За лудостта и други творчески добродетели

  • 10 235
  • 226
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 288
Red, като почитател на Ван Гог мога да ти кажа, че впечатляващото в неговите картини е техниката, а не самите образи. Винаги можеш да познаеш негова картина именно по това и поне за мен там е красотата.
Изпревари ме.  Laughing
Точно това щях да пиша, че някои автори впечатляват с индивидуалността на техниката, подхода.
Отбелязвам лайшко наблюдение.

Примерно-не знам какво светът вижда у Пикасо-но му признавам едно-има страшно индивидаулен и различен стил.

# 46
  • Мнения: 6 336
Имаше навремето един японец /може и да е починал вече, щото беше бая възрастен/, който бидейки изящен фотограф, бе направил поредици от снимки на своята любима в предсмъртния й час. Целия и последен час заснет на черно-бели ленти. Беше се съсредоточил в очите, мимиките, цвета на кожата, косата, ръцете - стотици снимки....Извратено, нали? Обаче предава смисъл - колко трябва да е бил обсебен от любовта и притежанието си този фотограф, за да направи такова нещо? Щом съм си задала този въпрос, значи посланието ми е било предадено, а следователно "изкуството" си е изпълнило функцията.

Nobuyoshi Araki.

# 47
  • Мнения: 4 806
Директно на въпроса - не приемам т.нар. съвременно изкуство.
(изнасилих си клавиатурата да впише думата изкуство след при-
мерите от темата, сега ще ѝ искам извинение).

Лудостта не е добродетел и няма общо. Ако за пълно душевно
равновесие ми липсва дозичка ... натурализъм, имам си малки
стаички вкъщи, а и на работното място. Не виждам причина,
при все наличен повод, да ползвам другиго за тази цел. Про-
щавайте, то е време обедно, но е по темата все пак.

Та, нито към съзерцание, а още по-малко към размисъл и пре-
мисъл не ме подтикват набедените за творби.

# 48
  • Ænima/Albuquerque
  • Мнения: 3 821
Tъкмо това ли намери да противопоставиш на помията? Навремето, когато още имаше казарми, загорелите войници рисуваха подобни рисунки в дългите и скучни нощи...

Нищо не противопоставям, просто има негови неща, които ми харесват, какво от това?
В съвремието, в което съм се родила, няма да има повече Рембранд и Дега!

# 49
  • София
  • Мнения: 7 206
Red, като почитател на Ван Гог мога да ти кажа, че впечатляващото в неговите картини е техниката, а не самите образи. Винаги можеш да познаеш негова картина именно по това и поне за мен там е красотата.
Изпревари ме.  Laughing
Точно това щях да пиша, че някои автори впечатляват с индивидуалността на техниката, подхода.
Отбелязвам лайшко наблюдение.

Примерно-не знам какво светът вижда у Пикасо-но му признавам едно-има страшно индивидаулен и различен стил.

Писах по-горе - наживо картините на Пикасо изглеждат феноменално.
Точно те карат да чувстваш, поглъщат те.
Обаче лично на мене ми носят леко мрачни усещания,.
Което не ми пречи да го харесвам.
Явно е поносимо мрачно.

# 50
  • Мнения: 322

Barbabeau, благодаря  Peace От половин час се опитвам да си спомня името, а изгледите това да се случи клоняха към нула  Blush

# 51
  • Мнения: 1 288
А не ви ли идват в повече "натуралистичните описания" на секс в съвременната проза, щото преди селсуалната революция е било немислимо такова графично визуализиране на секса и на повечето хора е щяло да им се стори пошло и провява на лош вкус?  Thinking

# 52
  • София
  • Мнения: 12 329
Асса Можем да отбележим в протокола още един случай на сходно мнение. Лудостта няма нищо общо с гениалността или таланта. Лесно е да произведеш нещо отвратително и всеки от нас го прави поне веднъж дневно в тоалетната. Възхищавам се на хора, които успяват да произведат нещо положително, което да има и художествена стойност.

След д-р Парнасъс на Тери Гилиъм и аз произведох отвратителен коментар, с който не се гордея, но продължавам да смятам, че Хийт Леджър си е теглил ножа, защото се опитвал да намери логика в сценария.

Та претенциозни, възвишени гадости избягвам независимо от формата. Лудостта също. Съчувствам, но не предпочитам в обкръжението си, включително и под формата на изкуство.

# 53
  • Мнения: 984
Част от пластиките на Дега бяха повече от месец в Археологическия музей във Варна. Обществеността им обърна съвсем малко внимание. Ния беше впечатлена от "четиринадесетгодишната балерина", защото има текстилни ефекти по нея. Аз обаче единствено се впечатлих от момичето във ваната. Всички други балерини не ме докоснаха, не ми предадоха движение, не ме накараха да си представя прословутата "подготовка за репетиция", а имам някакви балетни познания все пак. А всъщност може това да е причината.

Гореспоменатият японец за мен е извратен, сигурна съм, че има някаква клиника при него. И въпреки това фотографиите му са неговата визия за състоянието на женския пол в нашия свят. Извратено състояние.

Последна редакция: вт, 22 фев 2011, 14:15 от Мишона

# 54
  • Мнения: 4 806
Бояна, зачита се  Laughing

Всъщност, ако не някой много му е досмъдяло за нещо
по-така, може спокойно да си отвори Достоевски.

Уф, то и секса не е това, което беше ...

# 55
  • Мнения: 3 634
Понякога, за да се разбере по-добре едно изкуство не е лошо да се знае малко повече за автора.

# 56
  • Мнения: 4 806
А понякога, което за мен е по-честият случай, по-добре да не се знае нищо
за автора. Изкуството би трябвало да е самоговорящо, да не са му нужни
преводачи и допълнителни обяснения, нито мостове към хисторито на автора.

# 57
  • Мнения: 3 405
Що? Тези подробности не дообогатяват ли възприемането?

# 58
  • Мнения: 3 634
Изкуството би трябвало да е самоговорящо, да не са му нужни
преводачи и допълнителни обяснения, нито мостове към хисторито на автора.

Но всеки интерпретира по различен начин и аз лично съм виждала как хора си променят мнението за любимата ми картина когато им кажа повече инфо какво представлява.

# 59
  • Мнения: 984
Може би познанието за автора ще даде обяснение на отклоненията му, т.е. защо е фиксиран върху даден обект, защо го представя по този начин. Обаче Асса е права, че творбата сама по себе си трябва да предизвика въпроси и да дава отговори. Ако нещо от това не се получи, значи това не е изкуство, а безсмислен продукт.

Общи условия

Активация на акаунт