Вероятно в класовете, в които учат децата ви, мили мами, няма такива,които по цели месеци не посещават училище, и така не могат да усвоят дори минимума знания, необходими за завършването на първи клас, да не говорим за максимума.И...пишат им "отличен".Какво ще си кажат редовните?"Ха, той не идва на училище пък е отличник.Ами аз не мога ли така?"
Или изпитват Иванчо.Той не отговаря.Петърчо винаги е подготвен и знае.Те не са вече толкова малки , за да не направят разликата.Все пак са вече са ученици.
Въобще не съм съгласна, че посещаемостта определя знанията. Има редовно посещаващи, които блеят и претупват и такива, които отсъстват поради здравословни причини и се обучават удома. Моят син е от вторите и на приравнителните се представи отлично, въпреки стреса и натрупания материал върху, който го изпитваха. На прощалната вечер пък имаше отличници, които бъркаха родовете и се изложиха, което говори, че не са усвоили всеобхватно материала като цяло и са зубрили. Така, че ако обичате малко по спокойно с изводите.
Аз бях подготвила сина си за всякакви изненади и му казах, че това, което му е в главичката никой не може да му го отнеме и рано или късно тези, които получават аванси, после ги плащат. Аз също не съм била винаги отличничка, но мои съученици, на които постоянно им надуваха оценките в крайна сметка не станаха нищо особено...това толериране не може да продължи до безкрай. Имах си знанията и потенциала въпреки, че родителите ми бяха "прости" хора, не от елита и сега съм с две магистратури и започвам доктурантура. В никакъв случай не насилвам дечко и нямам болни амбиции. Болните амбиции на родителите правят децата много нещастни и ги отклоняват от истинските им способности и техния самостоятелен избор.