За лудостта и други творчески добродетели

  • 10 240
  • 226
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 634
В дебелите учебници има теория, че понякога таланта се развива въпреки умствените заболявания. Да си луд не е предпоставка за гениалност, но ако си талант вероятно ще успееш въпреки всичко.

Дали някой притежава истински талант или е просто напъващ се ексхибиционист най-добре преценям когато видя/чуя какво друго умее.   

# 31
  • София
  • Мнения: 7 206
Понеже коментирате Ван Гог, се присетих нещо.
Гледала съм негова изложба в Амстердам.
И значи първи период, холандски. Едни картини в кафяво, едни картофи, абе пълен мрак.
После следва парижкият период - светлина, цветове.
И точно човек аха-аха да си помисли: "Брей, виж какво отражение дава мястото на което пребиваваш/живееш/твориш" и прочиташ, че когато Ван Гог отишъл в Париж, установил, че картините в мрачни кафеникави тонове просто вече не са актуални и модата в изкуството диктува друго.

# 32
  • Мнения: 3 447

Пример :
Ей тоз образ ми е роднина, така да се каже, учил е в Париж и Амстердам в едни от най-елитните университети по изкуства, но бездарието или също е някакъв вид талант, или просто аз не разбирам от изкуство!

Като документация и синтез на пърформaнса, след отсъствието на автора като активен означител, демонстриращ обсебвания и ефекти, визуалните елементи остават в изложбата единствено като документ, констатиращ конфликта - изместеното определениe като лингвистично явление. Приключенията на господин Руж в Дивия Див Изток като пост-случване придобиват характеристика и дефиниция на вътрешновъзобразими / innermaginables . Това определение “вътрешновъзобразимите / the innermaginables е собствен термин на Voin de Voin, който по думите на автора “има целта да означи механизма на отчуждение и трансформация в тънката линия на ментално лимбо”. Етикиран, чрез тази нова, жива, театрална словоформа, “декорът” продължава да играе и при отсъствието на пърформъра.
 Joy ох!

# 33
  • Мнения: 2 865
В интерес на истината "Слънчогледите" съм ги виждала на живо. Няма как да се опише усещането. Не съм се прехласнала, не знам и защо е толкова известна или скъпа картината,

За коя картина по-точно говорите?
http://www.vggallery.com/misc/sunflowers.htm

# 34
  • Мнения: 502

Пример :
Ей тоз образ ми е роднина, така да се каже, учил е в Париж и Амстердам в едни от най-елитните университети по изкуства, но бездарието или също е някакъв вид талант, или просто аз не разбирам от изкуство!

Като документация и синтез на пърформaнса, след отсъствието на автора като активен означител, демонстриращ обсебвания и ефекти, визуалните елементи остават в изложбата единствено като документ, констатиращ конфликта - изместеното определениe като лингвистично явление. Приключенията на господин Руж в Дивия Див Изток като пост-случване придобиват характеристика и дефиниция на вътрешновъзобразими / innermaginables . Това определение “вътрешновъзобразимите / the innermaginables е собствен термин на Voin de Voin, който по думите на автора “има целта да означи механизма на отчуждение и трансформация в тънката линия на ментално лимбо”. Етикиран, чрез тази нова, жива, театрална словоформа, “декорът” продължава да играе и при отсъствието на пърформъра.
 Joy ох!

  Много арт.  Joy

# 35
  • София
  • Мнения: 7 206

Пример :
Ей тоз образ ми е роднина, така да се каже, учил е в Париж и Амстердам в едни от най-елитните университети по изкуства, но бездарието или също е някакъв вид талант, или просто аз не разбирам от изкуство!

Като документация и синтез на пърформaнса, след отсъствието на автора като активен означител, демонстриращ обсебвания и ефекти, визуалните елементи остават в изложбата единствено като документ, констатиращ конфликта - изместеното определениe като лингвистично явление. Приключенията на господин Руж в Дивия Див Изток като пост-случване придобиват характеристика и дефиниция на вътрешновъзобразими / innermaginables . Това определение “вътрешновъзобразимите / the innermaginables е собствен термин на Voin de Voin, който по думите на автора “има целта да означи механизма на отчуждение и трансформация в тънката линия на ментално лимбо”. Етикиран, чрез тази нова, жива, театрална словоформа, “декорът” продължава да играе и при отсъствието на пърформъра.
 Joy ох!

 Rolling Eyes
Това вече е наукоподобно изказване.
Всъщност не бях стигнала до този параграф.
Кой всъщност е накаканизал тези гениални слова?

# 36
  • Ænima/Albuquerque
  • Мнения: 3 821
Все забравям за Луис Ройо, който все още твори красиви неща, за разлика от бълващите помия "арт-фрийкове".


Dona, и аз също смятам, че този, който е писал статията (неизвестен за съжаление) друса със същото нещо като Voin de Voin.  hahaha
Сега се опитвам да открия видеото от фантастичния му пърформънс "Приключенията на господин Руж в Дивия Див Изток".  Mr. Green

Аризона
, "Слънчогледите" на Ван Гог, по принцип значат тези слънчогледи.

# 37
  • в сърцето на един мъж...
  • Мнения: 10 772
В интерес на истината "Слънчогледите" съм ги виждала на живо. Няма как да се опише усещането. Не съм се прехласнала, не знам и защо е толкова известна или скъпа картината,

За коя картина по-точно говорите?
http://www.vggallery.com/misc/sunflowers.htm

Виждала съм тук в Мюнхен ето това

# 38
  • Мнения: 3 634
Red, като почитател на Ван Гог мога да ти кажа, че впечатляващото в неговите картини е техниката, а не самите образи. Винаги можеш да познаеш негова картина именно по това и поне за мен там е красотата.

# 39
  • Мнения: 2 865

Аризона[/b], "Слънчогледите" на Ван Гог, по принцип значат тези слънчогледи.
Може ли източникът на тази информация, другото може би не са слънчогледи?

# 40
  • Мнения: 984
Изкуството се създава от човека за човека, т.е. ако човек не разбира дадено изкуство, то не може да осъществи предназначението си, а именно да предаде чувствата мислите, намеренията, мечтите на създаващия го.
Имаше навремето един японец /може и да е починал вече, щото беше бая възрастен/, който бидейки изящен фотограф, бе направил поредици от снимки на своята любима в предсмъртния й час. Целия и последен час заснет на черно-бели ленти. Беше се съсредоточил в очите, мимиките, цвета на кожата, косата, ръцете - стотици снимки....Извратено, нали? Обаче предава смисъл - колко трябва да е бил обсебен от любовта и притежанието си този фотограф, за да направи такова нещо? Щом съм си задала този въпрос, значи посланието ми е било предадено, а следователно "изкуството" си е изпълнило функцията.

# 41
  • София
  • Мнения: 7 206
Red, като почитател на Ван Гог мога да ти кажа, че впечатляващото в неговите картини е техниката, а не самите образи. Винаги можеш да познаеш негова картина именно по това и поне за мен там е красотата.
Абсолютно, да.
Аз много го харесвам.
Просто споделих нещо леко странично по повод наличието на широко коментираната светлина в известните му картини.
Ох, и още нещо се сетих.
Преди сто години, във ВИАС, в час по рисуване един преподавател донесъл два огромни тома с всички творби на Дали.
Ранните му периоди са напълно различни от това, с което е известен.
Уж по-обикновени, обаче човекът адски добър художник. Гледаш и не вярваш.
Накрая влиза Старчев (знаете кой паметник е сътворил), погледа, погледа, и унило заключи: "Като види човек това, си дава ясна равносметка докъде са стигнали другите и докъде е стигнал той."

# 42
  • Ænima/Albuquerque
  • Мнения: 3 821
Може ли източникът на тази информация?

Ами лични наблюдения, обща култура, и понякога Гугъл - това са ми източниците на информация.
Другите картини от серията "Слънчогледи" къде са, знаеш ли?
Първата от картините е в частна колекция, втората от серията е изгоряла през ВСВ, всичко останало са реплики!
Картините са две, четвъртата от серията е тази в Лондон, която съм показала а трета в серията е тази, която Гея е виждала в Мюнхен.

Темата не е за това, така, че спирам до тук. 

# 43
  • в сърцето на един мъж...
  • Мнения: 10 772

Аризона[/b], "Слънчогледите" на Ван Гог, по принцип значат тези слънчогледи.
Може ли източникът на тази информация, другото може би не са слънчогледи?


А има ли значение? Не това е идеята на темата Peace
П.С. В допълнение към Ван Гоговите "Слънчогледи" - нарисувал е серия от такива, като плановете му са били да има 12 картини с различен брой цветя, за да ги даде за колонията, която са решили да правят с Гоген.

# 44
  • Мнения: 6 337
Все забравям за Луис Ройо, който все още твори красиви неща, за разлика от бълващите помия "арт-фрийкове".
Tъкмо това ли намери да противопоставиш на помията? Навремето, когато още имаше казарми, загорелите войници рисуваха подобни рисунки в дългите и скучни нощи...

Когато видях платна на Ван Гог наживо, видях нещо, което не се вижда по репродукциите - фактурата и страхотната енергия, която, усеща се, е вложена в тези платна. Мисля, че затова толкова много се говори, че е бил луд. За да се обърне внимание на тази енергия, настървение и замах, които са неприсъщи на "нормалния" човек.
По принцип не мисля, че едно произведение може да се оцени само в оригинал и от репредукция едва ли не нищо не се разбира. Даже за себе си имам примери за произведения на изкуството, които са по-добри на репродукция (Сикстинската капела например). Но при картините на Ван Гог наистина усетих разликата и загубата в репрудукцията.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт