че детето бърка граматиката, още повече, че в ежедневието се използват ограничен брой думи и граматични конструкции, а те могат да бъдат наизустени.

Последна редакция: вт, 12 ное 2013, 22:01 от Andariel

# 21
  • Варна
  • Мнения: 10 627
Проблемът може да е логопедичен, така да се каже, защото се откриват или проявлението им се засилва точно в първи клас. Тогава изведнъж лъсват и езикови проблеми, и проблеми с моториката, с пространствената ориентация и пр. Просто дотогава никой или рядко някой е искал от детето да извършва толкова сложна дейност като писането,, четенето и смятането, колкото в първи клас. Как да се разбере, че детето "изяжда" букви при писане или има проблем с граматиката преди да се започне с писането, особено при диктовките и съчиненията? В ежедневната реч едва ли на много родители им прави впечатление, че детето бърка граматиката, още повече, че в ежедневието се използват ограничен брой думи и граматични конструкции, а те могат да бъдат наизустени.

Съгласна съм! Peace

# 22
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не се занимавайте с рождения месец.
Това може никакво влияние да има или да има огромно, но да не можете да го промените... все няма значение.

Бих мислила за вариант да спестя занималнята. Много ценно време се губи там.
Не знам колко е голямо малкото детенце, но ако е бебче още е перфектната комбинация за баткото вкъщи - обяд, сън, писане. Ще си дойди всичко по местата като отпаднат стреса и натоварването.

# 23
  • Мнения: 24 467
Съгласна съм с Арт Мама. Ако аз съм си у нас, не бих губила време и нерви със занимални. Така постъпих с големия си син и не съжалявам.
Рожденият месец също няма особено значение. Има деца, родени в края на годината или дори в началото на следваща, които се справят пък отлично, както и обратното- родени в началото на набора си, които са зле. Това е индивидуално и не си заслужава да се обсъжда дори, когато става въпрос за тръгване на училище според законовите изисквания у нас.

# 24
  • София
  • Мнения: 9 517
Така е, има деца, родени в края на годината или началото на следващата, които се справят блестящо, но поне по мои наблюдения, те не са масовката. Масово в нашия клас чудесно се справят момчетата, родени в началото на годината и момичетата.

Аз също бих оставила детето в къщи, ако имах дори и малка възможност - много неща ще спестиш и на детето, и на себе си  Peace

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
По-добре наемане на учител, отколкото на занималня.

# 26
  • Мнения: 5 940
Мисля, че прекалявате с лошите оценки за държавната занималня. Трябва да снимам как сина ми си пише за половин час домашните в занималнята. Вкъщи с брат му определено не му се получава толкова лесно.

# 27
  • Мнения: 24 467
Не намирам прекаленост в това, хората да споделят преживяното и видяно лично от тях.
Все пак всеки говори за личните си впечатления тук, те нямат обобщаващ характер. За дете, за което е трудно да се концентрира в навалиците и на място с повече от 20 деца, е препоръчителна домашната подготовка, частна занималня с много малък брой деца или
...наемане на учител...

Цитат
В къщи се забелязва напредък - по-концентриран е, пише бавно и старателно, справя се сравнително бързо.... В училище е коренно различно положението - пише бързо и неразбираемо, вероятно се разсейва и не успява да реши навреме задачите си.
Вечер сядаме да упражним това, което е надраскал и да решим това, което не е успял да напише там, упражняваме и материала за следващия ден. В къщи се справя добре, въпреки, че е изморен, а на следващия ден не мога да повярвам, че "гаргите" в тетрадките са негови.
   Изморява се много и започва да приема всичко като наказание - изпари се някъде желанието да ходи на училище, да учи нови неща. Стана нервен и плачлив, спи неспокойно (бълнува и плаче насън), започна да гризе ноктите си и моливите.
   Съдействие от учителката не мога да очаквам - в началото тя съобщи за липсата на концентрация, взехме незабавни мерки, работим усилено с детето.
Говорим за такива случаи, все пак.
За мен е кощунство едно дете да седи в училище от 7.45 до 17.30, примерно и след това вкъщи да увисне над тетрадките отново.

Та ако съм си у нас мое дете не бих позволила да преседи на едно място толкова много време. Даже и да нямам /и го нямах/ горния проблем.

# 28
  • София
  • Мнения: 9 517
аз само ще допълня - ако съм си в къщи не бих оставила детето на занималня не само защото там евентуално няма да научи нищо, но и защото за мен е супер уморително дете да стои в училище на чинове по 10-12 часа и също така ненужно  Peace

# 29
  • Мнения: 5 940
Е не всички стоят по 10-12 часа. Аз пък съм си вкъщи и не мога да се организирам да го прибирам на обяд. Брат му спи по това време. Освен това в началото го пуснахме уж с цел социализация, защото повечето деца от класа се познаваха, а на него взе, че му хареса Даже имаше период, в който се опитвах да го настроя против занималнята, да се откажа сам, а баща му да прави опити да излиза от работа и да го прибира, но не сполучих Laughing
Да, когато детето има проблеми с концентрацията, по-добре да е вкъщи. Но да се обобщава, че на държавна занималня, винаги е по-зле от всякакъв друг вариант, според мен не е правилно. Да не говорим, че почти всички негативи от оценките на родителите за образованието в начална степен, обират възпитателите. А на тях дори им е по-трудно, отколкото на основните учители.

Последна редакция: ср, 13 ное 2013, 09:45 от valerie

Общи условия

Активация на акаунт