Още една история за наглостта на банките.

  • 33 466
  • 257
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 10
Не съм банков служител и нямам интереси в сектора, да уточня в началото, за да няма недоразумения. Ще нахвърлям някои щрихи.

Използването на банкови услуги не е задължително.

Също така и на ГСМ, ток, вода, парно, храна (ъъъ без това не може). Дай да се връщаме в каменната ера, а? Simple Smile
Айде сега - на всички ви е ясно къде е проблема - НЕ Е в таксите и продължаващото съгласие.

В НЕУВЕДОМЛЕНИЕТО за тези промени/такси е.

Защото няма как да откажеш нещо, което не знаеш, че ще се случи. Или тука вие няколко висите всекидневно в клона/сайта. Щото ЦКБ промениха такста 2-3 пъти за 9 месеца както и въведоха няколко нови такси за това време.

В ЕС сме дявол да го вземе - как в ОК могат банките да ми пращат по 2 писма за всяка промяна, а в БГ не могат? Един и същи закон ги ръководи на ниво ЕС.

# 31
  • Мнения: 4 841
В ЕС сме дявол да го вземе - как в ОК могат банките да ми пращат по 2 писма за всяка промяна, а в БГ не могат? Един и същи закон ги ръководи на ново ЕС.


За вашата обслужваща банка не знам.

От моята ми пращат. Електронни писма, кратки съобщения на мобилния телефон, непрекъснати анонси в социалната мрежа да се прочетат еди-кои си промени... Няма нещо, за което да не съм информирана. Пак въпрос на избор.

# 32
  • Мнения: 46 594
В магазина продавачката уведомява ли те с усмивка, че от сорбитола в дъвката ще получиш разстройство, или ти обяснява, че ще ти избели зъбите и освежи дъха?

Уведомява ме каква е цената му.
А не ми казва една и когато подам банкнотата да си вземе повече от уговореното.
За всяка глупост пускат СМС-и, но когато променят условията по договор, под който сме си сложили подписите - не.
Защо?

От моята ми пращат. Електронни писма, кратки съобщения на мобилния телефон, непрекъснати анонси в социалната мрежа да се прочетат еди-кои си промени... Няма нещо, за което да не съм информирана. Пак въпрос на избор.

Именно за това говорим. Точно за въпрос на избор говорим, ние се махнахме, но е след дъжд качулка. И не виждам нищо лошо хората да искат да покажат, че правилата трябва да важат за всички, ако ги оставят така, и твоята, и другите банки ще ги последват.

# 33
  • Мнения: 559
Всички банки имат такса за обслужване на сметката и то не само в България, а и в Европа. Освен това тези такси са много отдавна – силно се съмнявам, че още при откриването не е имало такава такса, или ако е нямало то със сигурност са въведени много преди 2013 година. Освен това как си е направил онлайн банкиране без да подаде заявление за това. В заявленията също по-принцип има клаузи за съгласие с общи условия. Така че ако сметката е открита през 2006 то до 2013 господинът със сигурност е разписал поне няколко заявления… Дори няма да се учудя ако не е разписал и нови условия по самата карта…При положение, че е използвал интернет банкиране със сигурност е имал и електронен подпис – можело е още тогава да изпрати официален мейл, в който да опише създалата се ситуация и да помоли от банката да му изпратят заявление за закриване на сметка, което той да разпише електронно.
Като цяло единственото, за което може да се жалва е, че не е бил уведомен писмено за промяната на таксите. Това обаче няма как да бъде аргумент, тъй като е разписал договор с банката, чрез който се е съгласил с условията. На практика според ЗЗД, банката е длъжна да информира за промяна на подобен тип такси в техните офиси, интернет страници и информационни бюлетини, а той  доброволно се е съгласил с това, като е разписал договора. Единствено изключение правят лихвите по-кредите. Там повечето банки вече са въвели система, чрез която да информират клиентите си. Мисля даже, че го има и в закона.  Peace

# 34
  • Мнения: 10 547

Като цяло единственото, за което може да се жалва е, че не е бил уведомен писмено за промяната на таксите. Това обаче няма как да бъде аргумент, тъй като е разписал договор с банката, чрез който се е съгласил с условията. На практика според ЗЗД, банката е длъжна да информира за промяна на подобен тип такси в техните офиси, интернет страници и информационни бюлетини, а той  доброволно се е съгласил с това, като е разписал договора. Единствено изключение правят лихвите по-кредите. Там повечето банки вече са въвели система, чрез която да информират клиентите си. Мисля даже, че го има и в закона.  Peace


И това включва и приемането на новите такива по презумпция?

# 35
  • Мнения: 20
Ммдаам, да помръмкам и аз. Сигурно е законно, редно и добре за банката и нейните клиенти, но ме подразни. Имам спестовен влог в банка Х. Безсрочен. Мога да внасям и тегля когато си реша. И ни хрумна с мъжо да си купим нещо за повечко пари. Отивам, значи, да тегля от своите си спестявания и банката ми поиска 46лв. за удоволствието да ми даде част от моите пари. Сигурно така трябва, но ме дразни. Извинете, че не е съвсем по темата!

# 36
  • Мнения: 559

Като цяло единственото, за което може да се жалва е, че не е бил уведомен писмено за промяната на таксите. Това обаче няма как да бъде аргумент, тъй като е разписал договор с банката, чрез който се е съгласил с условията. На практика според ЗЗД, банката е длъжна да информира за промяна на подобен тип такси в техните офиси, интернет страници и информационни бюлетини, а той  доброволно се е съгласил с това, като е разписал договора. Единствено изключение правят лихвите по-кредите. Там повечето банки вече са въвели система, чрез която да информират клиентите си. Мисля даже, че го има и в закона.  Peace


И това включва и приемането на новите такива по презумпция?

Не е по презумпция, а когато ти се съгласиш с това. Тоест, когато е упоменато, че банката информира клиентите по този, този и този начин, то означава, че тя е изпълнила условията си по договор.

# 37
  • Мнения: 10
Всички банки имат такса за обслужване на сметката и то не само в България, а и в Европа.
Глупости пълни. Говори само за БГ.

Освен това тези такси са много отдавна – силно се съмнявам, че още при откриването не е имало такава такса, или ако е нямало то със сигурност са въведени много преди 2013 година.
Отново глупости пълни.

Освен това как си е направил онлайн банкиране без да подаде заявление за това.
Банкирам от 2006. Подал съм заявление за ИБ. Това кво общо има?

В заявленията също по-принцип има клаузи за съгласие с общи условия. Така че ако сметката е открита през 2006 то до 2013 господинът със сигурност е разписал поне няколко заявления…
Банкирам от 2006. Подал съм заявление за ИБ. Това кво общо има?


При положение, че е използвал интернет банкиране със сигурност е имал и електронен подпис
Глупости отново - ползвам сертификат за ЕБ


Като цяло единственото, за което може да се жалва е, че не е бил уведомен писмено за промяната на таксите.
Едиснтвената неглупост


Това обаче няма как да бъде аргумент, тъй като е разписал договор с банката, чрез който се е съгласил с условията.
А тези условия противоречат ли на някой закон от БГ или ЕС. Е това ми е питането към банката. Ако не, ще си платя.



На практика според ЗЗД, банката е длъжна да информира за промяна на подобен тип такси в техните офиси, интернет страници и информационни бюлетини, а той  доброволно се е съгласил с това, като е разписал договора.
Виж ИЛИ-то по-горе




Нито едно от нещата не е така, както си казала.

# 38
  • Мнения: 41 678
Ако се зове продавач-консултант, трябва!
Когато на девойчетата в банките им се задава въпрос, е редно да могат да отговарят компетентно. Когато усетят, че срещу тях не седят умници като теб и мен, а заблудени душици, не трябва да ги заблуждават още толкова или поставят в още по-заблудено положение.

По цял свят служителите в банката са ДЛЪЖНИ да отговорят честно на всеки конкретен въпрос. Но не са длъжни само да показват на клиента какво му е изгодно и какво не. Ако е умен да се сети да пита - ОК. Ако е мъдър да се посъветва с някой умен - пак ОК. Но ако е глупав - да не е бил. Така е по цял свят. Едва напоследък ЕС се замисля и за по-невежите и непрекъснато въвежда улеснения за тях (например ГПР вместо лихва), но не може всичко да се формализира. Малко или много банкирането е интелектуален процес - проста работа е, но не е за прости хора.

# 39
  • Мнения: 41 678
Цитат
Всички банки имат такса за обслужване на сметката и то не само в България, а и в Европа.
Глупости пълни. Говори само за БГ.

Аз, както казах, съм имала сметка в Германия и ми удържаха такса. Та не е само за БГ.
Изобщо безплатен обяд няма. Може да има сметки без такси, но тогава пък има по-високи такси за трансакции или нещо друго. Никоя банка по света не е клон на Армия на спасението.

# 40
  • Мнения: 46 594
Ако не е ясно, пак да уточним. Нямаме нищо против да има такса, искаме единствено да ни уведомят, че са променили условията и затова са теглят от сметката ни еди каква си сума.

# 41
  • София
  • Мнения: 3 296
В офисите на ЦКБ на всяко гише си има информационна табела с новите условия. И на сайта ги има. Така че са си изпълнили тяхната част от договора.

При рутинно ходене до там, я прочетох и навреме си закрих една от картите, без която мога да мина. Не искам да им давам по 10ст за всяка проверка на наличност. не искам да имам такса за карта, за която дълги години съм нямала такава.

# 42
  • Мнения: 46 594
Аз нямам рутинна работа там, само за откриването и закриването съм ходила  Joy добре че мъжът ми беше клиент и видял.

# 43
  • Мнения: 10
Аз не разбирам как някои хора тук считат, че е нормално да има такси. Ами не е.
Нормално е да плащаш такса за нещо - да, в Англия има сметки с такси, но за 1-2 лири/месец получаваш да речем нещо - застраховка, % от изхарченото и тн.

А какво е поддръжка на сметка. Или такса проверка на салдо?

И за по-умните плащачи - защо таксата за сметката е 50 ст? Що не 5 лв или 1 ст? Знаете ли?

# 44
  • Мнения: 447
Аз не разбирам как някои хора тук считат, че е нормално да има такси. Ами не е.

Напълно нормално е. Поддръжката на сметката е вид услуга, която банката ти прави. Тази услуга е платена, както повечето услуги в повечето институции (отиваш да ти изследват кръвта - плащаш за вземането на кръв и за самите изследвания, правиш си застраховка - плащаш за нея, говориш по телефона - плащаш сметка). Ужасно просто е! Банката не е благотворително дружество,
Щом не ти се плаща, дръж си парите под дюшека или в буркани.

Освен това много се заблуждаваш, ако си мислиш, че в чужбина подобен род услуги не се заплащат. Не само, че са платени, но са и доста по-скъпи.

Общи условия

Активация на акаунт